MAN 6x6
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
MAN 6x6
Witam,
z racji nabycia budy MAN produkcji kolegi Marcina powstanie MAN 6x6, na pewno nie w kolorze zielonym .
Założenia były takie żeby zrobić trucka bez zabudowy, ale coś na zwór pomocy drogowej. Z tyłu wciągarka, trapy...., zdecydowana większość ludzi z forum robi wersje wojskowe, u mnie będzie cywilna . Coś podobnego widziałem w jednej z transmisji z DAKARu.
Rama i zawieszenie będzie produkcji Marcina, muszę się tylko po nie wybrać do stolicy.
Całość na mostach AXIALA.
Serwo będzie SFL-11MG (bo takie akurat mam) - jeśli uda się je na ramie zmieścić,
Koła ProLine Marscher 2.2 na felgach CR-01
Silnik 17,5T + ESC X-CAR 60A
Cześć gratów już jest, reszta leci.
Mam pytanie co do świateł przednich. Kombinuje z czego by je zrobić. Myślałem o plexi - może by sie na klosz nadała ale z czegoś trzeba obudowę do LEDa zrobić, a tam jest bardzo mało miejsca.... Niestety światła nie są okrągłe więc raczej żaden gotowiec nie podejdzie.
Po doświadczenia z jazdy jeepami doszedłem do wniosku że pojazd jaki by nie był musi mieć porządny zderzak. W seryjnych wersjach zderzaki są równo kabiną, w offrodowych dochodzi klatka lub konstrukcja z rur chronią przód. Jednak klatka nie będzie chroniła zderzaka który w tym wypadku jest z tworzywa. Pojawi się coś poniżej linii świateł.
z racji nabycia budy MAN produkcji kolegi Marcina powstanie MAN 6x6, na pewno nie w kolorze zielonym .
Założenia były takie żeby zrobić trucka bez zabudowy, ale coś na zwór pomocy drogowej. Z tyłu wciągarka, trapy...., zdecydowana większość ludzi z forum robi wersje wojskowe, u mnie będzie cywilna . Coś podobnego widziałem w jednej z transmisji z DAKARu.
Rama i zawieszenie będzie produkcji Marcina, muszę się tylko po nie wybrać do stolicy.
Całość na mostach AXIALA.
Serwo będzie SFL-11MG (bo takie akurat mam) - jeśli uda się je na ramie zmieścić,
Koła ProLine Marscher 2.2 na felgach CR-01
Silnik 17,5T + ESC X-CAR 60A
Cześć gratów już jest, reszta leci.
Mam pytanie co do świateł przednich. Kombinuje z czego by je zrobić. Myślałem o plexi - może by sie na klosz nadała ale z czegoś trzeba obudowę do LEDa zrobić, a tam jest bardzo mało miejsca.... Niestety światła nie są okrągłe więc raczej żaden gotowiec nie podejdzie.
Po doświadczenia z jazdy jeepami doszedłem do wniosku że pojazd jaki by nie był musi mieć porządny zderzak. W seryjnych wersjach zderzaki są równo kabiną, w offrodowych dochodzi klatka lub konstrukcja z rur chronią przód. Jednak klatka nie będzie chroniła zderzaka który w tym wypadku jest z tworzywa. Pojawi się coś poniżej linii świateł.
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
oj sie czepiasz luki ... najwyżej wciągarkę zdemontuje na tą chwilę zresztą to była tylko opcja . W kwestii regulaminu to ma być zgodne odwzorowanie w 75%, czy kolor też się w to wlicza ? Kabina jest zgodna (wykończona będzie, kierownik już siedzi i czeka), zawieszenie, koła, rama też. Zostaje mi 25% na różne rzeczy który nie jestem w stanie wykonać. W oryginale przód jest zabudowany, jak chce zrobić trochę inną wersję tej zabudowy, coś muszę zrobić bo na pierwszym lepszym kamieniu buda pęknie przy uderzeniu. Zabudowa z oryginału raczej nie wchodzi w grę. Większość z was ma co prawda seryjnie zainstalowane metalowe zderzaki z przodu
Dakar ma pełną zabudowę z tyłu, mało praktyczny będzie. Kloszy na HK szukałem i tylko okrągłe są, a tu potrzebuje dość duże bo 3x1cm.
Dakar ma pełną zabudowę z tyłu, mało praktyczny będzie. Kloszy na HK szukałem i tylko okrągłe są, a tu potrzebuje dość duże bo 3x1cm.
Ostatnio zmieniony 2015-01-21, 21:40 przez cina, łącznie zmieniany 1 raz.
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Radzik, tylko patrząc na fotkę tam nie bardzo jest gdzie dodatkowy zderzak zrobić. Co miało zostać zrobione zgodnie z oryginałem już zostało zrobione.
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Jeszcze nie słyszałem żeby Marcin zrobił coś co by nie był perfektoRadek pisze:Co do Twojej Ramy to już nawet ją widziałem która jest perfecto
Klosze zrobię z plexi, mam taki kawałek 2mm gruby. Wstępnie nawet się ładnie udało wygiąć. Muszę się tylko narzędzie do dalszej odróbki kupić.
Klatkę rozkręciłem, wyjąłem z budy i pójdzie do malowania na czarno. Muszę jeszcze klamkę dorobić z HIPSu bo jedna gdzieś zginęła... Generalnie klamkę muszę na czarno pomalować i ty pytanie czy jak kupię czarny HIPS to on naprawdę jest czarny i może być bez malowania czy kupić biały i malować ?
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Widzę że moja buda będzie w końcu jeździła
Co do czarnego HIPSu, to znalazłem tylko połysk/mat. Przed obróbką jest on czarny, ale jak się go obrobi, to jest ciemno szary (po zdarciu wierzchniej wartstwy, patrz grill w garazu mojego MANa).
co do zderzaka z HIPSu, to jak go podkleisz od srodka jeszcze warstwa lub dwiema, bedzie bardzo mocny. Ale ta płytę pod spód zrobiłbym z czegoś mocniejszego, chociaż Radzik pokazał że dobrze zrobiony z Hipsu tam też się sprawdza. Co do grubości, tak jak Radzik przetestował teoria kompozytów mówi że kilka cienkich warstw czymś wzmocnionych będzie mocniejsza niż jedna warstwa głównego materiału. Wiec użycie np 3 warstw sklejonych klejem lub CA będzie bardzo mocne, i łatwe do uformowania.
co do regulaminu i procentach....zapomnij o nich. Podwozie ma być regulaminowe i odpowiednie dla danego trucka no i oczywiście koła i zabudowa. A te procenty....to co najwyżej w płynie
Co do czarnego HIPSu, to znalazłem tylko połysk/mat. Przed obróbką jest on czarny, ale jak się go obrobi, to jest ciemno szary (po zdarciu wierzchniej wartstwy, patrz grill w garazu mojego MANa).
co do zderzaka z HIPSu, to jak go podkleisz od srodka jeszcze warstwa lub dwiema, bedzie bardzo mocny. Ale ta płytę pod spód zrobiłbym z czegoś mocniejszego, chociaż Radzik pokazał że dobrze zrobiony z Hipsu tam też się sprawdza. Co do grubości, tak jak Radzik przetestował teoria kompozytów mówi że kilka cienkich warstw czymś wzmocnionych będzie mocniejsza niż jedna warstwa głównego materiału. Wiec użycie np 3 warstw sklejonych klejem lub CA będzie bardzo mocne, i łatwe do uformowania.
co do regulaminu i procentach....zapomnij o nich. Podwozie ma być regulaminowe i odpowiednie dla danego trucka no i oczywiście koła i zabudowa. A te procenty....to co najwyżej w płynie