Vaterra Ascender by Bonk
- bonk
- Adept / AT!
- Posty: 459
- Rejestracja: 2017-09-07, 20:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: W-wa/Lubartów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Vaterra Ascender by Bonk
Czołem!
Po zawodach w Lutomiersku zdecydowałem do jakiej klasy będę szykował model. Niniejszy wątek będzie czymś w rodzaju dziennika z prowadzonych prac. Jako, że jest to mój pierwszy model modyfikacje zamierzam wprowadzać pojedynczo, aby widzieć jak każda zmiana wpłynęła na zachowanie modelu i jak najwięcej się nauczyć. A więc specyfikacja:
1. Karoseria – Chevy K10
2. Mosty – Vaterra Ascender Stock
3. Przekładnia – Vaterra Ascender Stock
4. Wały – Vaterra Ascender Stock
5. Silnik – Vaterra Ascender Stock (35T)
6. Amortyzatory – Vaterra Ascender Stock
7. Rama – Vaterra Ascender Stock
8. Wyciągarka – brak (póki co)
9. Regulator– Vaterra Ascender Stock
10. Serwo skrętu – Vaterra Ascender Stock
11. Opony i felgi – felgi Vaterra Ascender Stock, opony Super Swamper
12. Akumulator – Turnigy Nano-Tech Shorty 4200mah 2S2P 65~130C Hardcase Lipo Pack
Jedyne modyfikacje jakie wprowadziłem póki co to odłączenie łoża akumulatora od przedniego mostu oraz zdjęcie koła zapasowego z paki.
Największą bolączką modelu po wyjęciu z pudełka jest wysoko położony środek ciężkości i za to będę chciał się zabrać w pierwszej kolejności.
Plany na najbliższą przyszłość:
1. Demontaż przedniego zderzaka
2. Obniżenie fabrycznego zawieszenie poprzez usunięcie dodatkowej sprężyny (obecnie są po 2 na amortyzator)
3. Założenie stalowych felg i dociążenie ołowiem
4. Drop
5. Wymiana serwa skrętu na mocniejsze
6. Montaż wyciągarki, prawdopodobnie z serwa
7. Wymiana karoserii na taką, której rzut z góry nie zajmuje hektara + oświetlenie
Póki co nie wydaje mi się, aby silnik i regulator wymagały wymiany. Mam wrażenie, że stockowe 35T daje radę. Zobaczymy co się stanie po założeniu ciężkich kół.
Ostatni OS w Lutomiersku pokazał, że w modelu jest potencjał.
Pozdrawiam
bonk
PS - zdjęcia wykonane przez kolegę Irka w Lutomiersku, mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko ich wykorzystaniu
Po zawodach w Lutomiersku zdecydowałem do jakiej klasy będę szykował model. Niniejszy wątek będzie czymś w rodzaju dziennika z prowadzonych prac. Jako, że jest to mój pierwszy model modyfikacje zamierzam wprowadzać pojedynczo, aby widzieć jak każda zmiana wpłynęła na zachowanie modelu i jak najwięcej się nauczyć. A więc specyfikacja:
1. Karoseria – Chevy K10
2. Mosty – Vaterra Ascender Stock
3. Przekładnia – Vaterra Ascender Stock
4. Wały – Vaterra Ascender Stock
5. Silnik – Vaterra Ascender Stock (35T)
6. Amortyzatory – Vaterra Ascender Stock
7. Rama – Vaterra Ascender Stock
8. Wyciągarka – brak (póki co)
9. Regulator– Vaterra Ascender Stock
10. Serwo skrętu – Vaterra Ascender Stock
11. Opony i felgi – felgi Vaterra Ascender Stock, opony Super Swamper
12. Akumulator – Turnigy Nano-Tech Shorty 4200mah 2S2P 65~130C Hardcase Lipo Pack
Jedyne modyfikacje jakie wprowadziłem póki co to odłączenie łoża akumulatora od przedniego mostu oraz zdjęcie koła zapasowego z paki.
Największą bolączką modelu po wyjęciu z pudełka jest wysoko położony środek ciężkości i za to będę chciał się zabrać w pierwszej kolejności.
Plany na najbliższą przyszłość:
1. Demontaż przedniego zderzaka
2. Obniżenie fabrycznego zawieszenie poprzez usunięcie dodatkowej sprężyny (obecnie są po 2 na amortyzator)
3. Założenie stalowych felg i dociążenie ołowiem
4. Drop
5. Wymiana serwa skrętu na mocniejsze
6. Montaż wyciągarki, prawdopodobnie z serwa
7. Wymiana karoserii na taką, której rzut z góry nie zajmuje hektara + oświetlenie
Póki co nie wydaje mi się, aby silnik i regulator wymagały wymiany. Mam wrażenie, że stockowe 35T daje radę. Zobaczymy co się stanie po założeniu ciężkich kół.
Ostatni OS w Lutomiersku pokazał, że w modelu jest potencjał.
Pozdrawiam
bonk
PS - zdjęcia wykonane przez kolegę Irka w Lutomiersku, mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko ich wykorzystaniu
- Gutek RC
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 837
- Rejestracja: 2015-05-07, 14:49
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Vaterra Ascender by Bonk
Zmiany które chcesz wprowadzić dadza wiele dobrego ,przy zmianie budy na leksanową pamiętaj o progach .
- bonk
- Adept / AT!
- Posty: 459
- Rejestracja: 2017-09-07, 20:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: W-wa/Lubartów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Vaterra Ascender by Bonk
Problem z budą będzie taki, że bardzo trudno znaleźć egzemplarz spełniający moje wymogi estetyczne. Możliwe, że będę sam coś kombinował.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13466
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Vaterra Ascender by Bonk
Widziałem i bardzo "misie" ta wersja Vaterry podoba
Wydawało mi się, ze były wcześniej progi?! A może modele obecnie mylę :Y
Vaterra ma przecież fajne fabryczne progi, mocno przylegające do karoserii. A jeżeli nie ma ich w tej wersji, to warto kupić właśnie oryginalne Vaterrowskie.
p.s.
Dzięki za nocną jazdę i pogaduchy - w sumie tylko my wraz z Państwem "Gutkowskimi" dotrwaliśmy do prawie 2:00
Wydawało mi się, ze były wcześniej progi?! A może modele obecnie mylę :Y
Vaterra ma przecież fajne fabryczne progi, mocno przylegające do karoserii. A jeżeli nie ma ich w tej wersji, to warto kupić właśnie oryginalne Vaterrowskie.
p.s.
Dzięki za nocną jazdę i pogaduchy - w sumie tylko my wraz z Państwem "Gutkowskimi" dotrwaliśmy do prawie 2:00
- bonk
- Adept / AT!
- Posty: 459
- Rejestracja: 2017-09-07, 20:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: W-wa/Lubartów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Vaterra Ascender by Bonk
Czołem!
Jest malutka aktualizacja. Podczas ostatniego spotkania ukręciłem pin mocujący wał napędowy. Właściwie wyłączyło mnie to z zabawy (5min po wyjęciu modelu z bagażnika). Momentalnie zapadła decyzja o wymianie wałów na traxxasowe. Traf chciał, że wcześniej kupiłem stosowne 'pizdryczki' od Adamu.
Niestety yokesy od traxxasa z dziurą o średnicy 5mm są praktycznie niedostępne toteż zmuszony byłem kupić takie o średnicy 6mm i zrobić tulejki. Dodatkowo musiałem przewiercić otwory w wale wychodzącym z przekładni. Jakoś się udało Tutaj chciałem podziękować Błażejowi i Jerremu za wsparcie, zarówno merytoryczne jak i moralne
Musiałem wrzucić mocowanie pakietu albowiem zahaczało o yokes nawet po podcięciu. Muszę wymyślić jakiś nowy stelażyk na pakiet
W międzyczasie oczekuję na paczkę z felgami + akcesoriami do położenia amorków jak u Bastiana (tracking w załączeniu...) oraz drugą paczuchę z nowym nadajnikiem (6Ch Radiolink) i serwem 20kg.
Pozdrawiam
bonk
Jest malutka aktualizacja. Podczas ostatniego spotkania ukręciłem pin mocujący wał napędowy. Właściwie wyłączyło mnie to z zabawy (5min po wyjęciu modelu z bagażnika). Momentalnie zapadła decyzja o wymianie wałów na traxxasowe. Traf chciał, że wcześniej kupiłem stosowne 'pizdryczki' od Adamu.
Niestety yokesy od traxxasa z dziurą o średnicy 5mm są praktycznie niedostępne toteż zmuszony byłem kupić takie o średnicy 6mm i zrobić tulejki. Dodatkowo musiałem przewiercić otwory w wale wychodzącym z przekładni. Jakoś się udało Tutaj chciałem podziękować Błażejowi i Jerremu za wsparcie, zarówno merytoryczne jak i moralne
Musiałem wrzucić mocowanie pakietu albowiem zahaczało o yokes nawet po podcięciu. Muszę wymyślić jakiś nowy stelażyk na pakiet
W międzyczasie oczekuję na paczkę z felgami + akcesoriami do położenia amorków jak u Bastiana (tracking w załączeniu...) oraz drugą paczuchę z nowym nadajnikiem (6Ch Radiolink) i serwem 20kg.
Pozdrawiam
bonk
- Załączniki
- bonk
- Adept / AT!
- Posty: 459
- Rejestracja: 2017-09-07, 20:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: W-wa/Lubartów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- bonk
- Adept / AT!
- Posty: 459
- Rejestracja: 2017-09-07, 20:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: W-wa/Lubartów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Vaterra Ascender by Bonk
A, no tak Pełen manual, czekam na paczkę z dremelem Sorki za zdjęcie robione rozgotowanym brokułem, ale była 1 w nocy i niekoniecznie się skupiłem na fotkach
- Załączniki
-
- 25323055_1689012321163749_1762385854_n.jpg (22.74 KiB) Przejrzano 2527 razy
-
- Teoretyk
- Posty: 44
- Rejestracja: 2011-06-13, 18:29
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Konin
- Podziękował : 1 razy
Re: Vaterra Ascender by Bonk
Witam
Piszę z drobną poradą z racji że jestem w trakcie przygotowywania swojej vaterry do extreme.
Jako że nie pierwszy i zapewne nie ostatni ukręciłem wał w swoim sprzęcie postanowiłem podzielić się radą która może się przyda.
Rozwiązanie które zaproponowałeś z wymianą wału na traxxasowy wiąże się z dwoma problemami.
Pierwszy to cena naprawy oraz konieczność dorabiania części. Drugi natomiast to fakt że przeguby przy mostach wystają drastycznie poza linki zawieszenia i będą haczyły o przeszkody.
Problem jaki występuje w vaterrowskich przegubach to sworzeń krzyżaka o grubości 1,6mm który nie dość że jest zbyt słaby to jeszcze montowany jest w otwory 1.7 do 1.8mm w kielichy, kulce przegubu i krzyżaku. Powoduje to że nowe auto wyjęte z pudełka już ma tam sporu lub który przyspiesza wycieranie i tak cienkiego sworznia.
Ja bym zaproponował wyjecie wszystkich 4 sworzni przegubów. Rozwiercenie otworów w kielicha i krzyżaka do 2mm. Oraz szlifierką z okrągłym pilnikiem diamentowym powierzenie otworu w kuli przegubu. Praca taka zajmie max 2 godziny a osie staną się nie do zajechania.
Sworznie stalowe o wymiarach 10mm i średnicy 2mm dostaniesz bez problemu jak ostatnio zakupiłem komplet 15 sztuk za 3,60zł
P.S.
To była puki co jedyna naprawa vaterry jaka musiałem wykonać w tym roku całe reszta puki co sprawuje się dzielnie.
Piszę z drobną poradą z racji że jestem w trakcie przygotowywania swojej vaterry do extreme.
Jako że nie pierwszy i zapewne nie ostatni ukręciłem wał w swoim sprzęcie postanowiłem podzielić się radą która może się przyda.
Rozwiązanie które zaproponowałeś z wymianą wału na traxxasowy wiąże się z dwoma problemami.
Pierwszy to cena naprawy oraz konieczność dorabiania części. Drugi natomiast to fakt że przeguby przy mostach wystają drastycznie poza linki zawieszenia i będą haczyły o przeszkody.
Problem jaki występuje w vaterrowskich przegubach to sworzeń krzyżaka o grubości 1,6mm który nie dość że jest zbyt słaby to jeszcze montowany jest w otwory 1.7 do 1.8mm w kielichy, kulce przegubu i krzyżaku. Powoduje to że nowe auto wyjęte z pudełka już ma tam sporu lub który przyspiesza wycieranie i tak cienkiego sworznia.
Ja bym zaproponował wyjecie wszystkich 4 sworzni przegubów. Rozwiercenie otworów w kielicha i krzyżaka do 2mm. Oraz szlifierką z okrągłym pilnikiem diamentowym powierzenie otworu w kuli przegubu. Praca taka zajmie max 2 godziny a osie staną się nie do zajechania.
Sworznie stalowe o wymiarach 10mm i średnicy 2mm dostaniesz bez problemu jak ostatnio zakupiłem komplet 15 sztuk za 3,60zł
P.S.
To była puki co jedyna naprawa vaterry jaka musiałem wykonać w tym roku całe reszta puki co sprawuje się dzielnie.
-
- Teoretyk
- Posty: 44
- Rejestracja: 2011-06-13, 18:29
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Konin
- Podziękował : 1 razy
Re: Vaterra Ascender by Bonk
Poniżej link ze zdjęciem
Na czerwono oznaczyłem otwory do rozwiercenia na 2mm sworzeń, który trzeba wymienić i miejsca do pod szlifowania w kulce przegubu.
https://drive.google.com/open?id=13YRmC ... 2FFo96d4pg
Pokazałem to na częściach gdyż tak jest najprościej, trudno to pokazać na złożonym aucie.
Na czerwono oznaczyłem otwory do rozwiercenia na 2mm sworzeń, który trzeba wymienić i miejsca do pod szlifowania w kulce przegubu.
https://drive.google.com/open?id=13YRmC ... 2FFo96d4pg
Pokazałem to na częściach gdyż tak jest najprościej, trudno to pokazać na złożonym aucie.
- bonk
- Adept / AT!
- Posty: 459
- Rejestracja: 2017-09-07, 20:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: W-wa/Lubartów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Vaterra Ascender by Bonk
Czołem!
Zaproponowane przez Ciebie rozwiązanie jest dość ciekawe i na pewno warte przetestowania. Jednak nie rozwiązuje jednego problemu - jak ukręcisz taki pin, albo wyskoczy (może się tak zdarzyć) nie wymienisz tego na szybko podczas zawodów bo trzeba cały most rozebrać. Oczywiście 'da się' jednak nie jest to komfortowe rozwiązanie.
Daj znać jak wyszło w praktyce, u mnie pierwsze polowe testy wyszły pomyślnie
Zaproponowane przez Ciebie rozwiązanie jest dość ciekawe i na pewno warte przetestowania. Jednak nie rozwiązuje jednego problemu - jak ukręcisz taki pin, albo wyskoczy (może się tak zdarzyć) nie wymienisz tego na szybko podczas zawodów bo trzeba cały most rozebrać. Oczywiście 'da się' jednak nie jest to komfortowe rozwiązanie.
Daj znać jak wyszło w praktyce, u mnie pierwsze polowe testy wyszły pomyślnie
-
- Teoretyk
- Posty: 44
- Rejestracja: 2011-06-13, 18:29
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Konin
- Podziękował : 1 razy
Re: Vaterra Ascender by Bonk
Rozwiązanie które omówiłem jest obecnie używane w trzech z czterech vaterr które śmigają w Koninie.
Nie były testowane długo bo najstarsze auto ma Rok.
Jedyne co mogę powiedzieć to to że po zmianie sworznia na 2mm jeszcze nikt z nas wały nie uszkodził.
Takim najbardziej wiarygodnym testem będzie rok 2018.
Dodatkowo ja osobiście będę chciał to sprawdzić podczas zawodów.
Masz rację że jak to rozwiązanie zawiedzie to wymiana nie będzie ani szybka ani przyjemna.
Nie były testowane długo bo najstarsze auto ma Rok.
Jedyne co mogę powiedzieć to to że po zmianie sworznia na 2mm jeszcze nikt z nas wały nie uszkodził.
Takim najbardziej wiarygodnym testem będzie rok 2018.
Dodatkowo ja osobiście będę chciał to sprawdzić podczas zawodów.
Masz rację że jak to rozwiązanie zawiedzie to wymiana nie będzie ani szybka ani przyjemna.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13466
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Vaterra Ascender by Bonk
Wtedy w odwodzie trzeba mieć w pudełku zestaw standardowych wałów Traxxasa lub innych - byle nie zostać bez napędu.Drinek pisze:Masz rację że jak to rozwiązanie zawiedzie to wymiana nie będzie ani szybka ani przyjemna.
Oczywiście jak się już ma konkretne wały, zamiast je tylko odłożyć na półkę, można je zmodyfikować i mieć nadzieje, że sprawdzi się to na dłuższy czas. Ale docelowo, to chyba warto poszukać innego zestawu wałów, który będzie się sprawdzał w Vaterrze, tak by uzyskać większą kompatybilność.
- bonk
- Adept / AT!
- Posty: 459
- Rejestracja: 2017-09-07, 20:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: W-wa/Lubartów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Vaterra Ascender by Bonk
Niesamowita niesamowitość, ale najwyraźniej moje zamówienie z końca października dojechało do Polski i w najbliższych dniach zacznę jakieś poważniejsze zmiany przy modelu (zawieszenie + felgi, czyli zestaw do obniżenia środka ciężkości). A tymczasem dołączam filmik, który przedstawia model w aktualnej formie
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]