Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

Tematy odnośnie budowy modeli klasy Extreme
Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#1

Post autor: xeonit »

No dobra, trzeba się za to wziąć w końcu :P zbieram się jakoś od listopada zeszłego roku
Trochę zmian już nastąpiło w podwoziu i powrzucam zdjęcia hurtem jak powinny iść od początku, z jakimiś dopiskami. Zrobię wszystko w jednym poście (z góry przepraszam cytujących jakąś konkretną rzecz :p ) bo nie chcę robić kilkunastu, które musiałyby wyglądać jakby wstawiane w czasie rzeczywistym, żeby to miało ręce i nogi



Więc od początku. Zaczęło się od 4Runnera. Sam samochód lubię, ale buda mi się totalnie nie podobała. Chciałem ją zbashować, i może sprzedać. Ale detal jaki dodałem, którym są czarne ramki szyb, zmienił moje zdanie, no i została do teraz, ale to już niedługo się zmieni (mam nadzieje :LOL )
64895385_334370487231970_7555691031010738176_n.jpg

Eksperymentalne zrobienie "wsiowego" monstera :hammer
64725544_450294379082102_5840987524914216960_n.jpg

Pierwsze co zrobiłem, to wyciągarka, gdyż zauważyłem że jest przewidziane na nią miejsce i chciałem to wykorzystać. Prowadzenie linki z rurki, z powodu użycia wewnętrznego bębenka. Zdawało egzamin jak trzeba
64503183_382675432367762_8205754062340096_n.jpg
64629430_439506740197366_4386731797719810048_n.jpg
Potem dorobiłem sobie osłonki pod dyfry, bo robiłem inne rzeczy z alu, no i przy okazji... :D
64777139_644017472740375_260492150209249280_n.jpg
No i reszta w serii, i na tym była zabawa przez jakiś czas. Cały czas myślałem nad innymi oponami, i skończyło się na Hyraxach. Odrazu z nimi dociążyłem koła (nie kupiłem alu, bo budżet cienki, ale za miesiąc już będą) Dołożyłem zderzak, jakiś szpej, i jest piknie :D
64756284_1768570649955211_6659905232685760512_n.jpg
64815001_2317695485224013_7092784472369659904_n.jpg
64515397_2257999220983660_8019804342318006272_n.jpg

I tyle o 4Runnerze, rip. (miejmy nadzieje)

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#2

Post autor: xeonit »

No to teraz tytułowy K10

Od początku trialowania miałem pewne marzenie - hiluxa zmote. i miałem jego wizję, ale temat oklepany niestety :P chciałem coś unikatowego. Może blazer? Wielkie i ciężkie. I drogie... No i chce zmote, więc musiałbym K5 przerabiać na K10, a miałbym strach ciąć budę za 8 stów. Druk? Kiedy o tym myślałem jeszcze nie miałem własnej drukarki żeby robić próby, wytrzymałość, wagę itd. Plus modele jakie znalazłem byly "biedne" w detale, których i tak bym nie wydrukował. Scratch build? Jeszcze nie mam takiego talentu do hipsu, a i tak by się rozpadła :P Leksan? Lipa :hehe

I tak myślałem pół roku, a po drodze ważniejsza myśl. Mój axial to kit. Więc w przypadku zmoty, skrzynia będzie wystawać przez budę. Straszna wizja.
No to odwracamy :D
Miałem robić zabieg przeniesienia pakietu w poprzek przed skrzynię, ale jak zważyłem i skrzynie i pakiet, wyszło że (w moim przypadku) ważą tyle samo bez grama czy dwóch. Więc spróbowałem tego rozwiązania, wywaliłem cały przód (mocowanie pakietu, serw) zrobiłem nowe mocowanie serwa do skrętu, i do wyciągarki, i całość nabrała genialnego wyglądu i układu. Nagle jest taki jak trzeba :D
Jedyne co, to nowa dziurka w płycie, dostosowanie silnika do odwróconych obrotów i wydrukowanie mocowania serw.
64495740_450569585740536_966285040788963328_n.jpg
64492942_415671725955207_1522462174381867008_n.jpg
Pakiet trafił za skrzynie, na płask. Niżej się już nie da
64491371_2621619631398094_4030201305438879744_n.jpg

Co cały ten zabieg poprawił? Nie wiem :P cały plan jest pod kątem tylko i wyłącznie mojej chorej potrzeby pozbycia się wystającej skrzyni za budę. Rozkład mas nie jest najgorszy, w sumie chyba nawet lepszy taki jakby był bez odwracania. W samej jeździe nie czuje różnicy, jest tylko trochę mniej wywrotny, no bo jednak środek ciężkości jest niżej



Początkowo plan zakładał założenie serwa na samym dziobie, żeby zrobić sobie miejsce na atrapę silnika o której myślałem, i żeby dołożyć masy na przód, ale zaczęło to mieszać ze skrętem. W końcu doprowadziłbym to do używalności, ale mi się nie chciało. Zderzak został, bo jest ładny :P
64874451_1194787110702057_5862886622558683136_n.jpg
Oprócz tego, pochyliłem amorki :p
61656853_413519299491435_1568089407263604736_n.jpg

Miałem impuls do zrobienia jakiejś budy

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#3

Post autor: xeonit »

No to co zrobić, jak nic nie można zrobić. Ani kupić, ani wystrugać, ani wydrukować

Pomyślałem więc o ruraku :D coś w stylu, zmodzony tak, że została sama rama i klatka która kiedyś była pod budą. No i tak rodzi się K10, który z rzeczonym ma wspólny kształt, i atrapę (która właśnie się robi) klatka zrobiona z stalowego pręta. Na początku robiłem ją na dobre i na złe, masę miałem gdzieś. Ale jak ją zważyłem (prawię gotową) okazało się że waży 210g, gdzie lexanowa ze szpejem ważyła 320. Do tych 210 dojdą jakieś dodatki, i na pewno podniosę mu masę, ale myślę ze zmieszczę się w 3200 (dotychczas ważył 2900)
Do tego dojdzie jakieś "wnętrze". Może dodam zewnętrzne panele z lexanu, jeszcze nie wiem, zobaczymy [emoji14] na pewno będę robił atrapę silnika, bo ładniej wyeksponować się już nie da :D
64623178_651059628708028_5624309074825838592_n.jpg
64629467_2350976588523025_2429314213643026432_n.jpg
64683635_382512915719441_637142588586983424_n.jpg

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#4

Post autor: xeonit »

Mała przerwa, ale po trochu coś knuję :D
Dołożyłem przegrodę z kawałkiem deski. Reszta bedzie dorobiona na leserze. Zaczynam też peojektować atrapę silnika. Robie 2 naraz, bo nie mogę się zdecydować którą wolę bardziej :LOL

received_333694194190293.jpeg

Awatar użytkownika
Bastian
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 947
Rejestracja: 2016-04-23, 09:18
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#5

Post autor: Bastian »

Podobają mi się takie lutowane klatki, super Ci wyszło :OK Czekam na c.d.

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#6

Post autor: xeonit »

Bastian pisze:Podobają mi się takie lutowane klatki, super Ci wyszło :OK Czekam na c.d.
Dzięki :ok

Dziś tokarka poszła w ruch i powstała imitacja bębnów na tył (szanujący sie Czewi musi je mieć :P ) po 95g na strone, żeby troche skompensować rosnącą masę na górze :P Wciskane na zasadzie czopa, dobrze siedzą, i można w każdej chwili je zdjąć :D jeszcze tylko pójdą w proszek, żeby się ładnie trzymał kolor
received_720335691718218.jpeg
Na przód pewnie poszukam mąsieżnych zwrotnic, albo spróbuję sam je wyfrezować, zobaczymy...

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#7

Post autor: RC-Nennox »

xeonit pisze:
Bastian pisze:Podobają mi się takie lutowane klatki, super Ci wyszło :OK Czekam na c.d.
Dzięki :ok

Dziś tokarka poszła w ruch i powstała imitacja bębnów na tył (szanujący sie Czewi musi je mieć :P ) po 95g na strone, żeby troche skompensować rosnącą masę na górze :P Wciskane na zasadzie czopa, dobrze siedzą, i można w każdej chwili je zdjąć :D jeszcze tylko pójdą w proszek, żeby się ładnie trzymał kolor
received_720335691718218.jpeg
Na przód pewnie poszukam mąsieżnych zwrotnic, albo spróbuję sam je wyfrezować, zobaczymy...
Strasznie dużo jak na tył. Będzie problem z wciągnięciem masy pod przeszkodę.
Ale testuj zawsze będziesz mógł zmniejszyć wagę :)
Na przód dotoczył byś rurki takie do środka mostu :)

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#8

Post autor: RC-Nennox »

Jerry_Cornelius pisze:Bym rozważył zmianę obudów mostów na alużeliwne
https://www.ebay.com/itm/Alloy-Front-Re ... 2382491224
Tutaj jak kompletowałem mosty, jest pokazana waga plastik i alużeliwnych.
http://rc-trial.pl/mosty-axiala-scx10-i ... 15594.html.

Tulejki na tylną obudowę ciekawy pomysł ale trochę nietrafiony - będzie haczyć w terenie ;)

Pozdr.
Myśle, że Mati rozważył wymianę na ciężkie mosty, spojrzał w portfel potem na dostępne maszyny w pracy i uznał, że to lepsze rozwiązanie :)

Bo modelarstwo mój drogi Borysie to nie tylko zakupy gotowych części ;) :friends

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#9

Post autor: xeonit »

Jerry_Cornelius pisze: Tulejki na tylną obudowę ciekawy pomysł ale trochę nietrafiony - będzie haczyć w terenie ;)

Pozdr.
Oj prosze, tyle to jeszcze mam pomyślunku [emoji14]
Prawie całe chowają się w feldze, to w końcu bębny. Nie będą haczyć


Co do masy, tak, jest bardzo duża jak na sam tył, ale przez klatke i dodatki większość pójdzie na przód, więc musi być coś sporego na tyle dla zrównoważenia [emoji14]

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#10

Post autor: xeonit »

RC-Nennox pisze: Myśle, że Mati rozważył wymianę na ciężkie mosty, spojrzał w portfel potem na dostępne maszyny w pracy i uznał, że to lepsze rozwiązanie :)

Bo modelarstwo mój drogi Borysie to nie tylko zakupy gotowych części ;) :friends


Wyznaję (w większości przypadków :p ) zasadę "build, not bought" :D :D

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#11

Post autor: xeonit »

Elektryka jak u Mirka :D
Na szybko, byle na WSW coś pojeździć, obadać co się dzieje :p
received_412923446017677.jpeg
received_321309948779147.jpeg

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#12

Post autor: zotornik »

Klatka wygląda na ten czas jak "obrys przestrzenny" - zgrabnie ci to wyszło :OK
Giąłeś elementy ręcznie?

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#13

Post autor: xeonit »

zotornik pisze:Klatka wygląda na ten czas jak "obrys przestrzenny" - zgrabnie ci to wyszło :OK
Giąłeś elementy ręcznie?
Dzięki :D
Gięte ręcznie na imadle, patrząc na rysunek :P
A obrys, no takie jest jej założenie, że zaczęło życie jako K10 po tacie, i został tak zmodzony, że została sama klatka :D o tym zże to K10 będzie świadczyć tylko atrapa i ogólny kształt :p

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#14

Post autor: xeonit »

Mimo że złożony na szybko, to pierwsza jazda zakończyła się brakiem uszkodzeń, cud nad Wisłą :hehe
65470917_1313537302132982_6558091671429447680_n.jpg

Awatar użytkownika
xeonit
Teoretyk
Posty: 103
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit

#15

Post autor: xeonit »

Dużo osób pyta o ten fotel tortur (serio aż taki ładny jest? :p )

Wystrugany z hipsu. Wymiary brane z oryginału Kirkeya, jednak mimo że wymiary są podane, to rysunek ich nie trzyma :| zeskalowałem go względem szerokości siedziska, żeby pasował do tyłka drivera :p a reszta wymiarów sama się jakoś ułożyła. Wyciąłem elementy z papieru, i względem nich wyciąłem je z hipsu
https://www.demon-tweeks.com/eu/kirkey- ... t-1452284/

62518875_450214305559231_2325058830334951424_n.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Extreme”