Toyota BJ40 "Żabka"
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Toyota BJ40 "Żabka"
Postanowiłem ponownie wystartować z zawodach ogólnopolskich RC-Trial w klasie Extrem. Ponieważ od moich poprzednich startów w roku 2015 kiedy wygrałem w generalce poziom zawodników i modeli w klasie znacznie wzrósł musiałem moją „Żabkę” trochę udoskonalić.
Nowa specyfikacja:
1. Rama przestrzenna –hand made z rurek mosiężnych.
2. Mosty – Worminator
3. Amortyzatory – Losi Rock Crawler z miękkimi sprężynami z HobbyKing.
4. Przekładnia– Losi Rock Crawler z DIG, czyli odłączanym zdalnie napędem na przód lub tył.
5. Silnik– bezszczotkowy 17,5 T.
6. Regulator– HK 120 A.
7. Wały – traxxas/losi.
8. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
9. Opony i felgi beadlock – 2,2 cala Losi Rock Crawler lub INTERCO SUPER SWAMPER 1.9" TSL/BOGGER
10. Zderzak – mosiężny.
11. Wyciągarka z serwa Tower Pro o sile uciągu 15 kg.
12. Nadwozie – z zabawki WADER
13. BEC Turnigy 6V 5A
14. Grill przedni – projekt własny, drukowany
15. Pas tylni – projekt własny, drukowany
16. Pojemnik na akumulator w formie zbiornika paliwa – projekt własny, drukowany
17. Gadżety typu gaśnica, hi-lift, trapy, butelka - projekt własny, drukowany
18. Rod-end - Traxxas
Głównym problemem w trakcie startów był mały rozstaw osi około 250 mm. To powodowało, że model miał tendencje do rolowania przez maskę lub tył. Dlatego wydłużyłem tylną część klatki i zwiększyłem rozstaw osi do około 295 mm. W amortyzatorach wymieniłem również sprężyny. Sprężyny pochodzą z sklepu HK i są oznaczone jako 1,2 kg (oryginalne Losi mają około 1,5 kg). Są one nieco krótsze bo mają 65 mm i to spowodowało, że model osiadł nieco niżej. Aby uzyskać efekt niższego osadzenia karoserii musiałem zwęzić przedni grill i dlatego zaprojektowałem go na nowo. Przy okazji wydłużania ramy zwęziłem ją w tylnej części i tu też zaprojektowałem nowy tylny pas. Jako oświetlenie użyłem kawałka rurki która rozprowadza światło w kierunkowskazach samochodowych znajdujących się w lusterkach. Na końcach rurki są włożone dwie czerwone diody 3mm. Daje to fajny efekt świecenia całej rurki.
Tak duże zmiany wymagały zrobienia nowej karoserii. Dlatego wykorzystałem kolejną karoserię Wadera którą pociąłem, wydłużyłem, pogiąłem i pokleiłem spowrotem. Tylni pas jednocześnie jest elementem który skręca dwie połówki karoserii. Karoca została pomalowana ponownie plastick dipem a na to farba do lexanu RC-Car kolor Green Aprilla.
Co do nowych kół to jeszcze się nie zdecydowałem i dopiero testy terenowe pokażą których użyję.
Uruchomiłem również DIG w przekładni i muszę popróbować jakie korzyści daje stosowanie tego rozwiązania.
Aby zamocować mosty i serwo użyłem różnych kształtek z aluminium podocinanych i ukształtowanych w odpowiedni sposób.
Mam nadzieję że uda się zawalczyć w tym roku z tak silną konkurencją klasy Extrem.
Nowa specyfikacja:
1. Rama przestrzenna –hand made z rurek mosiężnych.
2. Mosty – Worminator
3. Amortyzatory – Losi Rock Crawler z miękkimi sprężynami z HobbyKing.
4. Przekładnia– Losi Rock Crawler z DIG, czyli odłączanym zdalnie napędem na przód lub tył.
5. Silnik– bezszczotkowy 17,5 T.
6. Regulator– HK 120 A.
7. Wały – traxxas/losi.
8. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
9. Opony i felgi beadlock – 2,2 cala Losi Rock Crawler lub INTERCO SUPER SWAMPER 1.9" TSL/BOGGER
10. Zderzak – mosiężny.
11. Wyciągarka z serwa Tower Pro o sile uciągu 15 kg.
12. Nadwozie – z zabawki WADER
13. BEC Turnigy 6V 5A
14. Grill przedni – projekt własny, drukowany
15. Pas tylni – projekt własny, drukowany
16. Pojemnik na akumulator w formie zbiornika paliwa – projekt własny, drukowany
17. Gadżety typu gaśnica, hi-lift, trapy, butelka - projekt własny, drukowany
18. Rod-end - Traxxas
Głównym problemem w trakcie startów był mały rozstaw osi około 250 mm. To powodowało, że model miał tendencje do rolowania przez maskę lub tył. Dlatego wydłużyłem tylną część klatki i zwiększyłem rozstaw osi do około 295 mm. W amortyzatorach wymieniłem również sprężyny. Sprężyny pochodzą z sklepu HK i są oznaczone jako 1,2 kg (oryginalne Losi mają około 1,5 kg). Są one nieco krótsze bo mają 65 mm i to spowodowało, że model osiadł nieco niżej. Aby uzyskać efekt niższego osadzenia karoserii musiałem zwęzić przedni grill i dlatego zaprojektowałem go na nowo. Przy okazji wydłużania ramy zwęziłem ją w tylnej części i tu też zaprojektowałem nowy tylny pas. Jako oświetlenie użyłem kawałka rurki która rozprowadza światło w kierunkowskazach samochodowych znajdujących się w lusterkach. Na końcach rurki są włożone dwie czerwone diody 3mm. Daje to fajny efekt świecenia całej rurki.
Tak duże zmiany wymagały zrobienia nowej karoserii. Dlatego wykorzystałem kolejną karoserię Wadera którą pociąłem, wydłużyłem, pogiąłem i pokleiłem spowrotem. Tylni pas jednocześnie jest elementem który skręca dwie połówki karoserii. Karoca została pomalowana ponownie plastick dipem a na to farba do lexanu RC-Car kolor Green Aprilla.
Co do nowych kół to jeszcze się nie zdecydowałem i dopiero testy terenowe pokażą których użyję.
Uruchomiłem również DIG w przekładni i muszę popróbować jakie korzyści daje stosowanie tego rozwiązania.
Aby zamocować mosty i serwo użyłem różnych kształtek z aluminium podocinanych i ukształtowanych w odpowiedni sposób.
Mam nadzieję że uda się zawalczyć w tym roku z tak silną konkurencją klasy Extrem.
- Gutek RC
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 837
- Rejestracja: 2015-05-07, 14:49
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Toyota BJ40 "Żabka"
Super ze wróciłeś do extreme ,model wygląda ciekawie no i mosty haha .Ten rok będzie bardzo ciekawym rokiem w extreme .
- Zbyszek
- Teoretyk
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Oborniki wlkp
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Toyota BJ40 "Żabka"
Modelik po ostrych zmianach , wszystko opisałeś dokładnie . Ale mnie interesuje ten sweterek kierownika , dziergałeś na drutach czy kupny ? taki fajny ,,moherowy '' . Robert ile warzy model ?
- Gutek RC
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 837
- Rejestracja: 2015-05-07, 14:49
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Toyota BJ40 "Żabka"
Zbyszku te sławne sweterki robi Gorgowi jego wspaniała teściowa. Myślałem ze już każdy to wie hehe . Dołączam się do pytania o wagę modelu .
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Toyota BJ40 "Żabka"
Sweterek dziergany - niewiele już osób ma ten fach w ręku. Ja właśnie mam to szczęście, że Teściowa chyba najbardziej w rodzinie interesuje się moim hobby i zawsze służy pomocą
Waga modelu gotowego do jazdy to 3,3 kg
Przód 1,8 tył 1,5 kg
Koła dociążone po 120 gram każde
Waga modelu gotowego do jazdy to 3,3 kg
Przód 1,8 tył 1,5 kg
Koła dociążone po 120 gram każde
-
- Teoretyk
- Posty: 43
- Rejestracja: 2018-01-11, 22:07
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
- Podziękował : 1 razy
Re: Toyota BJ40 "Żabka"
Jaki układ DIG posiada twoją żaba. ? Elektroniczny. ?czy w miarę możliwości mógłbym poprosić o fotkę tego.
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Toyota BJ40 "Żabka"
Żabka wciąż żyje i jeździ. Zmieniają się właściciele to i wymagania się zmieniają. Ostatnio model został dopasowany do klasy SPORT.
Zostały dołożone zderzaki na przedłużkach aluminiowych oraz progi boczne. Skróciliśmy też skok zawieszenia skracając skok amortyzatorów tulejkami włożonymi do środka amortyzatora.
Specyfikacja:
1. Rama przestrzenna –hand made z rurek mosiężnych.
2. Mosty – kopia Axial SCX II
3. Amortyzatory – aluminiowe z wewnętrzną sprężyną
4. Przekładnia– MST CMX
5. Silnik– szczotkowy 35T
6. Regulator– szczotkowy 60A
7. Wały – aluminiowe.
8. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
9. Opony i felgi beadlock – 1,9 kopia Proline Hyrax
10. Zderzaki - drukowane.
11. Wyciągarka z serwa Tower Pro o sile uciągu 15 kg.
12. Nadwozie – TeamC CB00513.
13. BEC Turnigy 6V 5A
14. Grill przedni – drukowany
15. Pojemnik na akumulator i elektronikę – drukowany
Zostały dołożone zderzaki na przedłużkach aluminiowych oraz progi boczne. Skróciliśmy też skok zawieszenia skracając skok amortyzatorów tulejkami włożonymi do środka amortyzatora.
Specyfikacja:
1. Rama przestrzenna –hand made z rurek mosiężnych.
2. Mosty – kopia Axial SCX II
3. Amortyzatory – aluminiowe z wewnętrzną sprężyną
4. Przekładnia– MST CMX
5. Silnik– szczotkowy 35T
6. Regulator– szczotkowy 60A
7. Wały – aluminiowe.
8. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
9. Opony i felgi beadlock – 1,9 kopia Proline Hyrax
10. Zderzaki - drukowane.
11. Wyciągarka z serwa Tower Pro o sile uciągu 15 kg.
12. Nadwozie – TeamC CB00513.
13. BEC Turnigy 6V 5A
14. Grill przedni – drukowany
15. Pojemnik na akumulator i elektronikę – drukowany