Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

Zagroda TRXów, buchających gorącym powietrzem z przegrzanych regulatorów i ze skwierczących serw...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#31

Post autor: zotornik »

Była okazja do małego ważenia.
Model wg producenta waży 3.372 kg - to dane dotyczące fabrycznego RTR-a.
Ja ważyłem lekko przykurzonego Defka, bez 2 oryginalnych detali, ale były wstawione w ich miejsce inne, więc waga powinna się +/- zrównoważyć.
I tak - komplet wg mojego pomiaru ważył 3.434 kg, a karoseria z klatką i pozostałymi fabrycznymi detalami waży 0,85 kg.

Żeby nie było bez jednego zdjęcia - to przedstawiam zestaw narzędzi jaki dostajemy wraz z modelem.
Inbusy 2,5 i 1,5 mm "L", 2 mm "T" + poczwórny klucz nasadowy, bardzo podobny do klasyka z Tamiya.
TRX-4_0054.JPG
Co ciekawe, a co mnie zaskoczyło - przyzwyczajony z moich modeli byłem do śrub w większości na inbus 2,5, a tu dominują 1,5 i 2.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#32

Post autor: zotornik »

Pilnując chaty szwagra, postanowiłem wykorzystać jego przerażająco płaską działkę, do "terenowego" pomiaru prędkości nowego Defka :)
Jeszcze nigdy czegoś takiego nie robiłem w stosunku do trialówki, ale po coś ten TRX ma te 2 biegi ;)

Test wykonany na odcinku 27 m - nie dało rady więcej :(
Teren to dość płaski trawnik, ale jednak to nie pole golfowe.
Model nadal w fabrycznym zestawie i na fabrycznych ustawieniach - jakich ........ tego nie wiem, bo nadal nie sprawdziłem.
Zasilanie to świeżo naładowany pakiet Li-Pol 2S
Wykonałem po kilka przejazdów na I i na II biegu.
Średnia przejazdu dla tych 27 metrów była następująca:

edit - korekta danych z uwzględnieniem dodatkowych przejazdów

I bieg ok. 21,5 s
1,26 m/s
4,54 km/h

II bieg ok. 9,25 s
Ok. 2,92 m/s
10,51 km/h

I to by było na tyle.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#33

Post autor: jaruso »

Hmm. To on wcale nie taki szybki jak się wydawało.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#34

Post autor: zotornik »

Jazda oczywiście na pełnym gazie, ale z racji jednak pewnych nierówności, model na trawie podskakiwał i konieczna była naprawa bieżącą korekta kierunku. Ale to może by poprawiło wynik o pół sekundy góra sekundę. Będzie okazja to zrobię coś podobnego na płaskim.

Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Kajetan
Początkujący
Początkujący
Posty: 505
Rejestracja: 2011-06-12, 14:13
Imię: jak wyżej :)
Lokalizacja: Bukowno
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#35

Post autor: Kajetan »

rajdówka to nie jest :) to na 55t?


:D

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#36

Post autor: zotornik »

Kajetan pisze:to na 55t?
zotornik pisze:Model nadal w fabrycznym zestawie i na fabrycznych ustawieniach
Czyli silnik Traxxas Titan 21T 550

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#37

Post autor: zotornik »

Jak człowiek nie ma co robić, to robi testy - tak przynajmniej mawiamy w gronie foto-ludków ;)
Pewnie dlatego Defek VII pomimo dzisiejszego 34* skwaru wziął udział w testach szybkości "po równym" :)

Teren - płaski betonowy parking (bardzo dobra przyczepność)
Dystans 41,24 m
Temperatura otoczenia 34*
Temperatura betonu, kto to wie :Y
Temperatura opon .... a skąd mam wiedzieć :>
Zestaw w układzie fabrycznym, bez jakichkolwiek modyfikacji, zasilanie pakiet Li-Pol 2S 5000 mAh w pełni naładowany.

W każdym razie oto uśrednione wyniki:

I bieg średni czas przejazdu ok. 29,69 s
1,39 m/s
5,0 km/h

II bieg średni czas przejazdu ok. 12,54 s
3,29 m/s
11,84 km/h

Wnioski ........ pewnie jakieś można wyciągnąć ;)
Bieg II-gi jest 2x szybszy od I-go, potwierdziło się to w lekkim terenie i na torze.
Wszystkie przejazdy uwzględnione w obliczeniach, były wykonane z napędem 4x4.
Jako ciekawostkę powiem - że dzisiejsze przejazdy po betonie z rozblokowanym napędem, były średni o 1 sekundę wolniejsze zarówno na I jak i na II biegu.

Awatar użytkownika
maruda325
Teoretyk
Posty: 94
Rejestracja: 2017-07-23, 13:28
Imię: Mateusz
Lokalizacja: London
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#38

Post autor: maruda325 »

Wojtek bardzo podoba mi się Twój temat, takie skrupulatne podejście do szczegółów. Bardzo dużo się dowiaduje o modelu który sam posiadam, a o wielu rzeczach nie mam pojęcia. Good job :england

Awatar użytkownika
Ramp
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1324
Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#39

Post autor: Ramp »

Wojtku mam małe pytanie dodatkowe: czy, zupełnie przypadkowo, Twój TRX nie wjechał na rampę do pomiaru RTI?

Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#40

Post autor: zotornik »

Nie nie wjechał, bo nie mam takiej dużej ;)
A na poważnie, to nie naszło mnie w tym kierunku, ale dziś zaaranżuje takie coś i dam znać, jaki padł wynik.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#41

Post autor: zotornik »

Pomiar RTI za nami :)

Istotne uwagi:
- model w wersji sklepowej (mam przede wszystkim na myśli koła, których nie zmieniałem jeszcze)
- koła nie dociążone, jak z fabryki
- dodatkowe dociążenie modelu - ale ono zawsze będzie +/- podobne - to pakiet hard case 5000 mAh
- amortyzatory fabryczne, fabrycznie zalane, z maksymalnie odkręconymi pierścieniami, czyli auto bardzo miękkie, "leiste", kładące się na boki

Pomiar na rampie, najazd 30*.
Pomiarów wykonałem kilka, pomiary nieco się od siebie różniły - dużo zależało od sposobu i precyzji najazdu. W każdym razie w powyższej konfiguracji odnotowałem RTI:
najmniejsze 656
największe 718

Jutro zrobię powtórkę na maksymalnie utwardzonych amortyzatorach i na ustawieniu połówkowym w możliwym zakresie regulacji.
Oczywiście wariantów i możliwych konfiguracji jest wiele, ale takie skrajności, też coś mówią ....................... lub nie ;)

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#42

Post autor: zotornik »

Mało się dzieje, bo mało czasu :/
Ale Defek był w Bytomiu, spotkał tam kolegę i bawili się kałużach paradnie :)

Obecnie w drodze są nowe felgi oraz opony "zimówki" ;)
Na montaż nadal czeka silnik 55T
TRX-4_0053.JPG
Może uda się to zrobić dziś lub jutro.

Po za tym - gutek dopieszcza/rozpieszcza swojego TRX-a, więc i ja na pewno będę chciał skorzystać z tych jego gadżecików :)

Awatar użytkownika
Ramp
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1324
Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#43

Post autor: Ramp »

Kolega już się niecierpliwi na kolejne spotkanie w pobliskiej kałuży (może być nawet błotna) :D
I niewykluczone, że będzie miał nowy garniaczek :D

Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#44

Post autor: jaruso »

Co żeś uczynił swojemu Rampi?

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Defek VII czyli TRX-4 by zotornik

#45

Post autor: RC-Nennox »

Chciał bym tylko zakomunikować abyście uważali na swoje regulatory.
Na ostatnim spotkaniu dwa z trzech TRX wyłączyły się z przegrzania regulatora! Na szczęście są zabezpieczone i nic się nie stało. Jeden był na seryjnym silniku a drugi jak się nie myle na 45T

ODPOWIEDZ

Wróć do „TRX-y, diabelskie pomioty...”