Bronco by Luke

Zagroda TRXów, buchających gorącym powietrzem z przegrzanych regulatorów i ze skwierczących serw...
Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Bronco by Luke

#1

Post autor: luke_ »

No i stało się.
Pierwszym moim modelem RC miał być Traxxas TRX-4 Defender w wersji Camel Trophy. To głównie ze względu na moje uwielbienie dla Defenderów. 1:1 też będzie w końcu, ale to nie to forum ;)

Sprawy potoczyły się tak, że mam kilka rozgrzebanych modeli, żaden nie jest skończony i żaden nie jest defenderem.
Więc kiedy trafiła się okazja nabyć za dobrą cenę niewiele używanego Defendera z fabrycznym oświetleniem i wymienionym servo (25kg), zdecydowałem że się zrujnuję i wreszcie będzie model, który nie będzie non stop w budowie :)

Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym czegoś nie zmienił.

Po przyjściu model dostał stalowe koła beadlock, dodatkowo dociążyłem je po 75g każde i teraz ważą po 275g.
Dostał metalowe zderzaki - to akurat miałem niejako przez przypadek, bo chciałem je użyć do pickupa recovery.
Oświetlenie nadkoli dostało kolor Tamiya clear red, żeby tak nie dawało po oczach, metalowy orczyk serwa i to na razie tyle.
20190710_221722-01_resize_31.jpg
20190709_234653_resize_6.jpg
20190709_234632_resize_12.jpg
Buda to niestety lexan, wiadomo. Ale z drugiej strony twardy plastik byłby masakryczny pod względem wagi.

Na razie nie będę kombinował - potrzebuję model, który mogę zabrać do lasu w każdej chwili.
Kiedy dokończę czarnego Rubicona, pewnie będę też coś kombinował.
Na razie po prostu mam frajdę z jazdy :)

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Discovery Defender by Luke :)

#2

Post autor: luke_ »

Jerry, wiem że buda lekką nie jest.
Sądzę, że to dobry kompromis. Zaczyna mi się podobać.
20190711_205532-01_resize_21.jpg
Właśnie wróciłem z lasu i mam jedną, dużą uwagę.
Czy ESC jest tak słabe?

Pakiet to lipo 3S, naładowany do pełna.
Niby na wolnym biegu jest moc w miarę, ale silnik Axiala na HobbyWing 1080 ma tej mocy wyraźnie więcej.
Do tego serwo (20kg w Axialu vs 25kg w Traxxasie) nie ma na pewno takiej mocy jak to w Axialu.
Zamieniać ESC na 1080?

Poza tym, możliwości terenowe są swietne. Na dociążonych kołach idzie jak czołg. :)

Awatar użytkownika
Zbyszek
Teoretyk
Posty: 1136
Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Discovery Defender by Luke :)

#3

Post autor: Zbyszek »

Jerry_Cornelius pisze:Stock regulator? Tak, on jest słaby jak widzisz ta różnicę to wypada wymienić na 1080 / axe / mambe ;)

Pozdr.

Jerry zakupiłeś już Trx-a :Y

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Discovery Defender by Luke :)

#4

Post autor: luke_ »

Różnicę w stosunku do 1080 widzę bardzo wyraźnie.
Na próbę zamieniłem serwa - pod 1080 oba są o wiele silniejsze niż zasilane z Traxxasowego ESC.

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Discovery Defender by Luke :)

#5

Post autor: luke_ »

Niestety dzisiejsza jazda po kamiennej trasie, bardzo prostej i łatwiej dla Axiala nie pozostawiła złudzeń.
W konfiguracji stockowy kontroler + serwo 25kg skręca tak jak Axial skręcał na fabrycznym serwo Tactical. Czyli pod obciążeniem wcale.

Problem drugi - silnik. Nie ma momentu obrotowego potrzebnego przy powolnym wspinaniu się. Na wyższych obrotach idzie dobrze, ale od dołu jest słabo.

W konfiguracji fabrycznej nadaje się do upalania i średnio trudnych wycieczek. Moim zdaniem do poważniejszej jazdy potrzeba kontrolera, który jest w stanie podać na serwo PRĄD i silnika 55t a nawet i wolniejszego. Wtedy na pierwszym biegu będzie czołg.

Ewentualnie pozostanie zakup BEC jeśli kontroler ma zostać, ale raczej 1080 + silnik 55t to mus.

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Discovery Defender by Luke :)

#6

Post autor: luke_ »

Stockowy kontroler jest w stanie podać 1A przy 6V
HobbyWing 1080, 3A do 7,4V.
I wszystko wiadomo, serwo się obudzi jak dostanie prądu.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Discovery Defender by Luke :)

#7

Post autor: jaruso »

Jeśli idziesz w kierunku chińskich serw 20kg i więcej, to mimo wszystko polecam odizolowanie zasilania serwa poprzez zewnętrzny BEC. Te serwa nie grzeszą jakością ani oszczędnością prądową.
BECe są dość tanie, a w razie awarii serwa ocalisz ESC i odbiornik.

Jaki masz atak w tym trxie? 11T, czy więcej ?
To, że silnik nie radzi sobie na niskich obrotach to wina nie tylko silnika i wagi modelu ale i całkowitego przełożenia. Niestety na tym polu niewiele można zdziałać, najmniejsza zebatka atakująca to bodajże 9T. Jerry może wyliczyć teraz różnice w prędkości na podstawie mojego kalkulatora, ma go w jednym palcu, ja jestem "trochę na wakacjach"...
W każdym razie zmiana zębatki jest odczuwalna (i słyszalna) , jednak wciąż problemem jest za słaby dragbrake w oryginalnym ESC. To jest wg mnie tak naprawdę powód do wymiany ESC w Twoim przypadku, bo dragbrake w ESC traxxasa jest za słaby do wagi modelu, przełożenia i jazdy o jakiej wspominasz - do "rekreacyjnej" jazdy po wymianie ataku jest ok.
Koszt zebatki to 12-20zł.

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Discovery Defender by Luke :)

#8

Post autor: luke_ »

Dzięki jaruso, dobrze wiedzieć jak kombinować.

Dzisiaj wstawiłem HobbyWing 1080 z czarnucha.
Jest o wiele lepiej. Wydaje się jakby moment obrotowy wzrósł i jednocześnie mogę się toczyć wolniej.
Kultura pracy na duży plus. Jest płynniej, dragbrake bez porównania.
Serwo skręca aż plastiki jęczą ;)
Trzeba będzie usztywnić mocowanie panharda, bo tam się najbardziej wygina przy skręcie pod obciążeniem.

W tej chwili przestałem odczuwać potrzebę zmiany przełożenia.
Do rekreacji jest dobrze.

Dzisiaj dłuższą wycieczka z psem. Już się polubiliśmy z TRXem ;)

Z innej beczki - czy ktoś wie jak podłączyć oryginalny moduł oświetlenia od traxxasa?
On ma jakieś opcje? Czy wywalić i wstawić zacha?
Załączniki
20190713_162223-01_resize_88.jpg
20190713_155556-02_resize_22.jpg
20190713_160033-01_resize_88.jpg

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Discovery Defender by Luke :)

#9

Post autor: luke_ »

Moduł świateł wyleciał :odlot

Przerabiam zderzak od Jeepa, żeby się dobrze wpasował.
20190714_033120-01_resize_59.jpg
Będzie jeszcze orurowanie, osłaniające budę.
Atrapy wyciągarki nie będzie, bo musiałbym wystawić zderzak mocno do przodu, wolę ją schować w środku.

ten jest wyżej niż oryginalny plastik i tak bardzo nie wystaje do przodu, co mi bardzo odpowiada.

karsto1982
Teoretyk
Posty: 429
Rejestracja: 2009-11-27, 15:15
Imię: Karol
Lokalizacja: Piła
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Discovery Defender by Luke :)

#10

Post autor: karsto1982 »

luke_ pisze:Dzięki jaruso, dobrze wiedzieć jak kombinować.

Dzisiaj wstawiłem HobbyWing 1080 z czarnucha.
Jest o wiele lepiej. Wydaje się jakby moment obrotowy wzrósł i jednocześnie mogę się toczyć wolniej.
Kultura pracy na duży plus. Jest płynniej, dragbrake bez porównania.
Serwo skręca aż plastiki jęczą ;)
Trzeba będzie usztywnić mocowanie panharda, bo tam się najbardziej wygina przy skręcie pod obciążeniem.

W tej chwili przestałem odczuwać potrzebę zmiany przełożenia.
Do rekreacji jest dobrze.

Dzisiaj dłuższą wycieczka z psem. Już się polubiliśmy z TRXem ;)

Z innej beczki - czy ktoś wie jak podłączyć oryginalny moduł oświetlenia od traxxasa?
On ma jakieś opcje? Czy wywalić i wstawić zacha?

Nie usztywniaj nic tylko zmień ustawienia endpoint... Przez to że się wszystko wykrzywia i trzeszczy większego skrętu nie masz, a przy tym części modelu dostają po tyłku.
Dobrze jest, jeśli idziesz w rzeczywistość, zmienić kolejność blokad mostów - nasampierw tył później przód
Co do HW1080 i większego napięcia na serwo, to zwróć uwagę na to jakie napięcie serwo obsługuje. Ja mam serwo do 6v i nie ustawiam regulatora na 7,4v żeby nie zjarac serwa. A już poruszyłem ten temat na forum i dlatego nie zwiekszalem napięcia. Co do silnika to ja teraz mam 35T i jeżdżę na 3S, jest precyzja, jest prędkość i jest moc. 55T i 2S model będzie żółwiem I jeśli będziesz potrzebował gdzieś prędkości to jej nie uzyskasz, nawet na drugim biegu. Przerabiałem to z silnikami 27T, 35T(obecnie), 55T i 80T. Wszystko na 3S i 35T jest dla mnie najlepszym wyborem a na drugim biegu i 3S mogę pobawić się w driftowanie. Jak coś to pisz, może uda mi się coś jeszcze podpowiedzieć (ale nie obiecuję).

Oświetlenie nie ma żadnych opcji. Tylko podlaczasz I jedziesz, tylko lightbar ma długie I krótkie z przełącznika.
Dla fajerwerków i choinki to Zach.

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Discovery Defender by Luke :)

#11

Post autor: luke_ »

zamianę kolejności blokady mostów już mam za sobą :)

silnik na razie będę chciał sprawdzić axiala 35t właśnie, bo do Axiala myślałem o 55t akurat, więc wszystko przypasuje.

serwo mam 6v, więc napięcie zostawiam, potrzebowało więcej prądu (1,2-2,5A), czego oryginalny kontroler nie potrafił wygenerować.

Pod względem mechanicznym i elektrycznym właściwie tyle. Więcej nie będę na razie grzebał. No może tylko założę kontroler świateł od zacha, bo mam wolny.
Chcę, żeby w czasie postoju wyłączał się lightbar i światłą przygasały.

pozostanie sobie coś tam dorobić wizualnie, żeby mi się podobał po prostu :)

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Discovery Defender by Luke :)

#12

Post autor: luke_ »

Stwierdziłem, że TRX4 i tak na zawody nie podejdzie, więc nie ma co się sprężać z modułem oświetlenia od zacha.
20190720_205353-01_resize_97.jpg
Tak to wyszło.
Do wycieczkowej jazdy będzie dobrze, na zawody mam inne modele.

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Discovery Defender by Luke :)

#13

Post autor: luke_ »

Odkurzyłem defka. Właściwie zakurzyłem, bo dużo piachu było ;)
20190725_211252-01_resize_9.jpg
20190725_210421-01_resize_89.jpg

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Discovery Defender by Luke :)

#14

Post autor: luke_ »

właściwie defender jest ukończony.
dostanie jeszcze jakieś graty na dach, blachę ryflowaną na błotniki i pierdoły, ale nie będę więcej kombinował, bo wszystko działa tak jak jest (oświetlenie zostało na oryginalnym module, stwierdziłem że szkoda czasu na kombinowanie, potrzebuję model do jazdy) :)

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Discovery Defender by Luke :)

#15

Post autor: zotornik »

"Aparat" w telefonie nie daje rady, czy tobie ręce tak drżały? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „TRX-y, diabelskie pomioty...”