REGULAMIN KLASY CRAWLER

Zablokowany
Awatar użytkownika
Bobas
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2103
Rejestracja: 2008-01-23, 15:47
Imię: Łoligator
Lokalizacja: z EPPK
Otrzymał podziękowań: 1 razy

REGULAMIN KLASY CRAWLER

#1

Post autor: Bobas »

OFICJALNE PRZEPISY W R/C ROCK CRAWLING 
Regulamin ten jest stworzony po to by znormalizować i ujednolicić przepisy co do konkurencji RC CRAWLER rozgrywanych w Polsce

CZĘŚĆ 1
1.1 Punkty karne:
COFNIĘCIE - 1 punkt
PRZEWRÓCENIE SIĘ - 5 punktów
DOTKNIĘCIE MODELU - 10 punktów
DOTKNIĘCIE BRAMKI - 10 punktów
NIEPOKONANIE BRAMKI - 70 punktów
 
1.2 COFNIĘCIE (1 punkt):
Cofnięcie jest zaliczanie kiedy model w trakcie pokonywania trasy w wyznaczonym kierunku cofnie się lub zsunie się samoczynnie (mimowolnie) lub też kiedy kierowca pojazdu uczyni to celowo.

1.3 PRZEWRÓCENIE SIĘ (5 punktów):
Przewrócenie uważa się kiedy w trakcie pokonywania trasy lub pokonywania bramki w wyznaczonym kierunku model utraci kontakt z podłożem przewracając się na bok ale w taki sposób który uniemożliwia dalszą jazdę lub na grzbiet modelu, w takim wypadku jest możliwe postawienie modelu na koła tak aby model znalazł się w świetle bramki poprzednio pokonanej i w tym momencie zostaną mu naliczone punkty karne za przewrócenie i dotknięcie modelu ).
Kary tej nie stosuje w momencie kiedy model po przewróceniu powrócił na cztery koła i może dalej kontynuować jazdę w wyznaczonym kierunku.

1.4 DOTKNIĘCIE MODELU (10 punktów):
Dotknięcie modelu uważa się kiedy kierowca modelu dotknie go w trakcie wywracania się, w celu postawienia modelu na koła po przewróceniu lub kiedy zawodnik na własną prośbę chce przestawić model ponieważ nie może pokonać drogi (wtedy to model należy postawić w sposób taki aby model znalazł się w świetle ostatnio pokonanej bramki.  ).
Punkty karne za dotknięcie będą też naliczane w momencie kiedy kierowca poinformuje że chce dokonać drobnej naprawy w modelu.

1.5 DOTKNIĘCIE BRAMKI / MARKERA (10 punktów):
Dotknięcie bramki (markera) uważa się kiedy to model w trakcie pokonywania bramki dotknie kołem, przejedzie przez marker okrakiem (czyli marker znajdzie sie pomiędzy kołami lub w trakcie zsunięcia lub przesunięcia się modelu marker zostanie pokonany pomiędzy dwiema osiami modelu). Dotknięcie jest naliczane tylko dwa razy po jednym dotknięciu dla danego markera. Suma punktów karnych za dotknięcie nie może przekroczyć 20 pkt.
 
1.6 NIE POKONANIE BRAMKI (70 punktów):
Za nie pokonanie bramki uważa się kiedy to model z jakichkolwiek przyczyn nie będzie potrafił, mógł pokonać bramki wówczas na wskazanie zawodnika następuje przesunięcie modelu w taki sposób by tylna oś znajdowała się w świetle nie pokonanej bramki i od tego momentu zawodni kontynuuje dalsze pokonywanie OS-u. Z tym że zostaną mu naliczone punkty za dotknięcie modelu i nie pokonanie bramki czyli łączna suma będzie wynosić 80 pkt.

CZĘŚĆ 2
2.1 Wymogi które powinien spełniać model klasy CRAWLER :

2.1.1 Modele są ograniczone tylko do 4-kołowych pojazdów. I tylko cztery koła mogą być źródłem napędu dla pojazdu. (W modelu można zastosować obie osie skrętne, choć to nie jest wymogiem )

2.1.2 Nie ma żadnych ograniczeń co do ilości kanałów w aparaturze używanych w sterowaniu modelem

2.1.3 Rozstaw osi jest ograniczony do maksimum 35,00 cm. O tym decyduje pomiar dokonany pomiędzy przednią i tylną osią, z kołami ustawionymi równolegle i model powinien stać na kołach a amortyzatory powinny być ugięte pod własnym ciężarem.

2.1.4 Szerokość pojazdu jest ograniczona do maksimum 32,00 cm. O tym decyduje pomiar który dokonuje się na skrajnych krawędziach kół kiedy model stoi na płaszczyźnie.

2.1.5 Model może być napędzany jednym lub kilkoma silnikami pod jednym warunkiem że silniki te nie są umieszczone bezpośrednio na mostach razem z przekładniami ( NIE STANOWIĄ CAŁOŚCI - MOST, PRZEKŁADNIA, SILNIK )
 
CZĘŚĆ 3
OGÓLNE ZASADY I PRZEPISY TECHNICZNE
3.1 Przepisy te są po to by zapobiec jakimkolwiek konfliktom i sporom jakie mogły by powstać w momencie spotkania się i jednoznaczne interpretowanie przepisów.

3.2 Zwycięzcą OS-u jest zawodnik który na danej trasie zdobędzie najmniejszą ilość punktów karnych
3.3 Punkty karne są naliczane od momentu kiedy model przekroczy kołami (przednią osią) pierwszą bramkę i kończy się naliczanie kiedy przekroczy ostatnią bramkę kołami (tylną osią)

3.4 Nie stawienie się zawodnika na STARCIE w wyznaczonym dla niego czasie skutkuje ukaranie zawodnika karą po prze naliczenie punktów karnych za nie pokonanie bramek w danym OS-ie.

3.5 Modele nie mogą być wymieniane na inne w trakcie odbywania się zawodów.

3.6 Zabronione jest modyfikowanie trasy przez kierowcę (przestawianie kamieni, gałęzi,oczyszczanie kałuż wody, albo innego typu modyfikacji toru)

3.7 Jakiekolwiek złamanie zasad regulaminu przez zawodnika może być skutkowane do wykluczenia z zawodów włącznie.

3.8 Szczegółowa punktacja (rozstrzyganie remisu):
 
3.8.1 Jeżeli wielu zawodników w danym OS-ie uzyskała taką samą ilość punktów karnych to na zwycięzcą zostaje zawodnik który uzyskał najkrótszy czas przejazdu.
 
3.8.2 Jeżeli zdarzy się że dwóch lub więcej zawodników w rozliczeniu końcowym ma taką samą ilość punktów to decydującym będzie wynik uzyskany w trakcie ostatniego OS-u.
 
3.9 Aby zawody mogły zostać uznane za oficjalne i liczyć się do klasyfikacji generalne do zawodów musi przystąpić co najmniej trzech zawodników.

CZĘŚĆ 4
BAZA TECHNICZNA I PRZYGOTOWANIE TORU
Bramki są wykonane z przeciętych na pół piłek tenisowych.
Rozstaw minimalny bramek dal klasy CRAWLER wynosi 16 cali (40,64 cm).
Rozstaw maksymalny bramek jest nieograniczony (w ramach rozsądku).

Jeżeli dwie bramki znajdują się w niedalekiej odległości od siebie to powinny być zaznaczone innym kolorem lub być oznakowane w odpowiedni sposób.


CZĘŚĆ 5
SĘDZIOWIE
Sędziowie są odpowiedzialni za pilnowanie porządku na trasie i naliczanie punktów karnych w trakcie pokonywania OS-ów.
Sędziowie muszą ogłaszać kary w sposób głośny, wyraźny i słyszalny dla zawodnika pokonującego OS.
Sędziowie powinni naliczać kary i je egzekwować w momencie popełnienia błędu.
Sędziowie są powoływani z zawodników startujących w danej klasie.
 
CZĘŚĆ 6
SŁOWNICZEK POJĘĆ
Zawody / współzawodnictwo -spotkanie się zawodników w jednym miejscu i czasie, rywalizowanie na jednym lub wielu OS-ach (trasach) opartych też na zasadach FAIR PLAY
OS / trasa - składa się z bramki START i bramki META pomiędzy tymi bramkami jet liczony czas przejazdu, każda trasa ma wyznaczony kierunek.
Bramka / marker - jest używana by wskazać przeszkodę w obrębie trasy przez którą kierowca ma przeprowadzić model w wyznaczonym kierunku. Szerokość bramek nie powinna być mniejsza niż zostało to ujęte w punkcie 4.2
Rozstaw osi - mierzony od środka osi przedniego koła do środka osi tylnego koła.
Szerokość modelu - jest liczona od najbardziej skrajnie wystającej części modelu z lewej strony do najbardziej wystającej części modelu z prawej strony.

CZĘŚĆ 7
KARY I POJĘCIA KAR
7.1 Cofnięcie:
7.1.1 Jeżeli kierowca świadomie cofnie model zostaje naliczona kara.
7.1.2 Jeżeli model zatrzyma się na pochyłości i stacza się do tyłu zostaje naliczona kara.
7.1.3 Jeżeli model w trakcie wspinaczki oderwie się od podłoża ale stanie na wszystkich czterech kołach, kara nie jest naliczana.

7.2 Bramka:
7.2.1 Bramka jest uważana za pokonywaną kiedy jedno z kół przednich wjedzie w jej światło, a pokonana kiedy drugie koło tylne z jej światła wyjedzie.
7.2.2 Wszystkie bramki muszą być pokonywane w kolejności w jakiej zostały wyznaczone.
7.2.3 Nie wolno zmieniać kolejności pokonywanych bramek.
 
7.3 Dotknięcie bramki:
7.3.1 Jeżeli bramka zostanie dotknięta kołem, karoserią lub inną częścią zostanie naliczona kara ale tylko jeden raz za każdy słupek, co oznacza że jeżeli model w trakcie pokonywania bramki dotknie ten sam marker ponownie nalicza się tylko jedną karę (łączna suma punktów za jedną bramkę wynosi 20 punktów).
 
CZĘŚĆ 8
LICZENIE PUNKTÓW I KLASYFIKACJA OGÓLNA
8.1 Punktacja na zawodach:
 
8.1.1 Każdy zawodnik w trakcie pokonywania trasy zdobywa punkty karne według wyżej wymienionej tabeli punktów 1.1

8.1.2 Jeżeli zawodnik z jakichkolwiek względów, przyczyn lub decyzji nie podejmie startu w kolejnym OS-ie otrzymuje on karę za NIE WYSTARTOWANIE i ZA NIE UKOŃCZENIE trasy jednak w dalszym rozrachunku OS ten będzie traktowany jako nie sklasyfikowany

8.1.3 Zwycięzcą zawodów zostaje zawodnik który uzyskał najmniejszą ilość punktów karnych po podliczeniu wszystkich OS-ów (sklasyfikowanych).

8.1.4 Do klasyfikacji generalnej są zliczane miejsca ze wszystkich imprez w których to zawodnicy brali udział.
 
JESTEŚMY TYLKO GRUPĄ PODROŚNIĘTYCH DZIECI. KAŻDY ODPOWIADA ZA SWOJE CZYNY I WYPOWIEDZI (PRAWNIE I MATERIALNIE).
OSOBY NIEPEŁNOLETNIE MUSZĄ POSIADA ZGODĘ RODZICÓW LUB OPIEKUNÓW NA UDZIAŁ W ZAWODACH. ZGODA MUSI BYĆ DOSTARCZONA DO ORGANIZATORA NAJPÓŹNIEJ NA 7 DNI PRZED ZAWODAMI.
PODCZAS WIECZORNYCH SPOTKAŃ, PO ZAWODACH CZĘSTO SPOŻYWAMY ALKOHOL I PALIMY PAPIEROSY. RODZICE LUB OPIEKUNOWIE POWINNI BYĆ I MIEĆ TEGO ŚWIADOMOŚĆ.
Ostatnio zmieniony 2008-10-11, 21:43 przez Bobas, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „Sezon 2010 i wcześniejsze”