REGULAMIN ZAWODÓW SEZONU 2011 KLASA SCALED

Zablokowany
Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

REGULAMIN ZAWODÓW SEZONU 2011 KLASA SCALED

#1

Post autor: Maxim »

Niniejszy regulamin ma za zadanie ułatwić organizowanie zawodów modeli RC zakwalifikowanych do klasy Scaled. Zawodnicy startujący w zawodach rywalizują swoimi modelami o jak najlepszą lokatę w zawodach, oraz w klasyfikacji generalnej całego sezonu. Nasze motto to sportowa rywalizacja połączona z dobrą zabawą oraz przestrzeganie zasad fair play, kultury i dobrych obyczajów.

I. Definicja klasy /warunki dopuszczenia modelu do uczestnictwa w zawodach

1. Do Klasy Scaled zaliczają się modele posiadające stały napęd 4x4
2. Pojazdy nieskończone, czyli niepomalowane, nie posiadające pełnej karoserii (truggy) nie klasyfikują się do Klasy Scaled .
3. Koła / opony / o maksymalnej średnicy zewnętrznej 108 mm, na feldze nie większej niż 1,9”
4. Rozstaw osi modelu jest zgodny z rozstawem nadkoli w karoserii i nie może przekroczyć maksymalnej wartości 350 mm.
5. 30% szerokości opony musi znajdować się pod obrysem karoserii.
6. Pakiety zasilające muszą być przymocowane bezpośrednio do podwozia lub nadwozia modelu (nie na mostach/linkach).
7. Model nie może przekroczyć wskaźnika RTI=500 mierzonego przed zawodami. Dopuszcza się mierzenie wskaźnika RTI w tracie zawodów na wniosek co najmniej 3 zawodników z danej klasy. Jeżeli wynik pomiaru będzie negatywny zawodnik zostaje zdyskwalifikowany z zawodów a wszystkie dotychczas zdobyte punkty podczas tych zawodów zostają anulowane.
8. Model powinien posiadać zainstalowane i działające oświetlenie (minimum 2 punkty z przodu i 2 z tyłu modelu).
9. Model powinien posiadać zabezpieczenie przed wodą ponieważ przewidywane są przeszkody wodne.
10. Model może posiadać tylko jedną oś skrętną i musi to być oś przednia pojazdu.
11. Do Klasy Scaled zostaną dopuszczone jedynie modele napędzane silnikiem elektrycznym. Nie ma ograniczeń co do typu, wielkości silnika, ilości zwojów oraz napięcia pakietów zasilających .
12. Do Klasy Scaled nie zostaną dopuszczone modele o kołach z bieżnikami innymi niż standardowe. Przez bieżnik standardowy rozumie się koło wykonane przez producenta.
13. Do Klasy Scaled nie zostaną dopuszczone modele które posiadają jakiekolwiek nakładki na kołach ułatwiające poruszanie się modelu w terenie.
14. Model powinien posiadać wyciągarkę, ponieważ należy się spodziewać przeszkód nie do przejechania o własnych siłach.

II. Definicja OS-u, trasa OS-u i bramki

1. Zawody polegają na rozegraniu od kilku /minimum 6-ciu/ do kilkunastu punktowanych OS-ów. Za ilość planowych do rozegrania OS-ów odpowiada Organizator Zawodów lub osoby wyznaczone z Klasy Scaled.
2. Przez OS rozumie się odcinek specjalny ustalony wcześniej przez Organizatora Zawodów bądź inne osoby wyznaczone z grona zawodników uczestniczących w zawodach w Klasie Scaled.
3. Trasa OS-u może być ograniczona taśmą na całej jej długości lub tylko w jej fragmentach. Każdorazowe wyjechanie modelu wszystkimi kołami po za trasę OS-u, liczone jest jako Przestawienie.
4. Zadaniem zawodnika jest pokonanie ustawionych na trasie OS-u właściwych dla Klasy Scaled bramek, zgodnie z wyznaczoną kolejnością i kierunkiem przejazdu.
5. W sytuacji gdy Sędzia stwierdzi, poprzez ocenę wcześniejszych prób Zawodnika, że dana bramka najprawdopodobniej nie zostanie przez model Zawodnika pokonana, wówczas Sędzia ma prawo nakazać Zawodnikowi podjęcia decyzji o użyciu innego sposobu do pokonania tej bramki. Przez pojęcie innego sposobu do pokonania bramki, rozumie się wszystkie dopuszczone regulaminowo sposoby, takie jak m.in. użycie wyciągarki, przestawienie.
6. Każdy OS składa się z minimum 6 bramek. Dopuszcza się zmianę ilości minimalnej pod warunkiem zgody co najmniej 50%+1 liczby uczestników zawodów w Klasie Scaled. Maksymalna ilości bramek nie jest zdefiniowana i zostaje ustalona podczas budowania danego OS-u przez Organizatora Zawodów lub Osoby Wyznaczone do tej czynności.
7. Aby bramka była zaliczona muszą zostać minimum spełnione łącznie następujące warunki :
a/ auto musi pokonać ją na kołach
b/ oś prowadząca musi przejechać oboma kołami linię bramki. Dopuszcza się dotknięcie słupka.
c/ tylko jedno koło osi wleczonej może przejechać poza światłem bramki.
8. Aby trasa OS-u była zaliczona, pojazd musi pokonać wszystkie bramki lub mieć naliczone odpowiednie punkty karne. Zawodnikowi, który z przyczyny awarii, usterki lub innych powodów nie ukończy danego OS-u zostanie naliczone 120pk za każdą niepokonaną bramkę. W tym przypadku Zawodnik nie zostanie sklasyfikowany na tym OS-ie i otrzyma 0 małych punktów pucharowych.
9. OS zaczyna się po przekroczeniu linii pierwszej bramki a kończy po przekroczeniu całym modelem linii ostatniej bramki.
10. Podczas pokonywania trasy OS-u dopuszczone jest korzystanie z HELP-ów.
11. HELP jest to użycie akcesoriów zamontowanych na modelu jako pomoc w pokonaniu bramki na danym OS-ie takich jak: trapy lub wyciągarka. Nie dopuszcza się zastosowania innych pomocy. Każdy Help musi zamknąć się w czasie korzystania nie dłuższym niż 4 minuty na pokonanie danej bramki. Dopuszcza się zastosowanie nie więcej niż 3 Helpy na trasie danego OS-u.
12. W atakowaną bramkę nie można wjeżdżać niezgodnie z kierunkiem jej pokonywania.
13. Dopuszcza się zmianę kół podczas trwania zawodów tylko pod warunkiem wcześniejszego zgłoszenia do Sędziego wykonującego pomiar oraz pomiaru RTI na podanych kompletach.

III. Za popełnione błędy na trasie OS-u zostanie naliczone odpowiednia ilość punktów karnych według następującego taryfikatora

5 pk cofnięcie w bramce
5 pk poprawienie trapów
8 pk dotknięcie słupka bramki
10 pk użycie trapów T
10 pk zmiana punktu zaczepienia wyciągarki
20 pk przewrócenie słupka bramki
20 pk użycie wyciągarki T
20 pk użycie trapów B,
20 pk przewrotka
40 pk użycie wyciągarki B
50 pk postawienie
60 pk Naprawa
60 pk opuszczenie wyznaczonej trasy
70 pk przestawienie
120 pk niepokonanie bramki

Kary naliczane są po jednym razie za każdy słupek oddzielnie (maksymalnie 2×8 lub 2×20 pkt. karnych) Całkowite wycofanie auta przed bramkę, powoduje naliczanie ponownych punktów karnych zgodnie z powyższą zasadą.
„T” – Help użyty na trasie OS-u pomiędzy bramkami
„B” – Help użyty na trasie Os-u do pokonania bramki.

IV. Definicje

1. Cofnięcie w bramce – celowe cofnięcie lub przypadkowe stoczenie się modelu znajdującego się w świetle bramki za wyjątkiem sytuacji, w której po mimo pracy kół „do przodu” auto się cofa. Każdorazowe wykonanie manewru do przodu i do tyłu jest traktowane jak cofnięcie.
2. Dotknięcie słupka bramki – dotknięcie słupka podczas pokonywania bramki lub przejazdu obok, jakąkolwiek częścią pojazdu i wszystkim co się na modelu znajduje, np.: błoto, gałązka. Nie dotyczy bramek pokonanych.
3. Przewrócenie słupka bramki – przechył słupka większy niż 45 stopni, rozjechanie słupka, wkręcenia w koła lub pod model.
4. Przewrotka - Liczona jest w sytuacji, gdy model samodzielnie staje po rolce na wszystkich kołach.
5. Postawienie – liczone jest w sytuacji gdy model ulegnie przewróceniu i nie jest w stanie samodzielnie kontynuować jazdy. Model należy postawić w miejscu w którym się znajduje.
6. Naprawa – jest to jakiekolwiek dotknięcie modelu z możliwością zabrania go z trasy OS-u w celu naprawy. Zawodnik po dokonaniu naprawy model musi postawić z powrotem w miejsce skąd został zabrany do naprawy. Jeżeli w ciągu 5 min nie uda się usunąć usterki, zawodnik dokańcza OS na końcu kolejki zawodników. Maksymalny czas naprawy 45 minut, trwała awaria aparatury traktowana jest jako naprawa
7. Opuszczenie trasy OS-u – przekroczenie wszystkimi kołami wyznaczonej trasy OS-u na skutek przewrotki, stoczenia się pojazdu lub innej przyczyny.
8. Przestawienie – zmiana pozycji modelu na trasie z powodu utknięcia. Jeżeli model utknie w bramce, należy go przestawić przed bramkę lub za nią, o ile zawodnik decyduje się na ominięcie bramki. Przestawienie następuje umownie na odległość nie większą niż około długość pojazdu.

V. Zasady użycia wyciągarki i trapów.

1. W trakcie pokonywania OS-u, dopuszczone jest używanie wyciągarki oraz trapów (tzw. help-ów). Zawodnik w ramach danego OS-u ma prawo do użycia tylko 3 „helpów”, według następujących scenariuszy :
a) 2 razy użycie wyciągarki oraz 1 raz użycie trapów
b) 1 raz użycie wyciągarki oraz 2 razy użycie trapów
2. Użycie wyciągarki rozpoczyna się w momencie rozwijania linki.
3. Włączanie lub wyłączanie zasilania wykonanego na aucie /a nie z aparatury/ nie jest karane, pod warunkiem że nie wiąże się to z podnoszeniem lub przestawieniem pojazdu, wówczas każdorazowo naliczane są punkty karne jak za naprawę modelu.
4. Jeżeli warunki pozwalają linka powinna być zahaczona o element terenowy lub szpilkę będącą na wyposażeniu modelu lub kierowcy. Za zgodą co najmniej 3 uczestników zawodów w Klasie Scaled oraz Sędziego dopuszcza się użycie inne elementy do zamocowania linki wyciągarki.
5. Każdorazowa zmiana punktu zaczepienia wyciągarki wiąże się z naliczeniem odpowiednich punktów karnych.
6. Zerwanie linki traktowane jest jak zmiana punktu zaczepienia.
7. Dozwolone jest używanie dodatkowych elementów do wyciągarki takich jak: bloczki, dodatkowa lina, jeżeli znajdują się na aucie.
8. Trapy wolno użyć jednego lub dwóch sztuk w dowolnej konfiguracji.
9. Podczas układania trapów nie można zmienić położenia modelu.
10. Poprawienie trapów wiąże się z naliczeniem odpowiednich punktów karnych.
11. Zabrania się użycia Help-ów do pokonania więcej niż jednej bramki. Dopuszcza się wjechanie w kolejną bramkę podczas używania Help-a w sytuacji gdy odległość pomiędzy bramkami jest mniejsza niż długość modelu. Użycie danego Help-a musi zakończyć się z chwilą pokonania bramki do której help był używany.

VI. Postanowienia ogólne

1. Zawodnicy przed zawodami zgłaszają częstotliwości, na których będą startować w celu uniknięcia późniejszych konfliktów. Każdy zawodnik powinien mieć 2 komplety kwarcy w przypadku posiadania aparatury sterującej o częstotliwości innej niż 2.4 GHz Spectrum . W przypadku konfliktu częstotliwości, zawodnik niżej sklasyfikowany zobowiązany jest do dokonania zmiany swojej częstotliwości poprzez wymianę kompletu kwarcy.
2. Zawodnik nie może rozpocząć pokonywania OS-u gdy nie otrzyma wyraźniej zgody od Sędziego Zawodów. W przypadku gdy zawodnik bez zgody Sędziego rozpocznie start na danym OS-ie, Sędzia ma prawo do wstrzymania próby i rozpoczęcia startu zawodnika raz jeszcze.
3. Sędzią może być każdy z uczestników zawodów w Klasie Scaled bądź inna osoba wybrana przez zawodników tej klasy.
4. Sędzia jest odpowiedzialny za prawidłowe naliczenie i opisanie punktów karnych zawodnika.
5. O kolejności startów decyduje system rotacyjny. Przed rozpoczęciem zawodów każdy z zawodników otrzymuje numer startowy, który decyduje o kolejności startu w pierwszym OS-ie. W każdym następnym OS-ie zawodnik który jechał w poprzednim jako pierwszy przechodzi na ostatnią pozycje startową.
6. Sprawy sporne rozstrzyga kolegium z 3 (trzech) losowo wybranych zawodników, z tym że jedna osoba jest uczestnikiem zawodów startującym w innej klasie.
7. Przeszkody wodne nie mogą być głębsze niż maksymalna wysokość opony. O dopuszczeniu przeszkody wodnej do pokonywania decyduje większość uczestników startujących (50%+1).
8. Nie są dopuszczone starty więcej niż jednego zawodnika tym samym modelem.
9. Zawodnik może startować w kilku klasach, pod warunkiem, iż nie dezorganizuje to rozgrywania OS-ów.
10. Na danych zawodach zawodnik musi jechać jednym i tym samym modelem, na następnych może startować już innym
11. Aby zawodnik został sklasyfikowany musi ukończyć minimum jeden OS.
12. Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć w zawodach tylko pod warunkiem, że będą wraz z opiekunami prawnymi.
13. Organizator zawodów ustala warunki uczestnictwa w zawodach, w tym warunki finansowe. Organizator Zawodów nie ma prawa do wprowadzania zmian do niniejszego regulaminu na potrzeby przeprowadzenia Zawodów. Uczestnik zawodów jest zobowiązany do przestrzegania zasad i warunków zawodów ustalonych wcześniej przez Organizatora Zawodów.
14. Warunki finansowe wcześniej ustalone i potwierdzone przez Komisję mogą dotyczyć tylko kosztów związanych z uczestnictwem w danych zawodach.

VII. Punktacja

1. OS wygrywa zawodnik, który otrzyma najmniej punktów karnych.
Miejsca w każdym OS-ie punktowane są w następujący sposób:
I miejsce 20 pkt. IX miejsce 8 pkt.
II miejsce 18 pkt. X miejsce 7 pkt.
III miejsce 16 pkt. XI miejsce 6 pkt.
IV miejsce 14 pkt. XII miejsce 5 pkt.
V miejsce 12 pkt. XIII miejsce 4 pkt.
VI miejsce 11 pkt. XIV miejsce 3 pkt.
VII miejsce 10 pkt. XV miejsce 2 pkt.
VIII miejsce 9 pkt. XVI i dalsze 1 pkt.
W sytuacji nie ukończenia OS-u 0 pkt.

2. W sytuacji zajęcia miejsc ex equo w danym OS-ie punkty będą przyznawane według podanego przykładu:

I miejsce 20 pkt.
I miejsce 20 pkt.
I miejsce 20 pkt.
IV miejsce 14 pkt.
V miejsce 12 pkt.
V miejsce 12 pkt.
VII miejsce 10 pkt.
itd.

3. Zawody wygrywa zawodnik, który otrzyma najwięcej punków za OS-y.
4. W sytuacji zajęcia miejsca ex eguo na zawodach o kolejności zajętych pozycji będą decydowały „małe punkty karne”. Zawodnik który uzyskał mniejszą łączną sumę wszystkich punktów karnych z poszczególnych OS-ów zajmuje wyższą pozycje na zawodach.
5. Klasyfikację generalną wygrywa zawodnik, który zdobędzie najwięcej punktów w sezonie. Miejsca w zawodach liczone są do punktacji generalnej w następujący sposób:

I miejsce 20 pkt. IX miejsce 8 pkt.
II miejsce 18 pkt. X miejsce 7 pkt.
III miejsce 16 pkt. XI miejsce 6 pkt.
IV miejsce 14 pkt. XII miejsce 5 pkt.
V miejsce 12 pkt. XIII miejsce 4 pkt.
VI miejsce 11 pkt. XIV miejsce 3 pkt.
VII miejsce 10 pkt. XV miejsce 2 pkt.
VIII miejsce 9 pkt. XVI i dalsze 1 pkt.

6. W sytuacji kiedy zawodnik nie ukończy zawodów nie otrzymuje punktów pucharowych do klasyfikacji generalnej

VII Zasady powoływania komisji SCALED

1. Do pracy w komisji będą wybierane 4 pełnoletnie osoby.
2. Osoby będące w komisji zobowiązane są do corocznej pracy nad regulaminem oraz do reprezentowania klasy scaled.
3. W skład komisji wchodzą 3 osoby zajmujące pierwsze trzy miejsca w klasyfikacji generalnej ubiegłego roku oraz jedna osoba wybrana poprzez głosowanie, która obejmuje stanowisko przewodniczącego.
4. Osoby, które będą powołane do komisji a nie będą chciały objąć stanowiska zrzekają się go na rzecz osób zajmujących kolejno najwyższe miejsca w klasyfikacji generalnej ubiegłego roku.
5. Trzy osobowa grupa powoływana jest na jeden rok.
6. Przewodniczący obejmuje swoje stanowisko na dwa lata.
7. Do ubiegania się o stanowisko przewodniczącego ma każdy sklasyfikowany w klasie skaled w poprzednim lub obecnym sezonie,
8. W sytuacji kiedy wybrany na przewodniczącego zajmuje miejsce w pierwszej trójce klasyfikacji generalnej do komisji wchodzi następny z listy
9. Kandydaturę na stanowisko przewodniczącego może zgłosić każdy widniejący w klasyfikacji generalnej klasy skaled w poprzednim lub obecnym sezonie lub sam zainteresowany.
10. Każda osoba widniejąca w klasyfikacji generalnej klasy skaled w poprzednim lub obecnym sezonie ma prawo również złożyć wniosek o odwołanie każdej osoby z komisji.
11. Aby osoba została powołana lub odwołana na stanowisko przewodniczącego musi być przeprowadzone głosowanie, w której większość głosów będzie decydowała.
12. Do głosowania mają prawo osoby widniejące w klasyfikacji generalnej klasy skaled w poprzednim lub obecnym sezonie.
13. W przypadku, gdy podczas głosowania wynik będzie 50/50 decydujący głos ma komisja

Zablokowany

Wróć do „Sezon 2011”