Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
- Matti
- Początkujący
- Posty: 433
- Rejestracja: 2014-08-28, 17:11
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Mysłowice
- Podziękował : 2 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Moj w bytomiu zwalnial podczas przejazdow miedzy punktami i komunikowal przegrzanie. Potrzebowal restartu
- Ramp
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
A jeszcze nic, ale na przyszły sezon już będzie coś innegojaruso pisze:Co żeś uczynił swojemu Rampi?
A co do regli: ja u siebie zaobserwowałem podobne objawy... ale tylko na jednym pakiecie (stary i zużyty).
Poza tym żadnych problemów (ale mam silnik 55t )
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Dzięki za informację.
Ciekawe co leży u podstaw tego zjawiska - to jest istotne pytanie, a nie ucieczka w inny regulator.
Jak wiecie od kilkunastu lat używałem wyłącznie regulatorów i silników Novaka, z Traxxasem nie miałem do czynienia (w swoich modelach), więc się go dopiero uczę.
Dlatego też nie wiem, czy ESC XL-5 HV, to "nowość" wpakowana do TRX-a - która ma jakąś "wadę", czy coś zmodernizowanego - ale im się nie udało, a może to coś od dawna znanego tylko w realiach zupełnie innego użytkowania, licznych przełożeń i redukcji - zwolnice + inne niż w szybkich modelach przełożenia w przekładni - powodują, że grzeje się ESC, bo jak to mówimy męczy się na nieodpowiednich dla niego przełożeniach. Co może by się i zgadzało, bo silniki też ponoć się grzeją.
U mnie efekt zawieszenia się nie wystąpił - a co było widać na filmikach - w gorące temperaturowo dni dawałem mu mocno popalić w piaszczystym, grząskim terenie. Sprawdzałem wtedy organoleptycznie temperaturę silnika - po jeździe na szybkim biegu w terenie, był on mocno ciepły, na biegu wolnym stawał się co najwyżej wyczuwalnie ciepły.
O grzaniu się silników czytał na samym początku, jak się pojawiły TRX-y - ale to raczej nie było dziwne, gdy mamy tam 21T, a użytkownicy gonią go jak Slash-a Na ten czas można zaopatrzyć ESC w wentylator zasilanie zewnętrzne leży obok wolne i obserwować temat, czy to pomoże. Być może problem leży zupełnie w czymś innym.
Zasilam go zamiennie dwoma akumulatorami typu 2S. Profil ustawień, nadal fabryczne #4. Akumulatory z wydajnością prądową 20-30C, nigdy nie zrobiły się wyczuwalnie ciepłe.
Ciekawe co leży u podstaw tego zjawiska - to jest istotne pytanie, a nie ucieczka w inny regulator.
Jak wiecie od kilkunastu lat używałem wyłącznie regulatorów i silników Novaka, z Traxxasem nie miałem do czynienia (w swoich modelach), więc się go dopiero uczę.
Dlatego też nie wiem, czy ESC XL-5 HV, to "nowość" wpakowana do TRX-a - która ma jakąś "wadę", czy coś zmodernizowanego - ale im się nie udało, a może to coś od dawna znanego tylko w realiach zupełnie innego użytkowania, licznych przełożeń i redukcji - zwolnice + inne niż w szybkich modelach przełożenia w przekładni - powodują, że grzeje się ESC, bo jak to mówimy męczy się na nieodpowiednich dla niego przełożeniach. Co może by się i zgadzało, bo silniki też ponoć się grzeją.
U mnie efekt zawieszenia się nie wystąpił - a co było widać na filmikach - w gorące temperaturowo dni dawałem mu mocno popalić w piaszczystym, grząskim terenie. Sprawdzałem wtedy organoleptycznie temperaturę silnika - po jeździe na szybkim biegu w terenie, był on mocno ciepły, na biegu wolnym stawał się co najwyżej wyczuwalnie ciepły.
O grzaniu się silników czytał na samym początku, jak się pojawiły TRX-y - ale to raczej nie było dziwne, gdy mamy tam 21T, a użytkownicy gonią go jak Slash-a Na ten czas można zaopatrzyć ESC w wentylator zasilanie zewnętrzne leży obok wolne i obserwować temat, czy to pomoże. Być może problem leży zupełnie w czymś innym.
Zasilam go zamiennie dwoma akumulatorami typu 2S. Profil ustawień, nadal fabryczne #4. Akumulatory z wydajnością prądową 20-30C, nigdy nie zrobiły się wyczuwalnie ciepłe.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Dziś relacja z wymiany serwa.
Fabryczne nie jest "złe", jest za słabe do tego modelu. Jego wymiana na mocniejsze, to konieczność, a przy okazji "zyskujemy" fabrycznego Traxxasa, który do mniejszego i lżejszego modelu nada się pewnie znakomicie.
Zakupiłem serwo KINGMAX CLS6224CHV Parametry serwa:
KINGMAX CLS6224CHV serwomechanizm standard cyfrowy, aluminiowa obudowa, metalowe zębatki, wodoodporny.
Rodzaj serwa: cyfrowe
Typ silnika: coreless
Zębatki: metal
Częstotliwość pracy: 1520μs / 330Hz
Łożyska: dual ball bearings
Maksymalne napięcie pracy: 7.4 V
Prędkość (6,0V): 0.135 sek/60°
Moment obrotowy (6,0V): 19.99 kg.cm
Prędkość (7,4V): 0.167 sek/60°
Moment obrotowy (7,4V): 24.65 kg.cm
Waga: 62 g
Długość: 40.2 mm
Szerokość: 20 mm
Wysokość: 41 mm
Kolejne kroki związane z wymianą serwa.
1. Fabryczne serwo jeszcze na swoim miejscu 2. Model na plecki i rozpinamy łączenie orczyka z popychaczem 3. Następnie odkręcamy 4 śruby mocujące serwo - u mnie bez odkręcania orczyka udało się wyjąć je z gniazda. 4. Odkręcamy 5 śrub dociskających pokrywę pudełka odbiornika 5. Wypinamy wtykę z gniazda CH1 - dwa gniazda sa tak oznaczone, nas interesuje drugie licząc od osi modelu 6. Montujemy nowe serwo wykonując w/w czynności w odwrotnej kolejności
Uwaga - najpierw przewlekamy przewód serwa przez okienko ramki, do której będzie przykręcone,inaczej ,,,,,,,,,,,,, sami się przekonacie co
7. Zamontowane nowe serwo, trymujemy na aparaturze i gotowe.
p.s.
Taka jeszcze jedna uwaga - odbiornik jest dostosowany do wtyk serwowych z "płetwą". I to ta płetwa ma zapewnić właściwe wpięcie - zwykłe wtyczki dadzą się niestety wpiąć w obie strony, wiec trzeba mieć to na uwadze, bo serwo, albo jedynie nie ruch, albo co też możliwe ulegnie spaleniu.
Opisane serwo, jest rzeczywiście bardzo mocne. Zmiana jakości w sterowaniu bardzo wyraźna.
Jak na moje przyzwyczajenia, serwo ma taka sobie kulturę pracy - dziś jeden oglądacz modelu, stwierdził, że wiele innych serw też tak ma .......... albo się przyzwyczaję, albo je zmienię, na wyciągarkę do TRX-a nada się świetnie.
Serwo ma nieco większy zakres pracy ramienia, niż jest to mechanicznie możliwe po zamontowaniu go w jego gnieździe. Więc trzeba ustawić o ile taka funkcja w tej apce jest, maksymalne wychylenia orczyka lub przynajmniej nie przesadzać z trzymaniem kierownicy w pełnym skręcie.
Fabryczne nie jest "złe", jest za słabe do tego modelu. Jego wymiana na mocniejsze, to konieczność, a przy okazji "zyskujemy" fabrycznego Traxxasa, który do mniejszego i lżejszego modelu nada się pewnie znakomicie.
Zakupiłem serwo KINGMAX CLS6224CHV Parametry serwa:
KINGMAX CLS6224CHV serwomechanizm standard cyfrowy, aluminiowa obudowa, metalowe zębatki, wodoodporny.
Rodzaj serwa: cyfrowe
Typ silnika: coreless
Zębatki: metal
Częstotliwość pracy: 1520μs / 330Hz
Łożyska: dual ball bearings
Maksymalne napięcie pracy: 7.4 V
Prędkość (6,0V): 0.135 sek/60°
Moment obrotowy (6,0V): 19.99 kg.cm
Prędkość (7,4V): 0.167 sek/60°
Moment obrotowy (7,4V): 24.65 kg.cm
Waga: 62 g
Długość: 40.2 mm
Szerokość: 20 mm
Wysokość: 41 mm
Kolejne kroki związane z wymianą serwa.
1. Fabryczne serwo jeszcze na swoim miejscu 2. Model na plecki i rozpinamy łączenie orczyka z popychaczem 3. Następnie odkręcamy 4 śruby mocujące serwo - u mnie bez odkręcania orczyka udało się wyjąć je z gniazda. 4. Odkręcamy 5 śrub dociskających pokrywę pudełka odbiornika 5. Wypinamy wtykę z gniazda CH1 - dwa gniazda sa tak oznaczone, nas interesuje drugie licząc od osi modelu 6. Montujemy nowe serwo wykonując w/w czynności w odwrotnej kolejności
Uwaga - najpierw przewlekamy przewód serwa przez okienko ramki, do której będzie przykręcone,inaczej ,,,,,,,,,,,,, sami się przekonacie co
7. Zamontowane nowe serwo, trymujemy na aparaturze i gotowe.
p.s.
Taka jeszcze jedna uwaga - odbiornik jest dostosowany do wtyk serwowych z "płetwą". I to ta płetwa ma zapewnić właściwe wpięcie - zwykłe wtyczki dadzą się niestety wpiąć w obie strony, wiec trzeba mieć to na uwadze, bo serwo, albo jedynie nie ruch, albo co też możliwe ulegnie spaleniu.
Opisane serwo, jest rzeczywiście bardzo mocne. Zmiana jakości w sterowaniu bardzo wyraźna.
Jak na moje przyzwyczajenia, serwo ma taka sobie kulturę pracy - dziś jeden oglądacz modelu, stwierdził, że wiele innych serw też tak ma .......... albo się przyzwyczaję, albo je zmienię, na wyciągarkę do TRX-a nada się świetnie.
Serwo ma nieco większy zakres pracy ramienia, niż jest to mechanicznie możliwe po zamontowaniu go w jego gnieździe. Więc trzeba ustawić o ile taka funkcja w tej apce jest, maksymalne wychylenia orczyka lub przynajmniej nie przesadzać z trzymaniem kierownicy w pełnym skręcie.
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Serwo sie nie spali gdyż VCC jest w środku wtyczki, a po bokach GND lub sygnał, zatem nie ma stresu, tak to ktoś kiedyś dobrze wymyślił
Pozdr
Pozdr
-
- Teoretyk
- Posty: 16
- Rejestracja: 2017-10-09, 19:26
- Imię: Bartek
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Moduł bt by Ci się przydał, w aplikacji w telefonie możesz wszystko poustawiać, end pointy itp. Polecam zakupić, jest dużo fajnych opcji
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Planuję - znasz jakieś "tanie" źródło?bartek79 pisze:Moduł bt by Ci się przydał
Gdzie jest za blisko 150 zł wiem, jak by było taniej ........
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Wojtek, jeśli chcesz przywiozę Ci BT do testów. Ja to używałem może ze 5 razy, głównie dla telemetrii. Dla samej wygody zmiany ustawień przy jednym tylko modelu, to wg mnie raczej bajer niż niezbędna rzecz, do tego bt zwieksza zużycie energii.
Do ustawień apki bez wyświetlacza można przywyknąć, choć na początku trzeba nieco samozaparcia
Do ustawień apki bez wyświetlacza można przywyknąć, choć na początku trzeba nieco samozaparcia
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
To jak możesz to weź poproszę - test zawsze dobra rzecz
Krzyśku, - przyszedł już czas na wygodę
@Bartek
Riku znam, też realizowałem tam moje zakupy, nawet naście lat temu. Zresztą większość sprzętu w różnych sklepach w PL- jak choćby mój TRX-4 - sprowadzony jest przez Riku, na ich plombie jest następna, kolejnego dystrybutora i poborcy kolejnej marży
W sumie to jak teraz patrzę, to tak za 135 zł w PL można dostać. Ale nawet nie sprawdzałem jaka cena w $ funkcjonuje na świecie.
Krzyśku, - przyszedł już czas na wygodę
@Bartek
Riku znam, też realizowałem tam moje zakupy, nawet naście lat temu. Zresztą większość sprzętu w różnych sklepach w PL- jak choćby mój TRX-4 - sprowadzony jest przez Riku, na ich plombie jest następna, kolejnego dystrybutora i poborcy kolejnej marży
W sumie to jak teraz patrzę, to tak za 135 zł w PL można dostać. Ale nawet nie sprawdzałem jaka cena w $ funkcjonuje na świecie.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Z dawna wyczekiwane oponki wreszcie na miejscu
Więcej informacji wieczorkiem
Opony rodem z Ali.....Więcej informacji wieczorkiem
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Wreszcie ktoś je zakupił ☺.
Poproszę o pełną opinię, zwłaszcza co do miękkości gumy. Podoba mi się w nich ze na tą wielkość są waskie
Poproszę o pełną opinię, zwłaszcza co do miękkości gumy. Podoba mi się w nich ze na tą wielkość są waskie
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Na pewno nie jestem pierwszy w tym temacie - o ile się nie mylę były już te oponki w Lutomiersku, zdaje się że Radzik je miał.Gorg pisze:Wreszcie ktoś je zakupił
Wspominałem już przy jakiejś okazji, ale powtórzę - to jest kopia opon marki Pro-Line model HYRAX
https://www.prolineracing.com/tires/cla ... uck-tires/
Pro-Line ma 3 wersje tej opony: wersję 1.9" małą, odpowiednik moich oraz wersję 2.2"
4 sztuki Super Swamper-ów w cenie ok 19-20$, przy +/- 28-33$ za 2szt. oryginałów ....... ciężko się w takim układzie nie złamać.
Wymiary (średnica/szerokość) wg:
mojego pomiaru - 119 / 43 (pomiar na feldze, bez dociążenia - jak dodam pasek ołowiu, to rozepcha on nieco wkładki i możliwe, że wymiar zwiększy się do 120 mm)
wg "chińczyka" - 120 / 40
wymiary oryginału wg producenta - 120 / 45
Miałem okazję w Lutomiersku dotknąć opon typu "Pitu-coś tam" - jeżeli przyjmiemy, że tamte są miękkie, to te z pewnością do nich nie są podobne. Określiłbym je jako średnio twarde, co przy zastosowaniu ich w komplecie z ciężkim TRX-em powinno się sprawdzić.
To co "misie" w nich podoba to kanciasty profil, do tego na zewnętrznych krawędziach bieżnika po całym obwodzie mamy mocno zaakcentowane kostki bieżnika.
Drugi temat, z którego jestem bardzo zadowolony, to że pasują one idealnie do wcześniej zakupionych felg.
p.s.
Jakub - napisze tak - wyglądają w naturze znacznie fajniej niż na zdjęciach. Lubię taki "kwadratowy" profil, a w teren może jutro ............................ jak nie będzie lało