Ford F350
-
- Adept / AT!
- Posty: 775
- Rejestracja: 2012-06-01, 10:31
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Ford F350
Wpienia mnie już moja lexanowa buda, więc postanowiłem zrobić sobie coś niższego, co będzie mniej podatne na rolki. Mam dylemat jeszcze jak to wszystko zamocować, tzn bude do ramy, ale najpierw zrobie bude, a potem będę się martwił.
Materiały - balsa, hips, i drut. rama - ceownik od robbe, mosty od robbe. Wały, muszę dosztukować bo jeden urwałem. Inne łożyska, bo te moment zalatują syfem i się zacierają.
Zmiana sprężyn w amorach na troszke bardziej miękkie, bo te pracują, ale nie tak jakbym chciał. Projekt długoterminowy z racji braku czasu.
Mam nadzieję że wywiąże się z założeń.
Fotka poglądowa z google "keczap":
https://www.dropbox.com/s/pwlemoj7bzukyfq/2.jpg
Materiały - balsa, hips, i drut. rama - ceownik od robbe, mosty od robbe. Wały, muszę dosztukować bo jeden urwałem. Inne łożyska, bo te moment zalatują syfem i się zacierają.
Zmiana sprężyn w amorach na troszke bardziej miękkie, bo te pracują, ale nie tak jakbym chciał. Projekt długoterminowy z racji braku czasu.
Mam nadzieję że wywiąże się z założeń.
Fotka poglądowa z google "keczap":
https://www.dropbox.com/s/pwlemoj7bzukyfq/2.jpg
Ostatnio zmieniony 2013-01-23, 17:44 przez LuQ, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Adept / AT!
- Posty: 140
- Rejestracja: 2011-02-18, 17:44
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Jak na hummera (których nie lubię) to projekt zapowiada się ciekawie.
Zgadzam się z Rampaage, że hummer mimo że kanciasty, to ma sporo dupereli do odwzorowania. Zdecydowanie stare terenówki/pickupy będą łątwiejsze do odwzorowania.
Ze sprężynami bym się wstrzymał - buda drewniana (nawet balsowa) jednak swoje waży. Może się okazać, że stare springi są ok.
Powodzenia w budowie.
Zgadzam się z Rampaage, że hummer mimo że kanciasty, to ma sporo dupereli do odwzorowania. Zdecydowanie stare terenówki/pickupy będą łątwiejsze do odwzorowania.
Ze sprężynami bym się wstrzymał - buda drewniana (nawet balsowa) jednak swoje waży. Może się okazać, że stare springi są ok.
Powodzenia w budowie.
-
- Adept / AT!
- Posty: 775
- Rejestracja: 2012-06-01, 10:31
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
licze na to ze zwiekszy sie masa budy poprzez nie wiem, jakas zywice czy cos.. bo jakby nie bylo trzeba sie przed kornikami bronic
btw, czy ktoś uzywał magnesów neodymowych do mocowania budy? myślałem o przynajmniej 6 punktach, 2 przod, 2 srodek, oraz 2 na tył. rozmiar mniejwiecej 1cm x2 cm.
Jak to ma się do "trzymania" budy w ryzach, oraz czy nie będą gryzły się z odbiornikiem/ regulatorem?
btw, czy ktoś uzywał magnesów neodymowych do mocowania budy? myślałem o przynajmniej 6 punktach, 2 przod, 2 srodek, oraz 2 na tył. rozmiar mniejwiecej 1cm x2 cm.
Jak to ma się do "trzymania" budy w ryzach, oraz czy nie będą gryzły się z odbiornikiem/ regulatorem?
- Ramp
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Może dla tego, że dużo ludzi nie odróżnia Hummera od Humvee.Daniel-88 pisze:Hummerów coraz więcej na forum widzę, a ktoś mówił, że to profanacja auta terenowego
Hummery to rzeczywiście profanacja- W terenie bije je na głowę choćby Frontiera. Hummer H1 jeszcze przypominał swój pierwowzór, tak w wyglądzie, jak i w osiągach (był trochę szybszy i nieco słabszy, ale jednak). H2 i H3 to już tylko wypasione SUVy. Tutaj słowo "Profanacja" w odniesieniu do auta terenowego pasuje idealnie:D
A Humvee to typowy wielozadaniowy pojazd wojskowy. Brzydki, kanciasty ale cholernie funkcjonalny. To bydlę pociągnie nawet lekki czołg:D
- Daniel-88
- Teoretyk
- Posty: 123
- Rejestracja: 2008-12-26, 22:34
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował : 3 razy
Masz rację, H2 i H3 to auto stworzone dla "szpanerów" i z tym też się zgadzam, ale hummer H1 to naprawdę fajne auto, które uważam, że w terenie jako tako sobie radzi (tym bardziej pierwsze modele z 1993 roku) Sam jestem w trakcie budowy H1, ale ja go buduje, bo to moje marzenie motoryzacyjneRampaage pisze:Może dla tego, że dużo ludzi nie odróżnia Hummera od Humvee.Daniel-88 pisze:Hummerów coraz więcej na forum widzę, a ktoś mówił, że to profanacja auta terenowego
Hummery to rzeczywiście profanacja- W terenie bije je na głowę choćby Frontiera. Hummer H1 jeszcze przypominał swój pierwowzór, tak w wyglądzie, jak i w osiągach (był trochę szybszy i nieco słabszy, ale jednak). H2 i H3 to już tylko wypasione SUVy. Tutaj słowo "Profanacja" w odniesieniu do auta terenowego pasuje idealnie:D
A Humvee to typowy wielozadaniowy pojazd wojskowy. Brzydki, kanciasty ale cholernie funkcjonalny. To bydlę pociągnie nawet lekki czołg:D
-
- Adept / AT!
- Posty: 775
- Rejestracja: 2012-06-01, 10:31
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
co myślicie...
kupić cos takiego i dociąć na wymiar?http://www.rcwroblik.pl/Wal+napedowy+12 ... 01,i2.html
bo mi potrzebny na około 9,5 cm..
połączył bym nie wiem.. jakimś distalem, plus termokurczka..
kupić cos takiego i dociąć na wymiar?http://www.rcwroblik.pl/Wal+napedowy+12 ... 01,i2.html
bo mi potrzebny na około 9,5 cm..
połączył bym nie wiem.. jakimś distalem, plus termokurczka..
- Ramp
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Hmmm.
Distal do półośki to raczej średni pomysł :No
Na dobre połączenie masz 3 opcje:
1- (najlepsza) wyciąć na wymiar i pospawać.
2- (troszkę gorsza) wyciąć na wymiar, nagwintować narzynką, skręcić tulejką gwintowaną na klej i porządnie zakontrować.
3- (najszybsza i najmniej pewna) wyciąć na wymiar, zebrać trochę na płasko z jednej strony, wbić w tulejkę (musi ciasno wchodzić) i zaklepać tam gdzie spłaszczyłeś. Możesz jeszcze dodatkowo zalać lutem.
Distal do półośki to raczej średni pomysł :No
Na dobre połączenie masz 3 opcje:
1- (najlepsza) wyciąć na wymiar i pospawać.
2- (troszkę gorsza) wyciąć na wymiar, nagwintować narzynką, skręcić tulejką gwintowaną na klej i porządnie zakontrować.
3- (najszybsza i najmniej pewna) wyciąć na wymiar, zebrać trochę na płasko z jednej strony, wbić w tulejkę (musi ciasno wchodzić) i zaklepać tam gdzie spłaszczyłeś. Możesz jeszcze dodatkowo zalać lutem.