Jeep Wrangler by szafir51 (Reely)
Jeep Wrangler by szafir51 (Reely)
Cześć,
Zdążyłem się już co nieco pobawić szybszymi modelami i postanowiłem spróbować z czymś wolniejszym. Założenia takie, że podchodzę to tematu budżetowo, bez wydawania miliona monet na początek.
Zakupiłem na portalu aukcyjnym (ponoć) powystawowy model Reely Free Men, będący klonem Axiala SCX10.2, coś takiego:
https://www.conrad.pl/p/model-samochodu ... en-1893843
Apkę i odbiornik mam, jakieś pakiety LiPo 2S i 3S też się znajdą.
Zamówiłem już u naszych chińskich przyjaciół combo szczotkowe: 540 Motor 60A ESC Carbon Brushed Shaft 3.175mm For 1/10 RC Car 35T
oraz serwo: EMAX ES3005 42g Metal Analog Servo for RC Airplane Waterproof
W oczekiwaniu na zamorską przesyłkę postanowiłem pogrzebać przy budzie, bo ta oryginalna jakoś średnio mi pasuje. Jako, że mam drukarkę 3d pomyślałem, że sam zrobię sobie nadwozie. Wybór padł na Jeepa Wranglera, bo znalazłem całkiem fajny model 3d.
Niestety model może i fajnie wygląda na renderowanych obrazkach, ale do druku kompletnie się nie nadaje. Przygotowanie go do wydruku to kupa roboty, więc na razie bawię się w modelarstwo 3d na komputerze
PS. Mam nadzieję, że w dobrym dziale, jak nie to proszę modów o przeniesienie.
Zdążyłem się już co nieco pobawić szybszymi modelami i postanowiłem spróbować z czymś wolniejszym. Założenia takie, że podchodzę to tematu budżetowo, bez wydawania miliona monet na początek.
Zakupiłem na portalu aukcyjnym (ponoć) powystawowy model Reely Free Men, będący klonem Axiala SCX10.2, coś takiego:
https://www.conrad.pl/p/model-samochodu ... en-1893843
Apkę i odbiornik mam, jakieś pakiety LiPo 2S i 3S też się znajdą.
Zamówiłem już u naszych chińskich przyjaciół combo szczotkowe: 540 Motor 60A ESC Carbon Brushed Shaft 3.175mm For 1/10 RC Car 35T
oraz serwo: EMAX ES3005 42g Metal Analog Servo for RC Airplane Waterproof
W oczekiwaniu na zamorską przesyłkę postanowiłem pogrzebać przy budzie, bo ta oryginalna jakoś średnio mi pasuje. Jako, że mam drukarkę 3d pomyślałem, że sam zrobię sobie nadwozie. Wybór padł na Jeepa Wranglera, bo znalazłem całkiem fajny model 3d.
Niestety model może i fajnie wygląda na renderowanych obrazkach, ale do druku kompletnie się nie nadaje. Przygotowanie go do wydruku to kupa roboty, więc na razie bawię się w modelarstwo 3d na komputerze
PS. Mam nadzieję, że w dobrym dziale, jak nie to proszę modów o przeniesienie.
Re: Jeep Wrangler by szafir51
Póki co udało mi się zrobić z grubsza proste elementy nadwozia, zrobiłem też próbny wydruk.
I tu się pojawił pierwszy problem. Przeskalowałem model 3d do takich wymiarów, żeby rozstaw osi był 313 mm, taki jak w podwoziu Reely. Jednak coś nie pykło i buda wyszło za krótka. Muszę popracować nad wymiarami, bo ta oryginalna jest o jakieś 7 cm dłuższa.
Jak to ze sobą zgrać? Zdemontować te oryginalne zderzaki Reely i zastąpić drukowanymi z modelu?
Jakieś porady, podpowiedzi dla początkującego?
I tu się pojawił pierwszy problem. Przeskalowałem model 3d do takich wymiarów, żeby rozstaw osi był 313 mm, taki jak w podwoziu Reely. Jednak coś nie pykło i buda wyszło za krótka. Muszę popracować nad wymiarami, bo ta oryginalna jest o jakieś 7 cm dłuższa.
Jak to ze sobą zgrać? Zdemontować te oryginalne zderzaki Reely i zastąpić drukowanymi z modelu?
Jakieś porady, podpowiedzi dla początkującego?
- tomaszkowalski719
- Teoretyk
- Posty: 72
- Rejestracja: 2019-09-03, 07:41
- Imię: Kamil
- Podziękował : 6 razy
Re: Jeep Wrangler by szafir51
Pytanie do Ciebie kolego. Co zrobisz że stara buda? Może miałbyś ochotę sprzedać jeśli tak w jakiej kwocie?
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Re: Jeep Wrangler by szafir51
@tomaszkowalski719
póki nowa buda nie będzie gotowa to stara póki co zostaje na aucie.
@ges
ale to nie chodzi o to, żeby dopasować podwozie do budy tylko odwrotnie Buda póki co się projektuje, na tym etapie można jeszcze wszystko poprawić.
póki nowa buda nie będzie gotowa to stara póki co zostaje na aucie.
@ges
ale to nie chodzi o to, żeby dopasować podwozie do budy tylko odwrotnie Buda póki co się projektuje, na tym etapie można jeszcze wszystko poprawić.
Re: Jeep Wrangler by szafir51
Przedłużyłem maskę o 2,5 cm, poszerzyłem nadwozie o 6 mm i jakoś to zaczyna wyglądać. Czas ogarnąć zderzaki.
Ech, kiedy te chińczyki przyślą elektronikę... liczyłem, że dzisiaj już będzie ale chyba będę się musiał uzbroić w cierpliwość.
Ech, kiedy te chińczyki przyślą elektronikę... liczyłem, że dzisiaj już będzie ale chyba będę się musiał uzbroić w cierpliwość.
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2641
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Jeep Wrangler by szafir51
Ges pominął pomocnicze pytanie - czy karoseria jest/będzie w skali 1:10? Czy przy projektowaniu trzymasz się wymiarów pojazdu 1:1 czy dostosowujesz karoserię modelu do podwozia, to chyba istotne pytanieszafir51 pisze:@tomaszkowalski719
póki nowa buda nie będzie gotowa to stara póki co zostaje na aucie.
@ges
ale to nie chodzi o to, żeby dopasować podwozie do budy tylko odwrotnie Buda póki co się projektuje, na tym etapie można jeszcze wszystko poprawić.
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Jeep Wrangler by szafir51
Przedłużył bym budę w miejscu tylnych drzwi, bo wydają się krótkie, chyba że tak jest w oryginale.szafir51 pisze:Przedłużyłem maskę o 2,5 cm, poszerzyłem nadwozie o 6 mm i jakoś to zaczyna wyglądać. Czas ogarnąć zderzaki.
Ech, kiedy te chińczyki przyślą elektronikę... liczyłem, że dzisiaj już będzie ale chyba będę się musiał uzbroić w cierpliwość.
Powiedz a jak te podwozie z Conrada jakościowo i jak ze skrętem, zbliżony jest do 45 stopni?
Re: Jeep Wrangler by szafir51
Chciałbym zachować skalę 1:10. Poszukam w necie wymiarów karoserii Wranglera, może macie jakieś sprawdzone źródło?jakoobcycles pisze:Ges pominął pomocnicze pytanie - czy karoseria jest/będzie w skali 1:10? Czy przy projektowaniu trzymasz się wymiarów pojazdu 1:1 czy dostosowujesz karoserię modelu do podwozia, to chyba istotne pytanie
Patrząc po zdjęciach to proporcje są zachowane, "długi" Wrangler 4D ma tylne drzwi wyraźnie krótsze niż przednie.Przedłużył bym budę w miejscu tylnych drzwi, bo wydają się krótkie, chyba że tak jest w oryginale.
Jakościowo jest wg mnie bardzo dobrze. W komplecie KIT dostałem dodatkowo taki zestawPowiedz a jak te podwozie z Conrada jakościowo i jak ze skrętem, zbliżony jest do 45 stopni?
https://www.conrad.pl/p/zestaw-konwersj ... 01-1852467
oraz lepsze amorki
https://www.conrad.pl/p/amortyzator-ole ... 22-1852474
i takie ładne pokrywki na dyfry
https://www.conrad.pl/p/pokrywa-obudowy ... 16-1852472
Zębatki bardzo ładnie obrobione, wszystko pasuje. Skręt kół jest bardzo duży, oglądałem na YT filmy z Axialem SCX10.II i w tym moim wygląda to podobnie - na pewno nie jest gorzej. Z podwozia jestem mega zadowolony. Dodatkowo miał przyjść sam kit a przyszedł z reglem wp1040 i silnikiem 21T.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Jeep Wrangler by szafir51
Jeśli podwozie to kopia axiala to o rzeczywistej skali 1:10 możesz zapomnieć, te modele są "1:10" tylko z nazwy. Już sama szerokość mostów uniemożliwia wykonanie na nich modelu w skali 1:10.szafir51 pisze:Chciałbym zachować skalę 1:10. Poszukam w necie wymiarów karoserii Wranglera, może macie jakieś sprawdzone źródło?jakoobcycles pisze:Ges pominął pomocnicze pytanie - czy karoseria jest/będzie w skali 1:10? Czy przy projektowaniu trzymasz się wymiarów pojazdu 1:1 czy dostosowujesz karoserię modelu do podwozia, to chyba istotne pytanie
Jeśli chciałbyś w karoserii zachować rozstaw osi jaki masz obecnie w podwoziu, tj. 313mm, to trzeba przyjąć dla karoserii skalę ok 9,4:1, szerokość nadwozia w nadkolach miała by wtedy ok 199mm, długość (od zderzaka do zderzaka) ok 500mm. To takie wyliczenia "pi razy oko" na podstawie danych katalogowych modelu....
W tym miejscu pozwolę się nie zgodzić. Lepiej wg mnie zachować proporcje karoserii (zwłaszcza gdy robisz ją od początku) i zmodyfikować podwozie żeby całość jak najbardziej zbliżona była do oryginału, niż "naciągać" niektóre wymiary karoserii by pasowała na podwozie.szafir51 pisze:@tomaszkowalski719
@ges
ale to nie chodzi o to, żeby dopasować podwozie do budy tylko odwrotnie Buda póki co się projektuje, na tym etapie można jeszcze wszystko poprawić.
Takie "naciąganie" to stosują właśnie producenci modeli, po to, aby na jedno podwozie pasowało wiele nadwozi - to wymaga kompromisów, jedne wyglądają lepiej, inne gorzej.
Zmiana rozstawu osi w modelu nie jest skomplikowana, zwykle wystarczy wykonać dłuższe/krótsze linki zawieszenia, zmienić ich punkty mocowania itd.
Skracanie i wydłużanie ramy też jest możliwe.
Tak naprawdę ogranicza Cię szerokość mostów z docelowym offsetem felg, szerokością opon i hexów oraz Twoja wizja modelu jako całości - czy to ma być "monster truck" z dużym liftem i kołami wystającymi mocno poza nadkola, czy też coś bardziej cywilnego? Na Twoim miejscu wybrałbym skalę w oparciu o docelową szerokość karoserii w nadkolach, porównał ją z wymiarami 1:1 i obrał skalę dla całego modelu. Jeśli trzeba będzie podwozie lub rozstaw osi skrócić bądź wydłużyć w rozsądnym zakresie to nie powinno być z tym problemu.
Takie przedłużenie samej maski wg mnie zaburza za bardzo proporcje modelu.
Na koniec - zrób jak uważasz, Tobie ma się ten model podobać
Re: Jeep Wrangler by szafir51 (Reely)
jaruso
wielkie dzięki za szczegółowe wyjaśnienie sytuacji. Faktycznie, pomierzyłem ramę i mosty i wychodzi jak napisałeś, musiała by być skala 1:9,4.
Zastanawiałem się dłuższą chwilą nad "moją wizją" modelu. Jako, że to pierwszy tego typu mój model to chciałbym trochę nim pojeździć. Boję się, że jak zacznę dłubać i dłubać to nigdy tego nie skończę.
Decyzja taka, że póki co dopasuję nadwozie do podwozia bez przeróbek. Jak się spodoba to zobaczę w którą stronę będę chciał iść, 100% skali czy poprawy właściwości off-roadowych. Mając gotowy model łatwo będzie wyprodukować inną budę.
Z przedłużeniem maski to był taki eksperyment, żeby zobaczyć jak to wygląda na ramie. Bo to co wcześniej wydrukowałem wyglądało jakby ktoś założył za krótkie spodnie
Dostałem SMS-a z poczty, że przesyłka do odbioru. Miodzio.
wielkie dzięki za szczegółowe wyjaśnienie sytuacji. Faktycznie, pomierzyłem ramę i mosty i wychodzi jak napisałeś, musiała by być skala 1:9,4.
Zastanawiałem się dłuższą chwilą nad "moją wizją" modelu. Jako, że to pierwszy tego typu mój model to chciałbym trochę nim pojeździć. Boję się, że jak zacznę dłubać i dłubać to nigdy tego nie skończę.
Decyzja taka, że póki co dopasuję nadwozie do podwozia bez przeróbek. Jak się spodoba to zobaczę w którą stronę będę chciał iść, 100% skali czy poprawy właściwości off-roadowych. Mając gotowy model łatwo będzie wyprodukować inną budę.
Z przedłużeniem maski to był taki eksperyment, żeby zobaczyć jak to wygląda na ramie. Bo to co wcześniej wydrukowałem wyglądało jakby ktoś założył za krótkie spodnie
Dostałem SMS-a z poczty, że przesyłka do odbioru. Miodzio.
Re: Jeep Wrangler by szafir51 (Reely)
Karoseria póki co cały czas "się robi" a ja mam dwa pytania:
1. Po zdemontowaniu silnika kręciłem zębatką odbiorczą i w jest pewien moment, w którym zębatka ciężej się obraca. Rozebrałem skrzynię i wyszło mi na to, że problemem są piasty walu (AX30435) od zębatki dyferencjału. Po skręceniu zębatki z piastami nie jest zachowana współosiowość obu piast, przez co zębatka ma lekkie bicie. W jednym położeniu luźniej zazębia się z pozostałymi zębatkami, w innym jest za ciasno, co powoduje opór. Rozkręciłem piasty, wszystko wyczyściłem, skręciłem ponownie ale problem dalej występuje. Da się z tym coś zrobić?
2. Problem z amortyzatorami. Mam takie: https://www.conrad.pl/p/amortyzator-ole ... 22-1852474
I teraz co się dzieje - amortyzatory przed pierwszym ściśnięciem są sztywne. Jak raz je ścisnę to potem pracują normalnie. Po chwili znów trzeba je ścisnąć, żeby pracowały normalnie. Dzieje się tak z wszystkimi czterema. Co może być przyczyną i co można z tym zrobić?
1. Po zdemontowaniu silnika kręciłem zębatką odbiorczą i w jest pewien moment, w którym zębatka ciężej się obraca. Rozebrałem skrzynię i wyszło mi na to, że problemem są piasty walu (AX30435) od zębatki dyferencjału. Po skręceniu zębatki z piastami nie jest zachowana współosiowość obu piast, przez co zębatka ma lekkie bicie. W jednym położeniu luźniej zazębia się z pozostałymi zębatkami, w innym jest za ciasno, co powoduje opór. Rozkręciłem piasty, wszystko wyczyściłem, skręciłem ponownie ale problem dalej występuje. Da się z tym coś zrobić?
2. Problem z amortyzatorami. Mam takie: https://www.conrad.pl/p/amortyzator-ole ... 22-1852474
I teraz co się dzieje - amortyzatory przed pierwszym ściśnięciem są sztywne. Jak raz je ścisnę to potem pracują normalnie. Po chwili znów trzeba je ścisnąć, żeby pracowały normalnie. Dzieje się tak z wszystkimi czterema. Co może być przyczyną i co można z tym zrobić?
Re: Jeep Wrangler by szafir51 (Reely)
ech, tan czas... żeby go było tyle co go nie ma.
Buda już dawno podrukowana, wyszlifowana i sklejona. Pomalowałem żywicą epoksydową z domieszką perłowego pigmentu, kolor wyszedł świetny ale niestety bardzo nierówny. Znowu szlifowanie, do znudzenia. Masakra ile się przy tym narobiłem Na to poszedł podkład Motip Filler Przy okazji wyszły różne niedoskonałości, więc znów uzupełnianie braków, szlifowanie, malowanie. I tak w kółko
Kolor wybrałem ciemnozielony, taki trochę butelkowy. Do tego poszerzane nadkola w czarnym półmacie. Kolor wyszedł świetnie, muszę porobić tylko zdjęcia.
Niestety roboty przy tym nadwoziu zostało jeszcze dużo a czasu jak na lekarstwo. Wpadł więc pomysł, że kupię gotowca a to będę sobie powoli strugał.
Buda już dawno podrukowana, wyszlifowana i sklejona. Pomalowałem żywicą epoksydową z domieszką perłowego pigmentu, kolor wyszedł świetny ale niestety bardzo nierówny. Znowu szlifowanie, do znudzenia. Masakra ile się przy tym narobiłem Na to poszedł podkład Motip Filler Przy okazji wyszły różne niedoskonałości, więc znów uzupełnianie braków, szlifowanie, malowanie. I tak w kółko
Kolor wybrałem ciemnozielony, taki trochę butelkowy. Do tego poszerzane nadkola w czarnym półmacie. Kolor wyszedł świetnie, muszę porobić tylko zdjęcia.
Niestety roboty przy tym nadwoziu zostało jeszcze dużo a czasu jak na lekarstwo. Wpadł więc pomysł, że kupię gotowca a to będę sobie powoli strugał.
Re: Jeep Wrangler by szafir51 (Reely)
Tak to wygląda po pomalowaniu
Są jeszcze poszerzenia nadkoli, zderzaki, detale itp.
Póki co kupiłem nadwozie Jeepa Injora na Ali. Wiedziałem, że nie będzie pasowało i albo przeniesienie napędu na przód pod maskę, tam gdzie więcej miejsca albo cięcie wnętrza. Cięcia chciałem uniknąć. Pomyślałem o podgrzaniu wnętrza opalarką i ukształtowaniu, niestety okazało się to dość trudne, bo miejsca brakowało bardzo dużo.
Finalnie padła decyzja - wycinam całe niepasujące wnętrze i robię nowe pod wymiar ramy i gratów.
Są jeszcze poszerzenia nadkoli, zderzaki, detale itp.
Póki co kupiłem nadwozie Jeepa Injora na Ali. Wiedziałem, że nie będzie pasowało i albo przeniesienie napędu na przód pod maskę, tam gdzie więcej miejsca albo cięcie wnętrza. Cięcia chciałem uniknąć. Pomyślałem o podgrzaniu wnętrza opalarką i ukształtowaniu, niestety okazało się to dość trudne, bo miejsca brakowało bardzo dużo.
Finalnie padła decyzja - wycinam całe niepasujące wnętrze i robię nowe pod wymiar ramy i gratów.