REGULAMIN ZAWODÓW SEZONU 2012 KLASA SUPER SCALED

Zablokowany
Awatar użytkownika
Maciek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11189
Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
Imię: Maciek
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

REGULAMIN ZAWODÓW SEZONU 2012 KLASA SUPER SCALED

#1

Post autor: Maciek »

Regulaminu klasy Super Scaled na rok 2012

I. Definicja klasy /warunki dopuszczenia modelu do uczestnictwa w zawodach

1. Do Klasy Super Scaled zaliczają się modele posiadające stały napęd 4x4, posiadające swoje odpowiedniki 1:1 produkowane fabrycznie.
2. Pojazdy nieskończone, czyli nie pomalowane, nie posiadające pełnego wykończenia nie klasyfikują się do Klasy Super Scaled .
3. Koła / opony / o maksymalnej średnicy zewnętrznej 96 mm i szerokości 40mm mierzonej przed startem, na feldze nie większej niż 1,9”.
4. Rozstaw osi modelu ( wheel base) jest zgodny z rozstawem nadkoli w karoserii i nie może przekroczyć maksymalnej wartości 350 mm a minimalnej 200mm.
5. Koła (cała szerokość opony) musi znajdować się 100% pod obrysem karoserii.
6. Pakiety zasilające muszą być przymocowane bezpośrednio do podwozia lub nadwozia modelu (nie na mostach/linkach).
7. Model nie może przekroczyć wskaźnika RTI=400 mierzonego przed zawodami. Dopuszcza się mierzenie wskaźnika RTI w tracie zawodów na wniosek co najmniej 3 zawodników z danej klasy. Jeżeli wynik pomiaru będzie negatywny zawodnik zostaje zdyskwalifikowany z zawodów a wszystkie dotychczas zdobyte punkty podczas tych zawodów zostają anulowane.
8. Model musi posiadać zainstalowane i działające oświetlenie (minimum 2 punkty z przodu i 2 z tyłu modelu) oraz lusterka zewnętrzne ( lusterka w trakcie OS-ów mogą być składane tak jak w pojazdach 1:1: ale nie demontowane).
9. Warunkiem dopuszczenia modelu do startu w klasie Super Scaled jest posiadanie w nim kompletnego wnętrza czyli : kierowca + szyba przeźroczysta + wyposażenie wnętrza - kierownica, drążki zmiany biegów, fotele, podłoga.
10. Model powinien posiadać zabezpieczenie przed wodą ponieważ przewidywane są przeszkody wodne.
11. Model może posiadać tylko jedną oś skrętną i musi to być oś przednia pojazdu.
12. Do Klasy Super Scaled zostaną dopuszczone jedynie modele napędzane silnikiem elektrycznym. Nie ma ograniczeń co do typu, wielkości silnika, ilości zwojów oraz napięcia pakietów zasilających .
13. Do Klasy Super Scaled nie zostaną dopuszczone modele które posiadają jakiekolwiek nakładki na kołach ułatwiające poruszanie się modelu w terenie.
14. Do Klasy Super Scaled zostaną dopuszczone jedynie modele mające co do konstrukcji zawieszenie w 100% zgodne z oryginałem 1:1.
15. W klasie Super Scaled nie dopuszcza się używania wyciągarki podczas zawodów.
16. W modelach startujących w klasie Super Scaled zabrania się używania mostów typu Worminator oraz zwolnic.
17. W klasie Super Scaled nie dopuszcza się startu modelami typu Truggy.

II. Modyfikatory techniczne / wizualne

1. Warunkiem dopuszczenia modelu do startu w klasie Super Scaled jest przejście przeglądu technicznego przed zawodami. Każdy zawodnik ma obowiązek przystąpić do badania technicznego przynajmniej 1 godzinę przed planowanym rozpoczęciem zawodów, na czczo.
2. Badanie techniczne obejmuje kontrolę parametrów modelu włącznie z przypisaniem karnych punktów wozu – doliczanych do punktów karnych zebranych na każdym OS ie. Liczba punktów karnych wozu znajduje się na karcie startowej zawodnika.
3. Każda zmiana w konfiguracji modelu Musi być zgłoszona sędziemu technicznemu i wpływa na ilość punktów karnych wozu doliczanych do każdego Os u.

4. Modyfikatory i punkty karne wozu:

a) Średnica felgi--------------------1.9’’ = 2 PK
---------------------------------------1.55’’ = 1 PK

b) Średnica opony -----------------7x mm = 1 PK
----------------------------------------8x mm = 2 PK
----------------------------------------9x mm = 3 PK

c) Wskaźnik RTI --------------------RTI / 100 = x PK

e) Wnętrze -------------------------Standard (kierowca + szyba przeźroczysta + wyposażenie wnętrza czyli kierownica, drążki zmiany biegów, fotele) = 5 PK
--------------------------------------Standard + gaśnica, apteczka, narzędzia = 2 PK
-------------------------------------- Standard + gaśnica, apteczka, narzędzia + inne = 0 PK

f) Szpej zewnętrzny ---------------wycieraczki + antena + inny element np. chlapacze, łopata, podnośnik, kanistry) = 0 PK
-------------------------------------- wycieraczki + antena = 1 PK
--------------------------------------brak szpeju = 2 PK

III. Definicja OS-u, trasa OS-u i bramki

1. Zawody polegają na rozegraniu od kilku /minimum 6-ciu/ do kilkunastu punktowanych OS-ów. Za ilość planowanych do rozegrania OS-ów odpowiada Organizator Zawodów lub osoby wyznaczone z Klasy Super Scaled.
2. Przez OS rozumie się odcinek specjalny ustalony wcześniej przez Organizatora Zawodów bądź inne osoby wyznaczone z grona zawodników uczestniczących w zawodach w Klasie Super Scaled.
3. Trasa OS-u może być ograniczona taśmą na całej jej długości lub tylko w jej fragmentach, lub dodatkowo przez „pomocnicze bramki” (o min. podwójnej szerokości bramek właściwych) służące wytyczeniu trasy. Każdorazowe wyjechanie modelu wszystkimi kołami po za trasę OS-u, liczone jest jako przestawienie a „bramki pomocnicze” punktowane są tak samo jak bramki właściwe.
4. Zadaniem zawodnika jest pokonanie ustawionych na trasie OS-u właściwych dla Klasy Super Scaled bramek, zgodnie z wyznaczoną kolejnością i kierunkiem przejazdu.
5. W sytuacji gdy Sędzia stwierdzi, poprzez ocenę wcześniejszych prób Zawodnika, że dana bramka najprawdopodobniej nie zostanie przez model Zawodnika pokonana, wówczas Sędzia ma prawo nakazać Zawodnikowi podjęcia decyzji o użyciu innego sposobu do pokonania tej bramki. Przez pojęcie innego sposobu do pokonania bramki, rozumie się wszystkie dopuszczone regulaminowo sposoby, takie jak np przestawienie.
6. Każdy OS składa się z minimum 6 bramek właściwych . Dopuszcza się zmianę ilości minimalnej pod warunkiem zgody co najmniej 50%+1 liczby uczestników zawodów w Klasie Super Scaled. Maksymalna ilości bramek nie jest zdefiniowana i zostaje ustalona podczas budowania danego OS-u przez Organizatora Zawodów lub Osoby Wyznaczone do tej czynności. Pomiędzy bramkami właściwymi dopuszcza się ustawienie bramek pomocniczych służących wytyczeniu trasy. Bramki pomocnicze powinny być szersze od właściwych (min. podwójna szerokość) i oznaczone innym kolorem. Wysokość słupków wszystkich bramek zarówno właściwych jak i pomocniczych określa się na 10 cm, a szerokość bramek właściwych na 23cm.
7. Aby bramka była zaliczona - dotyczy bramek właściwych - muszą zostać spełnione łącznie następujące warunki :
a/ auto musi pokonać ją na kołach
b/ oś prowadząca musi przejechać oboma kołami linię bramki. Dopuszcza się dotknięcie słupka.
c/ tylko jedno koło osi wleczonej może przejechać poza światłem bramki.
8. Aby trasa OS-u była zaliczona, pojazd musi pokonać wszystkie bramki lub mieć naliczone odpowiednie punkty karne. Zawodnikowi, który z przyczyny awarii, usterki lub innych powodów nie ukończy danego OS-u zostanie naliczone 120pk za każdą niepokonaną bramkę.
9. OS zaczyna się po przekroczeniu linii pierwszej bramki a kończy po przekroczeniu całym modelem linii ostatniej bramki i analogicznie do tej zasady następuje pomiar czasu przejazdu odcinka
10. Podczas pokonywania OS-u naliczany jest czas przejazdu zawodnika. Czas przejazdu nalicza sędzia z dokładnością do 1 min. Każda minuta przejazdu to 1 PK doliczany do sumy pkt karnych za przejazd danego OS-u ( PK za czas przejazdu naliczane wg zasady: 1:30=1PK, 1:31=2PK itd. )
11. W atakowaną bramkę nie można wjeżdżać niezgodnie z kierunkiem jej pokonywania.
12. Dopuszcza się zmianę kół podczas trwania zawodów tylko pod warunkiem wcześniejszego zgłoszenia do Sędziego wykonującego pomiar oraz pomiaru RTI na podanych kompletach, nie więcej niż 1 raz podczas zawodów. Jednak zmiana kół może nastąpić dopiero po zakończeniu pierwszego dnia zawodów.

IV. Za popełnione błędy na trasie OS-u zostanie naliczone odpowiednia ilość punktów karnych według następującego taryfikatora

5 pk cofnięcie w bramce
8 pk dotknięcie słupka bramki
20 pk przewrócenie słupka bramki
50 pk przewrotka i postawienie
60 pk naprawa
60 pk opuszczenie wyznaczonej trasy
70 pk przestawienie
120 pk niepokonanie bramki

Kary naliczane są po jednym razie za każdy słupek oddzielnie (maksymalnie 2×8 lub 2×20 pkt. karnych). Po cofnięciu punkty karne za dotknięcie, przewrócenie słupka naliczane są ponownie zgodnie z powyższą zasadą.

V. Definicje

1. Cofnięcie w bramce – celowe cofnięcie lub przypadkowe stoczenie się modelu znajdującego się w świetle bramki za wyjątkiem sytuacji, w której po mimo pracy kół „do przodu” auto się cofa. Każdorazowe wykonanie manewru do przodu i do tyłu jest traktowane jak cofnięcie.
2. Dotknięcie słupka bramki – dotknięcie słupka podczas pokonywania bramki lub przejazdu obok, jakąkolwiek częścią pojazdu i wszystkim co się na modelu znajduje, np.: błoto, gałązka.
3. Przewrócenie słupka bramki – zawsze zaczynające się od dotknięcia słupka (8pk) a następnie przechył słupka większy niż 45 stopni, rozjechanie słupka, wkręcenia w koła lub pod model.
4. Przewrotka i postawienie – liczone jest w sytuacji gdy model ulegnie przewróceniu. Model należy postawić w miejscu w którym się znajduje lub kontynuować jazdę gdy stoi na kołach.
5. Naprawa – jest to jakiekolwiek dotknięcie modelu z możliwością zabrania go z trasy OS-u w celu naprawy. Zawodnik po dokonaniu naprawy model musi postawić z powrotem w miejsce skąd został zabrany do naprawy. Jeżeli w ciągu 5 min nie uda się usunąć usterki, zawodnik dokańcza OS na końcu kolejki zawodników. Każda naprawa powoduje dodanie do czasu OS-u 5 min.
6. Opuszczenie trasy OS-u – przekroczenie wszystkimi kołami wyznaczonej trasy OS-u na skutek przewrotki, stoczenia się pojazdu lub innej przyczyny.
7. Przestawienie – zmiana pozycji modelu na trasie z powodu utknięcia. Jeżeli model utknie w bramce, należy go przestawić przed bramkę lub za nią, o ile zawodnik decyduje się na ominięcie bramki. Przestawienie następuje umownie na odległość nie większą niż około długość pojazdu.


VI. Postanowienia ogólne

1. Zawodnicy przed zawodami zgłaszają częstotliwości, na których będą startować w celu uniknięcia późniejszych konfliktów. Każdy zawodnik powinien mieć 2 komplety kwarcy w przypadku posiadania aparatury sterującej o częstotliwości innej niż 2.4 GHz Spectrum . W przypadku konfliktu częstotliwości, zawodnik niżej sklasyfikowany zobowiązany jest do dokonania zmiany swojej częstotliwości poprzez wymianę kompletu kwarcy.
2. Zawodnik nie może rozpocząć pokonywania OS-u gdy nie otrzyma wyraźniej zgody od Sędziego Zawodów. W przypadku gdy zawodnik bez zgody Sędziego rozpocznie start na danym OS-ie, Sędzia ma prawo do wstrzymania próby i rozpoczęcia startu zawodnika raz jeszcze.
3. Sędzią może być każdy z uczestników zawodów w Klasie Super Scaled bądź inna osoba wybrana przez zawodników tej klasy.
4. Sędzia jest odpowiedzialny za prawidłowe naliczenie i opisanie punktów karnych zawodnika.
5. O kolejności startów decyduje system rotacyjny. Przed rozpoczęciem zawodów każdy z zawodników otrzymuje numer startowy, który decyduje o kolejności startu w pierwszym OS-ie. W każdym następnym OS-ie zawodnik który jechał w poprzednim jako pierwszy przechodzi na ostatnią pozycje startową.
6. Sprawy sporne rozstrzyga kolegium z 3 (trzech) losowo wybranych zawodników, z tym że jedna osoba jest uczestnikiem zawodów startującym w innej klasie.
7. Przeszkody wodne nie mogą być głębsze niż maksymalna wysokość opony. O dopuszczeniu przeszkody wodnej do pokonywania decyduje większość uczestników startujących (50%+1).
8. Nie są dopuszczone starty więcej niż jednego zawodnika tym samym modelem.
9. Zawodnik może startować w kilku klasach, pod warunkiem, iż nie dezorganizuje to rozgrywania OS-ów.
10. Na danych zawodach zawodnik musi jechać jednym i tym samym modelem, na następnych może startować już innym
11. Aby zawodnik został sklasyfikowany musi ukończyć minimum jeden OS.
12. Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć w zawodach tylko pod warunkiem, że będą wraz z opiekunami prawnymi.
13. Organizator zawodów ustala warunki uczestnictwa w zawodach, w tym warunki finansowe. Organizator Zawodów nie ma prawa do wprowadzania zmian do niniejszego regulaminu na potrzeby przeprowadzenia Zawodów. Uczestnik zawodów jest zobowiązany do przestrzegania zasad i warunków zawodów ustalonych wcześniej przez Organizatora Zawodów.
14. Warunki finansowe wcześniej ustalone i potwierdzone przez Komisję mogą dotyczyć tylko kosztów związanych z uczestnictwem w danych zawodach.



VII. Punktacja w sezonie 2012

1. OS wygrywa zawodnik, który otrzyma najmniej punktów karnych. Sumę punktów karnych za dany OS zapisuje się po ukończeniu odcinka na karcie startowej.

2 Do sumy punktów karnych uzyskanych przez danego zawodnika na każdym OS-się dodaje się punkty karne jego modelu.

3. Zawody wygrywa zawodnik, który otrzyma najmniejszą ilość punktów karnych będącą sumą wszystkich punktów karnych zebranych na wszystkich OS-ach pomniejszoną o punkty karne z najgorzej przejechanego OS-u.

4. Klasyfikację generalną wygrywa zawodnik, który zdobędzie najwięcej punktów w sezonie. Do klasyfikacji generalnego zalicza się suma wszystkich OS-ów w danym roku pomniejszona o jedne, wybrane przez Zawodnika zawody (np nieobecność). Miejsca w zawodach liczone są do punktacji generalnej w następujący sposób:

I miejsce 20 pkt. IX miejsce 8 pkt.
II miejsce 18 pkt. X miejsce 7 pkt.
III miejsce 16 pkt. XI miejsce 6 pkt.
IV miejsce 14 pkt. XII miejsce 5 pkt.
V miejsce 12 pkt. XIII miejsce 4 pkt.
VI miejsce 11 pkt. XIV miejsce 3 pkt.
VII miejsce 10 pkt. XV miejsce 2 pkt.
VIII miejsce 9 pkt. XVI i dalsze 1 pkt.

4. W sytuacji kiedy zawodnik nie ukończy zawodów nie otrzymuje punktów pucharowych
do klasyfikacji generalnej

5. Pierwsze trzy miejsca za zawody i klasyfikację generalną premiowane są specjalnymi wyróżnieniami (pucharami, nagrodami itp.).



VIII. Zasady powoływania komisji SUPER SCALED

1. Do pracy w komisji będą wybierane 4 osoby.
2. Osoby będące w komisji zobowiązane są do corocznej pracy nad regulaminem oraz do reprezentowania klasy Super Scaled.
3. W skład komisji wchodzą 3 osoby zajmujące pierwsze trzy miejsca w klasyfikacji generalnej ubiegłego roku oraz jedna osoba wybrana poprzez głosowanie, która obejmuje stanowisko przewodniczącego.
4. Osoby, które będą powołane do komisji a nie będą chciały objąć stanowiska zrzekają się go na rzecz osób zajmujących kolejno najwyższe miejsca w klasyfikacji generalnej ubiegłego roku.
5. Trzy osobowa grupa powoływana jest na jeden rok.
6. Przewodniczący obejmuje swoje stanowisko na rok.
7. Do ubiegania się o stanowisko przewodniczącego ma każdy sklasyfikowany w klasie Super Scaled w poprzednim lub obecnym sezonie,
8. W sytuacji kiedy wybrany na przewodniczącego zajmuje miejsce w pierwszej trójce klasyfikacji generalnej do komisji wchodzi następny z listy
9. Kandydaturę na stanowisko przewodniczącego może zgłosić każdy widniejący w klasyfikacji generalnej Klasy Super Scaled w poprzednim lub obecnym sezonie lub sam zainteresowany.
10. Każda osoba widniejąca w klasyfikacji generalnej Klasy Super Scaled w poprzednim lub obecnym sezonie ma prawo również złożyć wniosek o odwołanie każdej osoby z komisji.
11. Aby osoba została powołana lub odwołana na stanowisko przewodniczącego musi być przeprowadzone głosowanie, w której większość głosów będzie decydowała.
12. Do głosowania mają prawo osoby widniejące w klasyfikacji generalnej Klasy Super Scaled w poprzednim lub obecnym sezonie.
13. W przypadku, gdy podczas głosowania wynik będzie 50/50 decydujący głos ma komisja.
Ostatnio zmieniony 2013-02-11, 07:42 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „Sezon 2012”