DAC 887R
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
DAC 887R
Cześć,
Marzy mi się od dłuższego czasu 8x8, który będzie typowym dzikiem do rycia, żebym nie musiał się martwić o baki, schodki, kominy itd.
Przeszukując internet znalazłem rumuńską ciężarówkę, która ma same kąty proste i do tego wystepowała (w ograniczonej ilości) w wersji 8x8. Poszukiwania danych były trudne. Po kontakcie z rumuńskim modelarzem udało mi się zdobyć trochę danych.
Kilka informacji:
Rama alu handmade
Resory handmade
Mosty HPI venture
Przekładnia austar
Rozdzielacz z wyjściem na trzy wałki na stronę z Aliexpress.
Karoseria ze spienionego oraz hipsu.
Koła 1.9 120mm.
Marzy mi się od dłuższego czasu 8x8, który będzie typowym dzikiem do rycia, żebym nie musiał się martwić o baki, schodki, kominy itd.
Przeszukując internet znalazłem rumuńską ciężarówkę, która ma same kąty proste i do tego wystepowała (w ograniczonej ilości) w wersji 8x8. Poszukiwania danych były trudne. Po kontakcie z rumuńskim modelarzem udało mi się zdobyć trochę danych.
Kilka informacji:
Rama alu handmade
Resory handmade
Mosty HPI venture
Przekładnia austar
Rozdzielacz z wyjściem na trzy wałki na stronę z Aliexpress.
Karoseria ze spienionego oraz hipsu.
Koła 1.9 120mm.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: DAC 887R
Wymarzona forma dla tych "zdolniejszych inaczej"
Choć prosto, nie koniecznie znaczy łatwo - powodzenia
Moje poszukiwania pomysłu na ciężarówkę, również szły tym torem i zaowocowały odkryciem iberyjskiego kanciastego wynalazku
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: DAC 887R
Cały czas zdobywam umiejętności manualne i mam plan zrobić wszystkie elementy jak najwierniej. Mam za sobą dopiero dwie karoserie wykonane samodzielnie i nie są to niestety najpiękniejsze budy. Mam nadzieję, że tym razem pójdzie lepiej
- RockyRider
- Adept / AT!
- Posty: 477
- Rejestracja: 2016-07-15, 23:06
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 1 razy
Re: DAC 887R
Szykuje się piękny projekt
wiesz Koskos ze trening czyni mistrza, zaskoczysz nasz jeżeli wykonasz te przetłoczenia na karoserii
Powodzonka, pamiętaj M2 w traku wytrzymają jeżeli będzie ich 3x więcej
wiesz Koskos ze trening czyni mistrza, zaskoczysz nasz jeżeli wykonasz te przetłoczenia na karoserii
Powodzonka, pamiętaj M2 w traku wytrzymają jeżeli będzie ich 3x więcej
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: DAC 887R
Dokładnie, kto buduje ten się uczy ... najczęściej na własnych błędach, ale na tym też polega naukaRockyRider pisze: ↑2021-12-06, 09:26Szykuje się piękny projekt
wiesz Koskos ze trening czyni mistrza ...
Ciężarówka - a w szczególności 8x8 - to poważne wyzwanie, więc powodzenia tylko życzyć
Na szczęście to nie przetłoczenia wgłębne, z takimi było by o wiele więcej zachodu.RockyRider pisze: ↑2021-12-06, 09:26... zaskoczysz nasz jeżeli wykonasz te przetłoczenia na karoserii
p.s.
Zdjęć 870-ki jak widzę w necie jest niewiele, ale jeżeli kabina w wersji 3 osiowej jest podobna lub taka sama, to tych jest już więcej. Będzie dobrze
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: DAC 887R
Baaardzo powoli ale do przodu. W nocy pracuję nad przetłoczeniami na karoserii, a do południa przed pracą nad ramą. Rama to dwa ceowniki połączone płaskownikami. Tył ramy gotowy. Otwory, wymierzone, wywiercone i nagwintowane. Z moimi zdolnościami i narzędziami spędziłem dwa przedpoludnia na 4 otworach.
Na podstawie dostępnych projektów i zdjęć można wywnioskować, że w tych ciężarówkach występowały dwa rodzaje kabin: krótsze i dłuższe. Krótsze były w modelach 444 oraz 665. Dłuższe w 665 i 887. Ten budowany przeze mnie w oryginale oprócz dodatkowej osi różnił się od 665 jeszcze silnikiem - był wyposażony w V8. O innych różnicach informacji nie znalazłem.
Na podstawie dostępnych projektów i zdjęć można wywnioskować, że w tych ciężarówkach występowały dwa rodzaje kabin: krótsze i dłuższe. Krótsze były w modelach 444 oraz 665. Dłuższe w 665 i 887. Ten budowany przeze mnie w oryginale oprócz dodatkowej osi różnił się od 665 jeszcze silnikiem - był wyposażony w V8. O innych różnicach informacji nie znalazłem.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: DAC 887R
Taka forma łączenia może być dobrana na wstępie, gdy potrzebujesz uchwycić wymiary.
Zobacz jak koledzy w truckach łączą ramę, bo tu z pewnością więcej "zastrzałów-rozpór" będziesz musiał wstawić.
Mam świadomość, że to wstęp, a nie gotowa usztywniona rama, ale warto poszukać sprawdzonych pomysłów w tego typu konstrukcjach.
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: DAC 887R
Dzięki, spędziłem już kilka wieczorów przeglądając garaże
w planach są już na pewno trzy dodatkowe zastrzały.
Dzięki, muszę koniecznie. Zastanawiam się nad zabudową jak w truck trialu i zbudowaniu klatki, ale wzmocnień nigdy za wiele
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: DAC 887R
Czas na mały updated
Zrobione uszczelki okien, poprawiony kształt bocznych okien (wyciąłem kąty proste, a oryginał ma zaokrąglone rogi okien).
Dwa z czterech przednich resorów gotowe, mocowanie mostów do tylnych resorów kołyski zrobione - udało się wykorzystać oryginalne mocowania mostów z ventury. Po świętach ciąg dalszy prac nad zawieszeniem. W międzyczasie dotarły cztery felgi i komplet opon, na dniach przyjdą kolejne cztery felgi. Felgi metalowe beadlocki 1.9. Koła dostały dodatkowy pasek ciężarków. Dziś odebrałem regulator HW1080.
Baaardzo powoli ale do przodu, elementy z aluminium dostaną jeszcze ostateczny szlif.
Zrobione uszczelki okien, poprawiony kształt bocznych okien (wyciąłem kąty proste, a oryginał ma zaokrąglone rogi okien).
Dwa z czterech przednich resorów gotowe, mocowanie mostów do tylnych resorów kołyski zrobione - udało się wykorzystać oryginalne mocowania mostów z ventury. Po świętach ciąg dalszy prac nad zawieszeniem. W międzyczasie dotarły cztery felgi i komplet opon, na dniach przyjdą kolejne cztery felgi. Felgi metalowe beadlocki 1.9. Koła dostały dodatkowy pasek ciężarków. Dziś odebrałem regulator HW1080.
Baaardzo powoli ale do przodu, elementy z aluminium dostaną jeszcze ostateczny szlif.
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: DAC 887R
Z czego robiłeś resory?
Czy pod wpływem pracy zawieszenia nie będzie następowało minimalne okręcanie się mostów w osi?
Szekle to strzymają?
Czy pod wpływem pracy zawieszenia nie będzie następowało minimalne okręcanie się mostów w osi?
Szekle to strzymają?
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: DAC 887R
Resory zrobione ze sprężyny rozrusznika - szarpanki.
Szekli nie jestem do końca pewien niestety, wyjdzie w praniu.
Co do pracy mostu to nie wiem jak przymocować drugą stronę resora. W garażach widziałem, że czasem resory mocowane są na sztywno, bez wieszaków.
Wydaje mi się to chyba złym rozwiązaniem i chciałbym zrobić wieszaki jak w prawdziwym aucie. Ale z piętnastej strony muszę przyjrzeć się jeszcze jak jest w dużych ciężarówkach. No i z której strony dać wieszaki? W autach terenowych daje się je od strony zewnętrznej pojazdu ale jak to powinno być w ciężarówce 8x8? Możecie coś podpowiedzieć proszę? Tak dużo pytań....
Szekli nie jestem do końca pewien niestety, wyjdzie w praniu.
Co do pracy mostu to nie wiem jak przymocować drugą stronę resora. W garażach widziałem, że czasem resory mocowane są na sztywno, bez wieszaków.
Wydaje mi się to chyba złym rozwiązaniem i chciałbym zrobić wieszaki jak w prawdziwym aucie. Ale z piętnastej strony muszę przyjrzeć się jeszcze jak jest w dużych ciężarówkach. No i z której strony dać wieszaki? W autach terenowych daje się je od strony zewnętrznej pojazdu ale jak to powinno być w ciężarówce 8x8? Możecie coś podpowiedzieć proszę? Tak dużo pytań....
- RockyRider
- Adept / AT!
- Posty: 477
- Rejestracja: 2016-07-15, 23:06
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 1 razy
Re: DAC 887R
Hej, wieszaki zawsze z tyłu mostu a to dlatego ze one pracują przy ugięciu w tył czyli most przesuwa się troszeczkę do tylu , co wpływa na lepszą prace zawieszenia gdy pojazd jedzie w przód
chyba tylko stary wrangler i kilka wozów z tamtych lat miało przedni most z wieszakami na przodzie, ale ciężarówki nie widziałem z takim rozwiązaniem
chyba tylko stary wrangler i kilka wozów z tamtych lat miało przedni most z wieszakami na przodzie, ale ciężarówki nie widziałem z takim rozwiązaniem
- kokos
- Teoretyk
- Posty: 236
- Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: DAC 887R
Udało się trochę pójść do przodu z pracami. Przednie mosty siedzą już na resorach na swoim miejscu. Tylna kołyska jest już w fazie wykonania, dzięki uprzejmości Kozy i Kapiego będę miał kołyskę drukowaną, montowaną na dwóch łożyskach z każdej strony. Udało mi się wreszcie ustawić docelowe odległości między osiami. Mam już skręcone wszystkie koła, trwają prace nad zderzakiem. Do poprawki idzie dół budy, wystające od dołu elementy karoserii okazały się za krótkie
Jestem na etapie montowania przekładni i rozdzielacza. W głowie świta już pomysł na poprowadzenie wałów. Jeżeli chodzi o skręt to planuję każdy most z osobnym serwem. Teoretycznie miejsca wystarczy, zobaczymy co będzie w praktyce.
Jestem na etapie montowania przekładni i rozdzielacza. W głowie świta już pomysł na poprowadzenie wałów. Jeżeli chodzi o skręt to planuję każdy most z osobnym serwem. Teoretycznie miejsca wystarczy, zobaczymy co będzie w praktyce.
- Koza94
- Początkujący
- Posty: 317
- Rejestracja: 2018-04-27, 10:25
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował : 4 razy
Re: DAC 887R
Mimo wyjątkowej urody kabiny z niecierpliwością czekam na kolejne etapy budowy, która wcake tak wolno nie idzie!
No i bardzo mi dumnie, że jakieś małe, kozie ziarenko jest w tym projekcie
No i bardzo mi dumnie, że jakieś małe, kozie ziarenko jest w tym projekcie