GAZ 69M

Niedokończone budowy, garaże - widma...
Awatar użytkownika
RaV
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3013
Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
Imię: Rafał
Lokalizacja: GB
Otrzymał podziękowań: 5 razy

GAZ 69M

#1

Post autor: RaV »

Żarty się skończyły!

Wygiąłem ramę do GAZa. Plany ambitne (może nie takie jak u Maxima) i mam nadzieję realizować je sukcesywnie. Model w skali 1:10. Dyfry i przeniesienie napędu kupię gotowe. Bez 4linków i amorów. Tylko na resorach (chyba że nie wyjdzie, wtedy wsadzę amortyzatory). Koła 1.9" Karoserię będ robił z PCV, z tyłu klatka z palndeką. Malowanie chyba wojskowe. Wyciągarka, być może podnoszona przednia szyba. Mam nadzieję zakończyć prace najpóźniej na wiosnę 2008 :<>

Pytania do prakryków:
1. Częsci ramy skręcać, kleić, czy lutować. Rama ze sztangi miedzianej 6 mm.
2. Resory chcę wykonać z taśmy-sprężyny z mechanizmu zwijania pasów samochodowych - dobry pomysł?
3. Karoseria jak pisałem z PCV nie wiem tylko czy spienione czy twarde??

fotki wrzucę jak rama będzie cała :)

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#2

Post autor: Maxim »

Gratuluje pomyslu i powodzenia zycze :VV Ja bym rame skrecal .... tanio i latwo. Jezeli oryginal ma resory to rob resory bez namysłu, szkoda by to spaprać :)

Eras
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4878
Rejestracja: 2006-06-29, 14:06
Imię: ET
Lokalizacja: Warszawa / Lancaster
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#3

Post autor: Eras »

1. Rame chyba najlepiej jest skrecac, lutowanie na twardo to chyba nie najprostsze a lutowanie ramy na miekko raczej nie zda egzaminu.

fabian
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1743
Rejestracja: 2006-07-24, 10:33
Imię:
Lokalizacja: Gdynia

Re: GAZ 69M

#4

Post autor: fabian »

RaV pisze:Pytania do prakryków:
1. Częsci ramy skręcać, kleić, czy lutować. Rama ze sztangi miedzianej 6 mm.
2. Resory chcę wykonać z taśmy-sprężyny z mechanizmu zwijania pasów samochodowych - dobry pomysł?
3. Karoseria jak pisałem z PCV nie wiem tylko czy spienione czy twarde??
1. Skręcać bez dwóch zdań :)
2. Spróbuj. Jak nie zda egzaminu wtedy będziesz się martwił ;)
3. Zależy jakie konkretnie będzie to PCV. Wybierz takie, które będzie się dobrze obrabiać. Zawsze można od środka polaminować dla zwiększenia twartości.

Awatar użytkownika
Tomek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2380
Rejestracja: 2006-11-10, 10:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#5

Post autor: Tomek »

Ramę skręcaj, zabezpiecz jedynie śróby Lociate 243 lub lakierem jakimś. Żeby się przypadkiem nie rozkręciłło.
Co do PCV to nie pomogę gdyż jestem zwolennikiem żywicy epoksydowej, trfałe, lekkie, mocne i w razie potrzeby giętkie.

Awatar użytkownika
RaV
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3013
Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
Imię: Rafał
Lokalizacja: GB
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#6

Post autor: RaV »

Mam zamiar zastosować nakrędki samokntrujące, nie będę gwintował otworów w ramie. Miedź jest dość miękka i boję się że po kilkunastu wkręceniach/wykręceniach gwit się przekręci.

fabian
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1743
Rejestracja: 2006-07-24, 10:33
Imię:
Lokalizacja: Gdynia

#7

Post autor: fabian »

Ja w alu też nie gwintowałem - pod śruby samogwinujące 3mm wywierciłęm otworki 2.8 - wszystko trzyma jak trzeba. Pamiętaj RaV, że jak ramę skręcisz, to już raczej nie będziesz jej rozkręcał ;)

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#8

Post autor: Maxim »

Ja powiem to jeszcze raz, czy do tatry czy do Landa ... rame poprostu skrecalem bez gwintowania :) Ale to tez duzo zalezy od jej konstrukcji.

Awatar użytkownika
RaV
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3013
Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
Imię: Rafał
Lokalizacja: GB
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#9

Post autor: RaV »

Pora coś pokazać, co by nie posądzono mnie o bajkopisarstwo :)
Powoli zaczyna to przypominać karoserię, więc się pochwalę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mosty będą od TLT (są tylko o 1 cm krótsze niż powinny być dla zachowania skali oryginału)
przekładnia R2 Crawler Transmission V2

Koła oczywiście 1.9 :)

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#10

Post autor: Maxim »

Piękne ! :) Uwielbiam stare auta ! :OK :OK :OK Najchetniej to bym przeksztalcil to forum w forum pojazdow trialowo - zabytkowych :VV

Awatar użytkownika
Marcin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 5128
Rejestracja: 2006-11-27, 13:31
Imię: M
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#11

Post autor: Marcin »

super :) zdolniacha jesteś Rafał :)

Awatar użytkownika
Tomek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2380
Rejestracja: 2006-11-10, 10:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#12

Post autor: Tomek »

Super się to prezentuje.

Mała uwaga nierób zdjęć białej budy na białym tle bo nie widać! Chyba że to działanie zamierzone żeby lepiej wyglądało? :-Oo

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#13

Post autor: zotornik »

To będzie trzecia R2!

Powodzenia w dalszej pracy - czarno to widzę ;)

Awatar użytkownika
RaV
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3013
Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
Imię: Rafał
Lokalizacja: GB
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#14

Post autor: RaV »

Dzięki za zachętę :)

Jakiej szpachli używacie? Niestety wszystkiego z PCV nie zrobię i będę musiał troszkę posztukwać krągłości :)

fabian
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1743
Rejestracja: 2006-07-24, 10:33
Imię:
Lokalizacja: Gdynia

#15

Post autor: fabian »

:OK jakiej grubości PCV używasz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Złomowisko...”