Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

Zagroda TRXów, buchających gorącym powietrzem z przegrzanych regulatorów i ze skwierczących serw...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zbyszek
Teoretyk
Posty: 1136
Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#211

Post autor: Zbyszek »

No szkoda , a mógł jeszcze normalnie pojeździć :LOL .

Ale zawsze to jednego konkurenta mniej :D

Awatar użytkownika
Crow
Teoretyk
Posty: 851
Rejestracja: 2018-07-04, 05:44
Imię: Jacek
Lokalizacja: Pomorskie
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#212

Post autor: Crow »

Zbyszek pisze:No szkoda , a mógł jeszcze normalnie pojeździć :LOL .

Ale zawsze to jednego konkurenta mniej :D
A o co walczycie w klasie MWDP :p ?

Awatar użytkownika
Zbyszek
Teoretyk
Posty: 1136
Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#213

Post autor: Zbyszek »

Crow pisze:
Zbyszek pisze:No szkoda , a mógł jeszcze normalnie pojeździć :LOL .

Ale zawsze to jednego konkurenta mniej :D
A o co walczycie w klasie MWDP :p ?
nie walczymy a zdobywamy :D , bezcenny i jedyny w swoim rodzaju :VV , uśmiech '' zotornika " :<>

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#214

Post autor: zotornik »

Zbyszek pisze:No szkoda , a mógł jeszcze normalnie pojeździć .
:decha :decha :decha
Nie przemyślałem tego!!!
Teraz będę wlókł się za grupą w ogonie razem z kolegą "złomiarzem" :(

Awatar użytkownika
Tomy
* PIONIER / AT! *
* PIONIER / AT! *
Posty: 2650
Rejestracja: 2006-06-29, 20:39
Imię: Tomek
Lokalizacja: Wielka Polska :)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#215

Post autor: Tomy »

A gdzie podziała się ta piękna wyciągarka ?
Jakieś testy ? Zmiany tegoż elementu? :>

Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2489
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#216

Post autor: cina »

Zbyszek pisze:
Crow pisze:
Zbyszek pisze:No szkoda , a mógł jeszcze normalnie pojeździć :LOL .
Ale zawsze to jednego konkurenta mniej :D
A o co walczycie w klasie MWDP :p ?
nie walczymy a zdobywamy :D , bezcenny i jedyny w swoim rodzaju :VV , uśmiech '' zotornika " :<>
Odciśniety w betonie ?? :D

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#217

Post autor: zotornik »

Tomy pisze: A gdzie podziała się ta piękna wyciągarka ?
Jakieś testy ? Zmiany tegoż elementu?
W ślicznie drogiej wyciągarce TFL-a, mamy dżinksa w badziewnym kolorze. Ale prawdziwy problem leży w tym, że ów dżinks - który służy do zwalniania bębna by można było swobodnie rozwinąć linkę - jest ... powiedzmy niemądrze zaprojektowany. W efekcie dość szybko się "urwbył" :>
Pisze o tym elemencie:
55071a1b-c53c-4cd7-acc5-dea0f4b35a2e.jpg
Stąd wyciągarka obecnie jest zdemontowana i znajduje się w serwisie.

p.s.
Teraz już wiem dlaczego doszło do awarii. To twoja zazdrość przeżarła mentalnie ten element :pala

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#218

Post autor: zotornik »

W Brzezinach wyciągarka była już na miejscu.

Była też okazja przetestować nowe opony w piaszczysto-kamykowym terenie.
ZOT_8205_00001_01.jpg
Nie było bardzo źle ... tak się pisze i mówi, gdy jest średnio ;) Na pocieszenie mówię sobie, że mogło być gorzej :D
Kolejne zdjęcie jest dobrym porównaniem: oryginalne Pro-Liny Super Swamper i moje BF-y jak widać mocno zalepione, za to chińskie "Hyraxy" i Krzyśkowe cudaki (też chińskie, jak tylko chińska podróbka chińską być może), trzymają się nieźle.
ZOT_8177_00001.jpg
Super Swampery przynajmniej mają bardzo wyraźny bieżnik, co pomagało, moje za to dość dobrze się samooczyszczały i jazda była całkiem płynna.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#219

Post autor: zotornik »

Drobna aktualizacja.

W poście powyżej wspomniałem, iż w garażu pojawiły się nowe opony. Tym razem to oryginały z firmy Pro-Line BFGoodrich Mud-Terrain T/A KM3 1.9"
ZOT_8052_00001.jpg
https://www.prolineracing.com/tires/bfg ... -tires.asp

Wymiary wg producenta:
średnica: 4.75" (120mm)
szerokość: 1.77" (45mm)
mieszanka gumowa w wersji: G8 (obecnie obok G8 występują również opony w wersji mieszanki opisanej jako super soft - wg mnie do ciężkiego TRX-a, mieszanka G8, która jest twardsza od super soft i tak jest już miękka. Dlatego do TRX-a super softów nie polecam)

Równolegle "zanabyłem" dwa nowe zestawy felg. Najpierw w wersji białej, następnie w wersji srebrnej o nieco innym wzorze, choć konstrukcja obu jest zasadniczo taka sama.
ZOT_9168_00003.jpg
Więcej o nowych felgach napisałem tu:
http://rc-trial.pl/alu-felgi-od-chinczy ... ml#p373585

Tak więc było kilka przesiadek pomiędzy oponami i felgami, kolejności nie będę opisywał, wyglądało to na różnych etgapach tak:
ZOT_9186_00001.jpg
ZOT_8060_00001.jpg
ZOT_9183_00001.jpg
ZOT_9187_00002.jpg
Z istotniejszych zmian, to zdemontowałem oryginalny koszyk na akumulator i zastąpiłem go własną konstrukcją (na ten czas wersja wstępna), która dość istotnie obniżyła osadzenie akumulatora.
IMG_20190713_082210235_00001.jpg
ZOT_6858_00001.jpg

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#220

Post autor: zotornik »

Jako, że prawdziwe życie często nas nie rozpieszcza, to i hobby schodzi na plan dalszy ... parszywa data ostatniego wpisu, czas ją ominąć.

No dobra, coś tam w międzyczasie się działo, wszystkiego pewnie nie nadrobię, to na bieżąco.
Na stół trafiła paczka , która mam nadzieje przejdzie w najbliższych dniach próbę w trzewiach Defka. Są to znane już Wam silniki 5 polowe.
ZOT_1462_00002.jpg

Obecnie mój Defek napędzany jest silnikiem szczotkowym klasy 540 / 45T marki SURPASS HOBBY, z zębatką na ataku zamiennie: raz 9T innym razem na fabrycznej 11T.

Natomiast zakupy, to 2 silniki tej samej marki jak wyżej, tylko w wersji 550 / 12T i 16T. Do tego prościutki ESC (wersja 80A) oraz karta do programowania.
Co powyższe nabytki warte, czas i "testy" pokażą :]
ESC wziąłem tylko dla porównania, czy jest jakaś zauważalna różnica w pracy silnika sterowanego "dedykowanym" regulatorem, a "zwykłym".
Programowanie dość ubogie, ale te ważniejsze funkcje są.

Więcej o silnikach i ich danych, etc. to jeszcze napiszę w dziale elektrycznym - tu i teraz czysto organoleptyczne spostrzeżenia.
Silnik w pełni rozbieralny, wirnik jak się zdaje oparty na łożyskach kulkowych, ustawiany timing, przewody wbrew opisowi na aukcji trzeba sobie samemu przylutować, do tego zarobione na nich złączki są typu tamiyowskiego (blaszanki).
ZOT_1461_00001.jpg
ZOT_1464_00003.jpg
ZOT_1465_00004.jpg
ZOT_1470_00007.jpg
ZOT_1466_00005.jpg
ZOT_1469_00001.jpg
Po rozebraniu silnika, pierwsze co rzuca się w oczy, to spiralnie ukształtowane wirnika (5 polowego).
Jak zgaduję - bo na elektryce się nie znam - zarówno pięciopolowość , ale gównie kształt są odpowiedzialne za płynność z jaką pracuje wirnik silnika na sucho. Obracając wirnik palcami, praktycznie nie odczuwamy charakterystycznego dla 4 polowego silnika "przeskakiwania".
W naszych realiach użytkowania, przy rozruchu oraz na minimalnych obrotach powinniśmy mieć więcej precyzji i płynności.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TRX-y, diabelskie pomioty...”