Jeep Cherokee 2000 Hard Body - SCX10 2

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Scaled...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Storm
Teoretyk
Posty: 914
Rejestracja: 2010-03-16, 17:13
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Kościan
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Jeep Cherokee 2000 Hard Body - SCX10 2

#211

Post autor: Storm »

Średnio to widzę :/
Można podmienić trzpienie tłoczków ... ale czy uda się dobrać średnicę, by nie ciekły? Po za tym, dobre trzpienie będą kosztowały relatywnie dużo.
Lepiej szukać sprawdzonych "chinoli", które się nie zacinają, albo czegoś markowego.

Można kombinować jeszcze np. z kulką rodendową lub czymś podobnym, co nasuniesz na trzpień i umieścisz wewnątrz cylindra amortyzatora. To skróci jego skok, ale będzie się mniej wysuwał i być może mniej "kosił" - coś za coś.
A możesz zaproponować jakieś sprawdzone chinole o długości 80mm ? najlepiej żeby były dość twarde bo buda jeepa swoją wage ma... :decha

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Jeep Cherokee 2000 Hard Body - SCX10 2

#212

Post autor: welna79 »

Możesz spróbować amorków z zewnętrzną sprężyną, dodatkowo pomoże to w "trzymaniu" pionu

Awatar użytkownika
Storm
Teoretyk
Posty: 914
Rejestracja: 2010-03-16, 17:13
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Kościan
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Jeep Cherokee 2000 Hard Body - SCX10 2

#213

Post autor: Storm »

welna79 pisze:Możesz spróbować amorków z zewnętrzną sprężyną, dodatkowo pomoże to w "trzymaniu" pionu

jakie to są ? :OO bo chyba nie wiem jak wyglądają....

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Jeep Cherokee 2000 Hard Body - SCX10 2

#214

Post autor: welna79 »

Np takie: https://m.pl.aliexpress.com/item/330197 ... 0618432123

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Storm
Teoretyk
Posty: 914
Rejestracja: 2010-03-16, 17:13
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Kościan
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Jeep Cherokee 2000 Hard Body - SCX10 2

#215

Post autor: Storm »

welna79 pisze:Np takie: https://m.pl.aliexpress.com/item/330197 ... 0618432123

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

aaa to miałem podobne i niestety nie za bardzo się spisały...

Awatar użytkownika
Storm
Teoretyk
Posty: 914
Rejestracja: 2010-03-16, 17:13
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Kościan
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Jeep Cherokee 2000 Hard Body - SCX10 2

#216

Post autor: Storm »

Dziś robiłem mały przegląd mostów, łożysk i całego napędu i po w sumie ok. 2 latach jeżdżenia XJ'tem udało mi się znaleźć tylko jedno uszkodzone łożysko a reszta w stanie bardzo dobrym ;) miałem niestety tylko 3 nowe łożyska w tym rozmiarze i tyle wymieniłem. Reszta już zamówiona i jak dotrą to wymienie wszystkie na nowe ;) Szczerze mówiąc bałem się troche o mosty po upalaniu po śniegu, plażach, żwirowniach i wodzie ale ku mojemu zdziwieniu satelitki są jak nowe ;) jedynie co to ośki i kielichy napędowe zaszły delikatnie rdzą i mam takie pytanie smarować je smarem lub naoliwić czy lepiej nic nie robić żeby nie łapały "bałaganu" w terenie ?
Załączniki
20200107_173609.jpg
20200107_170452.jpg
20200107_170446.jpg
20200107_165241.jpg
20200107_165237.jpg
20200107_164136.jpg
20200107_163515.jpg
20200107_163017.jpg
20200107_163010.jpg

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13468
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Jeep Cherokee 2000 Hard Body - SCX10 2

#217

Post autor: zotornik »

Storm pisze:Dziś robiłem mały przegląd mostów, łożysk i całego napędu i po w sumie ok. 2 latach jeżdżenia XJ'tem udało mi się znaleźć tylko jedno uszkodzone łożysko a reszta w stanie bardzo dobrym
Przegląd łożysk - w szczególności tych w zwrotnicach oraz wszystkich zewnętrznych, wykonuję średnio 2-3 razy w roku. To żaden kłopot, a za to okazja do podłubania w "skończonym" modelu.
Istotniejsze jest to, że felerne łożyska mogą uszkodzić półoś, bevelshaft-a lub odbić się na stanie zębatek w mostach, a to dużo kosztowniejsza naprawa niż wymiana łożyska za 10-15 zł. Dlatego u mnie to tak "często" ma miejsce.
Łożyska zwykle kupuje po 10 sztuk danego typu i jak dochodzę do stanu magazynowego +/- 2 szt., to kupuję nowe - w sumie, to więcej potem odsprzedaję potrzebującym niż sam korzystam :)

Wg moich zwyczajów, to masz dużo za dużo tego smaru w moście :/
U mnie to tyle, żeby tylko "zęby zmoczyć" - na zdjęciach pod tym linkiem, zobaczysz jak to u mnie wygląda: http://rc-trial.pl/defek-vii-czyli-trx- ... ml#p359610
Taka ilość i tak po części się odłoży jedynie po bokach, a jak go jest dużo lub jest jest za gęsty, to może wbrew pozorom istotnie wpłynąć na opory i w konsekwencji zużycie prądu.
Storm pisze:mam takie pytanie smarować je smarem lub naoliwić czy lepiej nic nie robić żeby nie łapały "bałaganu" w terenie ?
Nie smaruj ich na pewno smarem, bo w połączeniu z piaskiem wyprodukujesz sobie pastę ścierną, która narobi owego bałaganu.
W zakresie kielichów, krzyżaków wałów, główek dogbon-ów, trzymam się zasady nie stosowaniu tam smaru.
Owszem, w zależności co mam - psikałem te elementy smarem silikonowym. Suchy w dotyku, a jednak jakaś tam śliskość się pojawiała i piach lub pył się nie specjalnie ich imały. Lub dawałem w miejsca ruchome dosłownie kroplę, dwie oleju do maszyn do szycia.

Danielasty
Teoretyk
Posty: 28
Rejestracja: 2019-03-06, 14:41
Imię: Daniel

Re: Jeep Cherokee 2000 Hard Body - SCX10 2

#218

Post autor: Danielasty »

Cześć, pozwolę sobie odświeżyć Twój temat bo parę lat mineło od "zakończenia" tematu. Zainspirował mnie Twój temat i idę w podobnym kierunku z tym że na podwoziu Injory. Widzę że miałem kilka różnych opon "chińskich" Widziałem że miałem cepeki, później jakieś no name i teraz widzę że skończyłeś na KLR. Chciałbym Cię zapytać o tą różnice. Cepek to opona bardziej AT u mnie szybko się zakleja a na piachu w połowie si zakopuje ale podjeżdża - 1h w terenie i silnika nie da się dotknąć. Ogółem jestem zadowolony, ale kuszą mnie te KLR z rzadszym bieżnikiem i bardziej klockowatym. Jakie masz odczucia w jeździe?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Scaled ...”