4. Regulamin Klasy Extreme (EX) + FAQ na sezon 2016

Zablokowany
Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

4. Regulamin Klasy Extreme (EX) + FAQ na sezon 2016

#1

Post autor: jaruso »

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-12-29, 15:02 przez jaruso, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#2

Post autor: jaruso »

FAQ w przygotowaniu...

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Regulamin Klasy Extreme (EX) + FAQ na sezon 2016

#3

Post autor: jaruso »

Kilka tematów z którymi były problemy, lub pojawiały się pytania za zawodach - dotyczy wszystkich klas osobówek (mają wspólną część przepisów - przypominam).

* Wymiana opon w modelu w trakcie rundy zawodów *

Na ostatnich zawodach był taki przypadek, więc może warto przypomnieć, że co do zasady nie ma możliwości zmiany opon w modelu w trakcie zawodów, poza jednym przypadkiem:
"11. Wymiana opon lub całych kół podczas zawodów jest możliwa jedynie w przypadku usterki technicznej
wspomnianych elementów, wymiana traktowana jest jako naprawa modelu i naliczane są odpowiednie punkty.
Model poddaje się ponownie kontroli RTI."

Zasada ta obowiązuje wszystkie klasy osobówek.


* 5 minut na pokonanie bramki *
Zwracam też uwagę na zapis w regulaminie (było kilka pytań o to):
"Niepokonanie bramki – jeżeli model mimo prób nie jest w stanie pokonać bramki w czasie do 5 minut, Sędzia nakazuje opuszczenie bramki. Model przestawiany jest wówczas za linię niepokonanej bramki, a Zawodnikowi nalicza się odpowiednie punkty karne."
W zamyśle, ten zapis ma na celu usprawnić przebieg zawodów, by nie było sytuacji, gdy jakiś uparty zawodnik blokuje przejazdy innym przez przedłużające się w nieskończoność próby pokonania bramki.
Jak to rozegrać w praktyce, skoro nie biegamy za modelami ze stoperem w ręku (poza SS)?
W tym miejscu pole do popisu ma sędzia - jeżeli stwierdzi, że dana bramka jest trudna do pokonania to ma obowiązek zakomunikować zawodnikowi, że będzie liczony czas i uruchomić odliczanie pięciu minut. Może to zrobić zarówno przed rozpoczęciem pierwszej próby pokonania bramki (na podstawie obserwacji przejazdów poprzednich zawodników, lub oceniając trudność przed pierwszym przejazdem) jak również w trakcie próby pokonania bramki, gdy stwierdzi, że dany zawodnik ma problemy i może przekroczyć dopuszczalny czas.
Kolejny zawodnik może mieć problemy z pokonaniem bramki, pomimo iż wcześniejsze przejazdy były "w normie", ponieważ warunki na OSie ulegają zmianie, modele różnią się specyfikacją, a zawodnicy umiejętnościami.
W każdym przypadku naliczenie kary za niezaliczenie bramki odbywa się na podstawie realnego odczytu czasu po uprzedzeniu zawodnika o rozpoczęciu odliczania - są to warunki konieczne. Sędzia nie może ukarać zawodnika, bo "wydaje mu się", że przekroczył już dopuszczalny czas, liczy się pomiar.
Na szczęście nie są to częste przypadki, ale warto wiedzieć o takim "biczu" na ewentualnych maruderów. :>>


* Przewrotka = postawienie, przestawienie czy może postawienie + przestawienie??? *

Ciągle jeszcze są problemy ze zrozumieniem tych pojęć, więc pozwolę sobie zacytować jeden z ostatnich przypisów (dlatego pewnie prawie nikt go nie czyta) znajdujący się w regulaminach, który wg mnie wyczerpuje temat:

"Postawienie modelu po przewrotce - gdy model ulegnie przewróceniu, to mamy następujące opcje:
a) stawiamy model w miejscu, w którym rozpoczął „przewrotkę”, dopuszczalna jest niewielka korekta położenia modelu (obrót wokół własnej osi), tak aby model po postawieniu nie uległ od razu przewróceniu – naliczana jest kara tylko za postawienie,
b) stawiamy model za linią ostatnio pokonanej bramki, mając tym samym szansę na wybranie innej drogi przejazdu – wtedy również naliczana jest jedynie kara za postawienie,
c)stawiamy model w innym miejscu niż miejsce, w którym rozpoczął przewrotkę, jednak nie dalej niż o długość pojazdu – wtedy naliczana jest kara za postawienie oraz dodatkowo za przestawienie."

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Regulamin Klasy Extreme (EX) + FAQ na sezon 2016

#4

Post autor: jaruso »

Jeszcze jedno - przypominam, że w przeciwieństwie do poprzednich sezonów, od 2016r bramki można pokonywać jedynie przodem modelu! Dotyczy to wszystkich klas osobówek (SS,SC,SP iEX).
Osoby układające trasy przejazdów powinny to uwzględnić podczas wyznaczania bramek.

Dodatkowo regulaminy SC-SP-EX określają minimalną odległość pomiędzy bramkami na 0,6m, co ma ułatwić manewrowanie pomiędzy nimi.

Osoby zabierające się za sędziowanie - czytajcie opisy na kartach startowych! Jest tam wyjaśnione, co i gdzie notować.
Np. numery kolumn od 1 do 10 na każdym OS-ie nie oznaczają wcale nr kolejnej bramki (których może być zresztą >10). Kolejne przewinienie notuje się po kolei w rubrykach 1-2-3-4-...10 a nr kolumn mają jedynie ułatwiać zliczenie punktów na koniec rundy.
Błędnie wpisane przewinienie zakreślamy okręgiem, a nie przekreślamy.
Sędzia wpisując każde przewinienie ma skutecznie zakomunikować to zawodnikowi, by nie było niespodzianek na koniec OS-u, pozwala też to wyeliminować pomyłki sędziego. Po zakończeniu danego OS-u sędzia podsumowuje przewinienia każdego rodzaju wpisując ich liczbę w ostatnią kolumnę.
Dla porządku można również poziomą linią przekreślić puste pola na zakończonym OSie.

To są niby drobiazgi, ale potrafią usprawnić zarówno przebieg zawodów jak i podliczanie punktów na koniec rundy. W razie wątpliwości - pytać, służę pomocą :W

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Regulamin Klasy Extreme (EX) + FAQ na sezon 2016

#5

Post autor: Gorg »

Proszę o informację kiedy zostanie przedstawiony regulamin klasy Extreme na rok 2017.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Regulamin Klasy Extreme (EX) + FAQ na sezon 2016

#6

Post autor: jaruso »

Wszystkie regulaminy wraz opisem zmian zostaną podwieszone w odpowiednich działach tym tygodniu. Tak jak wspominał wczesniej zotornik nie będzie jakiś rewolucyjnych zmian jeśli chodzi o wymagania techniczne w klasach. Mamy poślizg, niestety dyskusje "mailowe" przedłużyły się poza wyznaczony termin.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Regulamin Klasy Extreme (EX) + FAQ na sezon 2016

#7

Post autor: jaruso »

Jednak nie udało się do końca tygodnia podwiesić regulaminów wraz z kompletnym opisem i FAQ. :decha
Przepraszam, kumulacja różnych innych obowiązków skutecznie to utrudniła, proszę o jeszcze odrobinę cierpliwości.

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Regulamin Klasy Extreme (EX) + FAQ na sezon 2016

#8

Post autor: RC-Nennox »

Jeżeli o mnie chodzi nie ma problemu :) na spokojnie :)

Zablokowany

Wróć do „Sezon 2016”