TRX by KLIFord

Tematy odnośnie budowy modeli klasy Extreme
Awatar użytkownika
KLIFord
Teoretyk
Posty: 74
Rejestracja: 2018-02-25, 13:45
Imię: Bartek
Lokalizacja: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 1 razy

TRX by KLIFord

#1

Post autor: KLIFord »

Drodzy koledzy i koleżanki. Chciałbym się pochwalić powrotem do korzeni swojego modelarstwa, czyli do trialu!

Zatem po długich namysłach, wahaniach i rozterkach... Sprzedałem ogromnego monster trucka (dobrej zabawy nowy właścicielu!) A azymut modelarstwa ukierunkował się na trial. Powody wewnętrzne i zewnętrzne są mało istotne teraz :-P

Długie chwilę nad wyborem. Z jednej strony chęć prostego i niezawodnego modelu do przepraw czyli scx, z drugiej zaś strony gadżety i nowinki oraz elektronika czyli trx-4. Niestety fundusze też ograniczone... Więc docelowo odkładane na scx w KIT gdy nagle na tapecie pojawił się On. To właśnie On, a raczej Ono...

Podwozie modelu Traxxas TRX-4 z wersji Tactical. Używane na kilku zawodach, ale sprawne. W dodatku samo podwozie tj mosty, rama, skrzynia i podstawowe elementy! I również cena adekwatna. Tak to właśnie jest to!

Tak więc stałem się oto posiadaczem po części TRX-4 i rozpoczął się proces zmian i modernizacji ;-D Ale co jest celem i jakie plany tak naprawdę wyjdzie już w praniu.

Na początek tylko dwa zdjęcia (kolaże) przedstawiające przebieg procesu. Postaram się opisywać dla zainteresowanych postępy.

Epizod 1. Szybkie przywitanie z modelem. Rozbiórka wszelkiego plastiku i mycie w ciepłej wodzie z płynem do naczyń.

Epizod 2. Kompletna rozbiórka układów napędowych i przeniesienia napędu. Mosty, zwolnice, układ różnicowy, blokady, skrzynia, reduktor, łożyska i zębatki. Wszystko rozebrane i dokładnie wytarte (plastiki umyte) ze smarów. Poskładane i nasmarowane nowym smarem.

Ciekawostką E2. Polecono mi smar ze sklepu Stihl. Dzień dobry, poproszę smar do nożyc spalinowych.

Pozdrawiam
KLIFord

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 2732
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: TRX by KLIFord

#2

Post autor: ges »

Kuuuurde. Tyle czytania, a tu tekst o TRXie. :LOL

To mi się podoba:
KLIFord pisze:Powody wewnętrzne i zewnętrzne są mało istotne teraz
Akurat mało istotne. To przez nich (przez nie) tkwimy w nałogu. To te wewnętrzne... tfu... głosy. :D
Co by nie mówić, daleko od tej choroby nie uciekniesz. :OK

Awatar użytkownika
Zbyszek
Teoretyk
Posty: 1136
Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: TRX by KLIFord

#3

Post autor: Zbyszek »

Na początek tylko dwa zdjęcia (kolaże) przedstawiające przebieg procesu. Postaram się opisywać dla zainteresowanych postępy.



Jakie zdjęcia , gdzie łone są :Y .

Będziesz Pan zadowolony z wyboru podwozia :OK .

Mam nadzieję że zdążysz coś złożyć i przyjechać na spotkanie w maju do Wałcza lub nie złożyć a i tak przyjechać .

Powodzonka w budowie i frajdy z jazdy :OK .

Czekam na dalsze postępy z prac .

Awatar użytkownika
KLIFord
Teoretyk
Posty: 74
Rejestracja: 2018-02-25, 13:45
Imię: Bartek
Lokalizacja: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX by KLIFord

#4

Post autor: KLIFord »

ges pisze:Kuuuurde. Tyle czytania, a tu tekst o TRXie. [emoji38]

To mi się podoba:
KLIFord pisze:Powody wewnętrzne i zewnętrzne są mało istotne teraz
Akurat mało istotne. To przez nich (przez nie) tkwimy w nałogu. To te wewnętrzne... tfu... głosy. :D
Co by nie mówić, daleko od tej choroby nie uciekniesz. :OK
To prawda... Od tego się zaczęło i ciężko bez tego żyć ;-p To taki nałóg trochę. A co do TRX nie martw się. Jak skończę nie poznasz, że to on ;-)
Zbyszek pisze:Na początek tylko dwa zdjęcia (kolaże) przedstawiające przebieg procesu. Postaram się opisywać dla zainteresowanych postępy.



Jakie zdjęcia , gdzie łone są :Y .

Będziesz Pan zadowolony z wyboru podwozia :OK .

Mam nadzieję że zdążysz coś złożyć i przyjechać na spotkanie w maju do Wałcza lub nie złożyć a i tak przyjechać .

Powodzonka w budowie i frajdy z jazdy :OK .

Czekam na dalsze postępy z prac .
Przepraszam, dodawałem mobilnie i nie załączyło obrazów z powodu rozmiaru. Już nadrabiam chociaż dwojgiem zdjęć... Aczkolwiek przyznam, że prace poszły dalej ale to po cichu będą wpisy jeszcze. Co do Wałcza... Tak chce być, a nawet namawiam brata. Bo obaj równolegle składamy dwa różne czorty na zwolnicach... zdjęcia też niebawem ;-)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
KLIFord
Teoretyk
Posty: 74
Rejestracja: 2018-02-25, 13:45
Imię: Bartek
Lokalizacja: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX by KLIFord

#5

Post autor: KLIFord »

Epizod 3 i 4. Po pełnym serwisie przyszedł czas to wszystko poskładać. Na razie seria. W sumie mam dwa (trzecie uszkodzone) mikroserwa traxxas 2065... Miałem, bo sprzedane a w ich miejsce zamówione już mikroserwa MG90S z metalowymi zębatkami. A także serwo skrętu traxxas 2075X, które czeka na podmianę już zamówionego JX PDI 6221.

Opony 120/40 wypożyczone od brats. Pochodzą od scx na feldze mst cfx-w. Aktualnie już na felgach Austar bedlock 1.9 aluminium. To na nich zaczynałem swój pierwszy model więc sentyment ogromny, i serii mi się podobają.

Myślę, że na razie to wszystko. Na dalsze zmiany czekamy, a plany są mocno rozwojowe.

PS Ciekawostka c01
Traxxas TRX-4 vs MST CFX-W
(oba na 120/40/1.9)
Załączniki
C01.jpg
E03i04.jpg

Awatar użytkownika
Zbyszek
Teoretyk
Posty: 1136
Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: TRX by KLIFord

#6

Post autor: Zbyszek »

Bartek ja rozumiem że sentymenta są itd , oponki mogą się podobać ale na pewno nie robią w terenie .

Tak że jeżeli chcesz pojeździć a nie się wkur... , to zawczasu je oddaj bratu :OK .

Awatar użytkownika
KLIFord
Teoretyk
Posty: 74
Rejestracja: 2018-02-25, 13:45
Imię: Bartek
Lokalizacja: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX by KLIFord

#7

Post autor: KLIFord »

Zbyszek pisze:Bartek ja rozumiem że sentymenta są itd , oponki mogą się podobać ale na pewno nie robią w terenie .

Tak że jeżeli chcesz pojeździć a nie się wkur... , to zawczasu je oddaj bratu :OK .
Heh dziękuję ;-) Ale ja aktualnie nie mam nic po A nimi ;-D Z nazwy są to ATeki i liczę, że po kamykach czy suchym pojedzie na razie ;-)

Awatar użytkownika
KLIFord
Teoretyk
Posty: 74
Rejestracja: 2018-02-25, 13:45
Imię: Bartek
Lokalizacja: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX by KLIFord

#8

Post autor: KLIFord »

Mija tydzień więc wypadało by uaktualnić postęp prac. Niewiele bo niewiele ale rodzina i praca ważniejsi, i pochłaniają czas codzienny.

Epizod 5
Zamówiona została karoseria. Chińskie Hard body Jeepa Wranglera wersji Rubicon. Kolor niebieski i do tego w wersji poprawionej. Czyli prawidłowych rozmiarów drzwi drugiego rzędu czy odkręcane chlapacze. Wielu powie, że oklepany wzór nawet jak na TRX, ale nic nie poradzi człowiek na gusta ;-) w dodatku karoseria Rubicon (3 drzwiowa, WB 270mm, na MST CFX-W) była moja pierwsza karoseria na której budowałem swój pierwszy model do trialu - więc sentyment pozostał! Dodatkowo już zdobyty został zderzak przedni od modelu MST CFX-W ) który wyśmienicie pasuje pod szerokość grilla jeepa - pozostaje go dopasować pod mocowanie zderzaka w oryginale.

Pozostałe elementy które są już na miejscu bądź też dopiero czy też nadal w drodze to między innymi:

Aparatura FlySky GT5 5CH - sprawdzała się super w monster truck dzięki żyroskopowi, tutaj natomiast idealnie wykorzystać mam zamiar wszystkie kanały. Górne pokrętła odpowiadać będą za blokady mostów przód i tył. Przełącznik na rękojeści 1-0-2 będzie sterował skrzynia wolny-neutralny-szybki bieg. Oraz przycisk na rękojeści do włączania świateł na dachu - w przyszłości. Docelowo albo zrezygnuje z podziału blokad przód i tył, a jedno z pokręteł wykorzystane będzie do skrzyni natomiast w rękojeści sterowanie wyciągarki.

ESC znany i ceniony QUICRUN 1080 z programatorem. Tu bez zmian aktualnie jest skonfigurowany deflautowo.

Pakiet po namyśle zamówiony Zippy 3000mah 3S ale tylko 20C czego odrobinę się obawiam - ale życie zweryfikuje ilość C za wystarczającą.

Serwo skrętu JX CLS5830HV 18kg z prostym aluminiowym orczykiem zastępuje org serwo skrętu traxxasa.

Serwa do blokad oraz skrzyni biegów trafiają MG90S wraz z drukowanymi do nich orczykami pod montaż oryginalnych sprężynek.

Silnik to prosta jednostka 540 35T z zębatka 11.

Z dodatków zamówione są już także magnesy neodymowe. Od kolegi z rupy obiecane mam również dekielki do felg SCX. A na deser w końcu wykorzystam plecak do transportu modeli z HobbyWinga mieszczący ogromną podkładkę pod buty a na niej model oraz wszelkie inne asortymenty.

Na tą chwilę wszystko. Model złożony i przejechał swoje naście metrów po mieszkaniu. Na razie bez sterownia blokad i skrzyni ale z ogromną radością z jazdy!
Załączniki
e53.jpg
e52.jpg
e51.jpg
e50.jpg

Awatar użytkownika
przemsky
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 2429
Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: TRX by KLIFord

#9

Post autor: przemsky »

Jak dojedzie karoseria Jeep'a, to poproszę o jej szczegółowe zdjęcia.

Awatar użytkownika
KLIFord
Teoretyk
Posty: 74
Rejestracja: 2018-02-25, 13:45
Imię: Bartek
Lokalizacja: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX by KLIFord

#10

Post autor: KLIFord »

Mija kolejne tygodnie, a wymówki nadal te same. Więc chodź odrobinę przedstawię co uległo zmianie.

Epizod 6
W wielkim skrócie...

Przyszły już druki 3D w postaci obniżenia wieszaka baterii, miejsce na 'cos' przed serwem na przodzie i parę innych drobiazgów.

Przyszły też już mikroserwa z metalowymi zębatkami. Dość sporo różniące się od serw TRX. Zostały one dopasowane i wymienione zamiast org serw.

Weszło już również serwo marki JX DC5821LV 21kg które od razu dało odczuć jaki org był słaby.

Zatem prezentując najważniejsza zmianę - tj serwa - udało się zrobić skrzynie biegów wolna - luz - szybka. Oraz także blokady dyferencjałów, gdzie najtrudniejsze okazało się odpowiednie ustawienie end poitow.

To tyle. Nie będę ukrywał, że już projekt poszedł dość dużo do przodu i testuje go po mieszkaniu s synem ale o tym w następnym wpisie. Poniżej dodam w gwoli ciekawostki jeszcze nagranie z pracy mikroserw.

[/IMG]

Wysłane z mojego Redmi Note 6 Pro przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Grzes
Teoretyk
Posty: 111
Rejestracja: 2018-07-08, 13:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 4 razy

Re: TRX by KLIFord

#11

Post autor: Grzes »

Super model :))
Czekam aby zobaczyć efekt końcowy a potem na żywo w terenie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: TRX by KLIFord

#12

Post autor: welna79 »

Bartek, Grzesiek - zabierajcie swoje Trx i w drogę.
Wpadajcie do Wałcza - pośmigacie trochę w zacnym towarzystwie
II Runda tuż, tuż
:piwo

Awatar użytkownika
Grzes
Teoretyk
Posty: 111
Rejestracja: 2018-07-08, 13:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 4 razy

Re: TRX by KLIFord

#13

Post autor: Grzes »

Ja będę :)
Wpadnę z rodzinka na sobotę. Mam tez nadzieje zobaczyć na żywo model z rc4wd jeśli ktoś będzie miał :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
KLIFord
Teoretyk
Posty: 74
Rejestracja: 2018-02-25, 13:45
Imię: Bartek
Lokalizacja: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX by KLIFord

#14

Post autor: KLIFord »

Majówka za nami, święta już dawno też. Czas zaktualizować trochę informacji na temat modelu, zwłaszcza, że coraz bliżej spotkanie forumowe, na które naprawdę chce się udać więc model musi być gotowy... I już praktycznie jest!

Epizod 7
Nieoczekiwanie, bo niespełna po miesiącu czasu pojawiła się karoseria. Jeep Rubicon w pięciodrzwiowej wersji koloru niebieskiego, oczywiście jak pisałem wcześniej wersja poprawiona w dodatku KIT. Ogromną radość sprawiło już samo składanie karoserii, wszystko praktycznie osobno, począwszy od oparcia foteli, kierownicy z kokpitem, lusterek i wycieraczek a skończywszy na chlapaczach czy drzwiach i dachu.

Naturalnie jak można się domyśleć, karoseria ta ni jak nie pasuje do takiego podwozia jak TRX (uwaga, za to cfx/cfx-w uwielbiają takie skorupy). Obaw było dużo, ale docelowo okazało się nie tak źle. W bagażniku dwie duże dziury na wieżę zasłonięte przyciemnionymi szybami. W środku tunel i kokpit podcięty na tyle, że zakryje go skrzynia i docelowo nogi kierownika. Ogółem nadal jest koza, ale obniżyć można go max o 10mm lecz kosztem wywalenia połowy podłogi, a nie po to takie hardbody kupowałem, więc efekt jest jak dla mnie zadowalający.

W celu przymocowania karoserii do ramy użyte zostały z przodu dwa magnesy neodymowe umieszczone na oryginalnych słupkach, z tyłu natomiast kolejne cztery magnesy na skonstruowanych do tego celu uchwytach. Łącznie 6 magnesów, które niestety nadal nie pozwalają podnieść modelu za samą karoserię. Ale przechył w terenie nie ściąga jej z podwozia.

Model po połączeniu przejechał już parę swoich metrów. Wnioski dały kolejne zmiany jak zmiana układu serw do blokad, szukanie miejsca na pakiet, twardsze sprężyny na przodzie. Docelowo będę dążył aby mosty blokowane były jednym serwem, ale niestety projekt 3D z mocowaniem jednego serwa nie mieści się pod karoseria - czas pokaże co z tego wyniknie.

Aktualnie model posiada już dopasowany zderzak od cfx-w. Progi TRX przyklejone do karoserii. Przyciemnione szyby na pace.

Do najważniejszych prac nadal pozostało:
- zakup i montaż oświetlenia 12pkt tamiya;
- dopasowanie zderzaka na tył;
- test przykręcanych progów bez klejenia;
- pomysł na wyciągarkę i miejsce;
- zabezpieczenie w pojemnik RX;

Jako nowinkę dodam, że w naprawie jest już klatka na karoserię w raz z oświetleniem. Niestety tak delikatny towar łatwo ulega uszkodzeniu w transporcie a dodatkowo urwałem ucho rozwiercając mocowanie na M3.

Na deser dwa filmy już z pracy zawieszenia i opon. Pierwszy to naprawdę testowy slow motion, drugi to testy blokad, skrzyni i sposobów podjazdu na drobny i mokry piach.


[/img]ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
KLIFord
Teoretyk
Posty: 74
Rejestracja: 2018-02-25, 13:45
Imię: Bartek
Lokalizacja: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX by KLIFord

#15

Post autor: KLIFord »

Epizod 8
Uwieńczenie projektu i jego zakończenie.

Na wstępie wybaczcie opóźnienie ale tak wiele się działo, że projekt już dawno sprzedany ale przyniósł wiele radości i zabawy. Opowiem odrobinę co się wydarzyło a na koniec przedstawię jego zakończenie.

Zawody RC-Trial
Tak jak pragnąłem, udało mi się wybrać na zawody i model był gotowy do uczestnictwa w wybranej kategorii. Tu trzeba podkreślić, że tylko gotowy do udziału ale nie do rywalizacji. Czego oczywiście byłem świadomy ;) Tak więc brak wyciągarki, opony na lekki teren, waga sumo i wysoki środek ciężkości poskutkował ostatnim miejscem. Za to samo spotkanie super grona z forum, nauka terenowej jazdy i zdobyte doświadczenie jest nie do zastąpienia ;-) Puentą zawodów było to, że model na pewno nie nadaje się do tej kategorii :-D Czas na modernizację.
IMG_20190512_150816.jpg
Większe ze zmian
Po powrocie nastała potrzeba zmian, w pierwszej kolejności odpadły opony. Pomimo, że na bunkrze ładnie trzymał się podłoża ale w piasku nie trzymał się już niczego :-P Zatem pierwsze dostępne wpadły Austary 5020, też Chińskie ale lepsze od oryginałów. Następnie Przybyła przybyła już poreperowana klatka. Dodała uroku ale zwiększyła masę jak i środek ciężkości poszedł do góry :-/ Zatem modernizacja nie specjalnie a model uległ niewielkim zmianą.
IMG_20190620_195714.jpg
Mocowanie karoserii wersja Castorama :)
Z wagą za to przyszła potrzeba czegoś mocniejszego niż magnesy i tu ciekawostka trochę z podpowiedzi na grupie Facebook... Tu ciekawostka. Do zamocowania ciężkiej karoserii idealnie nadały się elementy z Castoramy czy innego marketu tego typu o wdzięcznej nazwie "Zatrzask kulowy" - trzyma jak diabli, nawet przy rolce :)
IMG_20190616_140116-COLLAGE.jpg
Wciąż za mało...
Jak mówi stare powiedzenie 'Jak się bawić, to się bawić! Okno wypier&^*ić a drzwi wstawić' - idąc tym przesłaniem... no cóż w ruch poszła eghm szlifierka kątową :D Tak... wyszło całe wnętrze Wranglera... Model poszedł w końcu na prawdziwą glebę.
IMG_20190622_015412.jpg
Zakończenie zabawy
Tak więc jak widać, model w końcu zaczyna robić... Ale co mi po tym jak stracił to o co tak walczyłem, czyli super odwzorowany kokpit? Nie to jednak nie będzie to... Przykro mi. W między czasie wyjechałem z kraju... niestety zabrać ze sobą nie mogłem modelu, może też i to przelało szale goryczy... ale borykając się z decyzjami co począć dalej z modelem, stwierdziłem, że dość zwolnic. Tak, jednak zwolnice albo w Unimogu albo prawdziwy Extreme, a ja nadal chciałem Jeepy :P Tak więc tego samego dnia model zdalnie został sprzedany. A historia jego dobiegła końca. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Z modelu pozostawiłem jednak sobie ogumienie oraz elektronikę. To nie koniec zabawy a jedynie kolejny etap :D Na koniec drobne foty pożegnalne modelu.
IMG_20190623_000736.jpg
IMG_20190623_000837.jpg
PS pół żartem pół serio. Może nie od razu, może nie wszyscy, może nie na każdy się przyzna... ale wszystkie nasze drogi prowadzą do Axiala SCX :D Z ukłonem dla Błażeja Nennox :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Extreme”