Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Była okazja do małego ważenia.
Model wg producenta waży 3.372 kg - to dane dotyczące fabrycznego RTR-a.
Ja ważyłem lekko przykurzonego Defka, bez 2 oryginalnych detali, ale były wstawione w ich miejsce inne, więc waga powinna się +/- zrównoważyć.
I tak - komplet wg mojego pomiaru ważył 3.434 kg, a karoseria z klatką i pozostałymi fabrycznymi detalami waży 0,85 kg.
Żeby nie było bez jednego zdjęcia - to przedstawiam zestaw narzędzi jaki dostajemy wraz z modelem.
Inbusy 2,5 i 1,5 mm "L", 2 mm "T" + poczwórny klucz nasadowy, bardzo podobny do klasyka z Tamiya. Co ciekawe, a co mnie zaskoczyło - przyzwyczajony z moich modeli byłem do śrub w większości na inbus 2,5, a tu dominują 1,5 i 2.
Model wg producenta waży 3.372 kg - to dane dotyczące fabrycznego RTR-a.
Ja ważyłem lekko przykurzonego Defka, bez 2 oryginalnych detali, ale były wstawione w ich miejsce inne, więc waga powinna się +/- zrównoważyć.
I tak - komplet wg mojego pomiaru ważył 3.434 kg, a karoseria z klatką i pozostałymi fabrycznymi detalami waży 0,85 kg.
Żeby nie było bez jednego zdjęcia - to przedstawiam zestaw narzędzi jaki dostajemy wraz z modelem.
Inbusy 2,5 i 1,5 mm "L", 2 mm "T" + poczwórny klucz nasadowy, bardzo podobny do klasyka z Tamiya. Co ciekawe, a co mnie zaskoczyło - przyzwyczajony z moich modeli byłem do śrub w większości na inbus 2,5, a tu dominują 1,5 i 2.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Pilnując chaty szwagra, postanowiłem wykorzystać jego przerażająco płaską działkę, do "terenowego" pomiaru prędkości nowego Defka
Jeszcze nigdy czegoś takiego nie robiłem w stosunku do trialówki, ale po coś ten TRX ma te 2 biegi
Test wykonany na odcinku 27 m - nie dało rady więcej
Teren to dość płaski trawnik, ale jednak to nie pole golfowe.
Model nadal w fabrycznym zestawie i na fabrycznych ustawieniach - jakich ........ tego nie wiem, bo nadal nie sprawdziłem.
Zasilanie to świeżo naładowany pakiet Li-Pol 2S
Wykonałem po kilka przejazdów na I i na II biegu.
Średnia przejazdu dla tych 27 metrów była następująca:
edit - korekta danych z uwzględnieniem dodatkowych przejazdów
I bieg ok. 21,5 s
1,26 m/s
4,54 km/h
II bieg ok. 9,25 s
Ok. 2,92 m/s
10,51 km/h
I to by było na tyle.
Jeszcze nigdy czegoś takiego nie robiłem w stosunku do trialówki, ale po coś ten TRX ma te 2 biegi
Test wykonany na odcinku 27 m - nie dało rady więcej
Teren to dość płaski trawnik, ale jednak to nie pole golfowe.
Model nadal w fabrycznym zestawie i na fabrycznych ustawieniach - jakich ........ tego nie wiem, bo nadal nie sprawdziłem.
Zasilanie to świeżo naładowany pakiet Li-Pol 2S
Wykonałem po kilka przejazdów na I i na II biegu.
Średnia przejazdu dla tych 27 metrów była następująca:
edit - korekta danych z uwzględnieniem dodatkowych przejazdów
I bieg ok. 21,5 s
1,26 m/s
4,54 km/h
II bieg ok. 9,25 s
Ok. 2,92 m/s
10,51 km/h
I to by było na tyle.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Hmm. To on wcale nie taki szybki jak się wydawało.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Jazda oczywiście na pełnym gazie, ale z racji jednak pewnych nierówności, model na trawie podskakiwał i konieczna była naprawa bieżącą korekta kierunku. Ale to może by poprawiło wynik o pół sekundy góra sekundę. Będzie okazja to zrobię coś podobnego na płaskim.
Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Kajetan pisze:to na 55t?
Czyli silnik Traxxas Titan 21T 550zotornik pisze:Model nadal w fabrycznym zestawie i na fabrycznych ustawieniach
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Jak człowiek nie ma co robić, to robi testy - tak przynajmniej mawiamy w gronie foto-ludków
Pewnie dlatego Defek VII pomimo dzisiejszego 34* skwaru wziął udział w testach szybkości "po równym"
Teren - płaski betonowy parking (bardzo dobra przyczepność)
Dystans 41,24 m
Temperatura otoczenia 34*
Temperatura betonu, kto to wie :Y
Temperatura opon .... a skąd mam wiedzieć
Zestaw w układzie fabrycznym, bez jakichkolwiek modyfikacji, zasilanie pakiet Li-Pol 2S 5000 mAh w pełni naładowany.
W każdym razie oto uśrednione wyniki:
I bieg średni czas przejazdu ok. 29,69 s
1,39 m/s
5,0 km/h
II bieg średni czas przejazdu ok. 12,54 s
3,29 m/s
11,84 km/h
Wnioski ........ pewnie jakieś można wyciągnąć
Bieg II-gi jest 2x szybszy od I-go, potwierdziło się to w lekkim terenie i na torze.
Wszystkie przejazdy uwzględnione w obliczeniach, były wykonane z napędem 4x4.
Jako ciekawostkę powiem - że dzisiejsze przejazdy po betonie z rozblokowanym napędem, były średni o 1 sekundę wolniejsze zarówno na I jak i na II biegu.
Pewnie dlatego Defek VII pomimo dzisiejszego 34* skwaru wziął udział w testach szybkości "po równym"
Teren - płaski betonowy parking (bardzo dobra przyczepność)
Dystans 41,24 m
Temperatura otoczenia 34*
Temperatura betonu, kto to wie :Y
Temperatura opon .... a skąd mam wiedzieć
Zestaw w układzie fabrycznym, bez jakichkolwiek modyfikacji, zasilanie pakiet Li-Pol 2S 5000 mAh w pełni naładowany.
W każdym razie oto uśrednione wyniki:
I bieg średni czas przejazdu ok. 29,69 s
1,39 m/s
5,0 km/h
II bieg średni czas przejazdu ok. 12,54 s
3,29 m/s
11,84 km/h
Wnioski ........ pewnie jakieś można wyciągnąć
Bieg II-gi jest 2x szybszy od I-go, potwierdziło się to w lekkim terenie i na torze.
Wszystkie przejazdy uwzględnione w obliczeniach, były wykonane z napędem 4x4.
Jako ciekawostkę powiem - że dzisiejsze przejazdy po betonie z rozblokowanym napędem, były średni o 1 sekundę wolniejsze zarówno na I jak i na II biegu.
- maruda325
- Teoretyk
- Posty: 94
- Rejestracja: 2017-07-23, 13:28
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: London
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Wojtek bardzo podoba mi się Twój temat, takie skrupulatne podejście do szczegółów. Bardzo dużo się dowiaduje o modelu który sam posiadam, a o wielu rzeczach nie mam pojęcia. Good job
- Ramp
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Wojtku mam małe pytanie dodatkowe: czy, zupełnie przypadkowo, Twój TRX nie wjechał na rampę do pomiaru RTI?
Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Nie nie wjechał, bo nie mam takiej dużej
A na poważnie, to nie naszło mnie w tym kierunku, ale dziś zaaranżuje takie coś i dam znać, jaki padł wynik.
A na poważnie, to nie naszło mnie w tym kierunku, ale dziś zaaranżuje takie coś i dam znać, jaki padł wynik.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Pomiar RTI za nami
Istotne uwagi:
- model w wersji sklepowej (mam przede wszystkim na myśli koła, których nie zmieniałem jeszcze)
- koła nie dociążone, jak z fabryki
- dodatkowe dociążenie modelu - ale ono zawsze będzie +/- podobne - to pakiet hard case 5000 mAh
- amortyzatory fabryczne, fabrycznie zalane, z maksymalnie odkręconymi pierścieniami, czyli auto bardzo miękkie, "leiste", kładące się na boki
Pomiar na rampie, najazd 30*.
Pomiarów wykonałem kilka, pomiary nieco się od siebie różniły - dużo zależało od sposobu i precyzji najazdu. W każdym razie w powyższej konfiguracji odnotowałem RTI:
najmniejsze 656
największe 718
Jutro zrobię powtórkę na maksymalnie utwardzonych amortyzatorach i na ustawieniu połówkowym w możliwym zakresie regulacji.
Oczywiście wariantów i możliwych konfiguracji jest wiele, ale takie skrajności, też coś mówią ....................... lub nie
Istotne uwagi:
- model w wersji sklepowej (mam przede wszystkim na myśli koła, których nie zmieniałem jeszcze)
- koła nie dociążone, jak z fabryki
- dodatkowe dociążenie modelu - ale ono zawsze będzie +/- podobne - to pakiet hard case 5000 mAh
- amortyzatory fabryczne, fabrycznie zalane, z maksymalnie odkręconymi pierścieniami, czyli auto bardzo miękkie, "leiste", kładące się na boki
Pomiar na rampie, najazd 30*.
Pomiarów wykonałem kilka, pomiary nieco się od siebie różniły - dużo zależało od sposobu i precyzji najazdu. W każdym razie w powyższej konfiguracji odnotowałem RTI:
najmniejsze 656
największe 718
Jutro zrobię powtórkę na maksymalnie utwardzonych amortyzatorach i na ustawieniu połówkowym w możliwym zakresie regulacji.
Oczywiście wariantów i możliwych konfiguracji jest wiele, ale takie skrajności, też coś mówią ....................... lub nie
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Mało się dzieje, bo mało czasu
Ale Defek był w Bytomiu, spotkał tam kolegę i bawili się kałużach paradnie
Obecnie w drodze są nowe felgi oraz opony "zimówki"
Na montaż nadal czeka silnik 55T Może uda się to zrobić dziś lub jutro.
Po za tym - gutek dopieszcza/rozpieszcza swojego TRX-a, więc i ja na pewno będę chciał skorzystać z tych jego gadżecików
Ale Defek był w Bytomiu, spotkał tam kolegę i bawili się kałużach paradnie
Obecnie w drodze są nowe felgi oraz opony "zimówki"
Na montaż nadal czeka silnik 55T Może uda się to zrobić dziś lub jutro.
Po za tym - gutek dopieszcza/rozpieszcza swojego TRX-a, więc i ja na pewno będę chciał skorzystać z tych jego gadżecików
- Ramp
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Kolega już się niecierpliwi na kolejne spotkanie w pobliskiej kałuży (może być nawet błotna)
I niewykluczone, że będzie miał nowy garniaczek
Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka
I niewykluczone, że będzie miał nowy garniaczek
Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik
Chciał bym tylko zakomunikować abyście uważali na swoje regulatory.
Na ostatnim spotkaniu dwa z trzech TRX wyłączyły się z przegrzania regulatora! Na szczęście są zabezpieczone i nic się nie stało. Jeden był na seryjnym silniku a drugi jak się nie myle na 45T
Na ostatnim spotkaniu dwa z trzech TRX wyłączyły się z przegrzania regulatora! Na szczęście są zabezpieczone i nic się nie stało. Jeden był na seryjnym silniku a drugi jak się nie myle na 45T