Regulamin Klasy Super Scaled + FAQ na sezon 2016

Zablokowany
Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Regulamin Klasy Super Scaled + FAQ na sezon 2016

#1

Post autor: jaruso »

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-12-08, 13:04 przez jaruso, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#2

Post autor: jaruso »

FAQ... w przygotowaniu

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Regulamin Klasy Super Scaled + FAQ na sezon 2016

#3

Post autor: jaruso »

Kilka tematów z którymi były problemy, lub pojawiały się pytania za zawodach - dotyczy wszystkich klas osobówek (mają wspólną część przepisów - przypominam).

* Wymiana opon w modelu w trakcie rundy zawodów *

Na ostatnich zawodach był taki przypadek, więc może warto przypomnieć, że co do zasady nie ma możliwości zmiany opon w modelu w trakcie zawodów, poza jednym przypadkiem:
"11. Wymiana opon lub całych kół podczas zawodów jest możliwa jedynie w przypadku usterki technicznej
wspomnianych elementów, wymiana traktowana jest jako naprawa modelu i naliczane są odpowiednie punkty.
Model poddaje się ponownie kontroli RTI."

Zasada ta obowiązuje wszystkie klasy osobówek.


* 5 minut na pokonanie bramki *
Zwracam też uwagę na zapis w regulaminie (było kilka pytań o to):
"Niepokonanie bramki – jeżeli model mimo prób nie jest w stanie pokonać bramki w czasie do 5 minut, Sędzia nakazuje opuszczenie bramki. Model przestawiany jest wówczas za linię niepokonanej bramki, a Zawodnikowi nalicza się odpowiednie punkty karne."
W zamyśle, ten zapis ma na celu usprawnić przebieg zawodów, by nie było sytuacji, gdy jakiś uparty zawodnik blokuje przejazdy innym przez przedłużające się w nieskończoność próby pokonania bramki.
Jak to rozegrać w praktyce, skoro nie biegamy za modelami ze stoperem w ręku (poza SS)?
W tym miejscu pole do popisu ma sędzia - jeżeli stwierdzi, że dana bramka jest trudna do pokonania to ma obowiązek zakomunikować zawodnikowi, że będzie liczony czas i uruchomić odliczanie pięciu minut. Może to zrobić zarówno przed rozpoczęciem pierwszej próby pokonania bramki (na podstawie obserwacji przejazdów poprzednich zawodników, lub oceniając trudność przed pierwszym przejazdem) jak również w trakcie próby pokonania bramki, gdy stwierdzi, że dany zawodnik ma problemy i może przekroczyć dopuszczalny czas.
Kolejny zawodnik może mieć problemy z pokonaniem bramki, pomimo iż wcześniejsze przejazdy były "w normie", ponieważ warunki na OSie ulegają zmianie, modele różnią się specyfikacją, a zawodnicy umiejętnościami.
W każdym przypadku naliczenie kary za niezaliczenie bramki odbywa się na podstawie realnego odczytu czasu po uprzedzeniu zawodnika o rozpoczęciu odliczania - są to warunki konieczne. Sędzia nie może ukarać zawodnika, bo "wydaje mu się", że przekroczył już dopuszczalny czas, liczy się pomiar.
Na szczęście nie są to częste przypadki, ale warto wiedzieć o takim "biczu" na ewentualnych maruderów. :>>


* Przewrotka = postawienie, przestawienie czy może postawienie + przestawienie??? *

Ciągle jeszcze są problemy ze zrozumieniem tych pojęć, więc pozwolę sobie zacytować jeden z ostatnich przypisów (dlatego pewnie prawie nikt go nie czyta) znajdujący się w regulaminach, który wg mnie wyczerpuje temat:

"Postawienie modelu po przewrotce - gdy model ulegnie przewróceniu, to mamy następujące opcje:
a) stawiamy model w miejscu, w którym rozpoczął „przewrotkę”, dopuszczalna jest niewielka korekta położenia modelu (obrót wokół własnej osi), tak aby model po postawieniu nie uległ od razu przewróceniu – naliczana jest kara tylko za postawienie,
b) stawiamy model za linią ostatnio pokonanej bramki, mając tym samym szansę na wybranie innej drogi przejazdu – wtedy również naliczana jest jedynie kara za postawienie,
c)stawiamy model w innym miejscu niż miejsce, w którym rozpoczął przewrotkę, jednak nie dalej niż o długość pojazdu – wtedy naliczana jest kara za postawienie oraz dodatkowo za przestawienie."

Zablokowany

Wróć do „Sezon 2016”