Regulamin klasy Super Scaled (SS)

Zablokowany
Adrian
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1450
Rejestracja: 2006-06-29, 01:04
Imię:
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Regulamin klasy Super Scaled (SS)

#1

Post autor: Adrian »

Regulaminu klasy Super Scaled na rok 2010

Skoro powstał oddzielny garaż dla nowej klasy pozwoliłem sobie na upublicznienie opracowanego regulaminu dla najmłodszej klasy. Oficjalnie klasa wystartuje w przyszłym sezonie ale jeśli będzie ku temu okazja będziemy testować poniższe założenia.
Ted pisze: Regulamin klasy Super Scaled

Wymogi dla startujących pojazdów:

a. Do klasy Super Scaled zaliczają się modele posiadające napęd 4x4, będące osobowymi samochodami produkowanymi seryjnie
b. Pojazdy muszą posiadać podstawowe wyposażenie wnętrza (podłoga, siedzenia, kierownica, kierowca, przezroczystą szybę przednią) .
c. Koła o maksymalnej średnicy zewnętrznej 96 mm, na feldze o dowolnym rozmiarze.
d. Rozstaw osi modelu jest zgodny z rozstawem nadkoli w karoserii. Model może posiadać nadkola powiększone o maksymalną szerokość 10 mm na stronę.
e. Maksymalna szerokość modelu nie może przekroczyć 200 mm.
f. Maksymalny rozstaw osi nie może przekroczyć 350 mm.
g. Koła w 100 % swojej szerokości muszą znajdować się pod obrysem karoserii.
h. Pakiety zasilające muszą być przymocowane do podwozia modelu (nie na mostach/linkach).
i. Model nie może przekroczyć wskaźnika RTI=350 mierzonego przed zawodami.
j. Model musi posiadać zainstalowane i działające oświetlenie (minimum 2 punkty z przodu i 2 z tyłu modelu).
k. Obowiązuje zakaz używania wyciągarek.

Zasady pokonywania OS –ów:

Każdy OS składa się z minimum 6 i maksimum 10 bramek, maksymalne ograniczenie nie dotyczy odcinków przeprawowych. Trasa ograniczona jest taśmą. Opuszczenie trasy wszystkimi kołami

1. Bramka zostaje zaliczona gdy model pokona ją minimum 3 kołami.
a. auto musi pokonać bramkę na kołach
b. oś prowadząca musi przejechać oboma kołami linię bramki (dopuszczane jest dotknięcie słupka, nie dopuszczane jest przejechanie słupka)
c. tylko jedno, tylne koło może przejechać po za światłem bramki
2. Każde dotknięcie lub przewrócenie słupka karane jest tylko raz podczas jednego ataku na bramkę (każdy słupek oddzielnie).
3. Całkowite wycofanie modelu ze światła bramki oznacza rozpoczęcie kolejnej próby ataku na bramkę i ponowne naliczanie punktów karnych.
4. Maksymalnie 5 prób ataku na bramkę, potem bramka uważana jest za nie zaliczoną.

Cofnięcie - zauważalne (min. 3 cm) cofnięcie/obsunięcie się modelu znajdującego się w świetle bramki. Nie obowiązuje w momencie obrotu kół modelu w kierunku atakowanej bramki.
Dotknięcie słupka bramki - dotknięcie słupka podczas pokonywania bramki lub przejazdu obok, jakąkolwiek częścią pojazdu.
Przewrócenie słupka bramki - przechył słupka większy niż 45 stopni, ewidentne rozjechanie słupka, wkręcenia w koła lub pod model.
Opuszczenie trasy – wyjazd lub stoczenie się modelu wszystkimi kołami lub całym obrysem poza wyznaczoną taśmą trasę OS – u.
Przewrotka – utrata kontaktu wszystkich czterech kół modelu z podłożem.

Aby trasa OS - u była zaliczona, pojazd musi pokonać wszystkie bramki lub mieć naliczone odpowiednie punkty karne. OS kończy się przejechaniem całą długością pojazdu linii ostatniej bramki.

OS pokonywany jest na czas. Czas naliczany jest od momentu przejechania przednią osią modelu linii pierwszej bramki. Koniec pomiaru czasu następuje po przejechaniu całą długością modelu linii ostatniej bramki OS – u.

Punkty karne:

1 – Każda rozpoczęta minuta przejazdu,
5 – Cofnięcie w bramce,
8 – Dotknięcie słupka bramki,
20 – Przewrócenie słupka bramki,
70 – Opuszczenie wyznaczonej trasy,
100 – Dotknięcie modelu, naprawa, przestawienie modelu,
120 – Przewrotka, postawienie modelu po przewrotce,
180 – Niepokonanie bramki (z przestawieniem modelu za bramkę lub ominięcie bramki).

Punkty za przewrotkę/postawienie naliczane są jako jedna kara (100 pkt).

Punkty premiowe
W sezonie 2010 w klasie Super Scaled punkty premiowe nie będą naliczane.

Punktacja zawodów i generalna – bez zmian

Postanowienia ogólne:

• Maksymalne napięcie nominalne pakietu nie może przekraczać 11,1 V. Nie ma ograniczeń rodzaju zasilania.
• Do zawodów dopuszczone zostaną jedynie modele napędzane silnikiem elektrycznym. Nie ma ograniczeń co do typu, wielkości silnika oraz ilości zwojów.
• Zawodnicy przed zawodami zgłaszają częstotliwości, na których będą startować w celu uniknięcia późniejszych konfliktów. Każdy zawodnik powinien mieć 2 komplety kwarców. W przypadku konfliktu częstotliwości, zawodnik niżej sklasyfikowany zobowiązany jest do dokonania zmiany swojej częstotliwości.
• O kolejności startów decyduje losowanie. Kolejne OS - y pokonywane są zamiennie w odwrotnej kolejności lub wg nowych losowań.
• Sędzia przed startem zawodnika odpowiedzialny jest za poprawne ustawienie słupków wyznaczających bramki.
• Sprawy sporne rozstrzyga kolegium z 3 losowo wybranych zawodników.
• Na odcinkach nocnych dopuszcza się stosowania tylko oświetlenia, które stanowi integralną część auta, nie dopuszcza się dodatkowego oświetlenia np latarki.
• Przewidywane są przeszkody wodne, czasami o nieprzewidywalnej głębokości. Sugerujemy zabezpieczenie elektroniki przed zalaniem.
• Nie są dopuszczone starty więcej niż jednego zawodnika tym samym modelem
• Zawodnik może startować w kilku klasach, pod warunkiem, iż nie dezorganizuje to rozgrywania OS – ów.

Pozdrawiam

Ted
Mam nadzieję że Ted nie będzie bardzo zły za ten cytat ;)
Ostatnio zmieniony 2015-12-29, 14:58 przez Adrian, łącznie zmieniany 2 razy.

Zablokowany

Wróć do „Sezon 2010 i wcześniejsze”