Regulamin klasy Crawler 2.2 - 2014 [archiwum]

Zablokowany
Awatar użytkownika
Crawler
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 1872
Rejestracja: 2008-05-05, 20:43
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Regulamin klasy Crawler 2.2 - 2014 [archiwum]

#1

Post autor: Crawler »

REGULAMIN KLASY CRAWLER 2.2 na rok 2014

I. Definicja klasy - warunki dopuszczenia modelu do uczestnictwa w zawodach.

1. Modele są ograniczone tylko do 4-kołowych pojazdów. I tylko cztery koła mogą być źródłem napędu dla pojazdu.
2. Model może posiadać jeden lub dwa silniki oraz mosty typu : MOA .
3. Modele muszą posiadać tylko i wyłącznie jedną oś skrętną i musi to być oś przednia pojazdu.
4. Nie ma żadnych ograniczeń co do ilości kanałów w aparaturach używanych w sterowaniu modelem, rodzajów i napięcia pakietów zasilających .
5. Rozstaw osi jest ograniczony do maksimum 32,00 cm. O tym decyduje pomiar dokonany pomiędzy przednią i tylną osią,
z kołami ustawionymi równolegle i model powinien stać na kołach a amortyzatory powinny być ugięte pod własnym ciężarem.
6. Szerokość pojazdu jest ograniczona do maksimum 30,00 cm. O tym decyduje
pomiar który dokonuje się na skrajnych krawędziach kół kiedy model stoi na płaszczyźnie.
7. Klasa ta jest ograniczona rozmiarem felgi, której średnica nie może wynosić więcej
niż 2.2 cala (5,59 cm), opony mogą być zmodyfikowane ale całkowita ich średnica nie może przekraczać 5,5 cala (13,97 cm).

II. Zawody, zasady ogólne i przepisy techniczne.

1. Przepisy te są po to by zapobiec jakimkolwiek konfliktom i sporom jakie mogły by powstać w momencie spotkania się i jednoznaczne interpretowanie przepisów.
2. Bramki wykonane są z przeciętych na pół piłek tenisowych.
3. Rozstaw minimalny bramek dal klasy CRAWLER 2.2 wynosi 16 cali (40,64 cm).
4. Rozstaw maksymalny bramek jest nieograniczony (w ramach rozsądku).
5. Jeżeli dwie bramki znajdują się w niedalekiej odległości od siebie to powinny być zaznaczone innym kolorem lub być oznakowane w odpowiedni sposób.
6. Zwycięzcą OS-u jest zawodnik który na danej trasie zdobędzie najmniejszą ilość punktów karnych
7. Punkty karne są naliczane od momentu kiedy model przekroczy kołami (przednią osią) pierwszą bramkę i kończy się naliczanie kiedy przekroczy ostatnią bramkę kołami (tylną osią)
8. Nie stawienie się zawodnika na STARCIE w wyznaczonym dla niego czasie skutkuje ukaranie zawodnika karą DNS dla tego OS-u.
9. Jakiekolwiek złamanie zasad regulaminu przez zawodnika może być skutkowane do wykluczenia z zawodów włącznie.
10. Modele nie mogą być wymieniane na inne w trakcie odbywania się zawodów.
11. Kierowca nie może dokonywać modyfikacji modelu w trakcie zawodów.
12. Zabronione jest modyfikowanie trasy przez kierowcę (przestawianie kamieni, gałęzi, oczyszczanie kałuż wody, albo innego typu modyfikacji toru)
13. Jeżeli zawodnik z jakichkolwiek względów, przyczyn lub decyzji nie podejmie startu w kolejnym OS-ie otrzymuje on karę za
NIE WYSTARTOWANIE (DNS) i ZA NIE UKOŃCZENIE (DNF) trasy, jednak w dalszym rozrachunku OS ten będzie traktowany jako nie sklasyfikowany.
14. Szczegółowa punktacja (rozstrzyganie remisu):
a) jeżeli wielu zawodników w danym OS-ie uzyskała taką samą ilość punktów karnych to na zwycięzcą zostaje zawodnik który uzyskał najkrótszy czas przejazdu.
b) jeżeli zdarzy się że dwóch lub więcej zawodników w rozliczeniu końcowym ma taką samą ilość punktów to decydującym będzie wynik uzyskany w trakcie ostatniego OS-u.
15. Aby zawody mogły zostać uznane za oficjalne i liczyć się do klasyfikacji generalnej do zawodów musi przystąpić co najmniej trzech zawodników ,
lecz jeśli zawodników jest tylko trzech a jeden z nich zrezygnuje z uczestnictwa w zawodach na krócej niż 14 dni przed zawodami zawody można uznać za oficjalne bez względu na ilość zawodników biorących w nich udział.

III. Punkty karne (PK) i definicje przewinień.

1. Punkty karne (PK) za poszczególne przewinienia:
 COFNIĘCIE - 5 punktów
 DOTKNIĘCIE MODELU / SŁUPKA BRAMKI - 10 punktów
 PRZEWRÓCENIE SIĘ - 30 punktów
 NAPRAWA ( do 3 min. ) - 40 punktów
 NIEPOKONANIE BRAMKI - 80 punktów
 DNF - 140 punktów
 DNS - 140 punktów
Każdy zawodnik w trakcie pokonywania trasy otrzymuje punkty karne zgodnie z punktem 2 tego działu.

2. COFNIĘCIE ( 5 punktów ): Cofnięcie jest zaliczanie kiedy model w trakcie pokonywania trasy w wyznaczonym kierunku cofnie się lub zsunie się samoczynnie (mimowolnie) lub też kiedy kierowca pojazdu uczyni to celowo. Jeżeli model się cofnął następnie nie wykonał ruchu do przodu i znów się cofnął naliczana jest tylko jedna kara za cofnięcie. Jeżeli kierowca świadomie cofnie model zostaje naliczona kara. Jeżeli model w trakcie wspinaczki oderwie się od podłoża ale stanie na wszystkich czterech kołach, kara nie jest naliczana.
3. DOTKNIĘCIE MODELU (10 punktów): Dotknięcie modelu uważa się kiedy kierowca modelu dotknie go w trakcie wywracania się, w celu postawienia modelu na koła po przewróceniu lub kiedy zawodnik na własną prośbę chce przestawić model ponieważ nie może pokonać drogi (wtedy to model należy postawić w sposób taki aby model znalazł się w świetle ostatnio pokonanej bramki. ). Punkty karne za dotknięcie będą też naliczane w momencie kiedy kierowca poinformuje że chce dokonać drobnej naprawy w modelu.
4. DOTKNIĘCIE SŁUPKA BRAMKI (10 punktów): Jeżeli bramka zostanie dotknięta kołem, karoserią lub inną częścią modelu zostanie naliczona kara ale tylko jeden raz za każdy słupek, co oznacza że jeżeli model w trakcie pokonywania bramki dotknie ten sam marker ponownie nalicza się tylko jedną karę (łączna suma punktów za jedną bramkę wynosi 20 punktów).
5. PRZEWRÓCENIE SIĘ (30 punktów): Za przewrócenie uważa się sytuację, kiedy w trakcie pokonywania trasy lub pokonywania bramki w wyznaczonym kierunku model utraci kontakt z podłożem przewracając się na bok lub na grzbiet w sposób uniemożliwiający dalszą jazdę. W takim wypadku możliwe jest postawienie modelu na koła tak, aby model znalazł się w świetle bramki poprzednio pokonanej, jednocześnie w tym momencie zostaną zawodnikowi naliczone punkty karne za przewrócenie i dotknięcie modelu. Kary tej nie stosuje w momencie kiedy model po przewróceniu powrócił na cztery koła i może dalej kontynuować jazdę w wyznaczonym kierunku.
6. NAPRAWA (40 punktów): Naprawa dokonywana w trakcie pokonywania OS-u nie może trać dłużej niż 3 minuty. Po przekroczeniu tego czasu zostaną naliczone dodatkowo punkty za nie pokonane bramki i za DNF. Po naprawie zawodnik pokonuje OS z miejsca w którym to został zabrany model do naprawy do punktów za naprawę zostaną też naliczone punkty za dotknięcie modelu. W trakcie dokonywania naprawy modelu, kolejny zawodnik może pokonywać OS.
7. NIE POKONANIE BRAMKI (80 punktów): Za nie pokonanie bramki uważa się sytuację, kiedy to model z jakichkolwiek przyczyn nie będzie mógł pokonać bramki, wówczas na wskazanie zawodnika następuje przesunięcie modelu w taki sposób by tylna oś znajdowała się w świetle nie pokonanej bramki i od tego momentu zawodni kontynuuje dalsze pokonywanie OS-u. Jednocześnie zostaną mu naliczone punkty za dotknięcie modelu i nie pokonanie bramki czyli łączna suma będzie wynosić 90 pkt. Nie pokonanie bramki będzie też naliczane kiedy zawodnik z powodu uszkodzenia modelu nie będzie w stanie dokończyć OS-u, wtedy zostaną mu naliczone punkty za bramki których jeszcze nie pokonał w danym OS-ie czyli po 80 pkt. za każdą bramkę plus 140 pkt. za DNF.
8. DNF (Did Not Finish) NIE UKOŃCZENIE TRASY – OS-u (140 punktów): Za nie ukończenie trasy uważa się moment kiedy zawodnik zgłasza sędziemu fakt nie możliwości dokonania ukończenia trasy z jakiegokolwiek powodu.
9. DNS (Did Not Start) NIE STAWIENIE SIĘ NA START – OS-u (140 punktów): Za nie wystartowanie na trasie uważa się kiedy zawodnik wezwany do startu nie stawi się na nim i nie pokona pierwszej bramki w czasie 3 min od wezwania.
16. Bramka jest uważana za pokonywaną kiedy jedno z kół przednich wjedzie w jej światło, a pokonana kiedy drugie koło tylne z jej światła wyjedzie. Wszystkie bramki muszą być pokonywane w kolejności w jakiej zostały wyznaczone. Nie wolno zmieniać kolejności pokonywanych bramek, jeżeli zawodnik celowo dokona samowolnie zmiany kolejności pokonywania bramki zostanie ukarany DNF dla tej trasy.
IV. Sędziowie.
1. Sędziowie są odpowiedzialni za pilnowanie porządku na trasie i naliczanie punktów karnych w trakcie pokonywania OS-ów.
2. Sędziowie muszą w ogłaszać kary w sposób głośny, wyraźny i słyszalny dla zawodnika pokonującego OS.
3. Sędziowie powinni naliczać kary i je egzekwować w momencie popełnienia błędu.
4. Sędziów powinno być dwóch: jeden - jest od prowadzenia notatek i pilnowania toru z jednej strony. drugi – pilnuje drugiej strony toru i dokonuje pomiaru czasu.
5. Obydwaj powinni z całą odpowiedzialnością egzekwować kary, etc.
6. Jeżeli nie ma sędziów można ich powołać z zawodników startujących w danej klasie.

V. Słownik pojęć

1. Zawody / współzawodnictwo -spotkanie się zawodników w jednym miejscu i czasie, rywalizowanie na jednym lub wielu OS-ach (trasach) opartych też na zasadach FAIR PLAY
2. OS / trasa - składa się z bramki START i bramki META pomiędzy tymi bramkami jet liczony czas przejazdu, każda trasa ma wyznaczony kierunek.
3. Bramka / marker - jest używana by wskazać przeszkodę w obrębie trasy przez którą kierowca ma przeprowadzić model w wyznaczonym kierunku. Szerokość bramek nie powinna być mniejsza niż zostało to ujęte w punkcie 4.2
4. Rozstaw osi - mierzony od środka osi przedniego koła do środka osi tylnego koła.
5. Szerokość modelu - jest liczona od najbardziej skrajnie wystającej części modelu z lewej strony do najbardziej wystającej części modelu z prawej strony.

VI. Punktacja do klasyfikacji generalnej (PKG)

1. Zwycięzcą zawodów zostaje zawodnik który uzyskał najmniejszą ilość punktów karnych po podliczeniu wszystkich OS-ów (sklasyfikowanych).
2. Do klasyfikacji generalnej są zliczane miejsca ze wszystkich imprez w których to zawodnicy brali udział.
3. Za zajęte miejsce w zawodach, zawodnik premiowany jest Punktami Klasyfikacji Generalnej (PKG) wg zasady:
I miejsce 20 pkt., II miejsce 18 pkt., III miejsce 16 pkt., IV miejsce 14 pkt., V miejsce 12 pkt.,
VI miejsce 11 pkt., VII miejsce 10 pkt., VIII miejsce 9 pkt., IX miejsce 8 pkt., X miejsce 7 pkt.,
XI miejsce 6 pkt., XII miejsce 5 pkt., XIII miejsce 4 pkt., XIV miejsce 3 pkt., XV miejsce 2 pkt.,
XVI i dalsze 1 pkt.,
4. W sytuacji zajęcia miejsc ex aequo w zawodach, PKG będą przyznawane według podanego przykładu:
I miejsce 20 pkt., I miejsce 20 pkt., I miejsce 20 pkt., IV miejsce 14 pkt., V miejsce 12 pkt.,
V miejsce 12 pkt., VII miejsce 10 pkt., itd.
5. Zawodnicy nieobecni na danych zawodach otrzymują "zero" punktów do KG.
6. Klasyfikację Generalną wygrywa zawodnik, który zdobędzie najwięcej PKG w sezonie.
Ostatnio zmieniony 2014-12-01, 09:38 przez Crawler, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#2

Post autor: jaruso »

Link do regulaminu w formacie *.docx :
Regulamin crawler 2014

Awatar użytkownika
Krzysostry
Teoretyk
Posty: 127
Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#3

Post autor: Krzysostry »

Mam pytanie czyli 4WS nie mogą już brać udziału w zawodach,a teraz MOA są dopuszczone??

Ile osób by było chętnych ??

Awatar użytkownika
Crawler
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 1872
Rejestracja: 2008-05-05, 20:43
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#4

Post autor: Crawler »

Krzysostry pisze:Mam pytanie czyli 4WS nie mogą już brać udziału w zawodach,a teraz MOA są dopuszczone??

Ile osób by było chętnych ??

Hej 4ws nie mogą startować - była to inicjatywa zawodników biorących udział w zawodach aby regulamin był zgodny z " europejskimi " .
Ale 4ws to nie problem bo można na czas zawodów łatwo zablokować skręt na tylnej osi . Mosty typu Moa są i były zawsze dopuszczone bo przecież to kwintesencja klasy crawler.

Ja byłbym chętny ;)

Awatar użytkownika
Krzysostry
Teoretyk
Posty: 127
Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#5

Post autor: Krzysostry »

To jest nas dwóch. Ktoś jeszcze ??

Zablokowany

Wróć do „Sezon 2014”