Toyota BJ40 "Żabka"

Tematy odnośnie budowy modeli klasy Extreme
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2098
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Toyota BJ40 "Żabka"

#1

Post autor: Gorg »

Postanowiłem ponownie wystartować z zawodach ogólnopolskich RC-Trial w klasie Extrem. Ponieważ od moich poprzednich startów w roku 2015 kiedy wygrałem w generalce poziom zawodników i modeli w klasie znacznie wzrósł musiałem moją „Żabkę” trochę udoskonalić.
Nowa specyfikacja:
1. Rama przestrzenna –hand made z rurek mosiężnych.
2. Mosty – Worminator
3. Amortyzatory – Losi Rock Crawler z miękkimi sprężynami z HobbyKing.
4. Przekładnia– Losi Rock Crawler z DIG, czyli odłączanym zdalnie napędem na przód lub tył.
5. Silnik– bezszczotkowy 17,5 T.
6. Regulator– HK 120 A.
7. Wały – traxxas/losi.
8. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
9. Opony i felgi beadlock – 2,2 cala Losi Rock Crawler lub INTERCO SUPER SWAMPER 1.9" TSL/BOGGER
10. Zderzak – mosiężny.
11. Wyciągarka z serwa Tower Pro o sile uciągu 15 kg.
12. Nadwozie – z zabawki WADER
13. BEC Turnigy 6V 5A
14. Grill przedni – projekt własny, drukowany
15. Pas tylni – projekt własny, drukowany
16. Pojemnik na akumulator w formie zbiornika paliwa – projekt własny, drukowany
17. Gadżety typu gaśnica, hi-lift, trapy, butelka - projekt własny, drukowany
18. Rod-end - Traxxas

Głównym problemem w trakcie startów był mały rozstaw osi około 250 mm. To powodowało, że model miał tendencje do rolowania przez maskę lub tył. Dlatego wydłużyłem tylną część klatki i zwiększyłem rozstaw osi do około 295 mm. W amortyzatorach wymieniłem również sprężyny. Sprężyny pochodzą z sklepu HK i są oznaczone jako 1,2 kg (oryginalne Losi mają około 1,5 kg). Są one nieco krótsze bo mają 65 mm i to spowodowało, że model osiadł nieco niżej. Aby uzyskać efekt niższego osadzenia karoserii musiałem zwęzić przedni grill i dlatego zaprojektowałem go na nowo. Przy okazji wydłużania ramy zwęziłem ją w tylnej części i tu też zaprojektowałem nowy tylny pas. Jako oświetlenie użyłem kawałka rurki która rozprowadza światło w kierunkowskazach samochodowych znajdujących się w lusterkach. Na końcach rurki są włożone dwie czerwone diody 3mm. Daje to fajny efekt świecenia całej rurki.
Tak duże zmiany wymagały zrobienia nowej karoserii. Dlatego wykorzystałem kolejną karoserię Wadera którą pociąłem, wydłużyłem, pogiąłem i pokleiłem spowrotem. Tylni pas jednocześnie jest elementem który skręca dwie połówki karoserii. Karoca została pomalowana ponownie plastick dipem a na to farba do lexanu RC-Car kolor Green Aprilla.
Co do nowych kół to jeszcze się nie zdecydowałem i dopiero testy terenowe pokażą których użyję.
Uruchomiłem również DIG w przekładni i muszę popróbować jakie korzyści daje stosowanie tego rozwiązania.
Aby zamocować mosty i serwo użyłem różnych kształtek z aluminium podocinanych i ukształtowanych w odpowiedni sposób.
Mam nadzieję że uda się zawalczyć w tym roku z tak silną konkurencją klasy Extrem.
Załączniki
IMG_4450.jpg
IMG_4449.jpg
IMG_4448.jpg
IMG_4447.jpg
IMG_4455.jpg
IMG_4454.jpg
IMG_4453.jpg

Awatar użytkownika
Gutek RC
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 837
Rejestracja: 2015-05-07, 14:49
Imię: Damian
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Toyota BJ40 "Żabka"

#2

Post autor: Gutek RC »

Super ze wróciłeś do extreme ,model wygląda ciekawie no i mosty haha .Ten rok będzie bardzo ciekawym rokiem w extreme .

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Toyota BJ40 "Żabka"

#3

Post autor: welna79 »

:OK

Super + za prawdziwe, przemyślane modelarstwo

:brawo
Pozdrawiam Cię
welna79

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Toyota BJ40 "Żabka"

#4

Post autor: RC-Nennox »

Wyglada groźnie!
Będzie ostra walka w czołówce coś czuje :)
Nie mogę się już doczekać pierwszego Oesa :)

Awatar użytkownika
Zbyszek
Teoretyk
Posty: 1136
Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Toyota BJ40 "Żabka"

#5

Post autor: Zbyszek »

Modelik po ostrych zmianach , wszystko opisałeś dokładnie . Ale mnie interesuje ten sweterek kierownika , dziergałeś na drutach czy kupny ? taki fajny ,,moherowy '' :biglol . Robert ile warzy model ?

Awatar użytkownika
Gutek RC
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 837
Rejestracja: 2015-05-07, 14:49
Imię: Damian
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Toyota BJ40 "Żabka"

#6

Post autor: Gutek RC »

Zbyszku te sławne sweterki robi Gorgowi jego wspaniała teściowa. Myślałem ze już każdy to wie hehe . Dołączam się do pytania o wagę modelu .

Awatar użytkownika
Dextil
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1995
Rejestracja: 2012-04-26, 09:35
Imię: Michał
Lokalizacja: Giżycko
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Toyota BJ40 "Żabka"

#7

Post autor: Dextil »

:brawo

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2098
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Toyota BJ40 "Żabka"

#8

Post autor: Gorg »

Sweterek dziergany - niewiele już osób ma ten fach w ręku. Ja właśnie mam to szczęście, że Teściowa chyba najbardziej w rodzinie interesuje się moim hobby i zawsze służy pomocą :OK

Waga modelu gotowego do jazdy to 3,3 kg
Przód 1,8 tył 1,5 kg
Koła dociążone po 120 gram każde

uchpal
Teoretyk
Posty: 43
Rejestracja: 2018-01-11, 22:07
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ogrodzieniec
Podziękował : 1 razy

Re: Toyota BJ40 "Żabka"

#9

Post autor: uchpal »

Jaki układ DIG posiada twoją żaba. ? Elektroniczny. ?czy w miarę możliwości mógłbym poprosić o fotkę tego.

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2098
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Toyota BJ40 "Żabka"

#10

Post autor: Gorg »

Żabka wciąż żyje i jeździ. Zmieniają się właściciele to i wymagania się zmieniają. Ostatnio model został dopasowany do klasy SPORT.
Zostały dołożone zderzaki na przedłużkach aluminiowych oraz progi boczne. Skróciliśmy też skok zawieszenia skracając skok amortyzatorów tulejkami włożonymi do środka amortyzatora.
Specyfikacja:
1. Rama przestrzenna –hand made z rurek mosiężnych.
2. Mosty – kopia Axial SCX II
3. Amortyzatory – aluminiowe z wewnętrzną sprężyną
4. Przekładnia– MST CMX
5. Silnik– szczotkowy 35T
6. Regulator– szczotkowy 60A
7. Wały – aluminiowe.
8. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
9. Opony i felgi beadlock – 1,9 kopia Proline Hyrax
10. Zderzaki - drukowane.
11. Wyciągarka z serwa Tower Pro o sile uciągu 15 kg.
12. Nadwozie – TeamC CB00513.
13. BEC Turnigy 6V 5A
14. Grill przedni – drukowany
15. Pojemnik na akumulator i elektronikę – drukowany
20210307_200342.jpg
IMG_8998.jpg
IMG_9005.jpg
IMG_9007.jpg
IMG_9009.jpg
IMG_9019.jpg

Signum654
Teoretyk
Posty: 268
Rejestracja: 2020-09-04, 06:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Koszalin

Re: Toyota BJ40 "Żabka"

#11

Post autor: Signum654 »

Fajna metamorfoza, mosiężna rama musi robić grubo ze środkiem ciężkości

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2098
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Toyota BJ40 "Żabka"

#12

Post autor: Gorg »

Klatka jest polutowana z rurek mosiężnych i waży tyle co standardowa rama stalowa do scx. Jej zaletą jest sztywność

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Extreme”