Kraz 4x4 -rozpoczynam budowę
-
- Teoretyk
- Posty: 124
- Rejestracja: 2007-09-02, 23:53
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Jozefoslaw
- Podziękował : 1 razy
Kraz 4x4 -rozpoczynam budowę
Witam was
Postanowilem i poczyniłem wreszcie pierwsze kroki by zbudować wlasną ciężarówkę. No nie będzie tak do końca własna bo mosty będą to zwężone mosty Kyosho Twin Force zakupione od Pabla. Pomysł na typ ciężarówki tez nie pojawił sie w mym własnym mózgu lecz został wymuszony przez rozmiar mostu i cheć zachowania skali 1:10. Również to, że na forum jest nieco informacji o Krazie przyczyniło się do tego. Juz jeden kolega takiego buduje ale u mnie będą nieco inne (chyba) założenia.
1-mosty Kyosho zwężone , do tego jakies koła 2.2 bedą całkowita szerokość-275mm, czyli tyle co Kraz przez 10;-). Średnica kół powinna być 130mm i prosiłbym o pomoc w doborze ogumienia : 130 mm srednicy, 60mm szerokości.
2-rama będzie wzorowana na orginale-chce zachowac tyle szczegółów na ile mi możliwości pozwolą. Prosze o pomoc w szukaniu zdjęć lub diagramów ramy Kraza 5133.
3-zastanawiam sie nad zawieszeniem-z jednej strony chce jak najwiecej orginału czyli pióra ale z drugiej zastanaiwam sie nad trialem, więc chyba zastosuje 3 punktowe z krótkimi drążkami tak jak to robi Robbe w swoich ciezarowkach. Nie rzuca się to w oczy jak jakies "crawleroskie" rozwiazania, a działa o niebo lepiej niz pióra.
4-chce zbudować własną skrzynie biegów 6-scio stopniową czyli 3 biegi plus reduktor.
5-buda bedzie handmade . Moze czesc elementow wytne laserowo i pozgrzewam ale to jeszcze daleka droga.
6- czy kraz 4x4 przy swojej dlugosici 790cm wogole jezdzi w terenie?;-) model bedzie mial 79cm dlugosci i 275 szerokosci jak ze sklai wychodzi.
Pierwsze zdjecia prac beda jak przyjdą mosty.
Postanowilem i poczyniłem wreszcie pierwsze kroki by zbudować wlasną ciężarówkę. No nie będzie tak do końca własna bo mosty będą to zwężone mosty Kyosho Twin Force zakupione od Pabla. Pomysł na typ ciężarówki tez nie pojawił sie w mym własnym mózgu lecz został wymuszony przez rozmiar mostu i cheć zachowania skali 1:10. Również to, że na forum jest nieco informacji o Krazie przyczyniło się do tego. Juz jeden kolega takiego buduje ale u mnie będą nieco inne (chyba) założenia.
1-mosty Kyosho zwężone , do tego jakies koła 2.2 bedą całkowita szerokość-275mm, czyli tyle co Kraz przez 10;-). Średnica kół powinna być 130mm i prosiłbym o pomoc w doborze ogumienia : 130 mm srednicy, 60mm szerokości.
2-rama będzie wzorowana na orginale-chce zachowac tyle szczegółów na ile mi możliwości pozwolą. Prosze o pomoc w szukaniu zdjęć lub diagramów ramy Kraza 5133.
3-zastanawiam sie nad zawieszeniem-z jednej strony chce jak najwiecej orginału czyli pióra ale z drugiej zastanaiwam sie nad trialem, więc chyba zastosuje 3 punktowe z krótkimi drążkami tak jak to robi Robbe w swoich ciezarowkach. Nie rzuca się to w oczy jak jakies "crawleroskie" rozwiazania, a działa o niebo lepiej niz pióra.
4-chce zbudować własną skrzynie biegów 6-scio stopniową czyli 3 biegi plus reduktor.
5-buda bedzie handmade . Moze czesc elementow wytne laserowo i pozgrzewam ale to jeszcze daleka droga.
6- czy kraz 4x4 przy swojej dlugosici 790cm wogole jezdzi w terenie?;-) model bedzie mial 79cm dlugosci i 275 szerokosci jak ze sklai wychodzi.
Pierwsze zdjecia prac beda jak przyjdą mosty.
-
- Teoretyk
- Posty: 124
- Rejestracja: 2007-09-02, 23:53
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Jozefoslaw
- Podziękował : 1 razy
Znalazłem właśnie oponki 125mm średnicy , szerokośc też prawie idealna-bieznik traktor z guzikami -cena 45 zl za 4 sztuki;-) Jak na początek bedą idealne.
Wiekszym problemem jest znalezienie jakis zdjęć ramy Kraza 5133. I tu naprawde prosze o pomoc. Może ktoś na cos wpadnie.
Ja znalazłem pdf.a http://www.autokraz.com.ua/pdf/tr-5133be.pdf. Przyda sie bo jest rysnek wymairów wektorowy wiec moze sie uda cos z niego uzyskac do stworzenai kabiny i ramy. A i różne wymiary bedzie mozna zdjąć.
Wiekszym problemem jest znalezienie jakis zdjęć ramy Kraza 5133. I tu naprawde prosze o pomoc. Może ktoś na cos wpadnie.
Ja znalazłem pdf.a http://www.autokraz.com.ua/pdf/tr-5133be.pdf. Przyda sie bo jest rysnek wymairów wektorowy wiec moze sie uda cos z niego uzyskac do stworzenai kabiny i ramy. A i różne wymiary bedzie mozna zdjąć.
-
- Teoretyk
- Posty: 124
- Rejestracja: 2007-09-02, 23:53
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Jozefoslaw
- Podziękował : 1 razy
Dzis zakupiłem materiał na ramę. Mianowicie dwa ceowniki alu oraz kontownik alu poprzeczki ramy.
Połozyłem na rurkach z papieru aby zoabczyc jak bedzie to gabarytowo wygladac. Dlugosc ramy i szerokosc mostow razem z kołami została odwzorowana. I powiem że...duże to bedzie.
http://picasaweb.google.com/kubamtx/Kraz51334x4
a tu znalazlem filmik na ktorym przez chwilke jest rama kraza nie wiem czy 4x4 czy 6x6 ale napewno z rocznika produkcji kraza 5133 wiec pewnie bardzo podobna albo identyczna z krazem 5133.
Połozyłem na rurkach z papieru aby zoabczyc jak bedzie to gabarytowo wygladac. Dlugosc ramy i szerokosc mostow razem z kołami została odwzorowana. I powiem że...duże to bedzie.
http://picasaweb.google.com/kubamtx/Kraz51334x4
a tu znalazlem filmik na ktorym przez chwilke jest rama kraza nie wiem czy 4x4 czy 6x6 ale napewno z rocznika produkcji kraza 5133 wiec pewnie bardzo podobna albo identyczna z krazem 5133.
-
- Teoretyk
- Posty: 124
- Rejestracja: 2007-09-02, 23:53
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Jozefoslaw
- Podziękował : 1 razy
Witam po przerwie. Długie oczekiwanie na paczke spowodowane oczywiscie przez poczte polska sprawilo ze budowa sie przeciaga.
Otrzymalem wiec dzis mosty od Pabla , przypomne że są to mosty od Kyosho Twin Force. Orginalnie miały szerokosc 290mm od hex do hex. Długo tak nie poleżały, juz po 30 min były pocięte.
Teraz złożyłem je próbnie żeby pokazać tylko jak to wyszło. Musze je dopracować, pożadnie spasować, wkręcić śrubki blokujące i dobrać półosie. Właściwie to tyczy sie mostu przedniego.
Tylni jest jeszcze w strzępach. Tzn tak ma wyglądać. Jednak musze dorobić do niego aluminiowe rurki w których będzie na końcu (przy hexie) łożysko a druga strona będzie mocowana wewnątrz obudowy dyferencjału.
Jedno ze zdjęć pokazuje przeguby jakie będą przy mostach.
Tutaj link do zdjęć:
Kraz 4x4
Aha, jeszcze jedna dobra rzecz. Prześwit pod gruszką mostu z kołami o średnicy takiej jak w Krazie wynosi tyle co w Krazie;-) tzn podzielone przez 10;-) czyli 40mm.
Otrzymalem wiec dzis mosty od Pabla , przypomne że są to mosty od Kyosho Twin Force. Orginalnie miały szerokosc 290mm od hex do hex. Długo tak nie poleżały, juz po 30 min były pocięte.
Teraz złożyłem je próbnie żeby pokazać tylko jak to wyszło. Musze je dopracować, pożadnie spasować, wkręcić śrubki blokujące i dobrać półosie. Właściwie to tyczy sie mostu przedniego.
Tylni jest jeszcze w strzępach. Tzn tak ma wyglądać. Jednak musze dorobić do niego aluminiowe rurki w których będzie na końcu (przy hexie) łożysko a druga strona będzie mocowana wewnątrz obudowy dyferencjału.
Jedno ze zdjęć pokazuje przeguby jakie będą przy mostach.
Tutaj link do zdjęć:
Kraz 4x4
Aha, jeszcze jedna dobra rzecz. Prześwit pod gruszką mostu z kołami o średnicy takiej jak w Krazie wynosi tyle co w Krazie;-) tzn podzielone przez 10;-) czyli 40mm.
-
- Teoretyk
- Posty: 124
- Rejestracja: 2007-09-02, 23:53
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Jozefoslaw
- Podziękował : 1 razy
Nie będą klejone. Wewnątrz są tulejki zrobione z orginalnej tulejki, która łączyła częsci mostu, więc pasuje na wcisk, a śrubki będą zabezpieczały przed obrotem i wysunięciem.
Podałem szerokosc mostu przed cieciem ale nie po cięciu. Poprawiam sie i podaje że ma 190 od hex do hex. Z moimi kołami (mam narazie tylko jedno);-) będzie miał 275 czyli akurat.
Teraz nadchodzi kolej na resory piórowe. Jutro postaram sie zdobyc materiał i zlecić cięcie na laserze odpowiednich blaszek.
Podałem szerokosc mostu przed cieciem ale nie po cięciu. Poprawiam sie i podaje że ma 190 od hex do hex. Z moimi kołami (mam narazie tylko jedno);-) będzie miał 275 czyli akurat.
Teraz nadchodzi kolej na resory piórowe. Jutro postaram sie zdobyc materiał i zlecić cięcie na laserze odpowiednich blaszek.