TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky

Tematy odnośnie budowy modeli klasy Extreme
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bolonsky
Teoretyk
Posty: 27
Rejestracja: 2019-03-02, 03:48
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Warszawa

TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky

#1

Post autor: Bolonsky »

Cześć. Przyszedł czas na prezentację mojego modelu. Od razu zaznaczam, że od początku nie buduję go według panujących trendów, czy ogólnie przyjętej logiki.
Buduję go wedle moich upodobań i z części które mi się podobają. Pewnie jeszcze daleko mu do właściwości, jakie prezentuje większość modeli na tym forum. Niestety moja droga jest długa i kręta, ponieważ uważam, że częścią tego hobby jest wieczne sprawdzanie własnych teorii, krok po kroku w praktyce.

Specyfikacja:

Model bazowy - Traxxas TRX-4 Camel Trophy
Karoseria - Proline 2018 Ford Raptor - Sam malowałem, ciąłem, wyszło jak wyszło.
Combo - HW AXE 1200kv
Serwo - Savox 1210
Koła - Proline Hyrax Predator 1.9 + beadlocki PL + pianki Dual Stage PL

Dalszy opis niebawem, jak się wyśpię.
Zdjęcia z telefonu nie chcą się wgrać, poradzę sobie z tym jak... się wyśpię.





Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Zbyszek
Teoretyk
Posty: 1136
Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky

#2

Post autor: Zbyszek »

Bolonsky pisze:Cześć. Przyszedł czas na prezentację mojego modelu. Od razu zaznaczam, że od początku nie buduję go według panujących trendów, czy ogólnie przyjętej logiki.
Buduję go wedle moich upodobań i z części które mi się podobają. Pewnie jeszcze daleko mu do właściwości, jakie prezentuje większość modeli na tym forum. Niestety moja droga jest długa i kręta, ponieważ uważam, że częścią tego hobby jest wieczne sprawdzanie własnych teorii, krok po kroku w praktyce.

Specyfikacja:

Model bazowy - Traxxas TRX-4 Camel Trophy
Karoseria - Proline 2018 Ford Raptor - Sam malowałem, ciąłem, wyszło jak wyszło.
Combo - HW AXE 1200kv
Serwo - Savox 1210
Koła - Proline Hyrax Predator 1.9 + beadlocki PL + pianki Dual Stage PL

Dalszy opis niebawem, jak się wyśpię.
Zdjęcia z telefonu nie chcą się wgrać, poradzę sobie z tym jak... się wyśpię.





Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka



Kurde wiosna idzie , a tu nam kolega zapadł w sen zimowy i ani zdjęć ani dalszego opisu :LOL

Awatar użytkownika
Bolonsky
Teoretyk
Posty: 27
Rejestracja: 2019-03-02, 03:48
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Warszawa

Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky

#3

Post autor: Bolonsky »

Zbyszek pisze:
Kurde wiosna idzie , a tu nam kolega zapadł w sen zimowy i ani zdjęć ani dalszego opisu :LOL
Nie do końca Zbyszku. Niestety jestem jednym z tych, co nie lubią komputerów. A jeżeli chodzi o modelarstwo to stawiam fizyczną jazdę i pracę nad modelem ponad opisywanie moich prac i pisanie jakie to modelarstwo jest fajne. Generalnie mamy taki postęp technologiczny i takie czasy, że świat leci na łeb i jeśli mogę poświęcić na przykład godzinę dziennie na modelarstwo to poświęcę ją na budowę i jazdę, a na uwiecznienie tejże jazdy w postaci zdjęć i opisów na różnego rodzaju forach już czasu brakuje.
Dlatego z reguły jeżdżę a nie opisuję i fotografuję.

Myślę, że powyższy tekst będzie idealnym wstępem do zrozumienia mojej raczej skromniej, lecz na tyle na ile to możliwe, sensownej aktywności na tym forum.

Wracając do modelu... Historia zaczęła się w grudniu 2018 kiedy to chciałem zasmakować tematu off-roadu. Już prawie kupiłem prawdziwe auto terenowe, kiedy to nagle przypomniałem sobie, że mam już w sumie 8 aut i skuter i kolejny pojazd będzie kłopotem. Do tego wyobraziłem sobie siebie w środku lasu w kaloszach, uwalonego po uszy błotem, dzwoniącego do kogokolwiek z prośbą aby pomógł mi wyciągnąć zakopaną po mosty terenówkę... i nagle bach! Czar prysł, rzeczywistość wygrała z marzeniami... Lecz nie chcąc dawać za wygraną przypomniałem sobie o zdalnie sterowanych modelach, tak więc wszedłem do sklepu, poprosiłem o najlepszy (czyt. Najdroższy :wall ) model, największy pasujący do niego pakiet i tak o to stałem się posiadaczem TRX'a Camel Trophy...
20181216_144628_resize_11.jpg
Niestety historia jakich wiele, czyli tak szybko jak poznałem nowych kolegów i zacząłem pojawiać się na zlotach w Warszawie tym szybciej uświadomiłem sobie że mój model mocno odbiega od pożądanej dzielności terenowej...
Tu nie ma chyba sensu wymieniać jego wad. Wszyscy je znają.
Przez pierwszy miesiąc zabawy spaliłem 4 silniki, serwo skrętu, dwa z trzech mikroserw blokad/skrzyni, zabiłem pianki w kołach i wtedy doszło do mnie że albo zmienię model, albo sięgnę głębiej do portfela.
Po kilku konsultacjach i własnej obserwacji doszedłem do wniosku, że traxxas, podobnie jak wszystkie inne modele, ma tyle samo wad co i zalet więc wyeliminuję te wady w postaci wysokiego środka ciężkości, kół i najgorszej elektroniki świata.
Tak oto zacząłem od zmiany nadwozia. Wybór padł na Forda Raptora od Proline. Odkąd znam ten model, budzi u mnie wiele emocji, więc w zasadzie wybór był prosty.
Jako że posiadam "jakieś" doświadczenie techniczne i przede wszystkim lubię psuć sam, zdecydowałem się pierwszą w życiu karoserię wykończyć samodzielnie. Poniżej efekty prac:
20190201_225745_resize_64.jpg
20190202_095445_resize_24.jpg
20190203_083205_resize_36.jpg
Gdzieś po drodze dokupiłem dwa komplety kół - Super Swampery i Hyraxy Predatory również od Proline'a.

Na dziś zakończę swój wywód bo... Chce mi się spać ;)

Ogólnie myślę, że podzielę obecny stan mojego modelu na kilka postów ponieważ od momentu zakupu 4 miesiące temu w sumie zaszło wiele zmian, które ciężko by opisać w jednym, czytelnym wpisie.

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky

#4

Post autor: RC-Nennox »

I znowu moja wina ;)
Hehe ;)

Awatar użytkownika
Rodzer90
Teoretyk
Posty: 42
Rejestracja: 2019-01-25, 11:43
Imię: Maciej
Lokalizacja: Przemyśl

Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky

#5

Post autor: Rodzer90 »

Fajna ta karoseria :) Co do elektroniki , ja w swoim wymieniłem regiel , silnik , serwo skrętu . Serwa od blokad i skrzyni mam ori . Modelem jeżdżę naprawdę dzień w dzień po 3h dziennie , ale małe serwa pracują w moim przypadku wzorowo i bezproblemowo :) Tyle że każdą zmianę czy na II stopień w skrzyni czy blokady , załączam tylko na postoju :)

Awatar użytkownika
Bolonsky
Teoretyk
Posty: 27
Rejestracja: 2019-03-02, 03:48
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Warszawa

Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky

#6

Post autor: Bolonsky »

Rodzer90 pisze:Serwa od blokad i skrzyni mam ori . Modelem jeżdżę naprawdę dzień w dzień po 3h dziennie
Wiesz... Można jeździć 3 godziny i nawet 5 dziennie jak ja :) może po prostu trafiłem na złe egzemplarze, a może bardziej topię model niż inni... Fakt jest taki że każde serwo, które rozebrałem, miało wewnątrz sporo wody. Podobnie jak z puszką odbiornika jak i samym odbiornikiem. Suszyłem go już z 5 razy, bo przestawał działać.
Jedno jest pewne. Mój model nigdy nie miał ze mną lekko, dlatego nie winię nikogo, że elektronika się psuje i po prostu wymieniam ją na lepszą :)



Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Bolonsky
Teoretyk
Posty: 27
Rejestracja: 2019-03-02, 03:48
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Warszawa

Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky

#7

Post autor: Bolonsky »

Hej hej. Pora na małą aktualizację. Jako, że większość z was już widziała mój model w Wildze i Wałczu, ominę wszystkie drobne zmiany i przejdę do formy obecnej.
Jak wiecie, startowanie w klasie Extreme z budą rozmiarów autobusu mija się z celem, dlatego też byłem zmuszony poczynić drastyczne cięcia :pala
Przy operacji asystował mi Nennox, a wszelkim projektowaniem i drukiem 3D zarządzał nasz niezawodny Lisek, za co bardzo chłopakom dziękuję :party

Co do samego modelu to:
- pocięta buda, skrócona rama
- drukowane wieżyczki amortyzatorów
- pakiet przerzucony na prawą stronę dla zrównoważenia wagi z reglem
- wjechały alu/ti mosty od Yeah Racing
- na przodzie mosiężna osłona dyfra od Yeah Racing
- nowe wały napędowe również od Yeah Racing
- wyciągarka z serwa sterowana z apki za pomocą HW 1625

Więcej grzechów nie pamiętam, natomiast mam wrażenie, że taki setup jest optymalny i pozwoli godnie rywalizować w swojej klasie :>>
Załączniki
20190526_102028_resize_55.jpg
20190526_165838_resize_75.jpg
20190425_092505_resize_47.jpg
20190605_095504_resize_28.jpg
20190605_095541_resize_67.jpg
20190605_095520_resize_47.jpg

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky

#8

Post autor: Radek »

Monster z niego jest :OK

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky

#9

Post autor: RC-Nennox »

Ja to na Bytom jadę chyba tylko popatrzeć ;)

Awatar użytkownika
Bolonsky
Teoretyk
Posty: 27
Rejestracja: 2019-03-02, 03:48
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Warszawa

Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky

#10

Post autor: Bolonsky »

Radek pisze:Monster z niego jest :OK
Extreme to Extreme [emoji16] wyszaleję się w tym sezonie, a na przyszły założymy nowy garaż w innej klasie [emoji3]

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Jarcopl
Teoretyk
Posty: 22
Rejestracja: 2019-03-19, 20:27
Imię: Jarecki
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky

#11

Post autor: Jarcopl »

Teraz po tej metamorfozie Fordzik naprawdę jeździ super. :jaw

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Extreme”