Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

Zagroda TRXów, buchających gorącym powietrzem z przegrzanych regulatorów i ze skwierczących serw...
Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#196

Post autor: zotornik »

Efekt końcowy, przy montażu dolnego mocowania w środkowym otworze (a mamy pięć gniazd)
ZOT_6862_00042.jpg
Idąc niejako za ciosem, czy też raczej pomysłem, lekko zmodernizowałem mocowanie przednich amortyzatorów. Mianowicie przy dolnym mocowaniu dodałem po dwie podkładki, których użycie również pochyliło amortyzator w kierunku podłużnej osi modelu. Oczywiście nie jest to tak spektakularne, jak wcześniejsza modyfikacja, ale myślę, że warto ją wykonać dla większej stabilności modelu, bo to główny zysk z całego działania, obok możliwości obniżenia zawieszenia.
ZOT_6853_00037.jpg
Dołożenie podkładek, wymaga podmiany śruby na dłuższą, ja jak zwykle używam jedynie chromoniklowych ... czyli kolejne dodatkowe mikrogramy :decha
Ostatnie zdjęcie, to prezentacja lekkiego pochylenia przedniego amortyzatora.
ZOT_6856_00039.jpg
Na tym chwilowo koniec działań związanych z tym tuningowym elementem, w który jak już pisałem warto się zaopatrzyć.

Awatar użytkownika
Pixel
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2687
Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
Imię: Bartek
Lokalizacja: okolice Łodzi
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#197

Post autor: Pixel »

Może ja tak trochę nie w temacie ale czytając ten garaż muszę to napisać... Wojtku, jakość Twoich zdjęć, ujęcia i forma dokumentacji prac, jest po prostu na mistrzowskim poziomie. Gratuluję umiejętności i kadrów :brawo :brawo :brawo

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#198

Post autor: zotornik »

Jerry_Cornelius pisze:Nie uwierzę dopóki nie zobaczę tego

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#199

Post autor: zotornik »

Było o czymś przydatnym, to teraz wracamy do elementów rodem z "Częstochowianki" ;)

Zdaje się, że jeszcze w styczniu br., "zanabyłem" do podwozia TRX-4 mosiężne mocowanie do przedniego zderzaka. Wspominałem ostatnio o "koszu kamieni", którym stale ubogacam w niewiadomym zresztą celu mojego Defa ... więc to kolejna garść kamyków.
Waga oryginalnej części z ABS-u to 8 g, waga mosiężnego zamiennika to jak widać na zdjęciu 94 g - czyli Defek utył o kolejne 86 gramów :|
ZOT_3964_00001.jpg
ZOT_3965_00002.jpg
ZOT_3966_00003.jpg
ZOT_3968_00004.jpg
Linków do sklepu nie podaję, element na Ali... znaleźć łatwo, a ceny mają spory rozrzut - ja kupiłem to to za ok. 8,40 $
Do tego, obecnie ten element (czyli przednie mocowanie zderzaka) ma wiele wariantów - w tym godne zainteresowania - mocowanie z gotowym odpowiednim gniazdem pod wyciągarkę z serwa (jak ja kupowałem swoje, to tego wyciągarkowego jeszcze nie było).

Egzemplarz mojej wersji jest frezowany, pasuje idealnie, wszystkie otwory zgrywają się jak należy i są na swoich miejscach. Tak wiec podmiana oryginału, to moment.
Śruby osadzone na Loctice, od drgań mogły by się odkręcać, a nie zamierzam zerwać gwintu dokręcając siłowo.

Po wstępnej przymiarce, element trafił do lakierni:
ZOT_4801_00001.jpg
ZOT_4802_00002.jpg
A na koniec do modelu:
ZOT_4969_00001.jpg

Awatar użytkownika
Zbyszek
Teoretyk
Posty: 1136
Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#200

Post autor: Zbyszek »

Jerry_Cornelius pisze:
zotornik pisze:
Jerry_Cornelius pisze:Nie uwierzę dopóki nie zobaczę tego
Czysta źródlana woda, aż bym się napił :) No jeden warunek spełniony :>> czas na drugi :friends

Pozdr.


Skoro zamoczenie opon i zderzaków nazywacie topieniem modelu , to zapraszam na błotko do Tomy-ego :D .

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#201

Post autor: zotornik »

Kolejny temat - przednia "osłona drążków".
W 1:1 takowe występują, to czemu i nie w modelu :) Wzorów tego elementu jest w necie wiele, wybrałem ten, który mnie podobał się najbardziej ... choć nie jest to ideał.

Materiał - tym razem lekkie aluminium.
Sama "blaszka" jest fabrycznie gięta z gotowymi mocowaniami. Spasowanie OK, a co za tym idzie montaż bezproblemowy i bezinwazyjny.
Ten konkretny wzór osłony jest/był sprzedawany po dwie sztuki - co finalnie dało ok. 7 $ za jedną, druga natychmiast znalazła nowego właściciela :>
ZOT_4803_00004.jpg
ZOT_4804_00005.jpg
ZOT_4805_00006.jpg
ZOT_4791_00001.jpg
ZOT_4796_00002.jpg
ZOT_4798_00003.jpg
Oraz kilka ujęć przed późniejszymi zmianami:
ZOT_3694_00001.jpg
ZOT_3696_00002.jpg
ZOT_3698_00003.jpg
ZOT_3700_00004.jpg
Na koniec uwaga - mam dość ambiwalentny stosunek do wszelkich osłon mocowanych pod modelem, a w szczególności tych perforowanych. Elementy w takiej postaci, to nic innego jak potencjalne i bardzo skuteczne "haczyki". Jedne wyglądają ładnie i "coś dają" inne to totalne nieporozumienie, dużo zależy od ich kształtu i miejsca mocowania, więc warto zastanowić się 2x przed montażem takiego "cusia".
Podwozie TRX-4 z racji wysokiego zawieszenia (poprzez zastosowanie zwolnic) teoretycznie pozwala na więcej, ale granice zdrowego rozsądku są zawsze.

Awatar użytkownika
Tomy
* PIONIER / AT! *
* PIONIER / AT! *
Posty: 2650
Rejestracja: 2006-06-29, 20:39
Imię: Tomek
Lokalizacja: Wielka Polska :)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#202

Post autor: Tomy »

Hmm, 7 $. Moja kosztowała 14. Teraz juz wiem dlaczego :biglol
P.s.
Ta blaszka faktycznie nie przeszkadza,ładnie wygląda i np. w moim przypadku maskuje szpulkę wyciagarki z serwa

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#203

Post autor: welna79 »

zotornik pisze:
Jerry_Cornelius pisze:Nie uwierzę dopóki nie zobaczę tego
Ależ tego kierowcę musiało wytrząść na tych kamielach.
Ujęcia w super scenerii :OK

O garażu się nie wypowiem, bo...
- Po co powielać komentarze kolegów.
- Po co dawać Ci pożywkę do popadnięcia w pychę.
Muszę świadomie i w granicach moich możliwości, dbać o Twoje dobre samopoczucie

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#204

Post autor: zotornik »

Zagadka.
Jakaż to kolejna nieoczekiwana zmiana może nastąpić po wymianie mocowania zderzaka?

Dobrze Stasiu zgadujesz - zmieniamy zderzak :)
W takich czasach cholernego dobrobytu żyjemy, iż wymieniamy rzeczy i sprzęty nie za przyczyną faktycznej potrzeby, a jeno by zaspokoić np. nasze modelarskie chucie. I tak jest i w tym przypadku, bo stary zderzak spisywał się jak należy, ale przegrał z "młodszym modelem".
ZOT_4807_00001.jpg
ZOT_4808_00002.jpg
ZOT_4809_00003.jpg
Niestety nie obyło się bez kolejnego "grzeszku otyłości"
ZOT_4811_00001.jpg
ZOT_4812_00002.jpg
Jak znajdę oryginał, to dodam i tę informację wagową ... , ale chyba oryginał ma nowego właściciela :|
Natomiast o poprzedniej podmianie zderzaków pisałem tu: http://rc-trial.pl/defek-vii-czyli-trx- ... ml#p344498

Obecny przedni zderzak, to praktycznie sztaba frezowanego aluminium, z ciekawym wielonastawnym mocowaniem wysokości. Podobne rozwiązanie zrobiłem sobie w tym poprzednim, widać "chińczyk" zaglądał do mojego garażu i skopiował :>
ZOT_4579_00002.jpg
ZOT_4582_00003.jpg
ZOT_4577_00001.jpg
ZOT_4583_00004.jpg
Na teraz, na modelu prezentuje się to następująco:
ZOT_7125_00001_03.jpg
Ach i wreszcie po ponad roku, doczekał się montażu snurkel produkcji naszego Kolegi

Awatar użytkownika
Tomy
* PIONIER / AT! *
* PIONIER / AT! *
Posty: 2650
Rejestracja: 2006-06-29, 20:39
Imię: Tomek
Lokalizacja: Wielka Polska :)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#205

Post autor: Tomy »

Ten z tyłu... bardzo ładny. Co nie Staszku ? :D

Awatar użytkownika
Crow
Teoretyk
Posty: 851
Rejestracja: 2018-07-04, 05:44
Imię: Jacek
Lokalizacja: Pomorskie
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#206

Post autor: Crow »

Tomy pisze:Ten z tyłu... bardzo ładny.
Tak ten poza kadrem najładniejszy :p .

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#207

Post autor: welna79 »

Tomy pisze:Ten z tyłu... bardzo ładny. Co nie Staszku ? :D

W końcu jakiś model specjalnie dla mnie wyostrzony do zdjęcia :hehehe

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#208

Post autor: czayo »

zotornik pisze: Niestety nie obyło się bez kolejnego "grzeszku otyłości"
ZOT_4811_00001.jpg
ZOT_4812_00002.jpg
Wojtek, a tak z ciekawości, to ile MILK CUPów waży Twój TRX?
Czy to nowa forumowa jednostka? Bo wiesz, w truckach mamy wagę minimalną, i jak zmieniamy jednostki, to muszę wiedzieć ile MILK CUPów ma ważyć mój MAN. No i w regulaminie trzeba by zapisać :Y Aaaa, tylko ten MILK CUP to duży? Czy mały? Cholera, trzeba by jakiś wzorzec przygotować...

:D

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#209

Post autor: welna79 »

czayo pisze:
zotornik pisze: Niestety nie obyło się bez kolejnego "grzeszku otyłości"
ZOT_4811_00001.jpg
ZOT_4812_00002.jpg
Wojtek, a tak z ciekawości, to ile MILK CUPów waży Twój TRX?
Czy to nowa forumowa jednostka? Bo wiesz, w truckach mamy wagę minimalną, i jak zmieniamy jednostki, to muszę wiedzieć ile MILK CUPów ma ważyć mój MAN. No i w regulaminie trzeba by zapisać :Y Aaaa, tylko ten MILK CUP to duży? Czy mały? Cholera, trzeba by jakiś wzorzec przygotować...

:D
:hehehe
:OK

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#210

Post autor: zotornik »

W modelu stale coś się zmienia, choć nie wszystko godne opisania.
W każdym razie są nowe opony, teoretycznie ładne, więc w terenie będzie gorzej niż było obecnie na chińskich "Hyraxach" :)

Zakup to: Pro-Line BFGoodrich® Mud-Terrain T/A® KM3 1.9"
https://www.prolineracing.com/tires/bfg ... -tires.asp
ZOT_8049_00001.jpg
ZOT_8052_00003.jpg
ZOT_8053_00004.jpg
ZOT_8054_00005.jpg
ZOT_8055_00006.jpg
ZOT_8060_00007.jpg
Jak widać na zdjęciach, opona z ciekawym i ładnym bieżnikiem, bogata w napisy na bokach, do tego miłośnicy "białych napisów" będą zadowoleni, bo główne napisy mają obrys.
W odróżnieniu od opony Flat Iron mają "normalną" wkładkę, to znaczy jej wymiary mieszczą się wewnątrz opony, a nie jak w FI, gdzie mamy poduchy dwa razy większe od opony. To oczywiście kwestia innego materiału pianki. FI mają piankę z "pamięcią", tu na pewno jest inna zwyklejsza?
W każdym razie pierwsze testy na skałach, wykazały, że wkładki są pod TRX-a nieco za miękkie, na trawersach opona ewidentnie się podwija.

W terenie na samochodzie wygląda to tak:
ZOT_8066_00001.jpg
Opony zestawione z moimi nowymi felgami, pasują bezproblemowo, choć jak wiadomo wargi/ranty opon Pro-Line są nieco skośnie, więc trzeba uważać w trakcie skręcania, by wszystko ułożyło się jak trzeba. Przy wzmiankowanych felgach obowiązkowo nieco ściąć wewnętrzne krawędzie wkładek, to odmienia z niemożliwego do łatwego etap składania różnych opon z tymi felgami :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „TRX-y, diabelskie pomioty...”