Ha Dwójka by Dorob

Niedokończone budowy, garaże - widma...
Awatar użytkownika
dorob
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
Imię: MarCin
Lokalizacja: WP
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Ha Dwójka by Dorob

#1

Post autor: dorob »

Z lekką dozą nieśmiałości otwieram ten garaż :|
Patrząc na Wasze modele trochę mi wstyd i wykonania i Toyoty na wahaczach :=
Cóż każdy robi z czego może byle była zabawa ;)

Chcąc się odnaleźć w trialu, a nie mając wygórowanego budżetu wybór padł na przeróbkę on-road'a Himoto Nascada.
Z modelu zapożyczyłem dyferencjały i wahacze, reszta podwozia dłubana wieczorami w piwnicy.
Do budowy zachęcił mnie wątek Radka z budowy LR'a

A teraz do rzeczy co będzie na pokładzie i jak to wszystko na razie wygląda :D

Silnik - Turnigy 2000kv (oś 5mm przeszlifowana na około 3,15)
Reduktor - HPI Wheely King
Rozdzielacz - GCM-Mex 4WD
Regiel- Turnigy TracStar 60A
Serwo - Turnigy 958 Coreless
Wały (rozdzielacz - dyfry) - Traxxas
Wał (silnik - rozdzielacz) - 3Racing
Karoseria - Toyota Hilux
Amorki - Ansmann 100 mm
Opony - chwilowo stockowe od CC01
Pakiet LiPo - Turnigy 20-30C 5000 mAh Hard Case (takich mam kilka, więc po co kupować), może wykorzystam 2S od samolotu bo mniejszy),
Aparatura - Hobby King 3 kanałowa HK300

Możliwe, że w późniejszym czasie na podwoziu zagości HUMMER H2 bo mi się trafił za nie duże pieniążki

Sorka za jakość zdjęć budy, komórka i liche światło w piwnicy :=

ObrazekObrazek

Teraz już będzie trochę lepiej ze zdjęciami :oo

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Jeszcze trochę pracy przede mną, ale stopniowo będę dodawał fotki z postępów.
Czekam na wały traxxasa rozdzielacz-dyfry, a wał silnik-rozdzielacz zakupię jak się pojawią w sklepie.
W karoserii chciałem zrobić przeźroczyste szyby i wyciąłem okna we wkładce,
Obrazek
niestety nie mam pomysłu na szyby, okładka z teczki źle się formuje :(
Muszę również popracować nad skrętem, bo strasznie mi skręca koło podczas pracy wahaczy.

To by było na tyle :)
Jeśli założyłem temat nie w tym dziale, to proszę administrację o przeniesienie.
Ostatnio zmieniony 2012-02-17, 20:19 przez dorob, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Ryszard
AT !
AT !
Posty: 239
Rejestracja: 2007-11-04, 12:31
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Wrocław

#2

Post autor: Ryszard »

Moim zdaniem serwo ma za krótki orczyk i kąt drążka jest za duży .Serwo jest trochę kiepsko zamocowane,powinno być bardziej wysunięte do przodu. Można przedłużyć orczyk,ja tak robiłem ,przedłużałem blachą.Amorki są za długie i trochę bym je przestawił żeby kąt wahaczy był mniejszy ,będzie lepiej pracować zawiecha, tak to jakoś wygląda jakby było na maksa ponaciągane. :|

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#3

Post autor: zotornik »

Trochę "bałaganiarski" ten projekt :/

"Plus" za chęci i rozumiem ograniczenia budżetowe rzutujące na części którymi dysponujesz. Ale to nie usprawiedliwia obecnego nieco niechlujnego wykonania poszczególnych elementów. Konstrukcja dość toporna - jakby nie przemyślana.
Wywal tą płytę pod podwoziem, tylko będzie przeszkadzać.
Nie wiem dlaczego nie użyłeś normalnych amorów z on-roada ? To co teraz jest to lekkie nieporozumienie. Standardowe 55-tki całkowicie wystarczają do takiego modelu /wiem bo miałem Defka na amorach z Subaru/
Co do orczyka, to jak napisał kolega - musi być nieco dłuższy /lub inaczej zamontowane serwo/ , bo teraz popychacz właśnie skręca Ci koła przy pracy wahacza.
Szybę może wytnij z w miarę "białej" butelki PET lub w papierniczym kup jeden arkusz foli której używa się przy bindowaniu dokumentów.

Potraktuj to jako prototyp i ...... kombinuj dalej ;)

Awatar użytkownika
dorob
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
Imię: MarCin
Lokalizacja: WP
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

#4

Post autor: dorob »

Moim zdaniem serwo ma za krótki orczyk i kąt drążka jest za duży .Serwo jest trochę kiepsko zamocowane,powinno być bardziej wysunięte do przodu. Można przedłużyć orczyk,ja tak robiłem ,przedłużałem blachą.Amorki są za długie i trochę bym je przestawił żeby kąt wahaczy był mniejszy ,będzie lepiej pracować zawiecha, tak to jakoś wygląda jakby było na maksa ponaciągane.
Usytuowanie serwa i długość wahaczy została podyktowana zabudową silnika i reduktora na dyferencjale.
Amorki są miękkie, a koła będą 95-96mm (teraz 87mm), więc powinno się to wizualnie poprawić.
Ramię serwa przedłużę, tak jak radzicie :)
A może tylko popychacz wymienić na dłuższy i go podgiąć do góry w kierunku orczyka?
Trochę "bałaganiarski" ten projekt
W jakim sensie?
Konstrukcja dość toporna - jakby nie przemyślana.

Kurde, a myślałem, że przemyślałem temat budowy, w końcu to już była któraś z kolei wersji :=
Wywal tą płytę pod podwoziem, tylko będzie przeszkadzać.
Zrobiłem płytę, bo w innych wahaczowcach też takie są i zabezpieczają wały na dojściu do dyferencjałów oraz pomaga nie zawisnąć na przeszkodzie.
Szybę może wytnij z w miarę "białej" butelki PET lub w papierniczym kup jeden arkusz foli której używa się przy bindowaniu dokumentów.
Taką też wziąłem, ale mi totalnie nie wychodzi, na dole przy łuku szyby strasznie się wypłaszcza i wygląda jakbym szybę boczną na siłę chciał zamontować w miejsce przedniej.
Potraktuj to jako prototyp i ...... kombinuj dalej
Tak też będzie, ten projekt jest prototypem i sprawdzeniem własnych możliwości w budowie modelu do trialu. Jak będę miał wały i pójdzie w teren to będę wiedział co i jak poprawić, żeby kolejna odsłona była lepsza od prototypu.

Dziękuję za komentarze i proszę o więcej konstruktywnych uwag i pomysłów.

Awatar użytkownika
Ryszard
AT !
AT !
Posty: 239
Rejestracja: 2007-11-04, 12:31
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Wrocław

#5

Post autor: Ryszard »

Popychacz jak to nazywasz powinien być dłuższy ale i tak orczyk będzie za krótki.Moim zdaniem powinno to wyglądać tak:
Obrazek

Na tym zdjęciu orczyk jest jeszcze trochę za krótki, a i drążek jeszcze też powinien być dłuższy,chodzi mi oto że kiedy koła są prosto to orczyk powinien być odchylony od pionu czyli popychacz powinien być równolegle do dolnego drążka a jego długość powinna przekraczać połowę dolnego drążka. :>

Awatar użytkownika
dorob
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
Imię: MarCin
Lokalizacja: WP
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

#6

Post autor: dorob »

Wasze uwagi wezmę sobie do serca w kolejnej konstrukcji.
Pierwszy pomysł po wejściu na forum to Hummer bo ma wahacze i ten to właśnie pomysł będzie realizowany.
Zostałem poproszony o sprzedaż karoserii Yoty, co też uczyniłem i mam nadzieję, że zobaczymy ją niebawem na forum.
Ostatnio zmieniony 2012-02-15, 23:07 przez dorob, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jakoob
YOTA Maniak / AT
YOTA Maniak / AT
Posty: 2639
Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
Imię: pije Kuba do Jakuba
Lokalizacja: WPR
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

#7

Post autor: Jakoob »

dorob pisze:Wasze uwagi wezmę sobie do serca w kolejnej konstrukcji.
Pierwszy pomysł po wejściu na forum to Hummer bo ma wahacze i ten to właśnie pomysł będzie realizowany.
Zostałem poproszony o sprzedaż karoserii Yoty, co też uczyniłem i mam nadzieję, że zobaczymy ją niebawem na forum.
Co za tym idzie proszę o zezłomowanie tego jakże długiego projektu :LOL

:OK

może po prostu zmienić tytuł tematu na humera i już, podwozie zostaje to samo prawda?

Awatar użytkownika
dorob
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
Imię: MarCin
Lokalizacja: WP
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

#8

Post autor: dorob »

Może i masz rację, po co tłuc kolejne tematy :)

Tak też się zrobi - będzie zmiana tematu :)

Podwozie będzie przebudowane, ponieważ Hummer jest dłuższy i maskę ma niżej.

Kamil111
Teoretyk
Posty: 30
Rejestracja: 2011-05-11, 19:12
Imię: Kamil
Lokalizacja: Bydgoszcz

#9

Post autor: Kamil111 »

Wahaczami się nie przejmuj.Sam mam df na wahaczach i jeździ dobrze. Grunt to dobre opony.

Awatar użytkownika
dorob
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
Imię: MarCin
Lokalizacja: WP
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

#10

Post autor: dorob »

Nie przejmuję się, bo wiem, że będzie dobrze i ogarnę ten temat wcześniej czy później :D

Awatar użytkownika
dorob
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
Imię: MarCin
Lokalizacja: WP
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

#11

Post autor: dorob »

Tak jak pisałem wcześniej, zacząłem zabawę w Ha dwójkę.
Małymi kroczkami do przodu posuwam się z pracami.
Tak to mniej więcej wygląda.

Zakup nowej zabawki 50plnów bo była popsuta :) AUKCJA
Niestety plastik jest jak papier w porównaniu do Hiluxa, trzeba będzie wzmacniać dolne ranty.

Obrazek

Wahacze i dyfry z HSP Flying Fish 1

Obrazek

Rama Home Made

Obrazek

Pierwsza przymiarka na sucho

Obrazek

Wnętrze

Obrazek

Tym razem poprawione mocowanie serwa

Obrazek

Gumy od Rio, SDI Scale Doctor 1,9", tu obok stockowych CC01

Obrazek

Mocowanie silnika

ObrazekObrazek

Poprawione mocowanie przednich amorków

Obrazek

Skok zawiasów myślę, że wystarczający

Obrazek

W bevel shaft nie było otworów na piny

Obrazek

Już są

Obrazek

Taki tam sobie snorkel, farba się nie trzyma silikonu więc będzie przeźroczysty :)

Obrazek

I śmiechowe mocowanie zapasu.

ObrazekObrazekObrazek

Nie dojechały jeszcze felgi i Yokesy z krzyżakiem do połączenia HPI z rozdzielaczem.
Myślę, że dadzą radę takie:
Na reduktor HPI
Na rozdzielacz
Łącznik
Zostaje jeszcze pomyśleć nad sposobem zamocowania karoserii do podwozia i jazdy testowe :)

To by było na tyle, koniec nudzenia z mojej strony na razie ;)
Ostatnio zmieniony 2012-02-17, 20:20 przez dorob, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bemarcin
Teoretyk
Posty: 1187
Rejestracja: 2010-10-05, 13:16
Imię: Marcin
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#12

Post autor: Bemarcin »

Nie da się karoserii niżej ? Snorkel to taki był, czy sam go skręciłeś ? Ile koła wystają poza obrys karoserii ?

Awatar użytkownika
dorob
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
Imię: MarCin
Lokalizacja: WP
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

#13

Post autor: dorob »

Karoseria na razie była na luźno, będę się starał dać ją niżej, kosztem pocięcia wnętrza.
Snorkel samoróbka (rurka od kartomizera z e-papierosa, "czapka" z zatyczki gigantomizera z e-papierosa)
Koła jeszcze nie wiem ile będą wystawały, nie mam jeszcze felg.

Awatar użytkownika
Kuba4x4
Teoretyk
Posty: 729
Rejestracja: 2008-12-19, 20:15
Imię: Kuba
Lokalizacja: Kraków

#14

Post autor: Kuba4x4 »

H2 ma z tyłu most, nie lepiej było wykorzystać podwozie od CC? :>

Awatar użytkownika
dorob
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-11-29, 19:42
Imię: MarCin
Lokalizacja: WP
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

#15

Post autor: dorob »

Tak, wiem, że H2 ma mieszane zawieszenie, ale mój wytwór to czysto budżetowa wersja do sprawiania radości w terenie.
Humvee i H1 są na zawiasach, ale takiej karoserii nie miałem, a z braku funduszu i konieczności zakupu innych gratów nie kupowałem CC01.

Zablokowany

Wróć do „Złomowisko...”