Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
-
- Teoretyk
- Posty: 63
- Rejestracja: 2017-10-01, 13:15
- Imię: Przemyslaw
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował : 3 razy
Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
Skorupa
Defender 110,
W ramach przygotowania do klasy Extreme, buda jest sukcesywnie odchudzana i cięta
Staram się zostawić w miarę oryginalny wygląd.
Elektronika
Aparatura: Spectrum DX4C, odbiornik 4ch
ESC: Hobbywing 1080 80A
Silnik: HPT35T
Servo skrętu: SRT 20kg
Pakiet: 3S, 1500mAh. Używanie pakietów 2S nie ma żadnego sensu. Ekonomicznie nieuzasadnione, a do tego model gorzej jeździ. Nie chodzi mi o "moc i prędkość", tylko o moment obrotowy na przekazywany z silnika i ogólną stabilność pracy zestawu. Polecam. Na pakiecie 3S 1500mAh (używam do drona) jeździ ten model tam samo długo, jak na 2S 5000mAh. Niesamowite, ale prawdziwe. 60 min. A masa tego 3S jest o wiele niższa, co w zawodach Extremowych ma niesamowite znaczenie.
Oświetlenie modelu: Zima była długa ... model dostał ledy do wszystkich lamp karoserii (zasilane z silnika szczotkowego, prosty patent), a także światła stałe na zderzaki.
Akustyka: ESS Dual
Mechanika
Podwozie (Traxxas TRX-4 def):
Mosty: w oryginale, zwolnice
Rozstaw osi: oryginał
Promień skrętu: nie wiem jaki był promień skrętu tego modelu w oryginale, ale u mnie jest "lepiej". Nadal nad tym pracuje, kilka zmian jeszcze nastąpi. Model jest długi i muszę ostro walczyć z konkurencją na Extreme
Linki: oryginał + wzmocnienie z rurek alu
Wały: oryginał, osłonięte przed kurzem, ale to raczej bez sensu
Wieżyczki amorków: oryginał (po różnych przeróbkach aktualnie)
Amorki: oryginał (po różnych przeróbkach aktualnie)
Wyciągara: Servo chińczyk
Felgi: oryginał
Opony: oryginał, czas je wymienieć
Oczywiście model na bierząco serwisowany, czyszczony, smarowany.
W tej chwili w ramach dostosowania do klasy Extreme wykonałem kilka przeróbek, choć próbuję nie "zdewastować" budy i pozostawić oryginalny wygląd.
Modyfikacje ...
... mające moim zdaniem znaczący wpływ na poruszanie się modelu:
Silnik, regulator, aparatura - to w wersji Traxxas nadaje się jedynie do zabawy. Wymiana silnika i regla dała bardzo dużo, a wymiana aparatury pozwoliła na uzyskanie precyzyjnej kontroli. Do innych modeli używam aparatury Spectrum, wiec i do tego włożyłem stosowny odbiornik.
Niestety są tylko 4 kanały, i musiałem pozbyć się elektronicznej kontroli nad blokadami mostów W Extremie i tak muszę mieć zablokowane.
Karoseria, co tu dużo mówić, oryginał to jest "kowadło". Zdjąłem większość upiększeń jakie oferował Traxxas.
Zderzaki, a tym samym kąty natarcia i zejścia. Podniesienie zderzaków przyniosło bardzo dobre efekty. Musiałem bardzo mocno popodcinać budę, (to jeszcze nie koniec) ale osoba która nie zna TRX-4 "od dołu", nie zauważy zmian. Jednakże w terenie, to teraz zupełnie inny model. Jestem zadowolony z tej przeróbki.
Wyciągarka, wymóg klasy Extreme. Osobiście uważam, że OS powinien być tak zaplanowany, ale dało się go przejechać bez używania tego sprzętu. Zbyt duża ilość kamieni wielkości "małego telewizora" na trasie przejazdu nie jest chyba "najfajniejszym OSem", ale cóż, w końcu to Extreme. Moje wynurzenia nie mają znaczenia.
Aktualne problemy - w trakcie modyfikacji
Wyciągarka. Pomimo ustawienia potencjometru kontroli pozycji w położeniu "zero", serwo potrafi po kilku sekundach rozpocząć prace. Co ciekawe zawsze obraca się w tą samą stronę.
Zrobiłem nawet podmianę tego "zaklejonego" potencjometru na dwa stałe rezystory i nie przyniosło to żadnego efektu.
Będę sprawę analizował dalej.
Link do zdjęć: Galeria Picassa
Defender 110,
W ramach przygotowania do klasy Extreme, buda jest sukcesywnie odchudzana i cięta
Staram się zostawić w miarę oryginalny wygląd.
Elektronika
Aparatura: Spectrum DX4C, odbiornik 4ch
ESC: Hobbywing 1080 80A
Silnik: HPT35T
Servo skrętu: SRT 20kg
Pakiet: 3S, 1500mAh. Używanie pakietów 2S nie ma żadnego sensu. Ekonomicznie nieuzasadnione, a do tego model gorzej jeździ. Nie chodzi mi o "moc i prędkość", tylko o moment obrotowy na przekazywany z silnika i ogólną stabilność pracy zestawu. Polecam. Na pakiecie 3S 1500mAh (używam do drona) jeździ ten model tam samo długo, jak na 2S 5000mAh. Niesamowite, ale prawdziwe. 60 min. A masa tego 3S jest o wiele niższa, co w zawodach Extremowych ma niesamowite znaczenie.
Oświetlenie modelu: Zima była długa ... model dostał ledy do wszystkich lamp karoserii (zasilane z silnika szczotkowego, prosty patent), a także światła stałe na zderzaki.
Akustyka: ESS Dual
Mechanika
Podwozie (Traxxas TRX-4 def):
Mosty: w oryginale, zwolnice
Rozstaw osi: oryginał
Promień skrętu: nie wiem jaki był promień skrętu tego modelu w oryginale, ale u mnie jest "lepiej". Nadal nad tym pracuje, kilka zmian jeszcze nastąpi. Model jest długi i muszę ostro walczyć z konkurencją na Extreme
Linki: oryginał + wzmocnienie z rurek alu
Wały: oryginał, osłonięte przed kurzem, ale to raczej bez sensu
Wieżyczki amorków: oryginał (po różnych przeróbkach aktualnie)
Amorki: oryginał (po różnych przeróbkach aktualnie)
Wyciągara: Servo chińczyk
Felgi: oryginał
Opony: oryginał, czas je wymienieć
Oczywiście model na bierząco serwisowany, czyszczony, smarowany.
W tej chwili w ramach dostosowania do klasy Extreme wykonałem kilka przeróbek, choć próbuję nie "zdewastować" budy i pozostawić oryginalny wygląd.
Modyfikacje ...
... mające moim zdaniem znaczący wpływ na poruszanie się modelu:
Silnik, regulator, aparatura - to w wersji Traxxas nadaje się jedynie do zabawy. Wymiana silnika i regla dała bardzo dużo, a wymiana aparatury pozwoliła na uzyskanie precyzyjnej kontroli. Do innych modeli używam aparatury Spectrum, wiec i do tego włożyłem stosowny odbiornik.
Niestety są tylko 4 kanały, i musiałem pozbyć się elektronicznej kontroli nad blokadami mostów W Extremie i tak muszę mieć zablokowane.
Karoseria, co tu dużo mówić, oryginał to jest "kowadło". Zdjąłem większość upiększeń jakie oferował Traxxas.
Zderzaki, a tym samym kąty natarcia i zejścia. Podniesienie zderzaków przyniosło bardzo dobre efekty. Musiałem bardzo mocno popodcinać budę, (to jeszcze nie koniec) ale osoba która nie zna TRX-4 "od dołu", nie zauważy zmian. Jednakże w terenie, to teraz zupełnie inny model. Jestem zadowolony z tej przeróbki.
Wyciągarka, wymóg klasy Extreme. Osobiście uważam, że OS powinien być tak zaplanowany, ale dało się go przejechać bez używania tego sprzętu. Zbyt duża ilość kamieni wielkości "małego telewizora" na trasie przejazdu nie jest chyba "najfajniejszym OSem", ale cóż, w końcu to Extreme. Moje wynurzenia nie mają znaczenia.
Aktualne problemy - w trakcie modyfikacji
Wyciągarka. Pomimo ustawienia potencjometru kontroli pozycji w położeniu "zero", serwo potrafi po kilku sekundach rozpocząć prace. Co ciekawe zawsze obraca się w tą samą stronę.
Zrobiłem nawet podmianę tego "zaklejonego" potencjometru na dwa stałe rezystory i nie przyniosło to żadnego efektu.
Będę sprawę analizował dalej.
Link do zdjęć: Galeria Picassa
- Zbyszek
- Teoretyk
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Oborniki wlkp
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
Przemo nie wiem co Ty masz za pakiet , ale ja na swoim 2s 5000 jeżdżę do 3 godzin .
Co do wyciągarki z serwa to widzę że sterujesz tam pstryczkiem 3-pozycyjnym , ja też tylko że ja wywaliłem całą elektronikę i zostawiłem sam silniczek . Zero problemów z serwem , stoi w tym miejscu co się wyłączyło . Można też zastosować serwo 20kg chińczyka 360 stopni koszt 40zl .
Walcz , walcz , jesteś pierwszym co z tą budą do extreem poszedł powodzenia życzę i wygrywania .
Co do wyciągarki z serwa to widzę że sterujesz tam pstryczkiem 3-pozycyjnym , ja też tylko że ja wywaliłem całą elektronikę i zostawiłem sam silniczek . Zero problemów z serwem , stoi w tym miejscu co się wyłączyło . Można też zastosować serwo 20kg chińczyka 360 stopni koszt 40zl .
Walcz , walcz , jesteś pierwszym co z tą budą do extreem poszedł powodzenia życzę i wygrywania .
-
- Teoretyk
- Posty: 63
- Rejestracja: 2017-10-01, 13:15
- Imię: Przemyslaw
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował : 3 razy
Re: Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
No dobra, a konkrety ws tego sterowania serwem. Wywalę elektronikę i co dalej??
No i link podaj "Można też zastosować serwo 20kg chińczyka 360 stopni koszt 40zl" ????
No i link podaj "Można też zastosować serwo 20kg chińczyka 360 stopni koszt 40zl" ????
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
Elektronika przy serwie 360 stopni nie wytrzymaGrinch pisze:No dobra, a konkrety ws tego sterowania serwem. Wywalę elektronikę i co dalej??
No i link podaj "Można też zastosować serwo 20kg chińczyka 360 stopni koszt 40zl" ????
Potrzebujesz zwykły mały 10A regulator i po temacie
-
- Teoretyk
- Posty: 63
- Rejestracja: 2017-10-01, 13:15
- Imię: Przemyslaw
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował : 3 razy
Re: Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
... że takie coś np: http://www.rctrax.pl/regulator-10a/7105RC-Nennox pisze:Elektronika przy serwie 360 stopni nie wytrzymaGrinch pisze:No dobra, a konkrety ws tego sterowania serwem. Wywalę elektronikę i co dalej??
No i link podaj "Można też zastosować serwo 20kg chińczyka 360 stopni koszt 40zl" ????
Potrzebujesz zwykły mały 10A regulator i po temacie
Tak?
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
Ten to jest do bezszczotki lotniczy, nie ma wstecznego.
Ale coś takiego - https://www.amazon.com/Hobbypower-Brush ... B00DU49XXS
Albo coś takiego - https://m.banggood.com/10A-ESC-Brushed- ... 08719.html
Musi być samochodowy by miał przód i tył.
Ale coś takiego - https://www.amazon.com/Hobbypower-Brush ... B00DU49XXS
Albo coś takiego - https://m.banggood.com/10A-ESC-Brushed- ... 08719.html
Musi być samochodowy by miał przód i tył.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
Przemek. Foty w garażu dodawaj w formie załączników, przynajmniej te ważniejsze, a link do zewnętrznego hostingu ewentualnie jako uzupelnienie.
Tutaj masz wyjaśnione co i jak : zasady-umieszczania-na-forum-zdjec-i-li ... ml#p349860
Opis garażu
Tutaj masz wyjaśnione co i jak : zasady-umieszczania-na-forum-zdjec-i-li ... ml#p349860
Opis garażu
- Gucio95
- Teoretyk
- Posty: 172
- Rejestracja: 2018-05-18, 11:15
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kobyłka
- Podziękował : 3 razy
Re: Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
fajny zieloniutki , nie pokazywales go moze na yt u rcmajstra czy jakoś tak ?
- Zbyszek
- Teoretyk
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Oborniki wlkp
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
Grinch pisze:No dobra, a konkrety ws tego sterowania serwem. Wywalę elektronikę i co dalej??
No i link podaj "Można też zastosować serwo 20kg chińczyka 360 stopni koszt 40zl" ????
Jak wywalisz z serwa elektronikę to lutujesz kable bezpośrednio do silniczka i resztę sterujesz pstryczkiem .
Ja tak mam i u mnie działa bez elektroniki , można też zamiast pstryczka użyć pilota z aliexpres , co kto lubi .
Jak masz zwykłe serwo , wywalasz z trybika bolec blokujący pracę oraz elektronikę i wszystko hula .
Jest na forum temat ładnie opisany i obfotografowany przez kolegę zotornika poradnik , jak zbudować wyciągarkę z serwa polecam jego lekturę .
-
- Teoretyk
- Posty: 63
- Rejestracja: 2017-10-01, 13:15
- Imię: Przemyslaw
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował : 3 razy
Re: Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
Kurde, ale ja gapa - właśnie taki znalazłem w moich zapasach. Wyjęty kiedyś z jakiegoś modelu. Super. Popołudniu montowanieJerry_Cornelius pisze:Samolotowe często nie mają wstecznego tylko przód i stop.
Weź hobbywing 25A lub 60A
https://m.aliexpress.com/item/32629266333.html
-
- Teoretyk
- Posty: 63
- Rejestracja: 2017-10-01, 13:15
- Imię: Przemyslaw
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował : 3 razy
Re: Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
Regiel działa bardzo dobrze. Wyciągarka pracuje tak jak chciałem
Runda na Jurze zweryfikuje.
Runda na Jurze zweryfikuje.
-
- Teoretyk
- Posty: 63
- Rejestracja: 2017-10-01, 13:15
- Imię: Przemyslaw
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował : 3 razy
Re: Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
Sorry Jaruso, ja chyba nie umiem. Nie mam ochoty i czasu na konwertowanie plików do 300KB. Przepraszam. Nie przemawia to do mnie ...jaruso pisze:Przemek. Foty w garażu dodawaj w formie załączników, przynajmniej te ważniejsze, a link do zewnętrznego hostingu ewentualnie jako uzupelnienie.
Tutaj masz wyjaśnione co i jak : zasady-umieszczania-na-forum-zdjec-i-li ... ml#p349860
Chętnie bym tu zdjęcia wrzucił, ale to jakaś mordęga.
Żeby nie było, że nie probowałem ...
Wygenerowałem taki plik ok 1600x900 z kompresją poniżej 300KB. Chociaż juz teraz wiem jak się to robi. :P Efekt jest kiepski ...
No ale, regulamin jest regulamin. Zasady są dla wszystkich. Model wyciągarkę musi mieć, a zdjęcia kompresować trzeba. :P
Postaram się tu coś jeszcze pokazać. W końcu garaż jest od "chwalenia się - kto ma dłuższego".
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
oj, Grinch, Grinch
Do zobaczenia za 3 dni. Postaram się na spokojnie Ci wyjaśnić po co należy zakładać garaż bo jesteś w mylnym błędzie
Jak na spokojnie nie pójdzie to użyję masy - wspomogę się Zajączkiem
Do zobaczenia za 3 dni. Postaram się na spokojnie Ci wyjaśnić po co należy zakładać garaż bo jesteś w mylnym błędzie
Jak na spokojnie nie pójdzie to użyję masy - wspomogę się Zajączkiem
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Traxxas TRX-4 def110 by Grinch
Grinch, na Twoim miejscu nie dopuściłbym do sytuacji, w której Gorg spełni swoją obietnicę i wspomoże się Zajączkiem