Teraz jest 2018-11-20, 02:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post nr:#1  PostTytuł: Zmiana rozmiaru opon
PostNapisane:2010-06-21, 22:16 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!

Dołączył(a): 2008-09-22, 16:22
Posty: 2728
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Wiek: 32

Model: Wrangler JK, Kamaz 65224 6x6
Imię: Krzysiek
Witam, jak co poniektórzy widzieli na zawodach w Kielcach, miałem zmniejszone Simexy z 1.9 na 1.55. I tak sobie pomyślałem ze fajnie byłoby naskrobać jakiś TUTORIAL w związku z powyższym.

A więc:

1. Zaczynamy od narysowania prostej prostopadłej do centrum opony.
2. Rozcinamy.
3. Przykładamy do opony felgę o rozmiarze docelowym.
4. Ustalamy ilość materiału do wycięcia.
5. Rysujemy kolejną prostą prostopadłą do centrum opony.
6. Tniemy.
7. Sklejamy Super Glutem na styk.
8. Wywracamy oponę na druga stronę.
9. Klejem do gumy smarujemy wewnętrzną część. OBFICIE!
10. Czekamy aż wyschnie.
11. Wywracamy z powrotem.
12. Zakładamy na felgę i skręcamy.
13. Jeśli jest szczelna kontynuujemy z kolejna opona, jeśli nie wracamy do pkt-u 9.
14. I tak do skutku aż wszystkie będą szczelne.

Po takim zabiegu opona ma 93mm. Jedyny minus jaki zauważyłem (choć nie wiem czy to minus), to wklęsły środek bieżnika opony.

Tak naprawdę każdą oponę można zmniejszyć, ale nie zawsze warto. Przede wszystkim, zależy jaki chcemy mieć rozmiar wyjściowy. Z doświadczenia wiem, ze od pierwotnego rozmiaru należy odjąć około 10mm i taki otrzymamy rozmiar. Trail Buster ma 104mm a po zmniejszeniu 93mm. Oczywiście tak jest przy zmniejszaniu z 1.9 na 1.55. Nie wiem jak wyjdzie rozmiarowo przy zmianie np z 2.2 na 1.9. Trzeba to zrobić "na oko".

FOTKI:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:



:update
W związku z budową trucka TT potrzebuje opon okolo 124mm i do tego wąskich na ok 36mm (14R20). O bieżniku jak Flashpoint RC4WD. Nikt nie oferuje takich opon 2.2, wiec poradziłem sobie sam. Jedyny mankament to rozmiar po zmianie - 119mm. Wiec trzeba by większą wkładkę wsadzić i powinno być ok. Albo zostawię tak jak jest i też będzie si.

Postępowanie przy zmianie i klejeniu jak wyżej.

A więc:

Fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:



Oryginał 1.9": 106mm Po przeróbce na 2.2": 119mm. Więc przy zmianie z 1.9 na 2.2 opona powiększa się o około 13mm.

poprawione przez jaruso


Ostatnio edytowano 2012-12-29, 23:21 przez Krzysiek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#2  PostTytuł:
PostNapisane:2010-06-21, 22:30 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!

Dołączył(a): 2006-06-29, 01:04
Posty: 1450
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Wiek: 39

Model: _
Imię:
:brawo


Podkleić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#3  PostTytuł:
PostNapisane:2010-06-21, 22:30 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-28, 20:45
Posty: 7514
Lokalizacja: Słubice / Lubuskie
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy
Wiek: 41

Model: Willys, Isuzu, Unimog, G, ML, UAZ, Wrangler,Wraith
Imię: Przemo
dobra robota :brawo :OK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#4  PostTytuł:
PostNapisane:2010-06-21, 23:02 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-23, 15:47
Posty: 2101
Lokalizacja: z EPPK
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 44

Model: LAND ROVER LR 90
Imię: Łoligator
nasz mały Mc Giver :brawo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#5  PostTytuł:
PostNapisane:2010-06-21, 23:43 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-07-17, 22:32
Posty: 5070
Lokalizacja: blisko Łodzi ;)
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy
Wiek: 42

Model: 5D
Imię: Halinka
Tak się tylko zastanawiam nad trwałością tego połączenia :> - ale może moje obawy są niepotrzebne ;)...
Krzysiu - dobry pomysł :OK .
Jeśli oponki nie będą się rozklejały to przechodzę na 1,55 :D

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#6  PostTytuł:
PostNapisane:2010-06-22, 06:58 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 13:59
Posty: 15475
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 192 razy
Wiek: 46

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
barman_pl napisał(a):
Tak się tylko zastanawiam nad trwałością tego połączenia :> - ale może moje obawy są niepotrzebne ;)...
Krzysiu - dobry pomysł :OK .
Jeśli oponki nie będą się rozklejały to przechodzę na 1,55 :D

Pozdr.

Wytrzymały ostatnie zawody więc wygląda na ok :OK

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#7  PostTytuł: Brawo
PostNapisane:2010-06-22, 08:29 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-18, 10:37
Posty: 1739
Lokalizacja: Żywiec/Pewel Wielka
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 26

Model: STEYR 91 Truck Trial
Imię: Rafał
Pomysł i wykonanie :celujący. Zobaczymy jak długo wytrzymają. :OK :brawo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#8  PostTytuł:
PostNapisane:2010-06-22, 08:41 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-25, 22:29
Posty: 10331
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Wiek: 44

Model: Kamaz 6450 8x8 / JEEP Rubicon / JEEP TJ
Imię: noname
Krzychu, a podczas pracy opony w miejscu klejenia, nie jest bardziej sztywna?

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#9  PostTytuł:
PostNapisane:2010-06-22, 09:01 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-22, 22:43
Posty: 2044
Lokalizacja: Wolin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 33

Model: CR-01
Imię:
łoo fajnie :), ja to w ogóle zapomnialem że ty masz moje koło jedno :D, ( spokojnie trzymaj sobie je tam do przymiarek nie pali mi się ).

Robota bdb ale tak jak koledzy piszą wyjdzie w praniu ( terenie ).

Ps. pokaż od środka jak wzmocniłeś całość ?? bo chyba zrobiłeś coś więcej niż sklejenie przy krawędzi, i zabadźganie klejem :)

pzdr. Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#10  PostTytuł:
PostNapisane:2010-06-22, 14:19 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7459
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
wyspiarz napisał(a):
łoo fajnie :), ja to w ogóle zapomnialem że ty masz moje koło jedno :D, ( spokojnie trzymaj sobie je tam do przymiarek nie pali mi się ).

Robota bdb ale tak jak koledzy piszą wyjdzie w praniu ( terenie ).

Ps. pokaż od środka jak wzmocniłeś całość ?? bo chyba zrobiłeś coś więcej niż sklejenie przy krawędzi, i zabadźganie klejem :)

pzdr. Łukasz


Tez poproszę o tę informację bo jak będzie ciekawe połączenie to może się skuszę ;)

Bardzo Dobry pomysł, na beadlockach pewnie się nie rozklei tak szybko więc pomysł jak najbardziej ok :OK pogratulować odwagi

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#11  PostTytuł:
PostNapisane:2010-06-22, 15:24 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-06-29, 14:06
Posty: 4878
Lokalizacja: Warszawa / Lancaster
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy
Wiek: 25

Model: w solidworksie
Imię: ET
Z tego co wiem, to jest to już sprawdzona technika ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#12  PostTytuł:
PostNapisane:2010-06-22, 15:24 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-02-01, 15:57
Posty: 3771
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy
Wiek: 27

Model: Scania R470, knight Hauler, king hauler, CC-01
Imię: Kamil
wyspiarz napisał(a):
łoo fajnie :), ja to w ogóle zapomnialem że ty masz moje koło jedno :D, ( spokojnie trzymaj sobie je tam do przymiarek nie pali mi się ).

Robota bdb ale tak jak koledzy piszą wyjdzie w praniu ( terenie ).

Ps. pokaż od środka jak wzmocniłeś całość ?? bo chyba zrobiłeś coś więcej niż sklejenie przy krawędzi, i zabadźganie klejem :)

pzdr. Łukasz


nic wiecej nie zrobione, widzialem :) zapaćkane klejem od środka :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#13  PostTytuł:
PostNapisane:2010-06-22, 15:28 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-04-25, 21:35
Posty: 11173
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 41

Model: Land Rover Discovery MK1
Imię: Maciek
redin napisał(a):
wyspiarz napisał(a):
łoo fajnie :), ja to w ogóle zapomnialem że ty masz moje koło jedno :D, ( spokojnie trzymaj sobie je tam do przymiarek nie pali mi się ).

Robota bdb ale tak jak koledzy piszą wyjdzie w praniu ( terenie ).

Ps. pokaż od środka jak wzmocniłeś całość ?? bo chyba zrobiłeś coś więcej niż sklejenie przy krawędzi, i zabadźganie klejem :)

pzdr. Łukasz


nic wiecej nie zrobione, widzialem :) zapaćkane klejem od środka :D


Można by jeszcze dać pasek z dętki od środka :>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#14  PostTytuł:
PostNapisane:2010-06-22, 19:26 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!

Dołączył(a): 2008-09-22, 16:22
Posty: 2728
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Wiek: 32

Model: Wrangler JK, Kamaz 65224 6x6
Imię: Krzysiek
Hej! Jest sklejone tylko na styk, a potem zalane od srodka klejem do gumy.

Robilem to na szybko przed zawodami i jak sie okazalo 2 byly nieszczelne i w piatek wieczorem musialem je ponownie pokleic.. A potem prsejezdzilem cale zawody i jest SI!

Przez to ze uzylem super gluta tylko na powierzchnie styku, opona sie zachowuje poprawnie i nie jest sztywna na klejeniu. Zreszta kto byl w Kielcach ten widzial.

Pomysl zaczerpniety od Pantablo ze scale4x4rc.org. Tylko ze on je zalozyl na felgi od Subaru Brat.

@Barman, a jesli sie beda rozklejaly to sie doklei od srodka kawalek detki :)


A i zapomnialbym dodac: W srodku jest standardowa, nie zmniejszana wkladka.. Wiec opona jest troche bardziej twarda. Najprawdopodobniej bede jeszcze doklejal olow do kol a wkladki zostana te same, wiec pewnie beda jeszcze twarsze.. Ale to chyba na plus.. Jedynie sypki piasek im nie sluzy :) ale na mokrym jak u Zawiszy na zwirowni bylo OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#15  PostTytuł:
PostNapisane:2010-06-23, 21:26 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-07-17, 22:32
Posty: 5070
Lokalizacja: blisko Łodzi ;)
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy
Wiek: 42

Model: 5D
Imię: Halinka
Tak jeszcze tylko z ciekawości zapytam - jak ma się to zmniejszanie z 12. pkt regulaminu ? :> Bo jeśli regulamin nie sprawia tutaj problemu, to zaczynam się rozglądać za felgami :D...

Cytuj:
"12. Do Klasy Scaled nie zostaną dopuszczone modele o kołach z bieżnikami innymi niż standardowe. Przez bieżnik standardowy rozumie się koło wykonane przez producenta. "


Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO