Nowe opony już na felgach
Koła zmontowane ostatecznie na bazie wkładek z oryginalnych TRX-owych opon - Canyon Trail 1.9" oraz chińskich alu felgi typu bead lock (te co ostatnio).
Temat był już poruszany, ja tylko przypomnę -
Pro-Line stosuje w swoich oponach i felgach własny system mocowania opony do felgi. Opiera się on na, specyficznym kształcie rantu opony i dostosowanym do niego pierścieniu wewnętrznym felgi. I o ile na oponie nie jest to tak widoczne - bardziej możemy to wyczuć w palcach.
To felga nie pozostawia wątpliwości:
W efekcie możemy mieć mniejsze lub większe problemy, z zamontowaniem Pro-linowej opony na felgach dostosowanych do "klasycznego prostego rantu".
U mnie szczęśliwie tego problemu nie było ............................ z trzema oponami, czwarta dała się we znaki
Montaż pierwszych trzech wymagał staranności i uwagi, ale nie sygnalizował tego co zaserwowała mi ostatnia
Ewidentnie - choć minimalnie, może 1 mm - większa średnica wewnętrzna opony, powodowała iż powstawała mała fałdka na jej rancie, która w krytycznym momencie skręcania felgi, wyłaziła spod felgi i ........ dawaj od nowa zabawa :decha
Po nastu próbach, nareszcie się udało, ale czy to będzie trwały montaż, zweryfikuje teren.
Ostatecznie zmontowane koła mają:
średnicę 122 mm
szerokość 46,5 mm
Przy wymiarach producenta samej opony:
średnica 121 mm
szerokość 47 mm
Poniżej przy okazji porównanie z chińskimi podróbkami Hyrax-ów z Pro-Line