WSW CHALLENGE 2020

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

WSW CHALLENGE 2020

#1

Post autor: RC-Nennox »

Witam. ;)
Startujemy z nowym sezonem WSW CHALLENGE. :)
wsw-challenge-1-nadarzyn-28.06.2020.jpg
Link do rejestracji: http://wswchallenge.rcnennox.com/rejest ... niedziela/

....
Miejsce spotkania:
Pinezka
W pobliżu: Nadarzyn
https://maps.app.goo.gl/7VwcUUgY1brB3oo26

....
Godzina rozpoczęcia:
10:00

Opis klas i regulamin.


Klasy na 2020:
CC – Carpet Crawlers

AL – Adventure Light

AD – Adventure

EX – Extreme


KLASA CARPET CRAWLERS
W klasie CC stawiamy na maksymalny realizm. Modele jakie zaliczamy do tej klasy muszą wyglądać jak samochody terenowe prosto z fabryki lub po lekkich modyfikacjach – w skrócie: musi to być taka terenówka, którą w niedzielę zjedziesz w lekki teren, ale w poniedziałek możesz pojechać nią do pracy czy na zakupy (bez zbytniego zwracania na siebie uwagi 😉 ).

KAROSERIA najlepiej twarda, ale dopuszczamy leksanowe karoce pod warunkiem spełnienia kilku wymogów:
– twarde zderzaki
– usztywnione progi
– wygląd karoserii musi być dopracowany
WNĘTRZE 3D & KIEROWCA – wnętrze w formie leksanowej wydmuszki nie łapie się, chyba, że jest na tyle przerobione, że wygląda bardzo realistycznie
OPONY o średnicy max 100 mm, schowane pod nadkolami. Opona może wystawać max 3mm poza nadkola.
ZDERZAKI fabryczne (przód, tył) albo ich offroadowy odpowiednik dopasowany do karoserii, jednak nie mogą być mniejsze od fabrycznych
OŚWIETLENIE – pełne obowiązkowe (przynajmniej 2 punkty świetle przód i dwa tył)
SZPEJ – min 10 sztuk tzw „przeszkadzajek” (kanister, koło zapasowe, kubek, kilof, deskorolka, linka, plecak, jakiś zwierz, łopata, szekla itp. – Kierowca, wnętrze, oświetlenie czy helpy nie są liczone jako dodatkowy szpej)
ELEKTRONIKA musi być schowana na tyle, by nie psuła wyglądu modelu
SZEROKOŚĆ MODELU ogranicza bramka, która w klasie CC ma 28 cm.
MODYFIKACJE PODWOZIA dozwolone pod warunkiem, że model nadal wygląda jak fabryczny

....

KLASA ADVENTURE LIGHT
Klasa AL została stworzona pod kątem nowych uczestników WSW Challenge. Powstała, aby Maniacy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z RC, albo nie wiedzą jeszcze do której klasy chcą iść, mieli możliwość startu w zawodach i szansę na wyrównaną rywalizację z innymi zawodnikami.

W klasie AL mogą startować modele przeprawowe z pudełka, czyli tak zwane RTRy oraz KITy złożone zgodnie z instrukcją, na oryginalnych częściach, ewentualnie z drobnymi modyfikacjami.
Podwozia tuningowe takie jak SSD czy Vanquish nie mogą startować w tej klasie, ponieważ są to przerobione wersje pudełkowych modeli.

KAROSERIA twarda lub leksanowa – dozwolone lekkie modyfikacje nadkoli
– dozwolone fabryczne karoserie typu TRUGGY w takiej formie jak wyszły z pudełka, np. Axial Honcho czy Ascender K10
WNĘTRZE nie jest wymagane
OPONY o średnicy max 120 mm, przynajmniej częściowo schowane pod nadkolami (nie dotyczy fabrycznych modeli z zabudową Truggy).
– dozwolona zmiana felg i opon na spełniające warunki klasy
ZDERZAKI obowiązkowe – dopasowane do stylu karoserii
OŚWIETLENIE nie jest wymagane
SZPEJ nie jest wymagany
Wymiana ELEKTRONIKI jest dozwolona
SZEROKOŚĆ MODELU ogranicza bramka, która w klasie AL ma 30cm
NIEDOZWOLONE MODYFIKACJE:
– dociążanie mostów
– przenoszenie pakietu z oryginalnego miejsca
– metalowe obudowy mostów czy inne dodatki obniżające środek ciężkości modelu
– modyfikacje konstrukcji ramy.
DOZWOLONE MODYFIKACJE:
– wymiana amortyzatorów pod warunkiem, że są zamontowane w fabrycznych miejscach
– wszelkiego rodzaju modyfikacje wizualne karoserii pod warunkiem, że nie wycinamy połowy modelu
....

KLASA ADVENTURE
W klasie Adventure stawiamy zarówno na realizm pojazdu jak i właściwości terenowe. Czyli są to nadal fabryczne terenówki, które zostały przygotowane do ostrzejszego terenu. Modele muszą być przygotowane tak, by nadal miały prawo poruszać się po drogach publicznych, ale w terenie dawały sobie dobrze radę.

KAROSERIA najlepiej twarda, ale dopuszczamy leksanowe karoce pod warunkiem spełnienia kilku wymogów:
– twarde zderzaki
– usztywnione progi
– wygląd karoserii musi być dopracowany
WNĘTRZE obowiązkowe – min. uproszczone, z kierowcą
OPONY o średnicy max 115 mm, przynajmniej częściowo schowane pod nadkolami
ZDERZAKI obowiązkowe – dopasowane do stylu karoserii
OŚWIETLENIE obowiązkowe (nie musi świecić, ale nie mogą to być naklejki na lampach)
SZPEJ – min 10 sztuk tzw „przeszkadzajek” (kanister, koło zapasowe, kubek, kierowca, wyciągarka, linka, trapy, jakiś zwierz, łopata, szekla czyli wszystko co może nam się przydać na wyprawie.)
ELEKTRONIKA musi być schowana na tyle, by nie psuła wyglądu modelu
SZEROKOŚĆ MODELU ogranicza bramka, która w klasie AD ma 30cm
MODYFIKACJE PODWOZIA są dozwolone pod warunkiem, że model spełnia resztę wymagań

....

KLASA EXTREME
W klasie Extreme kładziemy nacisk głownie na właściwości terenowe – mają to być pojazdy, które raczej nie widziały asfaltu i na miejsce rajdu przyjechały na lawetach. Co nie oznacza, że mogą w klasie startować „leksanowe wydmuszki” czy „butelki po Coca Coli” 😉

KAROSERIA dowolnego typu – dopuszczamy wszelkiego rodzaju zmoty, ruraki czy inne wynalazki, pod warunkiem, że przypominają samochody startujące w rajdach terenowych
WNĘTRZE obowiązkowe w przypadku otwartych konstrukcji – uproszczone, z kierowcą
OPONY o średnicy max 125 mm
ZDERZAKI nie są wymagane
OŚWIETLENIE nie jest wymagane
SZPEJ – min 5 sztuk tzw „przeszkadzajek” (kanister, koło zapasowe, kubek, kierowca, wyciągarka, linka, trapy, jakiś zwierz, łopata, szekla czyli wszystko co może nam się przydać na wyprawie.)
....

PUNKTACJA

CZAS: ilość bramek x 1 minuta (klasy AD, AL i EX), ilość bramek x 2 minuty (klasa CC)

COFNIĘCIE W BRAMCE: 10 pkt
DOTKNIĘCIE MARKERA: 20 pkt
UŻYCIE HELPA: 50 pkt
RĘKA BOGA: 100 pkt
NIEZALICZENIE BRAMKI: 200 pkt
NIEZALICZENIE TRASY: 500 pkt (+200 pkt za każdą niezaliczoną bramkę)
BEZBŁĘDNE POKONANIE TRASY: -100 pkt

CEL:
przejechać trasę od startu do mety zaliczając w kolejności bramki ją wyznaczające w czasie wyznaczonym z góry przez Sędziego i uzyskanie jak najmniejszej liczby punktów

CZAS:
przed startem Sędzia informuje Zawodnika ile ma czasu na pokonanie całej trasy (ilość bramek x 1 minuta w klasach AD, AL i EX, ilość bramek x 2 minuty w CC). Jeśli Zawodnik nie pokona trasy w wyznaczonym czasie, jest ona niezaliczona i należy naliczyć karę za wszystkie niepokonane bramki. W przypadku naprawy czas zatrzymywany jest w momencie gdy nastąpiła. Odliczanie czasu wprowadzone jest by uniknąć zastojów na trasach. W przypadku gdy kierowca przejedzie trasę w wyznaczonym czasie, nie ma on wpływu na końcowy wynik

BRAMKA:
przestrzeń ograniczona dwoma markerami*.
szerokość bramki:
– CC 28cm i max 40cm trawers
– AD, AL i EX 30cm i max 40cm trawers
*MARKER: zależnie od podłoża – dwie połówki piłeczki do tenisa lub dwie chorągiewki o wysokości równej maksymalnej wysokości opony w danej klasie
ZALICZENIE BRAMKI:
przejechanie minimum trzema kołami (2 przód + 1 tył) między dwoma markerami wyznaczającymi bramkę. Marker można dotknąć bokiem przedniej opony, nie można na niego najechać żadnym z kół koniecznych do zaliczenia bramki

NIEZALICZENIE BRAMKI:
sytuacja, w której nie zostaną spełnione warunki konieczne do zaliczenia bramki, np:

model przejedzie jednym przednim kołem po zewnętrznej stronie markera lub na niego najedzie
model ominie światło bramki tylną osią
model nie przejedzie przez bramkę
Zawodnik po ataku na bramkę odpuszcza dalsze próby zaliczenia bramki. Model można przestawić bezpośrednio za niezaliczoną bramkę (100 pkt za „rękę boga” plus 200 pkt za niezaliczenie) albo objechać daną bramkę
W przypadku nieudanej próby zaliczenia bramki zawodnik ma prawo powtórzyć atak na bramkę (bez opcji „ręka boga”). Może się z bramki wycofać (10pkt za cofnięcie) albo wyjechać z bramki do przodu i zaatakować ponownie. Należy poinformować sędziego o podjęciu kolejnej próby, aby nie zostały naliczone pkt za niezaliczenie.

COFNIĘCIE W BRAMCE:
sytuacja w której model porusza się w bramce w kierunku przeciwnym do narzuconego przez układ bramki. Niezależnie od tego, czy zawodnik używa wstecznego, czy cofnięcie następuje np przez osypanie się piasku pod kołami. Kolejne cofnięcia liczy się od każdego zatrzymania kół

DOTKNIĘCIE BRAMKI:
każdorazowe dotknięcie markera dowolną częścią modelu

BEZBŁĘDNE PRZEJECHANIE TRASY:
przejechanie całej trasy bez punktów karnych („czysta karta”) skutkuje nagrodą -100pkt

NIEZALICZENIE TRASY:
gdy skończy się czas wyznaczony na przejechanie danej trasy lub nastąpi awaria modelu nie dająca się usunąć w regulaminowym czasie. Kara 500 pkt + 200 pkt za każdą niezaliczoną bramkę

HELPY (WYCIĄGARKA/TRAPY/LINKI + POMOCNIK):
dozwolone jest samodzielne użycie trapów lub wyciągarki. Wskazane jest, by punktem zaczepienia wyciągarki był element trasy, a nie np sznurówka w bucie. W wypadku braku własnej wyciągarki można skorzystać z pomocy Pomocnika (zawodnika wyznaczonego do pomocy przed startem). Wyznaczony Pomocnik nie może przenosić modelu po wystartowaniu zawodnika. Pomoc polega na zamocowaniu wyciągarki lub dowolnej innej linki do modelu Pomocnika i wyciągnięcie modelu Zawodnika

HELP może zostać użyty do uratowania się z opresji i/lub zaliczenia każdorazowo 1 bramki. Każda zmiana zaczepienia wyciągarki/linki/zmiana położenia trapów liczona jest jako kolejne ich użycie. Jeśli wyciągarka/linka sama się odczepi, ponowne jej zamocowanie liczone jest jako kolejne użycie helpa

RĘKA BOGA
każde dotknięcie modelu ręką (bądź inną częścią ciała 😉 ) w celu innym niż użycie helpa lub naprawa. Zdjęcie liścia/patyczka itp z modelu również liczone jest jako ręka boga! Rękę boga można również zastosować w sytuacji gdy model utknie i użycie helpów nie przyniosło rezultatów. W tej sytuacji należy model postawić bezpośrednio za ostatnią zaliczoną bramką, tyłem do niej

ROLKA/PRZEWRÓCENIE MODELU:
nie są punktowane. W momencie gdy model spada dozwolone jest złapanie go ręką (kara 100pkt) i postawienie modelu w miejscu, w którym został złapany. Jeśli model spadając/przewracając się stanie na koła – Zawodnik jedzie dalej. Jeśli model wyląduje na boku/dachu są dwie opcje – postawienie ręką w miejscu, w którym się zatrzymał (koszt 100pkt), lub użycie wyciągarki/linki za 50 pkt. „Piłowanie” leżącego modelu jest niedozwolone

NAPRAWA:
za naprawę usterki w modelu nie są naliczane punkty karne. Naprawa musi być zgłoszona wyraźnie przez zawodnika i zakończona zanim ostatni zawodnik zaliczy daną trasę. Jeśli awarii uległ model ostatniego Zawodnika jadącego na danej trasie, ma on czas na naprawę liczony w następujący sposób: ilość bramek x 1 minuta (klasy AD, AL i EX), ilość bramek x 2 minuty (klasa CC). Po naprawie model należy postawić bezpośrednio za ostatnią pokonaną bramką, tyłem do niej

W przypadku sytuacji spornych decyzja zawsze należy do sędziego.

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2098
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: WSW CHALLENGE 2020

#2

Post autor: Gorg »

Super, że startuje liga regionalna - powodzenia.
Może kiedyś uda się wpaść z wizytą

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: WSW CHALLENGE 2020

#3

Post autor: RC-Nennox »

Gorg pisze:
2020-06-14, 22:46
Super, że startuje liga regionalna - powodzenia.
Może kiedyś uda się wpaść z wizytą
Fajnie by byko jak by się udało. :)
Dzięki za wsparcie. :)

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: WSW CHALLENGE 2020

#4

Post autor: Gucio95 »

Gdyby pogoda nie dopisywała to i tak nadal sie odbędzie?

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: WSW CHALLENGE 2020

#5

Post autor: RC-Nennox »

Gucio95 pisze:
2020-06-21, 08:57
Gdyby pogoda nie dopisywała to i tak nadal sie odbędzie?
Jak przyjdzie śnieżyca to pewnie odwołamy albo założyły opony zimowe. ;)
A tak serio to zobaczymy jaką będzie pogoda. Mały deszcz nie jest straszny. Ale jak będzie ulewa to pewnie tak..

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: WSW CHALLENGE 2020

#6

Post autor: Gucio95 »

Oki , a wrazie czego gdzie na bieżąco można info wyczytac co i jak ? , i pytanko czy tam gdzies w okolicy jest parking ?

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: WSW CHALLENGE 2020

#7

Post autor: RC-Nennox »

Gucio95 pisze:
2020-06-21, 11:40
Oki , a wrazie czego gdzie na bieżąco można info wyczytac co i jak ? , i pytanko czy tam gdzies w okolicy jest parking ?
Info na FB najlepiej.
Jest parking bardzo blisko. Praktycznie na miejscu tak jak pokazuje pinezka. :)

Awatar użytkownika
Gucio95
Teoretyk
Posty: 172
Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kobyłka
Podziękował : 3 razy

Re: WSW CHALLENGE 2020

#8

Post autor: Gucio95 »

Ok dzięki wszystko jasne :)

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2098
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: WSW CHALLENGE 2020

#9

Post autor: Gorg »

I jak tam po pierwszym czelendźu? Jakieś zdjecia, filmiki, wrażenia co by oko nacieszyć. Podsyłajcie coś

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: WSW CHALLENGE 2020

#10

Post autor: RC-Nennox »

Gorg pisze:
2020-06-28, 19:11
I jak tam po pierwszym czelendźu? Jakieś zdjecia, filmiki, wrażenia co by oko nacieszyć. Podsyłajcie coś
Było strasznie gorąco i co chwilę przegrzewał mi się telefon.
Ale mam trochę materiału z klasy CC :) mam nadzieję, że inne klasy też coś nagrały i coś będę mógł wrzucić.
Ogólnie było super :)
Spora frekwencja i masa zabawy. :)
Mam zdjęcie tylko przedstawicieli klasy CC. ;)
20200628_150255_copy_800x450.jpg
I dorzucam wyniki :)

received_1109266319459104_copy_800x207.jpeg
Jak tylko ogarnę więcej to będę publikował. :)

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: WSW CHALLENGE 2020

#11

Post autor: RC-Nennox »

FB_IMG_1593463202407_copy_800x411.jpg
Hej! :)

Zapraszamy na 2. rundę WSW Challenge! Zawodów dla modeli przeprawowych :)

W tym roku mamy 4 klasy, o czym możecie przeczytać tutaj -> http://wswchallenge.rcnennox.com/klasy-na-2020/

Tutaj możecie zapoznać się z regulaminem -> http://wswchallenge.rcnennox.com/regulamin-na-2020/

A tu - z zasadami sędziowania -> http://wswchallenge.rcnennox.com/zasady ... ania-2020/

A ZAREJESTROWAĆ TUTAJ :) -> http://wswchallenge.rcnennox.com/rejest ... niedziela/

Wpisowe 20zł.

Widzimy się tutaj -> https://goo.gl/maps/MPAX5CxR39ZdKcZU9
19.07.2020 (niedziela) o 10:00 :)

Do zobaczenia! :)

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: WSW CHALLENGE 2020

#12

Post autor: RC-Nennox »

Ponieważ covid wszystko zepsuł i chwilowo nie wiemy co dalej z zawodami... wrzucam filmy z pierwszej rundy 2020 w klasie CC czyli taki odpowiednik scaled








Awatar użytkownika
irko
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1593
Rejestracja: 2011-10-09, 23:32
Imię: Irek
Lokalizacja: mazowieckie
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: WSW CHALLENGE 2020

#13

Post autor: irko »

Szkoda, że się nie odbędzie :(

Pytanie, czy klasa CC to taki SKALED + SS?

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: WSW CHALLENGE 2020

#14

Post autor: RC-Nennox »

irko pisze:
2020-11-03, 00:17
Szkoda, że się nie odbędzie :(

Pytanie, czy klasa CC to taki SKALED + SS?
No niestety..
Chciał bym bardzo zorganizować jeszcze dwie rundy ale przy takich obostrzeniach lepiej nie ryzykować.

A co do klasy CC. Ogólnie to czerpie z obu klas ale powstała jako coś zupełnie oddzielnego.
Jak zapewne widziałeś stawiamy duży nacisk na twarde karoserie i bardzo realistyczny wygląd ale mamy mniejsze restrykcje jeżeli chodzi o podwozie.
Dzięki temu Nassinowa GKlasa kwadrat może spokojnie startować na zwolnicach bo tak wychodziła fabrycznie.
Ogólnie pisząc regulamin przyglądałem się modelmom jakie jeżdżą na wsw i tak powstały klasy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Warszawa”