Teraz jest 2019-10-19, 09:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Post nr:#16  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-10, 22:42 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-02-07, 20:48
Posty: 350
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiek: 36

Model: SCX10 HONCHO, Vaterra F250
Imię: Krzysiek
A te silniki są spalone czy zatarte??
Ja po "Wildze" miałem podobny objaw, ale wyciągnąłem silnik z modelu i wsadziłem do szklanki z wodą destylowaną i włączyłem.
Silnik się wypłukał z piachu. Po tym wydmuchałem sprężonym powietrzem i jest ok. Jeździ do dzisiaj. Chyba że, silnik jest rozbieralny to jeszcze prostsza sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#17  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-10, 23:22 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 6128
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 69 razy
Otrzymał podziękowań: 142 razy
Wiek: 40

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Wojtek, po pierwszym poście i fotce, to ja to podejrzewam, że kolega Albin preferuje warunki do jazdy bardziej odpowiadające amfibiom niźli "rock crawlerom", stąd pewnie te problemy z silnikami...

Albin, próbowałeś wyczyścić te silniki, gdy dawały pierwsze objawy zmęczenia? Podejrzewam, że wirniki masz pełne piachu/błota lub łożyska się zacierają, stąd te coraz słabsze osiągi. Szczotki w tak krótkim czasie nie powinny się zużyć, nawet biorąc pod uwagę warunki pracy.

Jeśli nie doszło do zwarcia, przepalenia zwojów to możesz spróbować wyczyścić te silniki w środku i sprawdzić przy okazji stan szczotek.

Wersja dla leniwych (bez rozbierania silnika) - uruchomić silnik w pojemniku z wodą, najlepiej destylowaną i poczekać na "samooczyszczenie".
Na wypadek gdyby silniki miały już poważniejszą awarię (np. zwarcie) jako źródła prądu nie polecam używania podczas "kąpieli oczyszczającej" regulatora i pakietów LiPo, a zasilić silnik bezpośrednio np. ze zwykłych baterii alkaicznych lub nimh (prawdopodobnie już 3V napięcia wystarczą, a silnik nie będzie kręcił jak szalony - niemniej uwaga na moment obrotowy przy starcie).
Po kąpieli trzeba pamiętać o zastosowaniu jakiegoś środka wypierającego wodę, szczególnie w łożyskach/panewkach silnika* (te to przydało by się nasmarować), no chyba ,że one już bo kąpielach błotnych przestały istnieć...
Płukanie stosowałem dawniej w silnikach szczotkowych modeli onroad, gdy spadały ich osiągi - woda wypłukiwała osad ze szczotek i inne zanieczyszczenia, po takim zabiegu silniki miały lepsze osiągi.

*póki co nie miałem okazji i potrzeby rozbierać silnika traxxasa , więc nie wiem czy jest rozbieralny i czy posiada łożyska.

edit: widzę, że w międzyczasie KrzysiekB napisał podobny post.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#18  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-11, 18:36 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-08-28, 22:18
Posty: 34
Lokalizacja: Kolonia
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 24

Model: Trx-4
Imię: Albin
Czyszczenie w szklance wody robiłem, tyle że zwykłej... Silniki były zajechane tak że miały luz na wale. Rozbieralne raczej nie są, przynajmniej w domowych warunkach.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#19  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-11, 20:06 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 12349
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 34 razy
Otrzymał podziękowań: 272 razy
Wiek: 52

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Fabryczne zasadniczo nie są rozbieralne.
Z tego wynika, że za późno zabierasz się za reanimację. Może byś je uratował, gdybyś wcześniej wyłączał je z użytku i serwisował po przez kompiel, po przez przedmuchanie, napuszczanie czymś w rodzaju WD40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#20  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-11, 20:15 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-08-28, 22:18
Posty: 34
Lokalizacja: Kolonia
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 24

Model: Trx-4
Imię: Albin
Myślę że od teraz, będę robił kąpiel i smarowanie silnika po każdej wyprawie, powinno to wydłużyć jego żywotność. Co do chłodzenia to zamówiłem radiator na silnik może też trochę pomoże

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#21  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-12, 15:33 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-19, 17:27
Posty: 1024
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 50

Model: 4x4 , 6x6 , 8x8 ...
Imię: Zbyszek
Albinos_95 napisał(a):
Myślę że od teraz, będę robił kąpiel i smarowanie silnika po każdej wyprawie, powinno to wydłużyć jego żywotność. Co do chłodzenia to zamówiłem radiator na silnik może też trochę pomoże

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka



Albin ale Ty chyba za każdym razem nie kupujesz oryginalnego silnika :decha :LOL , powiedz że nie :lanie przecież to wywalanie kasy w błoto dosłownie bo są tańsze zamienniki które są rozbieralne .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#22  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-12, 16:20 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!

Dołączył(a): 2018-04-03, 14:17
Posty: 12
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Model:
Imię: Bartek
hej
Ja również zniszczyłem 2 silniki oryginalne.
Niestety 21T nie sprawdza się moim zdaniem w tym modelu (tak jak serwa :) )
Za szybki, za wysoko go trzeba kręcić

Teraz w TRX-e siedzi zwykły 55T HPI i powiem że po podpieciu 3S jest dobrze (wystarczajaco szybki na 20ce, precyzyjny na 1-ce).

Nie grzeje sie tak
I wymiana jaby co mniej kosztowna niz oryginał...

Gdybym cos jeszcze zmieniał to na pewno regiel. W planach jest HW 1080. Oryginalny paskudnie duzo prądu pobiera niestety. Porównywane na zawodach podczas WSW. Tam gdzie Mariusz i Ja juz zmienialismy pakiety tam autka z HB1080 długo jeszcze jezdziły (a droga ta sama)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#23  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2018-09-13, 16:16 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 6128
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 69 razy
Otrzymał podziękowań: 142 razy
Wiek: 40

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
BartoPL napisał(a):
W planach jest HW 1080. Oryginalny paskudnie duzo prądu pobiera niestety.


Za zużycie energii w modelu przede wszystkim odpowiada silnik, a na jej wielkość ma wpływ ilość zwojów, przełożenie całkowite, opory toczenia i masa modelu. Esc ma za zadanie tą energię dostarczyć zgodnie z sygnałem z odbiornika, zapewnia też zasilanie dla odbiornika i innych sprzętów na pokładzie (BEC). Zapewne jakieś straty przy tych funkcjach ESC ma (stąd m.in. emisja ciepła), ale w porównaniu do potrzeb napędu, to jest to znikome zużycie.
Dużo mniej prądu zużyjesz zmniejszając masę modelu, zmniejszając atak czy też zmieniając silnik na taki z większym "T".
Różnica w stratach pomiędzy wymienionymi regulatorami (sprawnymi) będzie w praktyce niezauważalna - mam oba, nie widzę różnicy.

Upraszczając - w modelu to SILNIK zużywa prąd dostarczany przez regulator.



Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#24  PostTytuł: Re: Zabezpieczenie silnika
PostNapisane:2019-08-29, 18:51 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-08-28, 22:18
Posty: 34
Lokalizacja: Kolonia
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 24

Model: Trx-4
Imię: Albin
Odkopując tak trochę ten temat, napiszę że nie udało mi się niczym zabezpieczyć szczotki przed zniszczeniem. Postanowiłem wsadzić do modelu bezszczotke od traxxasa. Od tamtej pory nie ma żadnych problemów z silnikiem, a było to w październiku i od tamtej pory model był topiony w wodzie i błocie praktycznie na każdym wyjeździe. Więc wszystkim którzy mają podobne problemy z silnikiem w swoim modelu polecam po prostu założyć bezszczotke.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO