GAZ 69
- Orzeł
- Adept / AT!
- Posty: 2895
- Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
GAZ 69
Witam wszystkich, :W
Jako, że jestem nowy na forum a chciałbym podzielić się z Wami moim warsztatem proszę o wyrozumiałość (przynajmniej na początku).
Przeglądam to forum od jakiegoś czasu i powiem szczerze, że jestem zafascynowany trialem rc. Modelarstwem zajmuje się od bardzo dawna, posiadam modele z każdej dziedziny tj. powietrze, woda i ląd ale w tej chwili już wiem co mnie tak naprawdę wkręciło.
Dlatego też postanowiłem budować własny pojazd trialowy od podstaw. Co prawda przeglądając to forum można nabawić się kompleksów - stawiacie poprzeczkę bardzo wysoko. Będę starał się jej dorównać. A modelem tym będzie jak w temacie GAZ69 w skali 1:8 na felgach 1,9" z możliwością zmiany na 2,2". Opis budowy przedstawiam też na swojej stronie ale tu są eksperci z tej dziedziny i Wasze cenne uwagi napewno wiele wniosą.
Link do mojego warsztatu:Budowa Gazika :-Oo
Jako, że jestem nowy na forum a chciałbym podzielić się z Wami moim warsztatem proszę o wyrozumiałość (przynajmniej na początku).
Przeglądam to forum od jakiegoś czasu i powiem szczerze, że jestem zafascynowany trialem rc. Modelarstwem zajmuje się od bardzo dawna, posiadam modele z każdej dziedziny tj. powietrze, woda i ląd ale w tej chwili już wiem co mnie tak naprawdę wkręciło.
Dlatego też postanowiłem budować własny pojazd trialowy od podstaw. Co prawda przeglądając to forum można nabawić się kompleksów - stawiacie poprzeczkę bardzo wysoko. Będę starał się jej dorównać. A modelem tym będzie jak w temacie GAZ69 w skali 1:8 na felgach 1,9" z możliwością zmiany na 2,2". Opis budowy przedstawiam też na swojej stronie ale tu są eksperci z tej dziedziny i Wasze cenne uwagi napewno wiele wniosą.
Link do mojego warsztatu:Budowa Gazika :-Oo
Ostatnio zmieniony 2015-09-27, 22:06 przez Orzeł, łącznie zmieniany 3 razy.
- Orzeł
- Adept / AT!
- Posty: 2895
- Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Zdaję sobie z tego sprawę, ale przy tej skali o której piszesz, przy zastosowaniu kół, które posiadam wyszedł by prawie monster a ja chcę żeby koła mieściły się w obrysie karoserii. Trzymam się natomiast wszystkich wymiarów z regulaminu trialowego dla klasy scale.redin pisze:witamy witamy
co prawda proponował bym 1:10
najbardziej powszechna skala
Widzę, że na ostatnich zawodach podane było, że w tej klasie jest 6 autek. Być może będę tym 7 szczęśliwcem, który dołączy do Waszego zacnego grona.
- Orzeł
- Adept / AT!
- Posty: 2895
- Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
No, witam :Wunix pisze:No, witam :W
Tym bardziej, że prawie równolatek
Powodzenia w budowie
Pozdr
Dzięki za ciepłe przyjęcie. To, że udało mi się założyć tutaj temat daje mi dodatkową mobilizację do budowy mojego modelu. A budowa już rozpoczęta, wszystko rozbija się o czas i wyrozumiałość mojej żony (której u niej czasami brak).
- RaV
- Weteran / AT!
- Posty: 3013
- Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: GB
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Witamy.zg6000 pisze:Zdaję sobie z tego sprawę, ale przy tej skali o której piszesz, przy zastosowaniu kół, które posiadam wyszedł by prawie monster a ja chcę żeby koła mieściły się w obrysie karoserii. Trzymam się natomiast wszystkich wymiarów z regulaminu trialowego dla klasy scale.redin pisze:witamy witamy
co prawda proponował bym 1:10
najbardziej powszechna skala
Widzę, że na ostatnich zawodach podane było, że w tej klasie jest 6 autek. Być może będę tym 7 szczęśliwcem, który dołączy do Waszego zacnego grona.
Modeli w klasie scale jest znacznie więcej, popatrz w klasyfikację generalną Niestety nie wszscy jeżdżą na każde zawody. Miemniej każdy nowy model cieszy.
Sam też zacząłem gaza, ale prace troszę utknęły http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic. ... 9m&start=0
- Orzeł
- Adept / AT!
- Posty: 2895
- Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Jestem pod wrażeniem Twojego gazika, super pomysł z tym pcv - nie wpadłem na to wcześniej. Czy mógłbyś podać wymiary zewnętrzne budy bez nadkoli z tyłu czyli długość i szerokość. Chciałbym je porównać ze swoimi.
Nie doszedłem jeszcze jak się tu wrzuca zdjęcia, tak na szybko dla zainteresowanych podaję link do mojej modelarni.
:-Oo Link do mojego warsztatu: Gaz 69 warsztat
Nie doszedłem jeszcze jak się tu wrzuca zdjęcia, tak na szybko dla zainteresowanych podaję link do mojej modelarni.
:-Oo Link do mojego warsztatu: Gaz 69 warsztat
Ostatnio zmieniony 2008-11-28, 16:23 przez Orzeł, łącznie zmieniany 1 raz.
- RaV
- Weteran / AT!
- Posty: 3013
- Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: GB
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Mam skany planów MM, mogę posłać, jak masz większą skrzynkęzg6000 pisze:Jestem pod wrażeniem Twojego gazika, super pomysł z tym pcv - nie wpadłem na to wcześniej. Czy mógłbyś podać wymiary zewnętrzne budy bez nadkoli z tyłu czyli długość i szerokość. Chciałbym je porównać ze swoimi.
Nie doszedłem jeszcze jak się tu wrzuca zdjęcia ale może uda mi się wstawić link do mojego warsztatu gdzie powstaje mój gaz.
Gaz 69 warsztat
edit: Widzę że najpierw powinienem kliknąć w linka
- Orzeł
- Adept / AT!
- Posty: 2895
- Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Minął kolejny weekend i znowu trochę sobie pobudowałem. Parę godzin spędzonych w warsztacie i jeden bok prawie gotowy, ale do końca jeszcze sporo... OAA
Ostatnio zmieniony 2015-09-27, 22:28 przez Orzeł, łącznie zmieniany 3 razy.
waga tego modelu bedzie dominujaca...
jak dla mnie piekna robota ... kiedys zmienie prace by miec wiecej czasu i tez zabiore sie za jakis konkretny projekt...
53 rocznik (chyba)... jezdzi... prowadzi sie go jak stara babe na weselu.... ale piekne auto
chlopaki na warsztacie odwalili kawał zajebiennej roboty
jak dla mnie piekna robota ... kiedys zmienie prace by miec wiecej czasu i tez zabiore sie za jakis konkretny projekt...
53 rocznik (chyba)... jezdzi... prowadzi sie go jak stara babe na weselu.... ale piekne auto
chlopaki na warsztacie odwalili kawał zajebiennej roboty
- Orzeł
- Adept / AT!
- Posty: 2895
- Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
waga faktycznie chyba będzie dominująca, ale to się okaże na końcu. Z tym akurat nie ma problemu, bo w trakcie jej zwiększania będę dokładał piór w resorach.Bandzior pisze:waga tego modelu bedzie dominujaca...
jak dla mnie piekna robota ... kiedys zmienie prace by miec wiecej czasu i tez zabiore sie za jakis konkretny projekt...
[url=http://img141.imageshack.us/img141/4843/20080820325uu1.th.jpg]Obrazek[/URL]
53 rocznik (chyba)... jezdzi... prowadzi sie go jak stara babe na weselu.... ale piekne auto
chlopaki na warsztacie odwalili kawał zajebiennej roboty
Natomiast to co przedstawiasz na zdjęciu chętnie bym zobaczył w mniejszej skali.
- Orzeł
- Adept / AT!
- Posty: 2895
- Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
W związku z tym, iż prace nad moim gazem są już w stadium zaawansowanym podam trochę informacji o planowanym napędzie. Czytając forum oraz oglądając filmy dochodzę do wniosku (co oczywiście jest dla wszystkich jasne) że należy stawiać na moc a nie na prędkość.
Początkowo miałem wykorzystać napęd i zawieszenie od WK ale że buduję wszystko od podstaw a części na Allegro do wheely'go brak, musiałem szukać innych rozwiązań. Pomyślałem sobie o napędzie z czołgu. Kupiłem napęd z zębatkami metalowymi. Czołgi waloryzowane mają masę 9-11kg, mój gaz myślę że tego nie osiągnie ale moc tej przekładni robi wrażenie, do tego jeszcze dyfer, który zwalnia 1 do 3. Myślę, po wstępnych próbach, że maksymalna prędkość ok 5-6km/h to będzie max.
Silnik i elektronika będą umieszczone wysoko prawie pod dachem modelu co zapobiegnie zalaniu. Wiem, że zaraz znajdą się posty o środku ciężkości. Ale masa elektroniki w stosunku do masy modelu nie będzie miała u mnie dużego znaczenia. Tym bardziej, że planuję dociążenie spodu.
Jak widać z moich zdjęć gaza buduję metodą oryginału, czyli każda część karoserii oddzielnie, co odzwierciedli realizm, nawet przy uszkodzeniach i ewentualnych naprawach blacharskich. OAA Piszcie co sądzicie o takim napędzie bo nie znalazłem na tym forum takiego rozwiązania.
Początkowo miałem wykorzystać napęd i zawieszenie od WK ale że buduję wszystko od podstaw a części na Allegro do wheely'go brak, musiałem szukać innych rozwiązań. Pomyślałem sobie o napędzie z czołgu. Kupiłem napęd z zębatkami metalowymi. Czołgi waloryzowane mają masę 9-11kg, mój gaz myślę że tego nie osiągnie ale moc tej przekładni robi wrażenie, do tego jeszcze dyfer, który zwalnia 1 do 3. Myślę, po wstępnych próbach, że maksymalna prędkość ok 5-6km/h to będzie max.
Silnik i elektronika będą umieszczone wysoko prawie pod dachem modelu co zapobiegnie zalaniu. Wiem, że zaraz znajdą się posty o środku ciężkości. Ale masa elektroniki w stosunku do masy modelu nie będzie miała u mnie dużego znaczenia. Tym bardziej, że planuję dociążenie spodu.
Jak widać z moich zdjęć gaza buduję metodą oryginału, czyli każda część karoserii oddzielnie, co odzwierciedli realizm, nawet przy uszkodzeniach i ewentualnych naprawach blacharskich. OAA Piszcie co sądzicie o takim napędzie bo nie znalazłem na tym forum takiego rozwiązania.