Toyota FJ40 Truggy (axial) - Irko
- irko
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1595
- Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
- Imię: Irek
- Lokalizacja: mazowieckie
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Honcho SCX10
Nie Wawer, to miejsce gdzie kiedyś jeździliśmy chyba już nie ma po co wpadać (stawik osuszony).
Tu filmik z takiej miejscówki koło domu w Sulejówku.
Tu filmik z takiej miejscówki koło domu w Sulejówku.
- irko
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1595
- Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
- Imię: Irek
- Lokalizacja: mazowieckie
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Honcho SCX10
Obliczam RTI po zamianie amortyzatorów na te ze scouta bez sprężyn
Wg pomiar-rti-na-rampie-i-bez-rampy-wykrzyz-t11874.html
Analogicznie jak w przypadku rampy dźwigamy koło aż jedno z pozostałych trzech straci kontakt z podłożem. Mierzymy na jaką wysokość musieliśmy podnieść koło (h) oraz rozstaw osi (b).Podstawiamy wyniki do wzoru (dla rampy 30°):
RTI= h / b * 2000
Zmierzona wysokość h=13,5 cm, rozstaw b=31,3cm
RTI = 13,5 cm /31,3 cm * 2000 = 862,6
Czyli mieści się w extreme ?
Teoretycznie dla tego rozstawu osi można dźwignąć koło do 14 cm i jest wówczas 900RTI
Wg pomiar-rti-na-rampie-i-bez-rampy-wykrzyz-t11874.html
Analogicznie jak w przypadku rampy dźwigamy koło aż jedno z pozostałych trzech straci kontakt z podłożem. Mierzymy na jaką wysokość musieliśmy podnieść koło (h) oraz rozstaw osi (b).Podstawiamy wyniki do wzoru (dla rampy 30°):
RTI= h / b * 2000
Zmierzona wysokość h=13,5 cm, rozstaw b=31,3cm
RTI = 13,5 cm /31,3 cm * 2000 = 862,6
Czyli mieści się w extreme ?
Teoretycznie dla tego rozstawu osi można dźwignąć koło do 14 cm i jest wówczas 900RTI
- Gutek RC
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 837
- Rejestracja: 2015-05-07, 14:49
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Honcho SCX10
Na zawodach trzeba modelem wjechać na rampę ,po drugie kolo musi się oderwać i po trzecie rampa rampie nie równa .Wiec lekki zapas lepiej żeby był bo potem można się zdziwić
- irko
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1595
- Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
- Imię: Irek
- Lokalizacja: mazowieckie
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Honcho SCX10
Ponieważ biuro konstrukcyjne dostało zażalenie na żle dobrany środek ciężkości w aucie, bedzie zmiana.
Dalej karoseria to LC40 ale juz nowa, bez wnętrza i wypasionego kierowcy. Coś za coś, ma jeździć...
Nowy Waderek już zakupiony. Jutro tniemy, spawamy, malujemy.
Dalej karoseria to LC40 ale juz nowa, bez wnętrza i wypasionego kierowcy. Coś za coś, ma jeździć...
Nowy Waderek już zakupiony. Jutro tniemy, spawamy, malujemy.
- Gutek RC
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 837
- Rejestracja: 2015-05-07, 14:49
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Honcho SCX10
Dobra decyzja w klasie w ktorej startujemy głownie trzeba postawić na właściwości jezdne i to jest priorytetem .Oczywiście wygląd tez jest ważny ale ciężko pogodzić te 2 rzeczy .Budowa modelu to jest przez cały sezon bo każde zawody coś pokazują co jest do poprawienia .
- irko
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1595
- Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
- Imię: Irek
- Lokalizacja: mazowieckie
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Toyota FJ40 Truggy (axial) - Irko
Biuro konstrukcyjne wykonało już nową karoserię
- bez wnetrza
- szyby będa ale matowe
- oczywiscie w ulubionym czerwonym kolorze
malujemy
- bez wnetrza
- szyby będa ale matowe
- oczywiscie w ulubionym czerwonym kolorze
malujemy
- irko
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1595
- Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
- Imię: Irek
- Lokalizacja: mazowieckie
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Toyota FJ45 Truggy - axial scx10
Tak, piasek juz nie przywiera do karoserii
Jak widać nie ma już ciężkiej figurki, wnętrza i zeby nie było narzekania na widoczne kable - pojawiły sie matowe szybki. Karoseria ogólnie jet lżejsza, nizej postawiona na ramie (stąd zniknęły nadkola o które zahaczałaby opona).
Pytanie zasadnicze jeszcze - czy regulamin mówi coś o dociążaniu mostów?
Jak widać nie ma już ciężkiej figurki, wnętrza i zeby nie było narzekania na widoczne kable - pojawiły sie matowe szybki. Karoseria ogólnie jet lżejsza, nizej postawiona na ramie (stąd zniknęły nadkola o które zahaczałaby opona).
Pytanie zasadnicze jeszcze - czy regulamin mówi coś o dociążaniu mostów?
Ostatnio zmieniony 2017-04-09, 11:23 przez irko, łącznie zmieniany 1 raz.
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Toyota FJ40 Truggy (axial) - Irko
Mosty możesz dociążyć nie jest to zabronione. W regulaminie jest tylko zapis, że nie można umieszczać pakietu na mostach albo linkach.