Teraz jest 2018-11-16, 14:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Post nr:#16  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-10, 22:42 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-02-07, 20:48
Posty: 212
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiek: 35

Model: SCX10 HONCHO, Vaterra F250
Imię: Krzysiek
A te silniki są spalone czy zatarte??
Ja po "Wildze" miałem podobny objaw, ale wyciągnąłem silnik z modelu i wsadziłem do szklanki z wodą destylowaną i włączyłem.
Silnik się wypłukał z piachu. Po tym wydmuchałem sprężonym powietrzem i jest ok. Jeździ do dzisiaj. Chyba że, silnik jest rozbieralny to jeszcze prostsza sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#17  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-10, 23:22 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5794
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Wojtek, po pierwszym poście i fotce, to ja to podejrzewam, że kolega Albin preferuje warunki do jazdy bardziej odpowiadające amfibiom niźli "rock crawlerom", stąd pewnie te problemy z silnikami...

Albin, próbowałeś wyczyścić te silniki, gdy dawały pierwsze objawy zmęczenia? Podejrzewam, że wirniki masz pełne piachu/błota lub łożyska się zacierają, stąd te coraz słabsze osiągi. Szczotki w tak krótkim czasie nie powinny się zużyć, nawet biorąc pod uwagę warunki pracy.

Jeśli nie doszło do zwarcia, przepalenia zwojów to możesz spróbować wyczyścić te silniki w środku i sprawdzić przy okazji stan szczotek.

Wersja dla leniwych (bez rozbierania silnika) - uruchomić silnik w pojemniku z wodą, najlepiej destylowaną i poczekać na "samooczyszczenie".
Na wypadek gdyby silniki miały już poważniejszą awarię (np. zwarcie) jako źródła prądu nie polecam używania podczas "kąpieli oczyszczającej" regulatora i pakietów LiPo, a zasilić silnik bezpośrednio np. ze zwykłych baterii alkaicznych lub nimh (prawdopodobnie już 3V napięcia wystarczą, a silnik nie będzie kręcił jak szalony - niemniej uwaga na moment obrotowy przy starcie).
Po kąpieli trzeba pamiętać o zastosowaniu jakiegoś środka wypierającego wodę, szczególnie w łożyskach/panewkach silnika* (te to przydało by się nasmarować), no chyba ,że one już bo kąpielach błotnych przestały istnieć...
Płukanie stosowałem dawniej w silnikach szczotkowych modeli onroad, gdy spadały ich osiągi - woda wypłukiwała osad ze szczotek i inne zanieczyszczenia, po takim zabiegu silniki miały lepsze osiągi.

*póki co nie miałem okazji i potrzeby rozbierać silnika traxxasa , więc nie wiem czy jest rozbieralny i czy posiada łożyska.

edit: widzę, że w międzyczasie KrzysiekB napisał podobny post.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#18  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-11, 18:36 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-08-28, 22:18
Posty: 19
Lokalizacja: Kolonia
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Trx-4
Imię: Albin
Czyszczenie w szklance wody robiłem, tyle że zwykłej... Silniki były zajechane tak że miały luz na wale. Rozbieralne raczej nie są, przynajmniej w domowych warunkach.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#19  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-11, 20:06 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11718
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 257 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Fabryczne zasadniczo nie są rozbieralne.
Z tego wynika, że za późno zabierasz się za reanimację. Może byś je uratował, gdybyś wcześniej wyłączał je z użytku i serwisował po przez kompiel, po przez przedmuchanie, napuszczanie czymś w rodzaju WD40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#20  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-11, 20:15 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-08-28, 22:18
Posty: 19
Lokalizacja: Kolonia
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 23

Model: Trx-4
Imię: Albin
Myślę że od teraz, będę robił kąpiel i smarowanie silnika po każdej wyprawie, powinno to wydłużyć jego żywotność. Co do chłodzenia to zamówiłem radiator na silnik może też trochę pomoże

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#21  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-12, 15:33 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-19, 17:27
Posty: 860
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 49

Model: 4x4 , 6x6 ...
Imię: Zbyszek
Albinos_95 napisał(a):
Myślę że od teraz, będę robił kąpiel i smarowanie silnika po każdej wyprawie, powinno to wydłużyć jego żywotność. Co do chłodzenia to zamówiłem radiator na silnik może też trochę pomoże

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka



Albin ale Ty chyba za każdym razem nie kupujesz oryginalnego silnika :decha :LOL , powiedz że nie :lanie przecież to wywalanie kasy w błoto dosłownie bo są tańsze zamienniki które są rozbieralne .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#22  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-12, 16:20 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!

Dołączył(a): 2018-04-03, 14:17
Posty: 11
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Model:
Imię: Bartek
hej
Ja również zniszczyłem 2 silniki oryginalne.
Niestety 21T nie sprawdza się moim zdaniem w tym modelu (tak jak serwa :) )
Za szybki, za wysoko go trzeba kręcić

Teraz w TRX-e siedzi zwykły 55T HPI i powiem że po podpieciu 3S jest dobrze (wystarczajaco szybki na 20ce, precyzyjny na 1-ce).

Nie grzeje sie tak
I wymiana jaby co mniej kosztowna niz oryginał...

Gdybym cos jeszcze zmieniał to na pewno regiel. W planach jest HW 1080. Oryginalny paskudnie duzo prądu pobiera niestety. Porównywane na zawodach podczas WSW. Tam gdzie Mariusz i Ja juz zmienialismy pakiety tam autka z HB1080 długo jeszcze jezdziły (a droga ta sama)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#23  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-13, 16:16 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5794
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
BartoPL napisał(a):
W planach jest HW 1080. Oryginalny paskudnie duzo prądu pobiera niestety.


Za zużycie energii w modelu przede wszystkim odpowiada silnik, a na jej wielkość ma wpływ ilość zwojów, przełożenie całkowite, opory toczenia i masa modelu. Esc ma za zadanie tą energię dostarczyć zgodnie z sygnałem z odbiornika, zapewnia też zasilanie dla odbiornika i innych sprzętów na pokładzie (BEC). Zapewne jakieś straty przy tych funkcjach ESC ma (stąd m.in. emisja ciepła), ale w porównaniu do potrzeb napędu, to jest to znikome zużycie.
Dużo mniej prądu zużyjesz zmniejszając masę modelu, zmniejszając atak czy też zmieniając silnik na taki z większym "T".
Różnica w stratach pomiędzy wymienionymi regulatorami (sprawnymi) będzie w praktyce niezauważalna - mam oba, nie widzę różnicy.

Upraszczając - w modelu to SILNIK zużywa prąd dostarczany przez regulator.



Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO