TRX-4 by Mapet

Zagroda TRXów, buchających gorącym powietrzem z przegrzanych regulatorów i ze skwierczących serw...
Awatar użytkownika
Bemarcin
Teoretyk
Posty: 1050
Rejestracja: 2010-10-05, 13:16
Imię: Marcin
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#31

Post autor: Bemarcin »

Bemarcin pisze:
Maperro pisze:
Zakochałem się w LC70 z garaży kolegów Jerrego i Francy i w tą stronę chcę uderzyć.
Czy ktoś z szanownych Kolegów widział może tę budę w wersji dla trx4 w którymś z polskich sklepów? Wiem że jest na banng-u i ali ,ale ja bym chciał dać naszemu sklepowi zarobić. Ot taki mój patriotyzm. Jeśli tak to bardzo proszę o link.

Ta buda z tym podwoziem wygląda żałośnie i pokracznie. To raczej buda do ss.
Bemarcin pisze:
Maperro pisze: To był pomysł z którym nosiłem się zaraz po nabyciu podwozia. Później miałem okazję zobaczyć na "żyweoczy" Trx ubranego w LC70 i ... buda jest piękna ale wygląda jak na szczudłach postawiona na traxxowych portalach ... i jeszcze Jerry pokazał jak ta Toyota powinna wyglądać i pomysł zarzuciłem. Zdecydowałem się zbajerować Sporta .
Z trx i tak nie zrobie nic klasowego poza extremem.
No i fajnie :OK Na trx może być coś fajnego z twardą budą, ale nie LC70.

Awatar użytkownika
Bemarcin
Teoretyk
Posty: 1050
Rejestracja: 2010-10-05, 13:16
Imię: Marcin
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#32

Post autor: Bemarcin »

Jerry_Cornelius pisze:Tylko lc70 Francy ma "poprawione" nadkola na duże opony. Moja zaś ma na mniejsze do ok 99mm średnicy ;)
Ot taka informacja by nie było "zaskoczenia"

Pozdr.
Jerry, przy tej budzie to max 90. Jak jest wyżej to wygląda pokracznie.

Awatar użytkownika
Bemarcin
Teoretyk
Posty: 1050
Rejestracja: 2010-10-05, 13:16
Imię: Marcin
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#33

Post autor: Bemarcin »

Jerry_Cornelius pisze:Tytuł: TRX-4 by Mapet
Bemarcin pisze:
Jerry_Cornelius pisze:Tylko lc70 Francy ma "poprawione" nadkola na duże opony. Moja zaś ma na mniejsze do ok 99mm średnicy ;)
Ot taka informacja by nie było "zaskoczenia"

Pozdr.
Jerry, przy tej budzie to max 90. Jak jest wyżej to wygląda pokracznie.
Nie zgodzę się z Tobą. Mam 3 rodzaje opon 99mm 97mm i 92mm... i te 92 to tak sobie wygląda ;) wole już 99 czy 97mm :) Gorzej zaczyna wyglądać jak ma 105mm mimo, że to pasuje (czyt. nie szoruje) to niezbyt to fajnie wygląda. Wrzucę w swoim temacie aktualizację to pokaże fotki z różnymi wymiarami.

Pozdr.
Jerry, każdy ma inne gusta. Dla mnie 90 to max. Wyznacznikiem jest LC70 Małego Radka. Stała na oponach od MST 90 mm. Swoją drogą Jerry Ty to lubisz balony.

Awatar użytkownika
Maperro
Teoretyk
Posty: 38
Rejestracja: 2019-09-26, 18:18
Imię: Grześ
Lokalizacja: Sandomierz
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#34

Post autor: Maperro »

Wnętrze skończone :OO

Pierwsza przymiarka podłogi z fotelami i podłokietnikiem :
IMG_7312.JPG
Podłokietnik z bliska :
IMG_7313.JPG
Pierwsza przymiarka boczków drzwi :
IMG_7321.JPG
Wszystkie elementy wnętrza razem przed złożeniem :
IMG_7338.JPG
Wanna wnętrza po złożeniu do kupy :
IMG_7340.JPG
I efekt końcowy :
IMG_7345.JPG
IMG_7347.JPG
IMG_7344.JPG
IMG_7355.JPG
IMG_7356.JPG
Jestem zadowolony z uzyskanego efektu :) Jedyny mankament to ciężar foteli , niestety są one pełnym odlewem gumowym przez co waga ich jest spora. Skoro już jestem przy fotelach czy ktoś z pośród Kolegów wie czy farby do leksanu kryją gumę?? Całe wnętrze jest mocowane za pomocą mocnej taśmy samoprzylepnej więc bezstratny demontaż jest możliwy. (muszę zważyć całość po wyjęciu). Karoca dostała też na drzwi wyploterowane naklejki z logiem mojego ulubionego show -tv od którego zapożyczyłem też mą ksywkę.
Jeszcze tylko oświetleni i będę zadowolony (chyba ;) )
A teraz pora na :piwo

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13119
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 157 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#35

Post autor: zotornik »

Maperro pisze:A teraz pora na
Zasłużyłeś :OK

Awatar użytkownika
tomaszkowalski719
Teoretyk
Posty: 72
Rejestracja: 2019-09-03, 07:41
Imię: Kamil
Podziękował : 6 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#36

Post autor: tomaszkowalski719 »

Pięknie wyszło. Gratuluję!

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Maperro
Teoretyk
Posty: 38
Rejestracja: 2019-09-26, 18:18
Imię: Grześ
Lokalizacja: Sandomierz
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#37

Post autor: Maperro »

Na początku roku model uzyskał funkcjonalne oświetlenie.
Całość puszczona w dwóch obwodach :
1.Permanentnie włączone po włączeniu ESC : światła mijania , tylne pozycyjne , aktywne światła stop + aktywny wsteczny. Światła cofania zamontowane w kloszach budy nie dawały rady nic sensownie oświetlać a poza tym Traxxas zapomniał o zostawieniu białych kloszy , dlatego lampy trafiły do reflektorów zewnętrznych produkcji Absimy .
Moduł elektroniki trafił do pudełka po jakimś serwie które trafiło na "pakę" , kable wyprowadzone od spodu ,wszystko uszczelnione silikonem akwarystycznym.
2.Sterowane z pilota przyklejenego do apki za pomocą modułu od Murata LightBar-y: na bagażniku dachowym ,niestety cień rzucany przez maskę powoduje że ta lokalizacja lightbara oświetla okolicę nie drogę dołożyłem więc przedni na zderzaku.
IMG_7741.JPG
IMG_7740.jpg
I kilka zdjęć z terenu :
IMG_7396.JPG
IMG_7483.JPG
IMG_7636.JPG
IMG_7634.JPG
wracam grzebać w 1/35 ...

Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
Maperro
Teoretyk
Posty: 38
Rejestracja: 2019-09-26, 18:18
Imię: Grześ
Lokalizacja: Sandomierz
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#38

Post autor: Maperro »

Witam po długiej przerwie.
Model żyje i ma się dobrze. Po dwóch latach padło serwo tylnego dyferencjału wymieniłem więc obydwa serwa na 2065X na skrzyni zostało seryjne.

Napatrzyłem się trochę na silniki bezszczotkowe i TADAM:
Nowe serducho :D
IMG_1.JPG
HobbyWing 550/3300kv
IMG_2.JPG
Łoo matko jak to teraz lata...
Jestem zachwycony .Super precyzja a jak trzeba zmienia się w bardziej wywrotne Revo :jaw

Pozbyłem się większości bagażnika co zdecydowanie poprawiło rozkład masy. Zmieniłem też koła na Pro-Linowe hyraxy na standardowej plastikowej feldze i dwu-twardościowych gąbkach. Mam wrażenie że model lepiej klei się do terenu na lekkich markowych oponach niż na dociążonych chińczykach.
IMG_3.JPG
IMG_4.jpg
IMG5.JPG
Kolega mojego syna skutecznie zaraził się Rc-trialem efektem srebrny Trx4 widoczny na foto. Buda Sport , podwozie Kit . Namawiam młodego kolegę na założenie garażu.
IMG_6.JPG

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13119
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 157 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#39

Post autor: zotornik »

Modele :OK

Nabylem podobny zestaw napędowy, tylko z silnikiem o innym kV, więc cieszę się twoim zadowoleniem z nabytku.

Awatar użytkownika
Maperro
Teoretyk
Posty: 38
Rejestracja: 2019-09-26, 18:18
Imię: Grześ
Lokalizacja: Sandomierz
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#40

Post autor: Maperro »

Kolejne zmiany :
Nigdzie nie mogłem dostać normalnego zderzaka od sporta , założyłem więc ten nowy dedykowany traxxasowym wyciągarkom #8866. Zderzak siedzi wyżej niż wersja od defendera którą miałem do tej pory jest za to bardzo głęboki. 20kg serwo-wyciągarka potrafi mocno ugiąć go do góry. Zdecydowanie na + miejsce mocowania lightbara, ta pozycja zdecydowanie poprawia oświetlenie drogi. Na miejsce wyciągarki trafiła imitacja z poprzedniego zderzaka. Jedna ciekawostka nowy zderzak ma inny rozstaw otworów maskownicy wyciągarki niż poprzednie modele zderzaków.
IMG_1.JPG
I profilem:
IMG_2.JPG

Zmiana numer 2: Mosiężne obudowy portali firmy Dilve RC zakupione na pewnym portalu na a...
IMG_3.JPG
Waga jednej sztuki 106g. Wykonanie na 5+ pasują idealnie. Po pierwszym taplaniu w głębokim błocie sprawdziłem szczelność, zero przecieków. Niestety moje ulubione koła Hyraxy 120mm na feldze Pro-Line Impulse 1,9 ocierały śrubami o obciążniki , zamontowałem więc hexy zwiększające offset o 3mm co z kolei spowodowało że opony weszły w kolizję z budą przy wykrzyżach. Podcięcie nadkoli i przednich narożników karoserii pomogło :D
IMG_4.JPG
IMG_5.JPG
IMG_6.JPG

Awatar użytkownika
dorob
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2021
Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
Imię: MarCin
Lokalizacja: WP
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#41

Post autor: dorob »

Wydaje mnie się, że bez oryginalnego zderzaka z leksanu i cofnięciu tego nowego było by korzystniej

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 1990
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#42

Post autor: ges »

dorob pisze:
2021-10-30, 11:01
Wydaje mnie się, że bez oryginalnego zderzaka z leksanu i cofnięciu tego nowego było by korzystniej
Zdecydowanie tak :)

Awatar użytkownika
dorob
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2021
Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
Imię: MarCin
Lokalizacja: WP
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#43

Post autor: dorob »

ges pisze:
2021-10-30, 21:19
dorob pisze:
2021-10-30, 11:01
Wydaje mnie się, że bez oryginalnego zderzaka z leksanu i cofnięciu tego nowego było by korzystniej
Zdecydowanie tak :)
@Mapeto nie pozostaje koledze nic innego jak cięcie, gięcie i pasowanie :zapo

Awatar użytkownika
Maperro
Teoretyk
Posty: 38
Rejestracja: 2019-09-26, 18:18
Imię: Grześ
Lokalizacja: Sandomierz
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#44

Post autor: Maperro »

Faktycznie trochę ten zderzak z profilu kojarzy mi się z :
bubbba.jpg
bubbba.jpg (11.85 KiB) Przejrzano 108 razy
ma jednak dwie zalety :
-siedzi zdecydowanie wyżej niż poprzednik
-ma naprawdę sensowne mocowanie dla lightbara
ale będę kombinował...

Awatar użytkownika
Maperro
Teoretyk
Posty: 38
Rejestracja: 2019-09-26, 18:18
Imię: Grześ
Lokalizacja: Sandomierz
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX-4 by Mapet

#45

Post autor: Maperro »

aszam za post pod postem ale ten będzie dłuższy.
Do tej pory Traxio oświetlony był przy pomocy zestawu z ali którego największą wadą był sposób wpięcia do instalacji modelu. Nie zależało mi na migaczach ale na światłach cofania i stopach już tak .
Moduł sterownika wpięty był przelotowo między regiel a odbiornik , niestety był on słabym ogniwem i pod obciążeniem nie podawał pełnej mocy na odbiornik na czym cierpiało serwo skrętu a poza tym przelotowe połączenie wpinane do obudowy było bardzo kłopotliwe serwisowo.
Po niezbyt długiej walce z samym sobą postanowiłem wymienić oświetlenie idąc na łatwiznę - Pro-Scale Lighting Control System od Traxxasa ...
1.JPG
Podpięcie sterownika jest banalnie proste :
-zasilanie może być bezpośrednio z pakietu moduł wytrzymuje do 3s
-połączenie z odbiornikiem za pomocą kabla Maxx Link . UWAGA musi to być odbiornik Traxxas wyposażony w złącze telemetrii (przypominam bezszczotka na napędzie)
-do sterownika podłączamy także elementy oświetlenia znajdujące się na podwoziu w moim przypadku lightbar i oświetlenie nadkoli
2.JPG
Do budy montujemy "Distribution Block" z niego wychodzi jeden solidny kabel w oplocie z równie solidnym złączem. A do block-a podłączamy wszystkie światełka z karocy.

Jak to działa?

Przy pomocy apki Traxxas Link mamy możliwość sterowania każdym źródłem światła z osobna :
7.PNG
lub zaprogramowania trzech profili :
8.PNG
A w praktyce ?

Profil 1 allways on :
3.JPG
Profil 2 Low:
4.JPG
Profil 3 High:
5.JPG
A w praktyce ?
Tak średnio ... Czasem działa idealnie migacze działają , wsteczny i stop działa ... A czasami nie działa... poprostu nie działa .... mam nadzieję że poprawią to w następnym sofcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TRX-y, diabelskie pomioty...”