RC-TRIAL.PL
http://rc-trial.pl/

New Rain 480A - pytanie o regulator
http://rc-trial.pl/new-rain-480a-pytanie-o-regulator-t16129.html
Strona 1 z 2

Autor:  Mila_East [ 2018-07-10, 16:55 ]
Tytuł:  New Rain 480A - pytanie o regulator

Witam, witam. Otóż przychodzę do Was z zapytaniem o regulator (który już posiadam). I żeby nie przedłużać, przejdę do sedna. Chciałem zbindować apkę, regiel się uruchomił i co ciekawe na baterii Li-Po (R.I.P.). Z racji, że do ustrojstwa brak normalnej instrukcji, nie byłem świadom tego, że istnieje na nim coś takiego, jak przełącznik z NiMh na Li-Po. Po podłączeniu silnika i chęci dotarcia go, bateryjka zaczęła syczeć, a regiel nieznacznie dymić (nadal wiatraczek pracuje). Jak się okazało, popisałem się swoim kunsztem grzebania w elektryce i okazało się, że oba kabelki od silnika podłączyłem do plusa. Myśląc, że coś schrzaniłem i nadal nieświadom tego dynksa od przełączania na inny rodzaj baterię, w ten sam sposób uwaliłem drugi pakiet Li-Po. :zly
Teraz punkt kulminacyjny. Czy regiel i silnik są nadal sprawne? Jest możliwość sprawdzenia ich, nie niszcząc sobie nowej baterii, której jeszcze nie zamówiłem? :D
Ogólnie mając ogólnie pojęcie o silnikach i bateriach (siedzę już od kilku lat w airsofcie), tutaj strzeliłem takiego faila, że aż wstyd mi za to i wstyd mi to opisywać, ale chcę wiedzieć czy aby na pewno wszystko jest sprawne. Nie licząc dwóch pakietów.

Autor:  cina [ 2018-07-10, 17:09 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

Silnik szczotkowy przyłóż do pakietu i zobaczysz czy zakręci. ESC nie sprawdzisz inaczej niż podłączając go do zasilania...

Autor:  Jerry_Cornelius [ 2018-07-10, 17:17 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

No panie szacun za pochwalenie się, ale przykro że taki początek :(

Silnik szczotkowy? Można spróbować podpiąć pod pakiet/baterię (np 4 baterie paluszki AA 1.5V czyli 6V) bezpośrednio i zobaczyć czy działa (pamiętaj o maksymalnym możliwym V przez silnik by nie przekroczyć bo inaczej spalisz) powinien zadziałać z pełną mocą, w dodatku podmienić potem + z - (tzn najpierw + do + i - do -, to powinien zakręcić w jedną stronę, odwrócenie biegunów powinno skutkować kręceniem w odwrotną stronę).

Biorąc pod uwagę co napisałeś powiedz czy dobrze zrozumiałem, że:
podłączyłeś silnik do + i do + który powinien iść do pakietu, a pakiet do - i - do minusa który powinien iść do silnika?
Czy
podłączyłeś kable + i - do samego Plusa w silniku ?

Bo jeśli zrobiłeś to jak w pozycji pierwszej to nie zdziwiłoby mnie że poszedł cały zestaw silnik, regiel i pakiet. Sam dynks to jest po to by zadziało odcięcie dla danego pakietu który szybciej odcina na programie Lipo, a jako że modele trialowe nie są zbytnio wymagające na prąd to można odcięcie wyłączyć i zostawić na nimh ale należy pamiętać o tym i mieć podłączony buzzer by za nisko nie rozładować pakietu (np do 3.3V albo 3.4V na celę, przekroczenie poniżej 3.0V to jest często zabójcze dla pakietu i może się uszkodzić).

pozdr.

Autor:  Mila_East [ 2018-07-10, 18:08 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

cina napisał(a):
Silnik szczotkowy przyłóż do pakietu i zobaczysz czy zakręci. ESC nie sprawdzisz inaczej niż podłączając go do zasilania...


Cóż, jak napisałem wyżej. Dwa pakiety zdechły. Dopiero godzinkę temu zamówiłem nowy.


Jerry_Cornelius napisał(a):
No panie szacun za pochwalenie się, ale przykro że taki początek :(

Silnik szczotkowy? Można spróbować podpiąć pod pakiet/baterię (np 4 baterie paluszki AA 1.5V czyli 6V) bezpośrednio i zobaczyć czy działa (pamiętaj o maksymalnym możliwym V przez silnik by nie przekroczyć bo inaczej spalisz) powinien zadziałać z pełną mocą, w dodatku podmienić potem + z - (tzn najpierw + do + i - do -, to powinien zakręcić w jedną stronę, odwrócenie biegunów powinno skutkować kręceniem w odwrotną stronę).

Biorąc pod uwagę co napisałeś powiedz czy dobrze zrozumiałem, że:
podłączyłeś silnik do + i do + który powinien iść do pakietu, a pakiet do - i - do minusa który powinien iść do silnika?
Czy
podłączyłeś kable + i - do samego Plusa w silniku ?

Bo jeśli zrobiłeś to jak w pozycji pierwszej to nie zdziwiłoby mnie że poszedł cały zestaw silnik, regiel i pakiet. Sam dynks to jest po to by zadziało odcięcie dla danego pakietu który szybciej odcina na programie Lipo, a jako że modele trialowe nie są zbytnio wymagające na prąd to można odcięcie wyłączyć i zostawić na nimh ale należy pamiętać o tym i mieć podłączony buzzer by za nisko nie rozładować pakietu (np do 3.3V albo 3.4V na celę, przekroczenie poniżej 3.0V to jest często zabójcze dla pakietu i może się uszkodzić).

pozdr.


Wszystko było podłączone w ten sposób: Pakiet>regulator>silnik. I tak, oba kable silnika zostały wsunięte na plus silnika. Czyli nie miałem minusa w ogóle. Może teraz napisałem to jaśniej. :D
No dobra, to powiedzmy, że ten dynks nic nie zmienia. Ale czemu świeżo naładowana bateria nagle zaczęła się dymić (oczywiście zdechła, bo się przepaliła), mimo tego, iż kable w silniku przy drugim podejściu były już podłączone prawidłowo? Był dźwięk silnika, ale przy dodaniu gazu na apce, dym wydobył się z baterii.

P.S. I czym jest skrót na regulatorze F/B/R, F/R. F/B. Tutaj dynks mam ustawiony na środku.

Autor:  Jerry_Cornelius [ 2018-07-10, 18:20 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

A nie sądzisz że podłączeniem tym pierwszym uwaliłeś pakiet i zaczęło robić zwarcie? ;)

Z tego co wyczytałem https://m.aliexpress.com/item/32767118720.html
To regulator ma 3tryby pracy:
1, Forward & Reverse (przód wsteczny)
2, Forward & Brake (przód i hamulec)
3, Forward & Brake & Reverse (przód, hamulec i wsteczny)

Jako że nieszczęśliwy wypadek się stało z tym reglem to może teraz wezmiesz sprawdzonego programowalnego hobbywinga 1080? Lub słabszy 1060? ;)
https://m.aliexpress.com/item/32820530654.html

Pozdr

Autor:  Mila_East [ 2018-07-10, 18:27 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

Ale napisałeś, że uwaliłem pakiet. Ale czy regulator też został uszkodzony? Co jak co, nie chciałbym załatwić trzeciego pakietu...
Niestety na Hobbywinga mnie nie stać. :D

Autor:  Jerry_Cornelius [ 2018-07-10, 18:48 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

Od początku :)
1 Etap:
Źle podłączony silnik, efekt uwalony pakiet
2.Etap
Dobrze podłączony silnik, znowu uwalony pakiet.
Wspólny mianownik to silnik i regiel.
Silnik to jeszcze sprawdzisz, regla już nie bardzo bez ryzyka "spalenia" akumulatora.
Jak już sprawdzisz silnik i okaże się sprawny to regiel jest na straty spisany, ale jeśli okaże się nie sprawny silnik to pozostaje położyć krzyżyk na reglu oraz silniku i nie ryzykować zniszczenia 3ego pakietu ;)

Pozdr.

Autor:  Mila_East [ 2018-07-10, 20:11 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

A jeszcze zapytam. Czy mogła to być też wina pakietów? Te, których użyłem, służyły mi do replik karabinów. Turnigy Nano-Tech 1300mAh 7,4v 25/50C i Redox, też podobne parametry. Zaznaczę, że ta druga była chwilę przed, naładowana.

Autor:  sherman77 [ 2018-07-10, 23:02 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

Mogła. Te baterie nie nadają się do samochodów ze względu na potrzebne natężenie prądu. 25C przy 1300mAh to raptem 32A. Niewiele jak na samochód 1/10. Regulator potrafi powyżej 100A łyknąć... Nie mówię że akurat tutaj tak było bo ma na to wpływ wiele rzeczy, ale mam nadzieję że nowych nie zamówiłeś także 1300?

Autor:  Mila_East [ 2018-07-11, 04:49 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

Nowy, jaki zamówiłem, to również Turnigy, ale raczej nie do replik airsoftowych. :D Pojemność 2200 mAh i 30C/40C. Mam nadzieję, że to wystarczy.

Autor:  Mila_East [ 2018-07-12, 07:10 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

Więc sprawdziłem silnik na zwykłej baterii od aparatury. Silnik działa i kręci jak trzeba. :D Także teraz ciekawe co z regulatorem.

Autor:  Jerry_Cornelius [ 2018-07-12, 07:46 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

Mila_East napisał(a):
Więc sprawdziłem silnik na zwykłej baterii od aparatury. Silnik działa i kręci jak trzeba. :D Także teraz ciekawe co z regulatorem.


Więc masz uszkodzony regulator i nie ma co ryzykować następnego pakietu :OK

Pozdr.

Autor:  Mila_East [ 2018-07-12, 09:44 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

Na pewno? Strasznie mnie ręce świerzbią, by sprawdzić. Nie wygląda na uszkodzony. Kurczaki.

Autor:  Jerry_Cornelius [ 2018-07-12, 10:17 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

Mila_East napisał(a):
Na pewno? Strasznie mnie ręce świerzbią, by sprawdzić. Nie wygląda na uszkodzony. Kurczaki.


Mogę się mylic ;) ale taki wychodzi logiczny wniosek z tego co opowiadałes wcześniej.
Jeśli chcesz na 100% wyeliminować i sprawdzić to podłącz baterie 9V (nie pakiet tylko baterie jednorazowa z kiosku) wtedy będziesz miał już 100% pewność.

Pozdr ;)

Autor:  Mila_East [ 2018-07-12, 10:25 ]
Tytuł:  Re: New Rain 480A - pytanie o regulator

Do regulatora? A skąd będę miał pewność, że jest sprawny?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/