STAR 266. 6x6 by Adamo
- Adamo
- Znawca / AT!
- Posty: 4754
- Rejestracja: 2007-05-06, 20:17
- Imię: Adam
- Lokalizacja: podlaskie
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
STAR 266. 6x6 by Adamo
Już dawno Stara nie było na forum więc przyznacie że jest to najlepszy moment na założenie nowego garażu
Star 6x6 będzie osadzony na mostach scorpiona (duża grucha | ) z przyczyn budżetowych.
Założenia;
- ma poruszać się jak motyl w terenie
- cechować go ma mocna sztywna rama
- duża moc (2x silnik 45T lub 55T współpracujące z 2 biegową skrzynią biegów)
Przeszedłem do wykonania wstępnego rysunku.
Star 6x6 będzie osadzony na mostach scorpiona (duża grucha | ) z przyczyn budżetowych.
Założenia;
- ma poruszać się jak motyl w terenie
- cechować go ma mocna sztywna rama
- duża moc (2x silnik 45T lub 55T współpracujące z 2 biegową skrzynią biegów)
Przeszedłem do wykonania wstępnego rysunku.
- Adamo
- Znawca / AT!
- Posty: 4754
- Rejestracja: 2007-05-06, 20:17
- Imię: Adam
- Lokalizacja: podlaskie
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Jeśli pandemia to na pewno nie STARÓW a MANÓW Unixie!
Najlepiej odwołać się do statystyki więc... :oo
Skrzynia 2 silnikowa 2 biegowa to oczywiście produkt Traxasa z modelu E-maxx
Nie jestem pewny jak będzie pracowało zawieszenie zarówno z przodu jak i z tyłu w takiej konfiguracji więc dzięki za powodzenie Max bo się przyda na pewno
Najlepiej odwołać się do statystyki więc... :oo
Skrzynia 2 silnikowa 2 biegowa to oczywiście produkt Traxasa z modelu E-maxx
Nie jestem pewny jak będzie pracowało zawieszenie zarówno z przodu jak i z tyłu w takiej konfiguracji więc dzięki za powodzenie Max bo się przyda na pewno
- Adamo
- Znawca / AT!
- Posty: 4754
- Rejestracja: 2007-05-06, 20:17
- Imię: Adam
- Lokalizacja: podlaskie
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Dzięki koledzy za techniczne podejście
Mam całego E-maxa na dewce więc musi tak zostać
Też mam pewne wątpliwości co do pracy tego zawieszenia.
Z 2 strony nie chcę powielać sprawdzonych konstrukcji tak więc najpierw podłubię z moją wersją aby sprawdzić ją w praktyce.
Drążki reakcyjne w przednim zawieszeniu mają zapobiegać obracaniu mostu i tym samym powyginaniu przypuszczalnie 2 piór dla płynnej pracy mostu.
Resory mają być wg. możliwości oryginalnych axialowych mostów jak najbliżej gruszki dla lepszego ich krzyżowania.
Qrcze im bliżej realizacji tym mniej mi się te rozwiązanie podoba :_
Mam całego E-maxa na dewce więc musi tak zostać
Też mam pewne wątpliwości co do pracy tego zawieszenia.
Z 2 strony nie chcę powielać sprawdzonych konstrukcji tak więc najpierw podłubię z moją wersją aby sprawdzić ją w praktyce.
Drążki reakcyjne w przednim zawieszeniu mają zapobiegać obracaniu mostu i tym samym powyginaniu przypuszczalnie 2 piór dla płynnej pracy mostu.
Resory mają być wg. możliwości oryginalnych axialowych mostów jak najbliżej gruszki dla lepszego ich krzyżowania.
Qrcze im bliżej realizacji tym mniej mi się te rozwiązanie podoba :_
Fakt jak będziesz chciał umieścić wszystkie graty z przodu (nie wiem czy robisz zabudowe) to będzie średnio ciekawie jeśli chodzi o przednie zawieszenie (ja swoje 3 razy usztywniałem i zmieniałem a jeszcze nie mam najcięższego-pakietu).Adamo pisze:Boję się tylko takiego rozkładu masy, około 70/30 dla przodu
Jeśli robisz jakąś pake to będziesz miał dużo łatwiej z rozłożeniem masy-i osprzętu
A rama całkiem całkiem
- Adamo
- Znawca / AT!
- Posty: 4754
- Rejestracja: 2007-05-06, 20:17
- Imię: Adam
- Lokalizacja: podlaskie
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wstyd się przyznać ale zapomniałem o miejscu na pakiet
Dzięki Berla
W planach mam zrobić wersję leśną czyli z tzw. platformą i wciągarko/ wyciągarką na pace.
Pakiet trafi więc między skrzynię rozdzielczą a tylne osie pomiędzy ramą oczywiście tak więc nie będzie widoczny.
Przód i tak jednak wyjdzie dość ciężki gdyż będzie tam się znajdowała ciężka 2 biegowa skrzynia z 2x 55T, 2xserwa oraz ...
Tak więc najbardziej boję się o notoryczne gięcie piór oraz o pracę boczną mostu przy skręcaniu.
Zjawisko gięcia piór jest mi zbyt dobrze znane i to nie zależnie od skali niestety :_
Z drugiej strony pióra są dla twardzieli
Dzięki Berla
W planach mam zrobić wersję leśną czyli z tzw. platformą i wciągarko/ wyciągarką na pace.
Pakiet trafi więc między skrzynię rozdzielczą a tylne osie pomiędzy ramą oczywiście tak więc nie będzie widoczny.
Przód i tak jednak wyjdzie dość ciężki gdyż będzie tam się znajdowała ciężka 2 biegowa skrzynia z 2x 55T, 2xserwa oraz ...
Tak więc najbardziej boję się o notoryczne gięcie piór oraz o pracę boczną mostu przy skręcaniu.
Zjawisko gięcia piór jest mi zbyt dobrze znane i to nie zależnie od skali niestety :_
Z drugiej strony pióra są dla twardzieli