Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
No dobra, trzeba się za to wziąć w końcu :P zbieram się jakoś od listopada zeszłego roku
Trochę zmian już nastąpiło w podwoziu i powrzucam zdjęcia hurtem jak powinny iść od początku, z jakimiś dopiskami. Zrobię wszystko w jednym poście (z góry przepraszam cytujących jakąś konkretną rzecz ) bo nie chcę robić kilkunastu, które musiałyby wyglądać jakby wstawiane w czasie rzeczywistym, żeby to miało ręce i nogi
Więc od początku. Zaczęło się od 4Runnera. Sam samochód lubię, ale buda mi się totalnie nie podobała. Chciałem ją zbashować, i może sprzedać. Ale detal jaki dodałem, którym są czarne ramki szyb, zmienił moje zdanie, no i została do teraz, ale to już niedługo się zmieni (mam nadzieje )
Eksperymentalne zrobienie "wsiowego" monstera :hammer
Pierwsze co zrobiłem, to wyciągarka, gdyż zauważyłem że jest przewidziane na nią miejsce i chciałem to wykorzystać. Prowadzenie linki z rurki, z powodu użycia wewnętrznego bębenka. Zdawało egzamin jak trzeba Potem dorobiłem sobie osłonki pod dyfry, bo robiłem inne rzeczy z alu, no i przy okazji... No i reszta w serii, i na tym była zabawa przez jakiś czas. Cały czas myślałem nad innymi oponami, i skończyło się na Hyraxach. Odrazu z nimi dociążyłem koła (nie kupiłem alu, bo budżet cienki, ale za miesiąc już będą) Dołożyłem zderzak, jakiś szpej, i jest piknie
I tyle o 4Runnerze, rip. (miejmy nadzieje)
Trochę zmian już nastąpiło w podwoziu i powrzucam zdjęcia hurtem jak powinny iść od początku, z jakimiś dopiskami. Zrobię wszystko w jednym poście (z góry przepraszam cytujących jakąś konkretną rzecz ) bo nie chcę robić kilkunastu, które musiałyby wyglądać jakby wstawiane w czasie rzeczywistym, żeby to miało ręce i nogi
Więc od początku. Zaczęło się od 4Runnera. Sam samochód lubię, ale buda mi się totalnie nie podobała. Chciałem ją zbashować, i może sprzedać. Ale detal jaki dodałem, którym są czarne ramki szyb, zmienił moje zdanie, no i została do teraz, ale to już niedługo się zmieni (mam nadzieje )
Eksperymentalne zrobienie "wsiowego" monstera :hammer
Pierwsze co zrobiłem, to wyciągarka, gdyż zauważyłem że jest przewidziane na nią miejsce i chciałem to wykorzystać. Prowadzenie linki z rurki, z powodu użycia wewnętrznego bębenka. Zdawało egzamin jak trzeba Potem dorobiłem sobie osłonki pod dyfry, bo robiłem inne rzeczy z alu, no i przy okazji... No i reszta w serii, i na tym była zabawa przez jakiś czas. Cały czas myślałem nad innymi oponami, i skończyło się na Hyraxach. Odrazu z nimi dociążyłem koła (nie kupiłem alu, bo budżet cienki, ale za miesiąc już będą) Dołożyłem zderzak, jakiś szpej, i jest piknie
I tyle o 4Runnerze, rip. (miejmy nadzieje)
Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
No to teraz tytułowy K10
Od początku trialowania miałem pewne marzenie - hiluxa zmote. i miałem jego wizję, ale temat oklepany niestety :P chciałem coś unikatowego. Może blazer? Wielkie i ciężkie. I drogie... No i chce zmote, więc musiałbym K5 przerabiać na K10, a miałbym strach ciąć budę za 8 stów. Druk? Kiedy o tym myślałem jeszcze nie miałem własnej drukarki żeby robić próby, wytrzymałość, wagę itd. Plus modele jakie znalazłem byly "biedne" w detale, których i tak bym nie wydrukował. Scratch build? Jeszcze nie mam takiego talentu do hipsu, a i tak by się rozpadła :P Leksan? Lipa
I tak myślałem pół roku, a po drodze ważniejsza myśl. Mój axial to kit. Więc w przypadku zmoty, skrzynia będzie wystawać przez budę. Straszna wizja.
No to odwracamy
Miałem robić zabieg przeniesienia pakietu w poprzek przed skrzynię, ale jak zważyłem i skrzynie i pakiet, wyszło że (w moim przypadku) ważą tyle samo bez grama czy dwóch. Więc spróbowałem tego rozwiązania, wywaliłem cały przód (mocowanie pakietu, serw) zrobiłem nowe mocowanie serwa do skrętu, i do wyciągarki, i całość nabrała genialnego wyglądu i układu. Nagle jest taki jak trzeba
Jedyne co, to nowa dziurka w płycie, dostosowanie silnika do odwróconych obrotów i wydrukowanie mocowania serw. Pakiet trafił za skrzynie, na płask. Niżej się już nie da
Co cały ten zabieg poprawił? Nie wiem :P cały plan jest pod kątem tylko i wyłącznie mojej chorej potrzeby pozbycia się wystającej skrzyni za budę. Rozkład mas nie jest najgorszy, w sumie chyba nawet lepszy taki jakby był bez odwracania. W samej jeździe nie czuje różnicy, jest tylko trochę mniej wywrotny, no bo jednak środek ciężkości jest niżej
Początkowo plan zakładał założenie serwa na samym dziobie, żeby zrobić sobie miejsce na atrapę silnika o której myślałem, i żeby dołożyć masy na przód, ale zaczęło to mieszać ze skrętem. W końcu doprowadziłbym to do używalności, ale mi się nie chciało. Zderzak został, bo jest ładny :P
Oprócz tego, pochyliłem amorki
Miałem impuls do zrobienia jakiejś budy
Od początku trialowania miałem pewne marzenie - hiluxa zmote. i miałem jego wizję, ale temat oklepany niestety :P chciałem coś unikatowego. Może blazer? Wielkie i ciężkie. I drogie... No i chce zmote, więc musiałbym K5 przerabiać na K10, a miałbym strach ciąć budę za 8 stów. Druk? Kiedy o tym myślałem jeszcze nie miałem własnej drukarki żeby robić próby, wytrzymałość, wagę itd. Plus modele jakie znalazłem byly "biedne" w detale, których i tak bym nie wydrukował. Scratch build? Jeszcze nie mam takiego talentu do hipsu, a i tak by się rozpadła :P Leksan? Lipa
I tak myślałem pół roku, a po drodze ważniejsza myśl. Mój axial to kit. Więc w przypadku zmoty, skrzynia będzie wystawać przez budę. Straszna wizja.
No to odwracamy
Miałem robić zabieg przeniesienia pakietu w poprzek przed skrzynię, ale jak zważyłem i skrzynie i pakiet, wyszło że (w moim przypadku) ważą tyle samo bez grama czy dwóch. Więc spróbowałem tego rozwiązania, wywaliłem cały przód (mocowanie pakietu, serw) zrobiłem nowe mocowanie serwa do skrętu, i do wyciągarki, i całość nabrała genialnego wyglądu i układu. Nagle jest taki jak trzeba
Jedyne co, to nowa dziurka w płycie, dostosowanie silnika do odwróconych obrotów i wydrukowanie mocowania serw. Pakiet trafił za skrzynie, na płask. Niżej się już nie da
Co cały ten zabieg poprawił? Nie wiem :P cały plan jest pod kątem tylko i wyłącznie mojej chorej potrzeby pozbycia się wystającej skrzyni za budę. Rozkład mas nie jest najgorszy, w sumie chyba nawet lepszy taki jakby był bez odwracania. W samej jeździe nie czuje różnicy, jest tylko trochę mniej wywrotny, no bo jednak środek ciężkości jest niżej
Początkowo plan zakładał założenie serwa na samym dziobie, żeby zrobić sobie miejsce na atrapę silnika o której myślałem, i żeby dołożyć masy na przód, ale zaczęło to mieszać ze skrętem. W końcu doprowadziłbym to do używalności, ale mi się nie chciało. Zderzak został, bo jest ładny :P
Oprócz tego, pochyliłem amorki
Miałem impuls do zrobienia jakiejś budy
Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
No to co zrobić, jak nic nie można zrobić. Ani kupić, ani wystrugać, ani wydrukować
Pomyślałem więc o ruraku coś w stylu, zmodzony tak, że została sama rama i klatka która kiedyś była pod budą. No i tak rodzi się K10, który z rzeczonym ma wspólny kształt, i atrapę (która właśnie się robi) klatka zrobiona z stalowego pręta. Na początku robiłem ją na dobre i na złe, masę miałem gdzieś. Ale jak ją zważyłem (prawię gotową) okazało się że waży 210g, gdzie lexanowa ze szpejem ważyła 320. Do tych 210 dojdą jakieś dodatki, i na pewno podniosę mu masę, ale myślę ze zmieszczę się w 3200 (dotychczas ważył 2900)
Do tego dojdzie jakieś "wnętrze". Może dodam zewnętrzne panele z lexanu, jeszcze nie wiem, zobaczymy [emoji14] na pewno będę robił atrapę silnika, bo ładniej wyeksponować się już nie da
Pomyślałem więc o ruraku coś w stylu, zmodzony tak, że została sama rama i klatka która kiedyś była pod budą. No i tak rodzi się K10, który z rzeczonym ma wspólny kształt, i atrapę (która właśnie się robi) klatka zrobiona z stalowego pręta. Na początku robiłem ją na dobre i na złe, masę miałem gdzieś. Ale jak ją zważyłem (prawię gotową) okazało się że waży 210g, gdzie lexanowa ze szpejem ważyła 320. Do tych 210 dojdą jakieś dodatki, i na pewno podniosę mu masę, ale myślę ze zmieszczę się w 3200 (dotychczas ważył 2900)
Do tego dojdzie jakieś "wnętrze". Może dodam zewnętrzne panele z lexanu, jeszcze nie wiem, zobaczymy [emoji14] na pewno będę robił atrapę silnika, bo ładniej wyeksponować się już nie da
Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
Mała przerwa, ale po trochu coś knuję
Dołożyłem przegrodę z kawałkiem deski. Reszta bedzie dorobiona na leserze. Zaczynam też peojektować atrapę silnika. Robie 2 naraz, bo nie mogę się zdecydować którą wolę bardziej
Dołożyłem przegrodę z kawałkiem deski. Reszta bedzie dorobiona na leserze. Zaczynam też peojektować atrapę silnika. Robie 2 naraz, bo nie mogę się zdecydować którą wolę bardziej
Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
DziękiBastian pisze:Podobają mi się takie lutowane klatki, super Ci wyszło Czekam na c.d.
Dziś tokarka poszła w ruch i powstała imitacja bębnów na tył (szanujący sie Czewi musi je mieć :P ) po 95g na strone, żeby troche skompensować rosnącą masę na górze :P Wciskane na zasadzie czopa, dobrze siedzą, i można w każdej chwili je zdjąć jeszcze tylko pójdą w proszek, żeby się ładnie trzymał kolor Na przód pewnie poszukam mąsieżnych zwrotnic, albo spróbuję sam je wyfrezować, zobaczymy...
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
Strasznie dużo jak na tył. Będzie problem z wciągnięciem masy pod przeszkodę.xeonit pisze:DziękiBastian pisze:Podobają mi się takie lutowane klatki, super Ci wyszło Czekam na c.d.
Dziś tokarka poszła w ruch i powstała imitacja bębnów na tył (szanujący sie Czewi musi je mieć :P ) po 95g na strone, żeby troche skompensować rosnącą masę na górze :P Wciskane na zasadzie czopa, dobrze siedzą, i można w każdej chwili je zdjąć jeszcze tylko pójdą w proszek, żeby się ładnie trzymał kolor Na przód pewnie poszukam mąsieżnych zwrotnic, albo spróbuję sam je wyfrezować, zobaczymy...
Ale testuj zawsze będziesz mógł zmniejszyć wagę
Na przód dotoczył byś rurki takie do środka mostu
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
Myśle, że Mati rozważył wymianę na ciężkie mosty, spojrzał w portfel potem na dostępne maszyny w pracy i uznał, że to lepsze rozwiązanieJerry_Cornelius pisze:Bym rozważył zmianę obudów mostów na alużeliwne
https://www.ebay.com/itm/Alloy-Front-Re ... 2382491224
Tutaj jak kompletowałem mosty, jest pokazana waga plastik i alużeliwnych.
http://rc-trial.pl/mosty-axiala-scx10-i ... 15594.html.
Tulejki na tylną obudowę ciekawy pomysł ale trochę nietrafiony - będzie haczyć w terenie
Pozdr.
Bo modelarstwo mój drogi Borysie to nie tylko zakupy gotowych części
Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
Oj prosze, tyle to jeszcze mam pomyślunku [emoji14]Jerry_Cornelius pisze: Tulejki na tylną obudowę ciekawy pomysł ale trochę nietrafiony - będzie haczyć w terenie
Pozdr.
Prawie całe chowają się w feldze, to w końcu bębny. Nie będą haczyć
Co do masy, tak, jest bardzo duża jak na sam tył, ale przez klatke i dodatki większość pójdzie na przód, więc musi być coś sporego na tyle dla zrównoważenia [emoji14]
Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
RC-Nennox pisze: Myśle, że Mati rozważył wymianę na ciężkie mosty, spojrzał w portfel potem na dostępne maszyny w pracy i uznał, że to lepsze rozwiązanie
Bo modelarstwo mój drogi Borysie to nie tylko zakupy gotowych części
Wyznaję (w większości przypadków ) zasadę "build, not bought"
Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
Elektryka jak u Mirka
Na szybko, byle na WSW coś pojeździć, obadać co się dzieje
Na szybko, byle na WSW coś pojeździć, obadać co się dzieje
Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
Dziękizotornik pisze:Klatka wygląda na ten czas jak "obrys przestrzenny" - zgrabnie ci to wyszło
Giąłeś elementy ręcznie?
Gięte ręcznie na imadle, patrząc na rysunek :P
A obrys, no takie jest jej założenie, że zaczęło życie jako K10 po tacie, i został tak zmodzony, że została sama klatka o tym zże to K10 będzie świadczyć tylko atrapa i ogólny kształt
Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
Mimo że złożony na szybko, to pierwsza jazda zakończyła się brakiem uszkodzeń, cud nad Wisłą
Re: Chevy K10 | SCX10.2 | xeonit
Dużo osób pyta o ten fotel tortur (serio aż taki ładny jest? )
Wystrugany z hipsu. Wymiary brane z oryginału Kirkeya, jednak mimo że wymiary są podane, to rysunek ich nie trzyma zeskalowałem go względem szerokości siedziska, żeby pasował do tyłka drivera a reszta wymiarów sama się jakoś ułożyła. Wyciąłem elementy z papieru, i względem nich wyciąłem je z hipsu
https://www.demon-tweeks.com/eu/kirkey- ... t-1452284/
Wystrugany z hipsu. Wymiary brane z oryginału Kirkeya, jednak mimo że wymiary są podane, to rysunek ich nie trzyma zeskalowałem go względem szerokości siedziska, żeby pasował do tyłka drivera a reszta wymiarów sama się jakoś ułożyła. Wyciąłem elementy z papieru, i względem nich wyciąłem je z hipsu
https://www.demon-tweeks.com/eu/kirkey- ... t-1452284/