Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marins

Tematy odnośnie budowy modeli klasy Extreme
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#91

Post autor: zotornik »

Marins pisze:Czy drewniana paleta bedzie dobrym wyznacznikiem podjazdow?
Symulacja zawsze będzie obarczona błędem "nienaturalności", a próba terenowa nie będzie równa kolejnej ;) Więc nie przejmuj się tak, składaj w całość i w teren !

Przy okazji znalazłem zdjęcie z "testem"
DSC_8745.JPG
Deska MDF, kąt nieco ponad 45*, opony Yokohamy Geolandery z HPI 2.2", model Defek I
I w kontekście testów - na początku z deski model się zsuwał, przetarłem z kurzu piwnicznego i ten sam zestaw kleił się jak gekon ;) Podobnie w terenie, ta sama górka, różna wilgotność, zapylenie i będą różne wyniki.

Pianki radzę ściąć na około po obwodzie, zmniejszając średnicę tak o ok. 0,5 cm.. Podcięcie boczków w gwiazdkę nigdy nie zawadzi.

Znana fota, bo innej nie mam z tego zabiegu kosmetycznego na wkładkach. Ale dokładnie widać co i jak tam robiłem z wkładkami.
DSC_1068.JPG
p.s.
szablon gwiazdka całkowicie zbędny - wykonałem, ale nie korzystałem z niego - ciąłem "na oko"

Awatar użytkownika
Gutek RC
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 837
Rejestracja: 2015-05-07, 14:49
Imię: Damian
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#92

Post autor: Gutek RC »

Czy ktoś mi wyjaśni co ma na celu podjeżdżanie w domu pod jakieś deski palety itp przeciez to nic nie daje bo teren w ktorym jezdzimy na wolnym powietrzu jest raczej inny ,mozna to porownac do wypowiedzi np mój model na pościeli wymiata .Raz tez podjeżdżałem pod blat kuchenny i na oponach jednych model podjeżdżał do końca na innych się ślizgał i dojechal do polowy ale w terenie wlasnie te niby gorsze byly o wiele lepsze

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6929
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#93

Post autor: jaruso »

Jeśli chodzi o przyczepność opon to się zgadza, teren dopiero zweryfikuje, jednak w domowych warunkach można np. ocenić rozłożenie masy na modelu, dociążenie, ustawić parametry ESC , w tym dragbrake itd, więc sens jest ;) (zwłaszcza gdy za oknem pogoda nie rozpieszcza)

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#94

Post autor: zotornik »

gutek110 pisze:Czy ktoś mi wyjaśni co ma na celu podjeżdżanie w domu pod jakieś deski palety itp przeciez to nic nie daje bo teren w ktorym jezdzimy na wolnym powietrzu jest raczej inny ,mozna to porownac do wypowiedzi np mój model na pościeli wymiata .Raz tez podjeżdżałem pod blat kuchenny i na oponach jednych model podjeżdżał do końca na innych się ślizgał i dojechal do polowy ale w terenie wlasnie te niby gorsze byly o wiele lepsze
Takie podjazdy nie służą sprawdzeniu przyczepności jako takiej - jak sam wspomniałem, w poście wyżej, taka jazda nijak się ma do zdolności terenowych, jak również teren każdego dnia i w innym miejscu da różne wyniki.
Napisałem, że nawet niuans jak zapylenie, zakurzenie ma już wpływ na zmianę przyczepności i że nie można tego brać sobie do serca. Mnie zawsze zależało na tym by model ładnie scalowo wyglądał, był proporcjonalny i zgrabny, a nie jak jakiś przerośnięty "hamerykański" MT-ek lub monster. Zresztą nie taki jest kierunek tego forum.
Ja jak wiesz, nawet w klasach Sport i dawnym Extrem jeździłem na stosunkowo małych oponach o średnicy zaledwie 105 mm i dość skąpym bieżniku , a pozwalało mi to zajmować całkiem fajne miejsca. Ale to już inny temat.

Zdjęcie, które wyżej zamieściłem pochodzi z testów RTI oraz z testów dragbraka !
Taka domowa zabawa, pozwala wyregulować hamulec, dobrać przełożenie, ustawić pracę cyngla aparatury, etc., etc.
W tym zawiera się sens tej zabawy vel testów.

Awatar użytkownika
Marins
Początkujący
Początkujący
Posty: 136
Rejestracja: 2014-09-22, 18:17
Imię: Maciej
Lokalizacja: Grójec
Podziękował : 4 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#95

Post autor: Marins »

Ok rozumiem już zamysł jazdy w domu pod górkę. Służy do porównania różnych ustawień ale na pewno nie do rozstrzygania przyczepności opon.

Narazie zrobiłem małą kalibracje 2 wkładek. Te flat irony są takie ciężkie do montażu ... :zly Są jakby lekko za duże na felgę i przy skręcaniu nie układa się tak jak powinno czego skutkiem jest wysuwanie się rantu z pod felgi i uciekające powietrze.

Teraz parę fotek jak to wygląda już z nowymi chubami , zwrotnicami itp.
Załączniki
IMAG1028.jpg
IMAG1029.jpg
IMAG1030.jpg
IMAG1031.jpg
IMAG1032.jpg
IMAG1047.jpg
IMAG1048.jpg
IMAG1049.jpg
IMAG1050.jpg

Awatar użytkownika
Marins
Początkujący
Początkujący
Posty: 136
Rejestracja: 2014-09-22, 18:17
Imię: Maciej
Lokalizacja: Grójec
Podziękował : 4 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#96

Post autor: Marins »

Witam po długiej przerwie. :W

Mam prośbę do znawców tematu :friends .
Najprawdopodobniej musze poszukac nowej apki i regla.

Z przystepnych cenowo pod wyciagarke dalej aktualny jest radiolink rs3c 4kanalowy? Czy moze weszla jakas polecana nowość?

Naped.. hmn.. silniki szczotkowe mam wiec najprościej i najtaniej wyjdzie kupić prosty regiel szczotkowy,widziałem wodoodporny juz za 124zl na alledrogo jakis 60A, polecacie jakąś nisko budżetową wersje regla?

Na reglach za bardzo sie nie znam. Wielu z was ma zestawy bezszczotkowe, tylko czy sa sensowne wodoodporne zestawy ktore nie opróżnią portfela? Wodoodporny , bo zainwestowalem kiedyś w bezszczotke w onroadzie ale wilgoci zlapal... i kasa do kosza...

Bardzo dziekuje za pomoc.

Awatar użytkownika
Pirx
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 578
Rejestracja: 2016-01-11, 15:16
Imię: Szymon
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#97

Post autor: Pirx »

Ja kupiłem ostatnio Hobbywing QuicRun WP 1060 60A za ok 120 pln. Jeszcze go nie wypróbowałem ale wiele osób z forum go ma i chwali.

Awatar użytkownika
Marins
Początkujący
Początkujący
Posty: 136
Rejestracja: 2014-09-22, 18:17
Imię: Maciej
Lokalizacja: Grójec
Podziękował : 4 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#98

Post autor: Marins »

O widzisz, właśnie taki regiel dziś zamówiłem :) w innym modelu mam tego WP 1040 tez wodoodporny i działa :)

Do tego apke tą co miałem radiolinka rc3s , nie ma nic tanszego z kanałem który można pod wyciągarkę dostosować, a zabawy w lutowanie i dorabianie przełączników do nadajnika to czarna magia dla mnie.

Dzięki za odzew.

Awatar użytkownika
Marins
Początkujący
Początkujący
Posty: 136
Rejestracja: 2014-09-22, 18:17
Imię: Maciej
Lokalizacja: Grójec
Podziękował : 4 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#99

Post autor: Marins »

Gdzie moge dostac wkladki do opon?:) Bo przez to moje podcinanie mam wrazenie ze na prostym chce rolowac xd
Oponki flat irony 1.9 .

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#100

Post autor: welna79 »

Możesz wykorzystać starą karimatę - bardzo dobrze zastąpi strzępy które Ci zostały
A jak byś już tak bardzo chciał wkładki to mam trochę po kulakowych
;)

Awatar użytkownika
KubaDG
Teoretyk
Posty: 109
Rejestracja: 2016-05-27, 16:25
Imię: Kuba
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował : 1 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#101

Post autor: KubaDG »

Od roku używam apki Radiolinka i nic się złego nie dzieje. Mam też regiel Quickrun 1060 WP i też działa bez zarzutu.

Awatar użytkownika
przemsky
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 2429
Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#102

Post autor: przemsky »

Potwierdzam pozytywną opinię o Radiolinku oraz HW 1060.
Co do wypełnienia opon, to można kupić dużą gąbkę do mycia samochodu, nie kupuj zbyt miękkiej a pasek karimaty dałbym od wewnętrznej strony, czyli na felgę.

Awatar użytkownika
Marins
Początkujący
Początkujący
Posty: 136
Rejestracja: 2014-09-22, 18:17
Imię: Maciej
Lokalizacja: Grójec
Podziękował : 4 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#103

Post autor: Marins »

Już zamontowane i jezdzi . radiolink w sumie ma ze 3/4 ustawienia więcej w porównaniu do wersji bez żyro.
Sam regiel jest dosyć mały co ułatwia jego montaż.

Mam w ogóle jakiegoś pecha albo ktoś mi wziął model na zime , rozwalił i odłożył... Na jesieni jak odkładałem model na półke wszystko działało, na wiosne aparatura do wymiany bo szwankuje, regiel do wymiany bo szwankuje , wyciągarka z serwa do wymiany bo po podłączeniu od razu ściąga jakbym nie poustawiał , jakieś zwarcie czy coś... i teraz pytam się kto mi przy nim majstrował!!!? ;P



Ebay stanowczo za drogi... nie dam tyle za kawalki gąbki ;) tak myślałem że tak będzie, mogłem się rozejrzeć zanim wziąłem się za cięcie :P
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale po stronie wewnętrznej to chodzi o to żeby dookoła felgi na cięzarki nakleić/nałożyć pasek z karimaty? Dopiero na to to co mi zostało?:)
A te kulakowe nie będą za małe ?:)

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Axial SCX10 Jeep Wrangler Unlimited C/R Edition by Marin

#104

Post autor: welna79 »

Marins pisze:[...]
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale po stronie wewnętrznej to chodzi o to żeby dookoła felgi na ciężarki nakleić/nałożyć pasek z karimaty? Dopiero na to to co mi zostało?:)
Dokładnie tak - możesz karimatę przykleić taśmą dwustronną do ciężarków lub
zrobić sobie na sucho odpowiedni wymiar i nałożyć na felgę
Marins pisze:A te kulakowe nie będą za małe ?:)
Nie wydaje mi się - jedynie twardość / gęstość może być ciut inna od axialowych
Wymiar wkładek kulakowych to:
średnica zewnętrzna 91 mm
średnica wewnętrzna 46 mm
czyli grubość wkładki 21,50 mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Extreme”