Praga V3S EVO TT
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Praga V3S EVO TT
Praga "Babcia" zyskała niedawno siostrę w wersji Truck Trial.
Jej garażu na forum znaleźć nie potrafię, po części przez zdjęcia, które wyparowały z serwerów, więc pozwoliłem sobie założyć nowy garaż i uzupełnić fotki.
Model został zbudowany przez Bandziora, nie wiem który to "numer seryjny", może ktoś podpowie?
Babcia to egzemplarz nr 1, czarny red-bull (wcześniej biała dama) to 2, więc ten egz. to chyba 3?
Praga (nie wiem jak i kiedy) trafiła do Palmera, następnie do Radzika - poniżej fotka z Wilgi 2017: W 2013r. wystąpiła w "filmie" Bandziora:
[youtube][/youtube]
Aktualna specyfikacja (w trakcie uzupełniania):
- karoseria Bandziorowa #3 (?)
- mosty tylne fordowskie, przedni rc4wd D40 + zwolnice 3racing
- przekładnia traxxas 2-biegowa
- silnik - bezszczotka sensorowana 17.5T
- regulator turnigy trackstar 60A sportsman
- zewnętrzny BEC 5A
- moduł dźwiękowy "chiński TBS" + głośnik visaton
- serwo skrętu gigant.............
- opony 1.9 superswamper rc4wd.
- felgi 1.9, przód plastikowe g-made, tył - metalowe z rc4wd.
- zawieszenia przód - resory, tył - kołyska.
- wały napędowe traxxas grubasy.
Plany - nie zmieniać jej charakteru, uzupełnić brakujące drobiazgi, dodać jakieś detale itd, ta praga ma jeździć, "Babcia" może spokojnie zostać "cywilną" wersją w takim układzie.
I jeszcze tutaj występuje:
[youtube][/youtube]
Jej garażu na forum znaleźć nie potrafię, po części przez zdjęcia, które wyparowały z serwerów, więc pozwoliłem sobie założyć nowy garaż i uzupełnić fotki.
Model został zbudowany przez Bandziora, nie wiem który to "numer seryjny", może ktoś podpowie?
Babcia to egzemplarz nr 1, czarny red-bull (wcześniej biała dama) to 2, więc ten egz. to chyba 3?
Praga (nie wiem jak i kiedy) trafiła do Palmera, następnie do Radzika - poniżej fotka z Wilgi 2017: W 2013r. wystąpiła w "filmie" Bandziora:
[youtube][/youtube]
Aktualna specyfikacja (w trakcie uzupełniania):
- karoseria Bandziorowa #3 (?)
- mosty tylne fordowskie, przedni rc4wd D40 + zwolnice 3racing
- przekładnia traxxas 2-biegowa
- silnik - bezszczotka sensorowana 17.5T
- regulator turnigy trackstar 60A sportsman
- zewnętrzny BEC 5A
- moduł dźwiękowy "chiński TBS" + głośnik visaton
- serwo skrętu gigant.............
- opony 1.9 superswamper rc4wd.
- felgi 1.9, przód plastikowe g-made, tył - metalowe z rc4wd.
- zawieszenia przód - resory, tył - kołyska.
- wały napędowe traxxas grubasy.
Plany - nie zmieniać jej charakteru, uzupełnić brakujące drobiazgi, dodać jakieś detale itd, ta praga ma jeździć, "Babcia" może spokojnie zostać "cywilną" wersją w takim układzie.
I jeszcze tutaj występuje:
[youtube][/youtube]
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Praga V3S EVO TT
Znalazłem wreszcie czas na uzupełnienie garażu.
Na początek parę fotek podwozia - zawieszenie tylne :
- mosty tamiya ("fordowskie") plus zwolnice 3racing od CR-01
- felgi rc4wd beadlocki 1.9
- sztywna kołyska, pióra mosiężne
- napęd do każdego mostu osobno
Na początek parę fotek podwozia - zawieszenie tylne :
- mosty tamiya ("fordowskie") plus zwolnice 3racing od CR-01
- felgi rc4wd beadlocki 1.9
- sztywna kołyska, pióra mosiężne
- napęd do każdego mostu osobno
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Praga V3S EVO TT
Przednie zawieszenie, skręt i napęd:
- resory piórowe,
- most rc4wd D40 plus zwolnice 3 racing od CR-01,
- felgi plastikowe gmade, beadlock 1.9
- przekładnia z traxxasa summita (II biegowa) ze zmienionym mocowaniem silnika,
- silnik bezszczotkowy, sensorowany trackstar 21T 1855kV, 22A,
- regulator trackstar sportsman 60A
- serwo "gigant" turnigy TGY-1270HV (40kg/0.18s/7.2V)
Praga ma parę śladów walki na OSach, pozostawiam je na razie na pamiątkę
- resory piórowe,
- most rc4wd D40 plus zwolnice 3 racing od CR-01,
- felgi plastikowe gmade, beadlock 1.9
- przekładnia z traxxasa summita (II biegowa) ze zmienionym mocowaniem silnika,
- silnik bezszczotkowy, sensorowany trackstar 21T 1855kV, 22A,
- regulator trackstar sportsman 60A
- serwo "gigant" turnigy TGY-1270HV (40kg/0.18s/7.2V)
Praga ma parę śladów walki na OSach, pozostawiam je na razie na pamiątkę
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Praga V3S EVO TT
W tej pradze nie rozbierałem (jeszcze) zwolnic, bo Radzio zrobił przegląd wcześniej i wymienił panewki na łożyska. W "babce" robiłem gruntowny przegląd z wymianą panewek na łożyska i wszystko było w porządku z zębatkami. Najgorsze jednak jest to, że te zwolnice nie są produkowane już od kilku lat...
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Praga V3S EVO TT
Pierwsza po zakupie jazda testowa zakończyła się po 2 minutach tak:
Okazało się jednak, że nawet przy poprawnie zamontowanej kabinie już wcześniej oba nadkola ocierały o opony przy ugięciu zawieszenia (w miarę pracy zawieszenia oś przesuwa się do tyłu z uwagi na konstrukcję zawieszenia): Decyzja zapadła - trzeba coś z tym zrobić, inaczej sytuacja z urwanym nadkolem się powtórzy.
Po ściągnięciu karoserii i klatki okazało się, że karoseria wsparła się na serwie skrętu, które nie pozwala bardziej przesunąć ją do tyłu. Tylna obudowa serwa z kolei jest tylko 5mm od przekładni, więc przesunięcie serwa do tyłu na niewiele się zda. Pozostało więc przesunąć mocowanie resorów, tak aby cała oś przesunęła się do przodu. W tym miejscu też chodziło zaledwie o parę milimetrów, ponieważ przednie mocowania resorów już było zamontowane maksymalnie z przodu.
Plan był taki, by przesunąć serwo i jednocześnie wykonać inne przednie mocowania resorów i łącznie zyskać 9-10 mm.
Winowajcą było poluzowane mocowanie kabiny, która przesunęła się do przodu i nadkole zostało uszkodzone przez koło....
Okazało się jednak, że nawet przy poprawnie zamontowanej kabinie już wcześniej oba nadkola ocierały o opony przy ugięciu zawieszenia (w miarę pracy zawieszenia oś przesuwa się do tyłu z uwagi na konstrukcję zawieszenia): Decyzja zapadła - trzeba coś z tym zrobić, inaczej sytuacja z urwanym nadkolem się powtórzy.
Po ściągnięciu karoserii i klatki okazało się, że karoseria wsparła się na serwie skrętu, które nie pozwala bardziej przesunąć ją do tyłu. Tylna obudowa serwa z kolei jest tylko 5mm od przekładni, więc przesunięcie serwa do tyłu na niewiele się zda. Pozostało więc przesunąć mocowanie resorów, tak aby cała oś przesunęła się do przodu. W tym miejscu też chodziło zaledwie o parę milimetrów, ponieważ przednie mocowania resorów już było zamontowane maksymalnie z przodu.
Plan był taki, by przesunąć serwo i jednocześnie wykonać inne przednie mocowania resorów i łącznie zyskać 9-10 mm.
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Praga V3S EVO TT
Z tego co tu widzę to i tak dziw, że aż tyle wytrzymało to nadkole, bo przytarte jest ostro . No ale w końcu, czym jest modelarstwo bez poprawek i napraw