Teraz jest 2018-11-16, 13:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post nr:#1  PostTytuł: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-09, 08:41 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-08-28, 22:18
Posty: 19
Lokalizacja: Kolonia
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Trx-4
Imię: Albin
Witam wszystkich Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć nic co by mi pomogło. Zastanawia mnie jak zabezpieczacie silniki przed błotem? U mnie zawsze taka zabawa kończy się wymianą silnika Model to Trx-4
Załącznik:



Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#2  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-09, 08:57 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-11-17, 14:55
Posty: 2161
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy
Wiek: 35

Model: Na regale już się nie mieszczą :P
Imię: Błażej
Fabryczna szczotka? Jedyna opcja to go lekko od dołu zasłonić by błoto z pod kół nie leciało centralnie w wirnik silnika. Nie można go w żaden sposób szczelnie zabudować bo się ugotuje :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#3  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-09, 09:03 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-08-28, 22:18
Posty: 19
Lokalizacja: Kolonia
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Trx-4
Imię: Albin
Tak, fabryczna szczotka. Może polecisz jakiś bezszczotkowy zestaw z którym nie będzie takich problemów

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#4  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-09, 09:25 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-11-17, 14:55
Posty: 2161
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy
Wiek: 35

Model: Na regale już się nie mieszczą :P
Imię: Błażej
Znajomy śmiga na takim zestawie w trx4 https://www.hobbywingdirect.com/product ... 5304214643 tylko musiał być KV dobrać pod siebie :)
Na forum Bastian ma takie dwa zestawy :) Podpytaj go co o nich sądzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#5  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-09, 09:40 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-08-28, 22:18
Posty: 19
Lokalizacja: Kolonia
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Trx-4
Imię: Albin
Mogłem od razu zapytać zamiast zmieniać silniki jak skarpetki, już by był taki zestaw a teraz to Narzeczona mnie chyba zabije jak kupie taki zestaw zamówiłem z Chin 2 silnik 35T powinny wystarczyć do póki nie uzbieram na ten zestaw Dziękuje za pomoc

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#6  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-09, 10:28 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7453
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Xeruna bym nie polecił z 3 powodów - za słaby fabryczny bec, 2 rzecz jesteś uwiązany do silników hobbywinga (wtyczka od sensorów ;) ) oraz jest droższy od mamby X :>> .
http://www.rcmart.com/castle-creations- ... =1102_1106
Polecam, sam mam, ma beca 10A, w środku znajdziesz kupon na darmowy moduł do programowania regla lub zniżkę na kartę do programowania regla w warunkach polowych ;) , dodatkowo możesz inne silniki podłączać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#7  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-09, 19:42 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-08-28, 22:18
Posty: 19
Lokalizacja: Kolonia
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Trx-4
Imię: Albin
Dzięki za wszystkie rady, o Mambie też słyszałem mimo wszystko na razie te zestawy są po za moim zasięgiem. Więc czekam na te dwa chińczyki i postaram się je jakoś zabezpieczyć by trochę dłużej posłużyły.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#8  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-10, 20:37 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11718
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 257 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Albinos_95 napisał(a):
Zastanawia mnie jak zabezpieczacie silniki przed błotem? U mnie zawsze taka zabawa kończy się wymianą silnika

Albinos_95 napisał(a):
Tak, fabryczna szczotka. Może polecisz jakiś bezszczotkowy zestaw z którym nie będzie takich problemów

Zawsze?!!!

Jeżeli jest jak napisałeś, to naprawdę masz niesamowitego pecha. To właśnie silniki szczotkowe są znacznie odporniejsze na brutalne traktowanie. Mówię tu ogólnie o szczotkowych silnikach, bo taki jak jest fabryczny w TRX-4 to mam pierwszy raz i nie znam jego wnętrza. Do zabaw w wodzie i błocie tylko szczotka ... bo relatywnie tania. A że woda wrogiem elektryki jest, więc nie ma w tym nic dziwnego, że się psują. Rzecz w tym, by je potem tanio podmieniać, szczególnie gdy ktoś preferuje taki styl jazdy.
Ile tych silników już "zabiłeś"? Bo żywotność silników w twoim modelu może zależeć zarówno od innych usterek w elektronice, jak i od twojego stylu jazdy? Jakie pakiety 2S, czy 3S?

Jeżdżę obecnie tylko na 2S i czasami udaje "misie" porządnie zagrzać silnik - na tyle, że parzy, a właściwie to nie da się go dotknąć. Ale to tylko jak ganiam nieprzerwanie z 30 minut po piachu lub jak sunąłem przez ponad godzinę po skałkach pod górę.
Ten silnik łapie temperaturę i warto go chłodzić, ale nie znam - z naszego forum - wielu przykładów ubicia tego silnika - zwykle dożywają wymiany na inny.

I teraz co do szczotkowego zamiennika, to 35-tki, które kupiłeś to niezbyt szczęśliwy wybór, żeby nie napisać zły. Koledzy do tego modelu - o ile jeżdżą trialowo/terenowo, a nie wyścigowo - zakładają silnik 45T lub 55T.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#9  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-10, 20:45 
Offline
* PIONIER / AT! *
* PIONIER / AT! *
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-06-29, 20:39
Posty: 2289
Lokalizacja: Wielka Polska :)
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 42

Model: jest: Def TRX4 x 2 :), był: TL01b, F350 HL, scx10
Imię: Tomek
Jeżdżę na 55t i 35t.
55 precyzja 35 troszkę za szybki ale nie " zły."
Aktualnie zamierzam popróbować na 45t bo chyba bedzie optymalny.
Jak na razie silniki, oba niezbyt lubiane HPI sprawują sie idealnie. Przy okazji: niemal się nie grzeją...
Wodę i błoto znoszą dzielnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#10  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-10, 21:02 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-08-28, 22:18
Posty: 19
Lokalizacja: Kolonia
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Trx-4
Imię: Albin
Nie wiem może faktycznie mam pecha :( Mam Trx-4 miesiąc a już czwarty silnik będę wkladał... Ogólnie go nie oszczędzam, jeżdżę na Lipo 2S 7600 od traxxasa. Zauważyłem że ten oryginalny silnik bardzo się grzeje dlatego zamówiłem 35T. Pod koniec miesiąca powinny do mnie dotrzeć to zdam relacje ;)
Załącznik:



Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#11  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-10, 21:07 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11718
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 257 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Tomy napisał(a):
Jeżdżę na 55t i 35t.
55 precyzja 35 troszkę za szybki ale nie " zły."
...


Jak kolega praktyk tak napisał, to może nie będzie "źle".
Możliwe, że Tomek mi wspominał, że używa tego silnika, ale ja go nigdy nie słucham.

p.s.
W międzyczasie pojawił się twój wpis.
4 silniki w miesiąc!!! Masz gest :decha

Szukałbym też innej przyczyny, bo może nie ekstremalnie, ale naprawdę dawałem w kość mojemu Defkkowi i jak napisałem, silnik bywał bardzo gorący, ale i tak go nie upaliłem.
Zorganizuj sobie koniecznie dodatkowe chłodzenie, choć ten silnik o ile się nie mylę ma niby własny pseudo wiatraczek z tyłu na przedłużeniu osi wirnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#12  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-10, 21:25 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-08-28, 22:18
Posty: 19
Lokalizacja: Kolonia
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Trx-4
Imię: Albin
Tak ma wiatraczek, może mój błąd jest w tym że żadnego silnika nie docierałem tylko od razu ogień w teren Zgon silnika zawsze wygląda podobnie zaczyna wyć traci moc aż w końcu pada całkiem...

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#13  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-10, 21:40 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11718
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 257 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Fakt, że jeżdżę zasadniczo od 7 lat na tym samym silniku, to o docieraniu nowych już zapomniałem :)
Ale tego traxxasowego, nie docierałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#14  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-10, 21:46 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-08-28, 22:18
Posty: 19
Lokalizacja: Kolonia
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Trx-4
Imię: Albin
Cooo 7 lat?! To tak się da? Ja chyba bym musiał używać defka tylko w domu by silnik przeżył tyle czasu...

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#15  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-10, 22:26 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11718
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 257 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
I to sensorowa bezszczotka :)
A lekko nie miał, od wody, przez błoto, po wodę morską. O tym jak silnik był zabezpieczony, to temat nawet się uchował.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO