scx10.2 XJ by mike
scx10.2 XJ by mike
6!
jako, że prace nad XJtem są już mocno zaawansowane, pierwsza prezentacja i próba terenowa odbyła się podczas 3WSW, postanowiłem ujawnić się tutaj
Ale od początku....
start prac: 21.02.2017
model: AXIAL SCX10.2 XJ JEEP CHEROKEE
silnik: LRP Vektor K4 1000kV
esc: LRP Track Puller
---
mike
jako, że prace nad XJtem są już mocno zaawansowane, pierwsza prezentacja i próba terenowa odbyła się podczas 3WSW, postanowiłem ujawnić się tutaj
Ale od początku....
start prac: 21.02.2017
model: AXIAL SCX10.2 XJ JEEP CHEROKEE
silnik: LRP Vektor K4 1000kV
esc: LRP Track Puller
---
mike
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: scx10.2 XJ by mike
7! Ten silnik rzeczywiście ma 1000kV? Jak się sprawuje w połączeniu z podwoziem axiala, prędkość jest ok?
Re: scx10.2 XJ by mike
wg opisy na stronie modelarni - tak.jaruso pisze:7! Ten silnik rzeczywiście ma 1000kV? Jak się sprawuje w połączeniu z podwoziem axiala, prędkość jest ok?
Nie mam wielkiego doświadczenia w trialu (dopiero zaczynam przygodę) ale jest piekielnie mocny za to za wolny. Zresztą potwierdził to Błażej Nennox.
Dodatkowo silnik uległ dziwnej awarii w połowie trasy 3WSW. Teraz czekam na dostawę LRP Vektor k7 2200kv.
---
mike
Re: scx10.2 XJ by mike
cd...
zanim Robert przygotuje moduł oświetlenia, postanowiłem przygotować lampy.
Temat czy malować klosze na czerwony i pomarańczowy czy zostawić 'clear' pozostaje nadal otwarty
W międzyczasie doszła wyciągarka od majfriendów (moduł sterujący zamówiony) i szekle.
Doszły też amortyzatory Boomracing boomerang - niestety 110mm i okazało się, że XJ wygląda z nimi jak na szczudłach
Amorki oryginalne wróciły a boomerangi czekają na szczęśliwego nabywcę.
No i zmiana, która miała być mega - gumowe nadkola w miejscu oryginalnych. Niestety prace nocne po powinny być zabronione bo po wycięciu oryginalnych nadkoli, rano zobaczyłem, że te nowe są owszem do XJta ale w sztywnej budzie - no i efekt sami oceńcie :decha :decha . Na szczęście nowa już przyszła i jest under construction.
aha no i badlocki od Team Raffel.
zanim Robert przygotuje moduł oświetlenia, postanowiłem przygotować lampy.
Temat czy malować klosze na czerwony i pomarańczowy czy zostawić 'clear' pozostaje nadal otwarty
W międzyczasie doszła wyciągarka od majfriendów (moduł sterujący zamówiony) i szekle.
Doszły też amortyzatory Boomracing boomerang - niestety 110mm i okazało się, że XJ wygląda z nimi jak na szczudłach
Amorki oryginalne wróciły a boomerangi czekają na szczęśliwego nabywcę.
No i zmiana, która miała być mega - gumowe nadkola w miejscu oryginalnych. Niestety prace nocne po powinny być zabronione bo po wycięciu oryginalnych nadkoli, rano zobaczyłem, że te nowe są owszem do XJta ale w sztywnej budzie - no i efekt sami oceńcie :decha :decha . Na szczęście nowa już przyszła i jest under construction.
aha no i badlocki od Team Raffel.
Re: scx10.2 XJ by mike
cd... tym razem zainspirowany poczynaniami kolegi Radka zacząłem budować nadkola.
materiał - styren 1mm
klej CA
przyspieszacz do kleju
materiał - styren 1mm
klej CA
przyspieszacz do kleju
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: scx10.2 XJ by mike
Dokładnie, silnik ten powinien mieć duży moment obrotowy, ale niską liczbę obrotów na minutę, co przekłada się na niską prędkość modelu.
Jednak przy standardowych przełożeniach axiala nie powinno być tragedii?
Pojeździsz i zorientujesz się czego Ci potrzeba, dużo zależy od stylu jazdy. Nie wiem jaki masz teraz zestaw zębatek (atak/odbiór), ale to daje pewne możliwości korygowania prędkości modelu.
Klosze reflektorów pomalowałbym na Twoim miejscu.
Model z nadkolami i dłuższymi amortyzatorami faktycznie wygląda jak na szczudłach, co potęguję wrażenie, że nadkola są za duże do tej karoserii.
Jaką masz obecnie średnicę opon?
Jednak przy standardowych przełożeniach axiala nie powinno być tragedii?
Pojeździsz i zorientujesz się czego Ci potrzeba, dużo zależy od stylu jazdy. Nie wiem jaki masz teraz zestaw zębatek (atak/odbiór), ale to daje pewne możliwości korygowania prędkości modelu.
Klosze reflektorów pomalowałbym na Twoim miejscu.
Model z nadkolami i dłuższymi amortyzatorami faktycznie wygląda jak na szczudłach, co potęguję wrażenie, że nadkola są za duże do tej karoserii.
Jaką masz obecnie średnicę opon?
Re: scx10.2 XJ by mike
standardowe przełożenie 15x56Tjaruso pisze:Dokładnie, silnik ten powinien mieć duży moment obrotowy, ale niską liczbę obrotów na minutę, co przekłada się na niską prędkość modelu.
Jednak przy standardowych przełożeniach axiala nie powinno być tragedii?
Pojeździsz i zorientujesz się czego Ci potrzeba, dużo zależy od stylu jazdy. Nie wiem jaki masz teraz zestaw zębatek (atak/odbiór), ale to daje pewne możliwości korygowania prędkości modelu.
Klosze reflektorów pomalowałbym na Twoim miejscu.
no i dlatego amorki są dostępne w innym dzialejaruso pisze:Model z nadkolami i dłuższymi amortyzatorami faktycznie wygląda jak na szczudłach, co potęguję wrażenie, że nadkola są za duże do tej karoserii.
Jaką masz obecnie średnicę opon?
Opony na razie standardowe ale lada moment będą PitBulle Rock Beast 125 mm
Re: scx10.2 XJ by mike
cd...
pojawiły się nowe oponki + hexy z 3mm offsetem
prace nad nadkolami trwają...
pojawiły się nowe oponki + hexy z 3mm offsetem
prace nad nadkolami trwają...
Re: scx10.2 XJ by mike
czy po drobnych modyfikacjach (skrócenie tej wystającej ośki i sługości podstawy) nada się do postawienia na zderzaku jako wieszak do koła zapasowego?
Najlepiej żeby pionowa część była na dłuższym boku tej podstawy to i powierzchnia przylegania do zderzaka byłaby większa (no i Assembled in USA mogłoby zostać )
Najlepiej żeby pionowa część była na dłuższym boku tej podstawy to i powierzchnia przylegania do zderzaka byłaby większa (no i Assembled in USA mogłoby zostać )
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: scx10.2 XJ by mike
A ile to to by ważyło?
Nie za ciężka ta konstrukcja będzie?
Nie mógłbyś sobie zrobić mocowania koła (jeśli będzie docelowo ruchome) z ramki po elementach Axiala lub wieszaka na ubrania?
Tworzywo jest znacznie lżejsze a to liczy się przy trawersach i stromych zjazdach
Możesz jeszcze pokombinować przewiercenie przez budę dłuższej śrubki na którą osadzisz koło a pod śrubkę od wewnątrz budy podłóż po prostu grubszą formatkę hipsu lub blaszki
Pozdrawiam
welna79
:W
Nie za ciężka ta konstrukcja będzie?
Nie mógłbyś sobie zrobić mocowania koła (jeśli będzie docelowo ruchome) z ramki po elementach Axiala lub wieszaka na ubrania?
Tworzywo jest znacznie lżejsze a to liczy się przy trawersach i stromych zjazdach
Możesz jeszcze pokombinować przewiercenie przez budę dłuższej śrubki na którą osadzisz koło a pod śrubkę od wewnątrz budy podłóż po prostu grubszą formatkę hipsu lub blaszki
Pozdrawiam
welna79
:W
Re: scx10.2 XJ by mike
dokładniej chodzi o tą tylko część dodatkowo z przyciętą podstawą wzdłuż linii. to prawie nic nie waży.
Co do przyczepienia koła do budy - myślałem o tym ale buda z lexanu i mogłaby nie wytrzymać chyba, nawet pomimo wzmocnienia.
Co do przyczepienia koła do budy - myślałem o tym ale buda z lexanu i mogłaby nie wytrzymać chyba, nawet pomimo wzmocnienia.
Re: scx10.2 XJ by mike
cd...
Nadkola prawie gotowe. Zostaje spiąć je dla usztywnienia na górze.
Amorki Boomernag jednak wróciły (ogłoszenie kasuję).
Odwróciłem dolny punkt mocowania co pozwoliło je zmieścić. Teraz działa wg mnie fajnie, wygląda zacnie (przynajmniej mi się podoba a jak w terenie.... się okaże.
Przy poprzedniej próbie XJ wyglądał, jak to koledzy określili' jak koza na szczudłach - teraz mam nadzieję jest lepiej.
Zdjęcia z nową budą oraz ze starą ze skaszanionymi błotnikami.
no i jest też antena
Nadkola prawie gotowe. Zostaje spiąć je dla usztywnienia na górze.
Amorki Boomernag jednak wróciły (ogłoszenie kasuję).
Odwróciłem dolny punkt mocowania co pozwoliło je zmieścić. Teraz działa wg mnie fajnie, wygląda zacnie (przynajmniej mi się podoba a jak w terenie.... się okaże.
Przy poprzedniej próbie XJ wyglądał, jak to koledzy określili' jak koza na szczudłach - teraz mam nadzieję jest lepiej.
Zdjęcia z nową budą oraz ze starą ze skaszanionymi błotnikami.
no i jest też antena