Jade - TRX Bronco '79

Zagroda TRXów, buchających gorącym powietrzem z przegrzanych regulatorów i ze skwierczących serw...
Awatar użytkownika
Sherghan
Teoretyk
Posty: 27
Rejestracja: 2021-01-13, 00:44
Imię: Maciej
Lokalizacja: Piaseczno, Mazowieckie

Re: Jade - TRX Bronco '79

#16

Post autor: Sherghan »

:wuhan Dzięki
Od razu, podwójnie, czuję się lepiej. :>>

Awatar użytkownika
Sherghan
Teoretyk
Posty: 27
Rejestracja: 2021-01-13, 00:44
Imię: Maciej
Lokalizacja: Piaseczno, Mazowieckie

Re: Jade - TRX Bronco '79

#17

Post autor: Sherghan »

:england

Taki szybki wpis. Czynność raczej rutynowa i mało kreatywna, ale może ciekawa, bo chyba więcej TRXów ma podobny problem.
Wczesno-poranne prace pod autem.
Wczesno-poranne prace pod autem.

Przegląd (rebuild) amortyzatorów
Od początku Jade miała tak, że po chwili stania amortyzatory "zapiekały" się w danej pozycji i trzeba było trochę siły by zaczęły pracować.
Dziwne, bo raczej słyszałem dobre opinie o tych amortyzatorach, a tu taki zonk.

Nakrętka którą należy lekko poluzować.
Nakrętka którą należy lekko poluzować.
Problem blokowania spowodowany był zbyt mocnym dokręceniem dolnej zakrętki. Tej która zakrywa uszczelki i przez którą wychodzi wałek (tłoczysko?). Po lekkim poluzowaniu ten zakrętki, uszczelki są mniej ściskane i cały amortyzator zaczyna lepiej chodzić. Efekt "zapiekania" się już nie występuje.
:hurra

Okazało się też, że z oleju w amortyzatorach za dużo to nie ma - nie więcej niż 3/4.
Przy okazji wymieniłem olej na 300cSt od Tornado, nie wiem jaki był oryginalnie, a taki mam pod ręką, więc postanowiłem sprawdzić czy będzie OK.
Buteleczka Tornado.
Buteleczka Tornado.
2021.01-ShockRebuild-olej-300cSt-100x115.png (15.56 KiB) Przejrzano 1991 razy
Załączniki
2021.01-ShockRebuild-1.jpg

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Jade - TRX Bronco '79

#18

Post autor: zotornik »

Sherghan pisze:
2021-01-28, 23:37
Przy okazji wymieniłem olej na 300cSt od Tornado, nie wiem jaki był oryginalnie, a taki mam pod ręką, więc postanowiłem sprawdzić czy będzie OK.
Cytat z instrukcji:
"From the factory, the shocks are filled with SAE-30W silicone oil. Only use 100% silicone oil in the shock."

300 cSt, to odpowiednik 27 WT
Natomiast 30 WC, to odpowiednik 350 cSt

Inaczej mówiąc zastosowałeś nieco rzadszy olej (o mniejszej lepkości). Taka różnica zapewne jest zauważalna w torówce, dla TRX-a to raczej bez różnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TRX-y, diabelskie pomioty...”