Project G6 - Axial SCX10 - Extreme

Tematy odnośnie budowy modeli klasy Extreme
Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#16

Post autor: Radek »

A jakie zmiany na przyszły sezon, zmiana kierowcy, bo model wyczesany :<>

Błażej dzięki jeszcze raz za użyczenie kół :OK

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

#17

Post autor: RC-Nennox »

Radek pisze:A jakie zmiany na przyszły sezon, zmiana kierowcy, bo model wyczesany :<>

Błażej dzięki jeszcze raz za użyczenie kół :OK
Nie ma problemu :)
Co do zmian to raczej tylko trening trening i jeszcze raz trening:)
No i moze spray na natrętnych przeszkadzaczy ;)

Awatar użytkownika
xgrubciox
Teoretyk
Posty: 4
Rejestracja: 2015-04-14, 11:54
Imię: Michał
Lokalizacja: Staszów

#18

Post autor: xgrubciox »

Nareszcie jakaś bratnia buda :VV
Miodzio malowanie :OK

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

#19

Post autor: RC-Nennox »

xgrubciox pisze:Nareszcie jakaś bratnia buda :VV
Miodzio malowanie :OK
Bardzo dziękuje :)

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Posezonowa aktualizacja - co się zmieniło co odpadło :)

#20

Post autor: RC-Nennox »

Od czasu jak mój Project G6 powstał minęło już sporo czasu :)
Jeep dzielnie przeżył sezon zawodów RC-TRIAL i dzięki niemu zająłem drugie miejsce w klasyfikacji generalnej - co bardzo mnie cieszy :) Przejechał ze mną kawał europy :) wystartowałem nim w dwóch Recon G6, odwiedziliśmy też razem skalistą Szwecję no i nie jedno WSW :)
Ok ale do rzeczy!

W Jeepie sporo się zmieniło od czasu jak zjechał z mojego warsztatu:
Ale zanim opowiem o zmianach zapewne wielu interesuje jak trzyma się PLASTIDIP :) a trzyma się całkiem nieźle. Oczywiście są otarcia i obtarcia ale zobaczcie sami :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ogólnie nie miałem zbyt wielu usterek przez cały sezon. Z tego co pamiętam to połamałem zwrotnice jak Jeep spadł z 5 metrów po skalach i przez zmęczenie na Reconie we Włoszech zabiłem skrzynie biegów ale to takie tam drobiazgi:P

Zmiany jakie pojawiły się przez ten okres:

Zamontowałem ponownie seryjne amorki. Przez pewien czas jeździłem na Kingach 100 przód i 110 tył. RTI było zabójcze - model nie trzymał się dosłownie niczego, przewracał się nawet na płaskim :P

Kolejna zmiana było dołożenie osłon na mosty:

Dla wielu zbędny gadżet, który zabiera tylko prześwit, ale mi się podoba i naprawdę ładnie ślizga się po kamieniach i skałach. Dodatkowo chroni przegub wałów.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Następną dość sporą modyfikacja były CBE RC FAB SHOCK KEYS.
ilość możliwości montarzu amortyzatorów z tymi "kluczami" jest niezliczona. Wybrałem jedna z niższych pozycji by opuścić jeszcze Jeepa nie tracąc na RTI ale zyskując stabilność:)

Obrazek Obrazek

Ostatni dodatek jaki trafił do jeepa to CBE RC FAB LINK TABS
Dzięki nim podniósł się punkt zaczepienia tylnych górnych linków co ma poprawić kąt pod jaki model jest w stanie się wspinać. I muszę przyznać, że jest ogromna różnica jeep naprawdę wjeżdża pod pionowe ściany :P Nie no bez przesady. ale wszelkie podjazdy na których miałem problem pokonuje jak bym jechał po płaskim!

Obrazek Obrazek

I to by było na tyle. mogę dodać, że nie miałem żadnych problemów z elektroniką wszystko działa jak należy pod i nad wodą :)
Jeep czeka teraz na nowy sezon by wszystkie te zmiany zweryfikowały zawody :) Już się nie mogę doczekać :)

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme

#21

Post autor: RC-Nennox »

Zawody coraz bliżej więc idealny czas na kolejne mody w Jeepie :)
Tym razem by sobie uprzyjemnić zabawę na zawodach i przy okazji utrudnić poszerzyłem model do 255mm :P
Podczas tego procesu pojawił się ciekawy efekt uboczny - kąt skrętu powiększył się znacząco :P do około 40 stopni :VV

Ok to od początku. W celu poszerzenia modelu wykorzystałem:
Brass Burly Beef Splined Tubes z RCBros.com
Resize of Resize of Resize of brass burly beef splined tubes rcbros 1_zps70eh2kwt.jpg
Resize of brass burly beef splined tubes rcbros 3_zpspqgspplb.jpg
Układ skrętu i półosie od XR10
Resize of Resize of Resize of brass burly beef splined tubes rcbros 19_zps3ukul6kr.jpg
Resize of brass burly beef splined tubes rcbros 5_zpsmdru0qyf.jpg
Resize of brass burly beef splined tubes rcbros 16_zpspazd6lb6.jpg
Cały proces instalacji jest niesamowicie prosty wszystko pasuje do siebie idealnie. Trzeba jedynie nawiercić i nagwintować cztery otwory by zamocować C-huby od XR10 albo AR60.
Resize of brass burly beef splined tubes rcbros 13_zpsgeejpmff.jpg
Resize of brass burly beef splined tubes rcbros 15_zpsf6fgh4fo.jpg
Efekt końcowy :)
Resize of Resize of Resize of brass burly beef splined tubes rcbros 20_zpss2fky647.jpg
Resize of Resize of Resize of brass burly beef splined tubes rcbros 21_zpsjggmis5p.jpg
1
1
Drążek skrętu do poprawy :) Ale to już innym razem :)
Dziękuje za uwagę i do zobaczenia na zawodach :VV

Ps. Przepraszam za dziwne długie nazwy pod zdjęciami - nie sądziłem że będą widoczne :P i nie mam pojęcia jak je teraz usunąć...

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme

#22

Post autor: Gorg »

ciekawa modyfikacja, tylko powiedz po co się to zakłada?
tylko żeby poszerzyć model? aby założyć większe koła może?
Pewnie ma ona jakieś szczególne zastosowanie za wielką wodą - może do zawodów kto dalej dojedzie w mega błocie :D

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme

#23

Post autor: RC-Nennox »

Jerry_Cornelius pisze:Zamiast poszerzać, można było skrócić te półośki i dopasować do axiala :) Ciekawe jak długo one mi wytrzymają w kamazie przy sporych obciążeniach :D a skręt na tych modach tak naprawdę poprawił się do aż 50 a nie 40 ;)

Więcej w temacie: zwiekszenie-skretu-axiala-scx10-axial-s ... 11400.html

:W
Można było skrócić półośki i mogłem też zamówić zestaw węższych tulejek ale chciałem model poszerzyć :) Półośki faktycznie pracują do 50 stopni ale jak sam zauważyłeś w poście przy standardowych zwrotnicach występuje problem z acermanem dlatego u mnie jest na jednym kole 40 na drogim troszkę więcej Ps. nawet mój wraith nie ma pełnych 50 stopni - będę nad tym jeszcze pracował. Myślę, że w Kamazie wytrzymają bez większych problemów, to są części projektowane pod Ultra4Racing gdzie wydaje mi się modele dostają w kość bardziej niż trucki ze względu na dużo większe prędkości i moce silników.

Gorg pisze:ciekawa modyfikacja, tylko powiedz po co się to zakłada?
tylko żeby poszerzyć model? aby założyć większe koła może?
Pewnie ma ona jakieś szczególne zastosowanie za wielką wodą - może do zawodów kto dalej dojedzie w mega błocie :D
Trzy podstawowe powody.
1. wzmocnienie mostu
2. możliwość montażu c-hubów od wariata z możliwością regulacji tak zwanego castera
3. dodatkowa waga w moście

Za "wielką wodą" głownie służy to przy zawodach U4R i extremalnym rock crawlingu. Do zawodów w błocie raczej nie poszerza się modeli tylko podnosi cała konstrukcję ;)

[youtube][/youtube]

Moim głównym celem było poszerzenie Jeepa i zwiększenie kąta skrętu :) I to wyszło na prawde dobrze:P

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme

#24

Post autor: Gorg »

no to super :ok
zobaczymy jak to wszystko zadziała na zawodach :D życzę Ci pudła w generalce conajmniej ale będziesz miał równie cięzkich przeciwników. :W

Awatar użytkownika
rafal-waw
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 1184
Rejestracja: 2014-07-14, 09:52
Imię: Rafał
Lokalizacja: Pomiechówek
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme

#25

Post autor: rafal-waw »

Gorg pisze:ale będziesz miał równie cięzkich przeciwników. :W
Mnie 102kg. :D
Przeróbki super , na WSW sprawdzało się .

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme

#26

Post autor: RC-Nennox »

Żeby nie zapeszać nie dziękuje ;)
Tak to prawda na WSW sprawdziło sie Suuper ale jak wiemy zawody weryfikują wszelkie modyfikacje :)
Rafał 102 kg to juz z modelem czy bez?;)

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme

#27

Post autor: RC-Nennox »

Trzecia runda zawodów coraz bliżej!!
Praktycznie każdy w swoim garażu przerabia model właśnie pod nią. JURA! To jedna z moich ulubionych miejscówek na zawody - skały i piękne widoki - nic więcej nie potrzeba, no może poza modelem, który się tam sprawdzi :P
Największą bolączką (nie biorąc pod uwagę kierowcy, czyli mnie) była prędkość, a raczej jej brak, co strasznie przeszkadzało na piachu. Ten problem poprawiłem przyspieszając moją szczotkę 45T poprzez zmianę timingu. Wiecie w jakim byłem szoku gdy dowiedziałem się, że w szczotkach też można regulować timing? ;) I to na dodatek w silniku, który mam od ponad roku? :P
01.jpg
Kolejne dwa mankamenty Jeepa to wystający zderzak z piękną wyciągarką Warn'a i środek ciężkości - obie te wady usunąłem.
02.jpg
Baterię opuściłem maxymalnie na ramę, a zderzak skróciłem!
03.jpg
Warn schował się za grillem.. trochę mnie to boli bo lubiłem to czerwone logo no ale cóż - właściwości jezdne ważniejsze od wyglądu :P
04.jpg
05.jpg
06.jpg
Standardowo Jura zweryfikuje wszystkie mody :) Do zobaczenia na skałach :)

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme

#28

Post autor: Radek »

Potwór :OK

Awatar użytkownika
dorob
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
Imię: MarCin
Lokalizacja: WP
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme

#29

Post autor: dorob »

No pięknie, teraz to pojechałeś po bandzie z tymi modami :brawo

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Project G6 - Axial SCX10 - Extreme

#30

Post autor: RC-Nennox »

Dziękuje panowie :) Dziękuje :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Extreme”