Garaż Bogdana

Tematy odnośnie budowy Crawlerów ...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#181

Post autor: Bogdan »

Crawler pisze:... coś ala Beetle Juice ...
To tylko teraz tak wygląda.
Konstrukcja będzie bliższa Berg Tracer.
Tyle, że on nie ma miejsca na elektronikę, a ja dorobiłem w tym celu "kabinkę".

Awatar użytkownika
Crawler
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 1872
Rejestracja: 2008-05-05, 20:43
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#182

Post autor: Crawler »

Bogdan pisze:
Crawler pisze:... coś ala Beetle Juice ...
To tylko teraz tak wygląda.
Konstrukcja będzie bliższa Berg Tracer.
Tyle, że on nie ma miejsca na elektronikę, a ja dorobiłem w tym celu "kabinkę".

Dobry pomysł sam jeżdżę na bergu v3 ;)

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#183

Post autor: Bogdan »

Crawler pisze:... sam jeżdżę na bergu v3 ;)
Też mam na niego ochotę - już jest ponownie dostępny.
Chcę jednak wcześniej sprawdzić co się da wycisnąć z Bully'ego.
W sumie mam materiał na dwa crawlery na jego bazie.
Przewaga oryginalnego Berga to niewątpliwie mosty.

Jak się jeżdzi ze sztywnym przodem?
Co wynika z porównania ze standardową konstrukcją?

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#184

Post autor: Bogdan »

Już mniej więcej widzać jaka będzie konstrukcja
i - co ważniejsze - wszystko pasuje.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-01-10, 19:42 przez Bogdan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Crawler
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 1872
Rejestracja: 2008-05-05, 20:43
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#185

Post autor: Crawler »

Bogdan pisze: Jak się jeżdzi ze sztywnym przodem?
Co wynika z porównania ze standardową konstrukcją?
Moim zdaniem dużo mniej przewrotny i lepiej pokonuje piony .

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#186

Post autor: Bogdan »

Crawler pisze:Moim zdaniem dużo mniej przewrotny i lepiej pokonuje piony .
Możesz mi podać ile mają w Bergu amortyzatory od oczka do oczka?

Awatar użytkownika
Crawler
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 1872
Rejestracja: 2008-05-05, 20:43
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#187

Post autor: Crawler »

Rozciągnięte 120mm ściśnięte 90mm .

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#188

Post autor: Bogdan »

Crawler pisze:Rozciągnięte 120mm ...
Dziękuję.
Czyli, choć są dłuższe o 19mm, skok mają taki sam, jak moje od Bullyego.

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#189

Post autor: Bogdan »

Pierwotnie, Bully miał kąt wyprzedzenia zwrotnicy równy zero.
Można go było lekko przestawić zmieniając proporcje pomiędzy górnymi i dolnymi linkami.
W nowej, karoseryjnej wersji, postanowiłem zmienić to na stałe uzyskując jednocześni podniesienie
przekładni z silnikiem dla zwiększenia prześwitu.
Założyłem, że kąt wyprzedzenia ustawię na 8 stopni, a kolejne 8 dodam, by podnieść przekładnię.
Można to uzyskać tylko przez obrócenie pochew półosi względem obudowy przekładni.
Trzeba w tym celu wywiercić 8 nowych otworów.
W praktyce okazało się, że taki kąt jest zbyt mały, bo stare i nowe otwory wypadały zbyt blisko siebie.

Obrazek

Obróciłem więc całość o 21 stopni. Teraz linkami muszą ustawić 8 stopniowy kąt wyprzedzenia, a reszta da podniesienie przekładni.
Ostatecznie wyszło tak:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-01-10, 19:43 przez Bogdan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Crawler
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 1872
Rejestracja: 2008-05-05, 20:43
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#190

Post autor: Crawler »

Dobry pomysł w mostach Bega V3 już fabrycznie są zrobione dodatkowe otwory dające możliwość przestawienie również o około 20 stopni .

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#191

Post autor: Bogdan »

Crawler pisze:Dobry pomysł w mostach Bega V3 już fabrycznie są zrobione dodatkowe otwory ...
Tak? Myślałem, że też trzeba wiercić samemu.
Ty masz przestawione?
Jak tam Twoja strona?

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#192

Post autor: Bogdan »

W piątek przyszły - zamówione zgodnie z podpowiedzią Crawlera - dolne uchwyty amortyzatorów.

Obrazek

Mogłem wreszcie dokończyć tylne zawieszenie.
W międzyczasie przyszedł mi do głowy nowy pomysł i musiałem poprawić elementy karoserii.
Nie chciało mi się wycinać całej od początku, więc dorobiłem tylko przykręcane, górne uchwyty do amortyzatorów.

Obrazek

Udało się uzyskać konstrukcję, która wykorzystuje pełną roboczą długość amortyzatorów.
Do tego przy poprzecznych ruchach tylnego mostu nie przeszkadzają sobie wzajemnie linki i amortyzatory.
Efekt jest zgodny z początkowo przyjętym założeniem – poprzeczne wahania tylnego mostu względem przedniego dochodzą swobodnie do prawie 80 stopni.

Obrazek

Pytani, czy to nie przesada i czy tak duża swoboda to zaleta a nie wada – pokaże praktyka.
Mam jeszcze wątpliwość, czy dolne linki nie będą za słabe, ale to też zweryfikuje praktyka.
Ostatnio zmieniony 2016-01-10, 19:47 przez Bogdan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#193

Post autor: Radek »

Bogdan pisze:Jak pisałem wcześniej wziąłem się za przerabianie crawlera.
W zasadzie powstanie zupełnie nowy. Z Bully’ego pozostaną tylko mosty i dwa amortyzatory.
Dziś wziąłem się za wycinanie konstrukcji z laminatu. Żałowałem, że nie mam frezarki.
Na prędce udało się z imadła, małej wiertarki kolumnowej, lampki diodowej i odkurzacza zrobić całkiem przyzwoite urządzenie.

[url=http://i1374.photobucket.com/albums/ag403/RcBos/th_31052014163am_zpsfb7160ff.jpg]Obrazek[/URL]

Sprawdziło się w praktyce. Elementy laminatowe już wycięte.

[url=http://i1374.photobucket.com/albums/ag403/RcBos/th_31052014166am_zps9fdd235f.jpg]Obrazek[/URL]
Bogdan jesteś "Debeściak" super to urządzenia, a efekt końcowy roboty lepiej niż dobry :OK

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#194

Post autor: Bogdan »

Radek pisze:... a efekt końcowy roboty lepiej niż dobry :OK
Dziękuję.
Pozostała jeszcze przeróbka na "laminat węglowy".
Wezmę go na niedzielne spotkanie.
Tylko do pokazania, bo niestety nie mam z kim pojeździć.
Dodam jeszcze, że przerabianie crawlera dało mi wielką przyjemność, a efekt końcowy (po kilku nieudanych próbach) jest więcej niż zadawalający.
To wszystko potwierdza, że stawiając na crawlery dokonałem właściwego wyboru.
Mam nadzieję, że znajdę naśladowców.

Awatar użytkownika
Bogdan
Teoretyk
Posty: 336
Rejestracja: 2014-03-06, 22:23
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Warszawa

#195

Post autor: Bogdan »

Postanowiłem zrobić miejsce w garażu na jeszcze jeden pojazd - Axial Yeti.
Ma się pokazać w połowie lipca w wersji RTR. Pewnie na tę się nie zdecyduję
i zaczekam na KIT. To dodatkowo 3 do 6-ciu miesięcy niestety.
Tu jest więcej zdjęć:
http://www.rccrawler.com/forum/axial-ye ... 026-4.html
Zawieszenie przednie przypomina EXO, a tylne to całkiem nowe rozwiązanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Crawler ...”