scx10.2 XJ by mike

Tematy odnośnie budowy modeli klasy Extreme
Awatar użytkownika
mike_cz
Teoretyk
Posty: 72
Rejestracja: 2017-02-22, 11:35
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

scx10.2 XJ by mike

#1

Post autor: mike_cz »

6!

jako, że prace nad XJtem są już mocno zaawansowane, pierwsza prezentacja i próba terenowa odbyła się podczas 3WSW, postanowiłem ujawnić się tutaj :)

Ale od początku....
start prac: 21.02.2017
model: AXIAL SCX10.2 XJ JEEP CHEROKEE
silnik: LRP Vektor K4 1000kV
esc: LRP Track Puller



---
mike
Załączniki
XJ mike 3_1024x768.jpg
XJ mike 2_1024x768.jpg
XJ mike 1_1024x768.jpg

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: scx10.2 XJ by mike

#2

Post autor: jaruso »

7! Ten silnik rzeczywiście ma 1000kV? Jak się sprawuje w połączeniu z podwoziem axiala, prędkość jest ok?

Awatar użytkownika
mike_cz
Teoretyk
Posty: 72
Rejestracja: 2017-02-22, 11:35
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: scx10.2 XJ by mike

#3

Post autor: mike_cz »

jaruso pisze:7! Ten silnik rzeczywiście ma 1000kV? Jak się sprawuje w połączeniu z podwoziem axiala, prędkość jest ok?
wg opisy na stronie modelarni - tak.

Nie mam wielkiego doświadczenia w trialu (dopiero zaczynam przygodę) ale jest piekielnie mocny za to za wolny. Zresztą potwierdził to Błażej Nennox.
Dodatkowo silnik uległ dziwnej awarii w połowie trasy 3WSW. Teraz czekam na dostawę LRP Vektor k7 2200kv.

---
mike

Awatar użytkownika
mike_cz
Teoretyk
Posty: 72
Rejestracja: 2017-02-22, 11:35
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: scx10.2 XJ by mike

#4

Post autor: mike_cz »

cd...

zanim Robert przygotuje moduł oświetlenia, postanowiłem przygotować lampy.
Temat czy malować klosze na czerwony i pomarańczowy czy zostawić 'clear' pozostaje nadal otwarty :)

W międzyczasie doszła wyciągarka od majfriendów (moduł sterujący zamówiony) i szekle.

Doszły też amortyzatory Boomracing boomerang - niestety 110mm i okazało się, że XJ wygląda z nimi jak na szczudłach :)
Amorki oryginalne wróciły a boomerangi czekają na szczęśliwego nabywcę.

No i zmiana, która miała być mega - gumowe nadkola w miejscu oryginalnych. Niestety prace nocne po :piwo :piwo powinny być zabronione bo po wycięciu oryginalnych nadkoli, rano zobaczyłem, że te nowe są owszem do XJta ale w sztywnej budzie - no i efekt sami oceńcie :decha :decha . Na szczęście nowa już przyszła i jest under construction.


aha no i badlocki od Team Raffel.
Załączniki
XJ mike 13_1024x768.jpg
XJ mike 12_1024x768.jpg
XJ mike 11_1024x768.jpg
XJ mike 10_576x768.jpg
XJ mike 9_1024x768.jpg
XJ mike 8_1024x768.jpg
XJ mike 6_576x768.jpg
XJ mike 5_1024x768.jpg
XJ mike 4_1024x768.jpg

Awatar użytkownika
mike_cz
Teoretyk
Posty: 72
Rejestracja: 2017-02-22, 11:35
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: scx10.2 XJ by mike

#5

Post autor: mike_cz »

cd... tym razem zainspirowany poczynaniami kolegi Radka zacząłem budować nadkola.

materiał - styren 1mm
klej CA
przyspieszacz do kleju
Załączniki
XJ mike 3_1024x768.jpg
XJ mike 2_1024x768.jpg
XJ mike 1_1024x768.jpg

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: scx10.2 XJ by mike

#6

Post autor: jaruso »

Dokładnie, silnik ten powinien mieć duży moment obrotowy, ale niską liczbę obrotów na minutę, co przekłada się na niską prędkość modelu.
Jednak przy standardowych przełożeniach axiala nie powinno być tragedii?
Pojeździsz i zorientujesz się czego Ci potrzeba, dużo zależy od stylu jazdy. Nie wiem jaki masz teraz zestaw zębatek (atak/odbiór), ale to daje pewne możliwości korygowania prędkości modelu.
Klosze reflektorów pomalowałbym na Twoim miejscu.
Model z nadkolami i dłuższymi amortyzatorami faktycznie wygląda jak na szczudłach, co potęguję wrażenie, że nadkola są za duże do tej karoserii.
Jaką masz obecnie średnicę opon?

Awatar użytkownika
mike_cz
Teoretyk
Posty: 72
Rejestracja: 2017-02-22, 11:35
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: scx10.2 XJ by mike

#7

Post autor: mike_cz »

jaruso pisze:Dokładnie, silnik ten powinien mieć duży moment obrotowy, ale niską liczbę obrotów na minutę, co przekłada się na niską prędkość modelu.
Jednak przy standardowych przełożeniach axiala nie powinno być tragedii?
Pojeździsz i zorientujesz się czego Ci potrzeba, dużo zależy od stylu jazdy. Nie wiem jaki masz teraz zestaw zębatek (atak/odbiór), ale to daje pewne możliwości korygowania prędkości modelu.
standardowe przełożenie 15x56T

Klosze reflektorów pomalowałbym na Twoim miejscu.
jaruso pisze:Model z nadkolami i dłuższymi amortyzatorami faktycznie wygląda jak na szczudłach, co potęguję wrażenie, że nadkola są za duże do tej karoserii.
Jaką masz obecnie średnicę opon?
no i dlatego amorki są dostępne w innym dziale :D
Opony na razie standardowe ale lada moment będą PitBulle Rock Beast 125 mm

Awatar użytkownika
mike_cz
Teoretyk
Posty: 72
Rejestracja: 2017-02-22, 11:35
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: scx10.2 XJ by mike

#8

Post autor: mike_cz »

cd...

pojawiły się nowe oponki + hexy z 3mm offsetem :>>

prace nad nadkolami trwają... :q
Załączniki
xj mike 3_432x768.jpg
xj mike 2_576x768.jpg
xj mike 1_1024x768.jpg

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: scx10.2 XJ by mike

#9

Post autor: RC-Nennox »

Ładne kapcie :)

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: scx10.2 XJ by mike

#10

Post autor: Radzik »

Kola na plus :brawo

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: scx10.2 XJ by mike

#11

Post autor: Radek »

koła super, ale za szeroko jak dla mnie, wiem trawersy te sprawy, ale szeroko jak cholera :D

Awatar użytkownika
mike_cz
Teoretyk
Posty: 72
Rejestracja: 2017-02-22, 11:35
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: scx10.2 XJ by mike

#12

Post autor: mike_cz »

czy po drobnych modyfikacjach (skrócenie tej wystającej ośki i sługości podstawy) nada się do postawienia na zderzaku jako wieszak do koła zapasowego?

Najlepiej żeby pionowa część była na dłuższym boku tej podstawy to i powierzchnia przylegania do zderzaka byłaby większa (no i Assembled in USA mogłoby zostać :D :D )
Załączniki
xj mike 4_576x768.jpg

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: scx10.2 XJ by mike

#13

Post autor: welna79 »

A ile to to by ważyło?
Nie za ciężka ta konstrukcja będzie?
Nie mógłbyś sobie zrobić mocowania koła (jeśli będzie docelowo ruchome) z ramki po elementach Axiala lub wieszaka na ubrania?
Tworzywo jest znacznie lżejsze a to liczy się przy trawersach i stromych zjazdach

Możesz jeszcze pokombinować przewiercenie przez budę dłuższej śrubki na którą osadzisz koło a pod śrubkę od wewnątrz budy podłóż po prostu grubszą formatkę hipsu lub blaszki

Pozdrawiam
welna79
:W

Awatar użytkownika
mike_cz
Teoretyk
Posty: 72
Rejestracja: 2017-02-22, 11:35
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: scx10.2 XJ by mike

#14

Post autor: mike_cz »

dokładniej chodzi o tą tylko część dodatkowo z przyciętą podstawą wzdłuż linii. to prawie nic nie waży.

Co do przyczepienia koła do budy - myślałem o tym ale buda z lexanu i mogłaby nie wytrzymać chyba, nawet pomimo wzmocnienia.
Załączniki
IMG_4592_1024x768.jpg

Awatar użytkownika
mike_cz
Teoretyk
Posty: 72
Rejestracja: 2017-02-22, 11:35
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: scx10.2 XJ by mike

#15

Post autor: mike_cz »

cd...
Nadkola prawie gotowe. Zostaje spiąć je dla usztywnienia na górze.

Amorki Boomernag jednak wróciły (ogłoszenie kasuję).
Odwróciłem dolny punkt mocowania co pozwoliło je zmieścić. Teraz działa wg mnie fajnie, wygląda zacnie (przynajmniej mi się podoba :) a jak w terenie.... się okaże.
Przy poprzedniej próbie XJ wyglądał, jak to koledzy określili' jak koza na szczudłach - teraz mam nadzieję jest lepiej.
Zdjęcia z nową budą oraz ze starą ze skaszanionymi błotnikami.

no i jest też antena :biglol
Załączniki
IMG_4624_1024x768.jpg
IMG_4623_1024x768.jpg
IMG_4625_1024x768.jpg
IMG_4619_1024x768.jpg
IMG_4617_1024x768.jpg
IMG_4622_1024x768.jpg
IMG_4621_1024x768.jpg
IMG_4620_1024x768.jpg
IMG_4629_1024x768.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Extreme”