4. Regulamin Klasy EXTREME (EX) na sezon 2018+ FAQ
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
4. Regulamin Klasy EXTREME (EX) na sezon 2018+ FAQ
Regulamin Klasy EXTREME (EX) na sezon 2018/2019, materiały do pobrania:
(brak zmian w zakresie wymogów technicznych względem sezonu 2017)
1. Pełna treść regulaminu - wersja do druku: UWAGA! W trakcie opracowania jest errata, dopuszczająca start modeli niespełniających wymagań technicznych nie mających wpływu na właściwości terenowe (wnętrze, lusterka, oświetlenie) za odpowiednią karą punktową, proszę o cierpliwość.
(brak zmian w zakresie wymogów technicznych względem sezonu 2017)
1. Pełna treść regulaminu - wersja do druku: UWAGA! W trakcie opracowania jest errata, dopuszczająca start modeli niespełniających wymagań technicznych nie mających wpływu na właściwości terenowe (wnętrze, lusterka, oświetlenie) za odpowiednią karą punktową, proszę o cierpliwość.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Teoretyk
- Posty: 44
- Rejestracja: 2011-06-13, 18:29
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Konin
- Podziękował : 1 razy
Re: 4. Regulamin Klasy EXTREME (EX) na sezon 2018 + FAQ
Witam
Przeszukując forum nie udało mi się znaleźć takiej informacji.
Czy dozwolone jest stosowanie opon które były modyfikowane pod względem rozmiaru np zmiana z 2.2 na 1.9 oczywiście w przypadku gdy ich rozmiar rzeczywisty po modyfikacji mieści się w ograniczeniach klasy extreme ?
Przeszukując forum nie udało mi się znaleźć takiej informacji.
Czy dozwolone jest stosowanie opon które były modyfikowane pod względem rozmiaru np zmiana z 2.2 na 1.9 oczywiście w przypadku gdy ich rozmiar rzeczywisty po modyfikacji mieści się w ograniczeniach klasy extreme ?
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: 4. Regulamin Klasy EXTREME (EX) na sezon 2018 + FAQ
Modyfikacje opon są zabronione w SS i SC, w klasie Sport i Extreme nie ma takiego zapisu. Co prawda do tej pory nieliczni jeśli stosowali modyfikacje, to dotyczyły one rzeźby bieżnika, a nie średnicy wewnętrznej, jednak regulamin EX i SP tego nie zabrania. Jesteś pewien, że opony po modyfikacji będą na tyle wytrzymałe?
-
- Teoretyk
- Posty: 44
- Rejestracja: 2011-06-13, 18:29
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Konin
- Podziękował : 1 razy
Re: 4. Regulamin Klasy EXTREME (EX) na sezon 2018 + FAQ
Jeszcze jedno pytanie z trochę innej beczki. Nie udało mi się znaleźć jasnej odpowiedzi więc wolę zapytać. Czy regulowana wysokość zawieszenia jest zabronione. Chodzi o możliwość zdalnej regulacji wysokości zawieszenia ?
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: 4. Regulamin Klasy EXTREME (EX) na sezon 2018 + FAQ
20. Inne wykluczenia :
a) zabronione jest stosowanie mostów typu MOA,
b) nie wolno stosować systemów zmieniających pracę zawieszenia,
c) zabronione jest stosowanie dodatków do kół ułatwiających poruszanie się w terenie (np. łańcuchy, kolce)
d) zabronione jest umieszczanie pakietów zasilających na mostach lub linkach zawieszenia.
- Pirx
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 578
- Rejestracja: 2016-01-11, 15:16
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: 4. Regulamin Klasy EXTREME (EX) na sezon 2018 + FAQ
Poniżej na zdjęciu konstrukcja klatki bezpieczeństwa, którą przylutowano do poobcinanej ramy od SCX10.1.
Pytanie: czy taka konstrukcja spełnia wymogi klasy Extreme?
Chodzi mi o zapis, że długość ramy nie może być mniejsza od rozstawu osi a w tym wypadku oryginalna rama z tyłu przechodzi w konstrukcję klatki.
Pytanie: czy taka konstrukcja spełnia wymogi klasy Extreme?
Chodzi mi o zapis, że długość ramy nie może być mniejsza od rozstawu osi a w tym wypadku oryginalna rama z tyłu przechodzi w konstrukcję klatki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bonk
- Adept / AT!
- Posty: 459
- Rejestracja: 2017-09-07, 20:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: W-wa/Lubartów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: 4. Regulamin Klasy EXTREME (EX) na sezon 2018 + FAQ
Moim zdaniem rama jest integralną częścią klatki (tylko w innej formie), a zatem powinno spełniać wymogi regulaminu. Wydaje mi się, że Żabka ( toyota-bj40-zabka-t14562.html ) startująca w extreme stosuje takie rozwiązanie
-
- Teoretyk
- Posty: 44
- Rejestracja: 2011-06-13, 18:29
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Konin
- Podziękował : 1 razy
Re: 4. Regulamin Klasy EXTREME (EX) na sezon 2018 + FAQ
Witam mam drobne pytanie odnośnie przepisów klasy extreme.
Opis klasy wskazuje że napęd ma być stały na obie osie. Jednak z drugiej strony funkcja DIG jest dozwolona a to przeczy temu zapisowi.
Kolejnym przykładem jest zgoda na stosowanie dwóch silników. To sprawia że napęd obu osi może być niezależny od siebie. Jak się to ma do zapisu o stałym napędzie.
Czy w takim układzie zastosowanie mechanizmu różnicowego w mostach czy między osiowego stoi w sprzeczności z zapisem o stałym napędzie ?
No i ostatnie. Czy poprzez stały napęd mam rozumieć że wszystkie koła kręcą się z tą samą prędkością ? Bo to by znaczyło że stosowanie underdrive i overdrive jest niezgodne z przepisami ?
Bardzo dziękuję za odpowiedź pozwoli to wyjaśnić wszelkie wątpliwości.
Opis klasy wskazuje że napęd ma być stały na obie osie. Jednak z drugiej strony funkcja DIG jest dozwolona a to przeczy temu zapisowi.
Kolejnym przykładem jest zgoda na stosowanie dwóch silników. To sprawia że napęd obu osi może być niezależny od siebie. Jak się to ma do zapisu o stałym napędzie.
Czy w takim układzie zastosowanie mechanizmu różnicowego w mostach czy między osiowego stoi w sprzeczności z zapisem o stałym napędzie ?
No i ostatnie. Czy poprzez stały napęd mam rozumieć że wszystkie koła kręcą się z tą samą prędkością ? Bo to by znaczyło że stosowanie underdrive i overdrive jest niezgodne z przepisami ?
Bardzo dziękuję za odpowiedź pozwoli to wyjaśnić wszelkie wątpliwości.
- dyzio007
- Teoretyk
- Posty: 90
- Rejestracja: 2010-11-14, 00:21
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Uć
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: 4. Regulamin Klasy EXTREME (EX) na sezon 2018/2019+ FAQ
Jako że sezon zakończony chciał bym spytać o "cenę" pomocy typu trapy i wciągarka. Troszkę mało logiczne wydaje się bardziej opłacalne taranowanie trasy a niżeli np skorzystanie z wyciągarki, może jestem w błędzie i jeśli tak jest proszę o wyjaśnienie.
Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: 4. Regulamin Klasy EXTREME (EX) na sezon 2018/2019+ FAQ
Po przeanalizowaniu naszej rozmowy na zakończeniu sezonu przypomniało mi się czemu wyciągarka jest tak droga.dyzio007 pisze:Jako że sezon zakończony chciał bym spytać o "cenę" pomocy typu trapy i wciągarka. Troszkę mało logiczne wydaje się bardziej opłacalne taranowanie trasy a niżeli np skorzystanie z wyciągarki, może jestem w błędzie i jeśli tak jest proszę o wyjaśnienie.
Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
Chodzi o to by zmusić ludzi do myślenia na trasie a nie tylko używania wyciągarki.
Ale fakt. Cena za wyciągarkę odstrasza i wielu z nas uważa, że to kara i woli kopać w miejscu, co nie raz kończy się złapaniem większej ilości punktów a i tak musimy się wyciągać.
Myśle, że to podejście nasze do jazdy musiało by się zmienić.
Więcej kalkulować, użyje wyciągarki to tylko 40pkt ale bramka czysta.
Sam nie raz się łapie na tym, że boje się tych 40 pkt za wyciągarkę a i tak potem jak już dwa razy skoszę trzy razy cofnę, zaliczę rolke, biorę wyciągarkę
Dobre pytania!Drinek pisze:Witam mam drobne pytanie odnośnie przepisów klasy extreme.
Opis klasy wskazuje że napęd ma być stały na obie osie. Jednak z drugiej strony funkcja DIG jest dozwolona a to przeczy temu zapisowi.
Kolejnym przykładem jest zgoda na stosowanie dwóch silników. To sprawia że napęd obu osi może być niezależny od siebie. Jak się to ma do zapisu o stałym napędzie.
Czy w takim układzie zastosowanie mechanizmu różnicowego w mostach czy między osiowego stoi w sprzeczności z zapisem o stałym napędzie ?
No i ostatnie. Czy poprzez stały napęd mam rozumieć że wszystkie koła kręcą się z tą samą prędkością ? Bo to by znaczyło że stosowanie underdrive i overdrive jest niezgodne z przepisami ?
Bardzo dziękuję za odpowiedź pozwoli to wyjaśnić wszelkie wątpliwości.
Sam jestem ciekawy.
Ogólnie dig jest dozwolony, overdrive też, ale już np w trx4 nie wolno w trakcie oesu używać blokad. (Musisz jechać na zablokowanych) co jest dla mnie bardzo dziwne...
Nie ma zapisu zabraniającego użycia dwóch przekładni i dwóch silników pod warunkiem, że znajdują się na ramie.
Myśle, że stwierdzenie „stały napęd” tyczy się tylko właśnie opcji rozłączania napędów jak w trx4.
Ps. Był bym za zniesieniem tego zapisu. Chciał bym zobaczyć czy ta opcja na trasach by coś pomogła