Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

Zagroda TRXów, buchających gorącym powietrzem z przegrzanych regulatorów i ze skwierczących serw...
Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#181

Post autor: Gucio95 »

Umkneło mi w instrukcji :D , hmm testowaliscie tsm? Na filmikach ciekawie to wygląda ale czy da rade taką wysoką bude ustabilizować ? :nos

Thomas
Teoretyk
Posty: 93
Rejestracja: 2018-06-16, 12:03
Imię: Witek
Lokalizacja: Zabrze PL/Belgia
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#182

Post autor: Thomas »

zotornik pisze:Jest też zestaw 4 nagwintowanych otworów na górnej płaskiej powierzchni ....... może do mocowania wentylatora nad silnikiem lub dla innego celu o którym zapewne wkrótce się dowiemy :)
Dokładnie do tego.
wentylator.jpg

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#183

Post autor: zotornik »

Przed wyprawa na Ślężę zamontowałem "identyczny" moduł :)
Tylko, że ja nadal mam 4 wolne otwory montażowe ;)
ZOT_3294_00001_01.jpg

Thomas
Teoretyk
Posty: 93
Rejestracja: 2018-06-16, 12:03
Imię: Witek
Lokalizacja: Zabrze PL/Belgia
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#184

Post autor: Thomas »

Też fajnie :)
A skoro masz wolne otwory to masz do czego przykręcić kokpit :p

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#185

Post autor: zotornik »

Thomas pisze:Też fajnie :)
A skoro masz wolne otwory to masz do czego przykręcić kokpit :p
No właśnie nadmiar pomysłów powoduje, że otwory są nadal niewykorzystane :)

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#186

Post autor: zotornik »

Obecny wygląd:
ZOT_6060_00003.jpg
Jak do tego doszło, co się zmieniło ... postaram się na dniach opisać. W każdym razie obecna postać, to swoisty półprodukt i pod pewnymi względami egzemplarz testowy.

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#187

Post autor: Radek »

Wygląda zacnie :OK

Awatar użytkownika
Orzeł
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 2895
Rejestracja: 2008-11-17, 13:59
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Kurowice k/Łodzi
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#188

Post autor: Orzeł »

Wygląda ciekawie ale co to znaczy półprodukt :Y że co, że niby farba wyblakła od słońca czy niewypalona w procesie malowania i przez to Yellow :D

Awatar użytkownika
Crow
Teoretyk
Posty: 851
Rejestracja: 2018-07-04, 05:44
Imię: Jacek
Lokalizacja: Pomorskie
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#189

Post autor: Crow »

zotornik pisze:Obecny wygląd:
ZOT_6060_00003.jpg
W każdym razie obecna postać, to swoisty półprodukt i pod pewnymi względami egzemplarz testowy.
Ta postać ma wybałuszone oczy jakieś - ktoś go tam za gardziel ściska :<> ??

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#190

Post autor: jaruso »

Raczej nie za gardło, a niżej...
Poza tym, jaką miałbyś minę siedząc na rozgrzanym do czerwoności ESC?
:D

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#191

Post autor: zotornik »

Crow pisze:Ta postać ma wybałuszone oczy jakieś - ktoś go tam za gardziel ściska
Willy tak zareagował na widok "zrdzewiałej" landary, która się w okolicy kręciła :p
jaruso pisze:Raczej nie za gardło, a niżej...
Poza tym, jaką miałbyś minę siedząc na rozgrzanym do czerwoności ESC?
:D
Poprawka, to podgrzewany fotel :)

Awatar użytkownika
Crow
Teoretyk
Posty: 851
Rejestracja: 2018-07-04, 05:44
Imię: Jacek
Lokalizacja: Pomorskie
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#192

Post autor: Crow »

zotornik pisze:
Crow pisze:Ta postać ma wybałuszone oczy jakieś - ktoś go tam za gardziel ściska
Willy tak zareagował na widok "zrdzewiałej" landary, która się w okolicy kręciła :p
:pala









:p :LOL

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#193

Post autor: zotornik »

Stale coś się zmienia pod maską, jak i na masce - postaram się nadrobić zaległości.

Defek dostał nowy mózg i nowe serducho
IMG_20190706_172635464_00001.jpg
Podmiana podyktowana była ... niczym konkretnym, poza ciekawością :)
Regulator leżał na półce od blisko 2 lat, a silnik rdzewieje od roku, więc zanim wszystko rozpadnie się w ramach "mechanicznej biodegradacji", postanowiłem to przetestować w terenie. Podmianie uległa również zębatka ataku z 11T na 9T.

W terenie, nowy zestaw spisał się całkiem dobrze. Jest precyzja, prędkość oczywiście już nie ta co na oryginalnym silniku i zębatce, ale nadal jedzie znacznie szybciej od szybkiego marszu.
O innych zmianach pewnie jutro.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#194

Post autor: zotornik »

Nie po kolei będzie, ale takie jest zapotrzebowanie Kolegów.

Zakupiłem do TRX-a wiele bzdurek, ale większość, to albo "upiększacze", albo inne cusie nic istotnego nie wnoszące do konstrukcji podwozia i zabudowy - no może tylko alu mocowanie silnika, to konkretnie i dobrze wydane $.

Natomiast ostatnio zakupiłem pewną niepozorną rzecz. Piszę o "1 para tylne ze stopu C kubek pierścionki na środek palca ramię dla Traxxas TRX-4 GRC styl crawler" tak to nazwał "chińczyk", a translator przetłumaczył - natomiast ja określam to mianem "tylnego mocowania amortyzatora na moście"
mocowanie amortyzatora tył 01.png
Do wyboru dwie wersje kolorystyczne - koszt w zależności od źródła ja zapłaciłem na poziomie 13,30 $.
ZOT_6812_00004.jpg
ZOT_6814_00006.jpg
Wykonanie - komplet to 2 elementy prawy i lewy (opisane) z frezowanego alu. Wybiegając nieco w przód - montaż bezproblemowy, wymiary idealnie spasowane, otwory pod śruby pokrywają się nienagannie.
Niestety to kolejny kamyczek podnoszący ciężar modelu.
waga.jpg
Zasadniczo operacja bardzo prosta, polega na zdemontowaniu oryginalnego "pierścionka" na tylnym moście i zastąpienie go naszym nowym "cudem". Działanie proste, choć lekko pracochłonne, bo wymaga demontażu zwolnic i odkręceniu paru śrub. Korzyść jest za to taka, iż mamy okazję do rewizji tego co się dzieje w naszych tylnych zwolnicach.
ZOT_6821_00009.jpg
ZOT_6822_00010.jpg
ZOT_6823_00011.jpg
ZOT_6825_00013.jpg
ZOT_6826_00014.jpg
ZOT_6827_00015.jpg
ZOT_6829_00017.jpg
Szczerze mówiąc, po ostatnich czyiś wpisach o "zawalonych" zwrotnicach i mostach, byłem mocno ciekaw co tam zastanę?
Jak widać ze zdjęć, wnętrze zwolnic, jak i wejście do mostów idealnie czyste, zero śladów nacieków, pyłu, etc. Wg mnie szczelność bardzo dobra. Dlatego zastanawiam się, czy te opisywane negatywne sytuacje, nie wynikają ze zbyt mocnego skręcania elementów konstrukcji mostów (lub innych). Przy poprzedniej rewizji zwrotnic miałem za ciężką rękę i ewidentnie było widać, jak ABS-owe elementy zaczynają się odkształcać i może wówczas powstają nieszczelności na łączeniach?
Elementy z tworzywa zwykle skręcam do pierwszego wyraźnego oporu i wówczas "oddaje" pół obrotu na śrubie. Nic nie jest naprężone, gwintów w tworzywku nie zrywam, most jest jak na ten czas szczelny, choć topiony, błocony, etc.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#195

Post autor: zotornik »

ZOT_6831_00018.jpg
Po dokonanym demontażu czas na montaż.
ZOT_6834_00019.jpg
ZOT_6835_00020.jpg
ZOT_6837_00022.jpg
Na razie jeszcze nic się nie zmieniło, bo nie zmieniliśmy miejsca dolnego mocowania amortyzatora.
ZOT_6842_00027.jpg
ZOT_6844_00029.jpg
Jak widać z powyższych dwóch zdjęć, można albo podnieść, albo obniżyć zawieszenie, ale zmiana zasadnicza i ta najważniejsza, to nachylenie amortyzatora względem osi podłużnej modelu.
ZOT_6846_00031.jpg
ZOT_6847_00032.jpg
Poniżej amortyzator pochylony i oryginalny
ZOT_6849_00034.jpg
ZOT_6850_00035.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „TRX-y, diabelskie pomioty...”