Regulaminy - Sezon 2016 (wprowadzenie)

Zablokowany
Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Regulaminy - Sezon 2016 (wprowadzenie)

#1

Post autor: jaruso »

Witajcie!
W sezonie 2016 regulaminy nie uległy istotnym zmianom, zgodnie z zapowiedziami rewolucji nie ma.
Podział na klasy pozostał bez zmian, wymagania techniczne w większości również. Doprecyzowane zostały natomiast zagadnienia, które spotykały się z różną interpretacją na zawodach. Przypominam, że sposób punktowania jest identyczny dla klas: Scaled, Sport i Extreme, aby zawodnicy bezproblemowo mogli migrować pomiędzy klasami.
Z uwagi na charakter klasy, Super Scaled ma bardziej rozbudowany system punktacji, jednak sposób interpretowania przewinień jest taki sam jak w pozostałych klasach osobówek. Klasa Truck i Crawler ma nieco inny regulamin jeśli chodzi o przewinienia i punktację.

Idea podziału klas osobówek jest wciąż taka sama, dla przypomnienia:
- Super Scaled - modele głównie w skali 1:10 (szerokość bramki jedynie 23cm!!!), odpowiedniki pojazdów 1:1 w wersji salonowej praktycznie - małe koła, wąskie opony, dbałość o skalowy wygląd, nikczemne zdolności terenowe. Punktacja podczas zawodów jest najbardziej rozbudowana spośród wszystkich klas - np. liczony jest czas przejazdu, punkty za wyposażenie modelu.

- Scaled - to wciąż modele w których kładzie się większy nacisk na skalowy wygląd niż zdolności terenowe, ale w stosunku do SS dopuszczalne są większe koła, wykrzyż i szereg modyfikacji. Konstrukcja zawieszenia nie musi być zgodna z oryginałem.
Bramki są szersze niż w SS, więc i nieco większe modele poradzą sobie na OSach. Za przykład przy tworzeniu tej klasy służyły modele oparte o znane i często spotykane na forum nadwozie defendera d90 (skala 1:8,5/ 1:9), stąd też wynikało ograniczenie średnicy opony do 105mm - większe po prostu "nie wyglądają".

- Sport - modele zmodyfikowane pod kątem zdolności terenowych (większe koła, wykrzyż zawieszenia), jednak wciąż przypominające "pojazdy spotykane na ulicy" - muszą posiadać karoserię zgodną z oryginałem, bez jej podcinania i skracania, dopuszczalne jest jedynie lekkie profilowanie nadkoli, rozstaw kół musi być zgodny z rozstawem nadkoli.
Jest to klasa dedykowana dla modeli pokroju axial scx-10, gmade komodo/sawback, vattera ascender, ale po drobnych korektach dotyczących głównie skoku zawieszenia. Zderzaki muszą mieć odpowiednią wytrzymałość i sztywność. W przypadku modeli typu truggy wymagane jest dodatkowo zabudowa odpowiedniej szerokości nad tylnymi kołami. Szerokość bramek - znaczna (28cm), pozwala na start bardziej rozrośniętymi modelami (często spotykane skale 1:8/1:9) i tworzenie bramek w trudnym terenie, w którym sam podjazd pod bramkę jest wyzwaniem a nie tylko jej szerokość.

- Extreme - tutaj z założenia startować miały modele "pudełkowe" bez żadnych przeróbek - RTI obejmuje wszystkie modele axiala oparte na scx10. Wymogi co do karoserii są najmniej restrykcyjne, zabudowa truggy jest dopuszczalna bez dodatkowej zabudowy nadkoli tylnych. Dopuszczalne są również systemy DIG, Disconnect i zwolnice.

Szczegóły różniące poszczególne klasy znajdują się w regulaminach, większość zawarta jest również w "Zestawieniu wymagań technicznych na sezon 2016"


Wykaz głównych zmian względem sezonu 2015:
- określenie maksymalnej szerokości opon w SS,
- określenie maksymalnej szerokości modelu w SS,
- ograniczenie wielkości felgi w SP do 1.9"
- doprecyzowanie zagadnienia zderzaków w poszczególnych klasach
- wymóg posiadania klatki bezpieczeństwa w przypadku nadwozia cabrio - obowiązkowo w SP i EX, w SS i SC nie wymagana, jeśli fabrycznie oryginał nie posiadał takiej ochrony.
- zakaz jazdy z szybą czołową zdemontowaną, lub złożoną na "płasko"
- wyraźny zakaz pokonywania bramek tyłem pojazdu we wszystkich klasach osobówek,
- doprecyzowanie możliwych punktów zaczepienia wyciągarki (szpilka sędziowska, naturalny element otoczenia itd.).
- zmiana liczby PK w przypadku użycia trapów jak i zmiany ich położenia (mniej punktów niż dotychczas)
- obowiązek posiadania garażu na forum dla modeli startujących w zawodach.
- wymóg posiadania identycznych opon na wszystkich osiach pojazdu w Truckach
- w Truckach odległość pomiędzy bramkami musi być wystarczająca by model mógł wyjechać z jednej bramki zanim rozpocznie pokonywanie następnej.
- ustalenie w Truckach kary za nie spełnienie wymagań opisanych w regulaminie, nie wpływających na zdolność modelu do pokonywania terenu - model będzie mógł wystartować, ale otrzyma solidny zastrzyk PK.

Nowością w regulaminach są odnośniki końcowe w tekście oznaczone liczbami 1,2,3 - trudniejsze zagadnienia zostały rozwinięte w tej formie na ostatnich stronach regulaminów.

Regulaminy poszczególnych klas zostaną umieszczone w oddzielnych tematach, wszelkie pytania należy właśnie tam zadawać. W oparciu o pytania będzie tworzony na bieżąco w FAQ do regulaminu.

Zablokowany

Wróć do „Sezon 2016”