Ja dałem popis ? zerknij na swój temat "zderzak by Jerry" nie pogrążaj się dalej :WJerry_Cornelius pisze: Niewątpliwie trzymasz poziom Sławek. Już wczoraj dałeś popis
:W
Pozdr
Na szczęście nie jesteś królem tego forum i będę pisał to co uważam za stosowne, a Ty sobie nie pozwalaj na takie słownictwo bo ciągle moderatorom zwracasz uwagę, że używają twardszych słów a sam co robisz ? obrażasz wszystkich jak coś nie jest po twojej myśli i to jest ok ? zatem się nie zapędzaj za bardzo ! Twoje ostrzeżenia świadczą o Tobie, już dawno na nie zasłużyłeś aczkolwiek chłopaki byli delikatni dając Ci szanse, jak widać to podejście się nie sprawdziło. Teraz udajesz pokorne cielątko i znowu uśpisz czujność Jaruso czy Czayo, ale mam nadzieję, że się nie nabiorą na Twoje gierkiJerry_Cornelius pisze:Powiem tak, cokolwiek powiesz to nie wzrusza mnie to, twoje zdanie obchodzi mnie tyle co zeszłoroczny śnieg. Cokolwiek napiszesz to po prostu sianie fermentu i g*wnoburzy. Jesteś przeciw mnie i w każdej sprawie to manifestujesz. Przykłady można mnożyć. Dlatego nie pisz niczego w moich tematach bo nie ma sensu. I to ty się nie pogrążąj :WSławek pisze:Ja dałem popis ? zerknij na swój temat "zderzak by Jerry" nie pogrążaj się dalej :WJerry_Cornelius pisze: Niewątpliwie trzymasz poziom Sławek. Już wczoraj dałeś popis
:W
Pozdr
Sławek pisze:Dziwie się, że dajecie się wypuszczać przez Jerrego niech sobie ten zderzak zamontuje nawet na dachu jak chce, przyjedzie na zawody i zrobi wypad z baru, po prostu - temat jest prosty, to przed OS'ami robi się kontrolę techniczną i albo model spełnia wymagania albo nie. Teraz pobłogosławicie mu montaż tego nieszczęsnego zderzaka a na zawody przyjedzie z czym innym - standard
Niech sobie zatem Jerry zaryzykuje wyjazd kilkuset km na zawody z modelem niespełniającym regulaminu - jego problem, z wielką przyjemnością osobiście nie dopuszczę go do zawodów jak model nie będzie zgodny z regulaminem - zrobi sobie wycieczkę za kilka stów
I proszę, skończmy już dyskusję na temat tych zderzaków bo się rzygać chce nikt na forum nie ma z tym problemu tylko kto ? no oczywiście Jerry
Pozdr
Wracając do Opon to czym się kierować bo są dwa wymiary szerokości opony (boki i podstawa która się styka z podłożem) a one są zależne od użytej felgi, wkładki piankowej i dociążenia - który jest decydujący ? Przykładowo zmieniając piankę na węższą (z dirt graberów 1,9) boki super swamperów zmniejszają się do 38mm, w drugą stronę wsadzając piankę z super swamperów do dirt graberów 1.9 rozsadza oponkę aż do 34mm
Gdzie to jest? szukam i nie mogę znaleść a ułatwiłoby mi to dobór opon do klasy.Sławek pisze:Jerry, aby uciąc Twoje dywagacje, jak chcesz wybiórczo mierzyć opony to dlaczego nie mierzyć szerokości opony przy glebie, jak opona jest załozona na model i stoi na glebie, może być ? co Ci wtedy wyjdzie ?
Flat Irony nie kwalifikują sie do Scaled i nie będą :W Jaruso przygotował liste opon i ich przyporządkowanie do klas i to jest jak biblia, amen
Pozdr
Pirx pisze: Najlepiej robić zderzaki w jakimś stopniu odkształcalne, żeby się nieco uginały w odpowiednim momencie (ale nie za miękkie bo o tym też, zdaje się, jest mowa w regulaminie). Tyle z mojego skromnego doświadczenia.
Z pewnością zderzaki Axiala lub z ProLine - jako że są z tworzywa - posiadają pewną "naturalną" dla danego materiału elastyczność i jeżeli o takiej mówimy, to ona jako swoisty amortyzator rzeczywiście jest pożyteczna, przejmując na siebie część energii uderzenia i chroniąc karoserię. Natomiast to o czym piszemy z Krzyśkiem, to wskazanie i przypomnienie iż zderzaki - szczególnie te własnej roboty - powinny być wykonane z materiału, który zapewni sztywność jak np. kątownik alu, rurka alu lub mosiężna, ewentualnie inne tworzywa o sztywności porównywalnej z tymi fabrycznymi. Inaczej mówiąc by zderzak nie był "z gumy"miodzio pisze:Wydaje mi się że Szymonowi chodziło o elastyczność zderzaka z tworzywa (np. fabryczny Axial) w porównaniu do rozwiązań z profili
Zgadza się, fabryczny zderzak axiala nie jest w 100% sztywny i nie chodzi nawet o materiał z jakiego jest zrobiony a o sposób zamocowania do ramy, który sprzyja jego elastyczności w pionie. Niektórzy nawet staraja sie wykorzystać tą jego cechę ukradkiem podciągając przedni zderzak w kryzysowym momencie odpowiednio zaczepioną liną wyciągarki :wallmiodzio pisze:Wydaje mi się że Szymonowi chodziło o elastyczność zderzaka z tworzywa (np. fabryczny Axial) w porównaniu do rozwiązań z profili