#MightyHoncho->#MightySkull by Sandra (scx10>scx10II)
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
#MightyHoncho->#MightySkull by Sandra (scx10>scx10II)
Tak jak w temacie bedzie to Garaż o "The Mighty Honcho" czyli o Axialu SCX-10 Honcho RTR ktorego dumną właścicielką i kierowcą jest Sandra
Nie wiem czy w to uwierzycie ale to właśnie Sandra była pierwszą osobą w naszym domu, która kupiła dla siebie Axiala.
Zmuszałem Ją często do oglądania najwiekszego kanału na Youtube o RCkach i własnie tam zobaczyła pierwszy raz Axiala SCX-10 Honcho o imieniu PINKY - to była miłość od pierwszego wejrzenia!
Tak wiec w pażdzierniku 2013 roku w naszym domu pojawił sie ów model
Totalnie seryjny wyjęty prosto z pudełka.
Pierwsze jazdy odbywały się na kartonowym torze zbudowanym w domu i na schodach przed blokiem
[youtube][/youtube] [youtube][/youtube]
Jak wszyscy wiedzą model nie jest wyposażony w wodoodporna elektronikę wieć pierwszą modyfikacją było własnie zapewnienie ochrony przed wodą :
Honczo bardzo szybko poddało się kolejnym drobnym zmianom
1. usunąłem stopery z amortyzatorów i zmieniłem koncówki na dłuższe:
Zmiana ta zwiększyła o kilka milimetrów skok amortyzatora i zwiększył się wykrzyż - niestety nie wiem o ile.. ( zapomniałem to sprawdzić ) ale różnicę naprawdę widać
2. zmieniłem tylne górne linki z oryginalnych na linki od Wraitha ponieważ kąt pracy tylnego wału był jak dla mnie zbyt ostry.
przed wymianą
po wymianie
3. Wymieniłem też trzy-linka na cztero-linka z przodu.
I to by było chyba tyle z pierwszych zmian jakich dokonałem przy The Mighty Honcho.
Kolejne modyfikacje dotyczyły raczej wyglądu. Pojawiły się pierwsze naklejki, karimaty i coś co udaje namiot
Nie minęło wiele czasu, gdy znowu postanowiłem cos zmotać - czemu by nie zrobić nadkoli ?
Przednie powstały z cienkiego plastiku sklejonego kropelką. Tylne miały być tylko na chwilę, by zobaczyć jak by to wygladało, zrobione z kartonu i taśmy - trzymają się do dziś i raczej ich nie będę wymieniał.
W tej postaci Axial przetrwał bardzo długo i był prawie niepokonany, co mogą potwierdzić forumowicze, którzy mieli okazję z Sandrą jeździć
[youtube][/youtube]
Jedyne co nas irytowało to RTR-owe koła, które zbierały wodę i błoto... Zaczęły się więc poszukiwania nowych opon i felg Wybór padł na chyba najlepsze skalowe opony firmy Pitbull Tires - Rock Beast 1.9 i felgi Gear Head 1.9 UTE.
Niedawno wróciliśmy ze Szwecji gdzie Honcho pokazało co potrafi, gdzie prawie pionowe skały nie stanowiły dla niego problemu.
Ale mi nadal mało dlatego bateria zmieniła swoje miejsce i teraz jest zamontowana w poprzek miedzy przednią osią a skrzynia biegów.
I tak własnie prezentuje sie Sandry Honcho
Nie wiem czy w to uwierzycie ale to właśnie Sandra była pierwszą osobą w naszym domu, która kupiła dla siebie Axiala.
Zmuszałem Ją często do oglądania najwiekszego kanału na Youtube o RCkach i własnie tam zobaczyła pierwszy raz Axiala SCX-10 Honcho o imieniu PINKY - to była miłość od pierwszego wejrzenia!
Tak wiec w pażdzierniku 2013 roku w naszym domu pojawił sie ów model
Totalnie seryjny wyjęty prosto z pudełka.
Pierwsze jazdy odbywały się na kartonowym torze zbudowanym w domu i na schodach przed blokiem
[youtube][/youtube] [youtube][/youtube]
Jak wszyscy wiedzą model nie jest wyposażony w wodoodporna elektronikę wieć pierwszą modyfikacją było własnie zapewnienie ochrony przed wodą :
Honczo bardzo szybko poddało się kolejnym drobnym zmianom
1. usunąłem stopery z amortyzatorów i zmieniłem koncówki na dłuższe:
Zmiana ta zwiększyła o kilka milimetrów skok amortyzatora i zwiększył się wykrzyż - niestety nie wiem o ile.. ( zapomniałem to sprawdzić ) ale różnicę naprawdę widać
2. zmieniłem tylne górne linki z oryginalnych na linki od Wraitha ponieważ kąt pracy tylnego wału był jak dla mnie zbyt ostry.
przed wymianą
po wymianie
3. Wymieniłem też trzy-linka na cztero-linka z przodu.
I to by było chyba tyle z pierwszych zmian jakich dokonałem przy The Mighty Honcho.
Kolejne modyfikacje dotyczyły raczej wyglądu. Pojawiły się pierwsze naklejki, karimaty i coś co udaje namiot
Nie minęło wiele czasu, gdy znowu postanowiłem cos zmotać - czemu by nie zrobić nadkoli ?
Przednie powstały z cienkiego plastiku sklejonego kropelką. Tylne miały być tylko na chwilę, by zobaczyć jak by to wygladało, zrobione z kartonu i taśmy - trzymają się do dziś i raczej ich nie będę wymieniał.
W tej postaci Axial przetrwał bardzo długo i był prawie niepokonany, co mogą potwierdzić forumowicze, którzy mieli okazję z Sandrą jeździć
[youtube][/youtube]
Jedyne co nas irytowało to RTR-owe koła, które zbierały wodę i błoto... Zaczęły się więc poszukiwania nowych opon i felg Wybór padł na chyba najlepsze skalowe opony firmy Pitbull Tires - Rock Beast 1.9 i felgi Gear Head 1.9 UTE.
Niedawno wróciliśmy ze Szwecji gdzie Honcho pokazało co potrafi, gdzie prawie pionowe skały nie stanowiły dla niego problemu.
Ale mi nadal mało dlatego bateria zmieniła swoje miejsce i teraz jest zamontowana w poprzek miedzy przednią osią a skrzynia biegów.
I tak własnie prezentuje sie Sandry Honcho
- Sandra
- Weteran / AT!
- Posty: 397
- Rejestracja: 2014-06-17, 11:56
- Imię: Sandra RC Nennox
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Bo Sandra jeździ, a nie budujeRadek pisze:Tylko dlaczego Sandra nie zalogowała się i nie założyła tego garażu
Jeździłam na stockowych do wyjazdu do Szwecji Tak na prawdę to w Polsce tylko raz na nich jeździłam - na ostatnim spotkaniuRadek pisze:Fajne te koła, cholera cały czas myślałem że jeździ na stockowych
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Link do felg http://www.gearheadrc.com/19wheels.htm i do sklepu gdzie kupiliśmy http://www.rpphobby.com/product_p/gea19-02.htmRadek pisze:Zapodajcie jakiegoś linka do tych felg
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Update tematu i dwa nowe "drobiazgi" w Honcho Sandry
Po pierwsze - progi od BPC Chassis - podobne do tych co mam w Jeepie, tylko ciut szersze
Ponieważ The Mighty Honcho jeździ w klasie Extreme, koniecznym stał się zakup wyciągarki (która doszła w poniedziałek, po ostatnich zawodach... :wall ). Oto ona:
A tak prezentuje się po zamontowaniu
Po pierwsze - progi od BPC Chassis - podobne do tych co mam w Jeepie, tylko ciut szersze
Ponieważ The Mighty Honcho jeździ w klasie Extreme, koniecznym stał się zakup wyciągarki (która doszła w poniedziałek, po ostatnich zawodach... :wall ). Oto ona:
A tak prezentuje się po zamontowaniu
- Mateusz1988
- Adept / AT!
- Posty: 1009
- Rejestracja: 2010-04-18, 20:32
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Świebodzin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Jak na razie jestem zadowolony. Nie miałem okazji jej zbyt długo testować. Tak na sucho w domu daje radę, modelu nie podnosi ( okolo 3.2kg ) ale po naprawdę stromym zboczu wciąga Honcho bez problemu. Układ zdanego sterowania do niej bardzo się zgrzał na pierwszym wyjściu. Muszę koniecznie dorobić włącznik by odcinać odbiornik wyciągarki od prądu jak jest nie używana. I to chyba tyle. Wiem że te wyciągarki od 3Racing są mocniejsze od tej co ja mam.Mateusz1988 pisze:Nennox, jak ta wyciągarka się sprawuje? Paula chce do siebie i nie wiem czy kupić tą 3racinga czy to co Ty masz bo prawdę mówiąc różnica w $$ prawie żadna.
Dziękujemyrafi95 pisze:Wyciągarka -bajka
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13463
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Nie znam tych wyciągarek co masz teraz, ale miałem 3Racing w wersji 1:10 - i to dwie sztuki. Pozornie wszystko wygląda dobrze, wyciągarka w domu podnosiła pionowo 5 kilogramowy model, wciągała go po pochylni ponad 45*. Jeszcze w terenie pierwsze użycie było jako takie, ale kolejne już nie. Wyciągarka ewidentnie osłabła ! Wyglądało to tak, jakby się elektronika "przegrzała". Z pewnością nie dotyczyło to samego silnika, bo podmieniłem na nowy, a po mimo tego wyciągarka nadal była znacznie słabsza od stanu pierwotnego. Od razu odpowiadam, że testowałem ją na różnych akumulatorach i oczywiście naładowanychRC-Nennox pisze:...
Wiem że te wyciągarki od 3Racing są mocniejsze od tej co ja mam.
Swego czasu RC4WD wypuściło wyciągareczki na silnikach bezszczotkowych. Podobno były pieruńsko mocne, ale podobno był też z nimi jakiś problem - nie wiem czy chodziło o awaryjność, czy o co ? Fakt, że zniknęły szybko z ofert sklepu.
Piszę "podobno" - bo osobiście nie czytałem i nie widziałem żadnych tekstów w tej kwestii, to co napisałem to uwagi zasłyszane.
Nie ulega wątpliwości, iż zaletą mini wyciągarek jest ich wygląd, kompaktowość oraz łatwość montażu. Natomiast z doświadczenia nie znam mocniejszych wyciągarek niż samoróbki oparte na przerobionym mocnym serwie, o których ostatnio sporo było pisane. Tu niestety wadą jest konieczność upchnięcia tego pod karoserią, co nie zawsze jest łatwe.
- HUBertPL
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2014-07-12, 23:18
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Jasne, chociaż teraz producent przyznaje siędo 1kg
Jest to o tyle zaskakujące że nie odczuwam przy wyciąganiu jakiegokolwiek deficytu mocy.
http://os.3racing.hk/products.php?products_key=3686
Jest to o tyle zaskakujące że nie odczuwam przy wyciąganiu jakiegokolwiek deficytu mocy.
http://os.3racing.hk/products.php?products_key=3686